liikaa hc:tA!!

R

Raaseri

Guest
Eli 90 lancer 1,5 ruisku katalysaattorilla. pakokaasumittauksessa liikaa HC:ta. jotain 300. voiko johtua jostain muusta kuin risasta katalysaattorista. vihjeitä otettaan vastaan?!?!?
 
risa lambda, tulpat, pakovuoto ennen lambdaa, sytkävika, palanut venttiili, jako pielessä, vuotavat suuttimet, ECU, lämpötila-anturivika, ilmamäärämittarivika, imuvuoto...

Ja kun on kyseessä ruiskuauto, niin ensimmäisenä luetaan koodit.
 
Mulla oli Gallussa Katti ja kunto sellainen että just ja just jäi alle sallitujen...sain leiman onneksi...
samaa kattia oon käyttäny kahdella eri koneella ja samat arvot suurin piirtein... vaikka
"uusi" kone oli 2.4i ja suuremmilla suuttimilla&yms osilla ->katti tiesä päässä :-[

toinen mikä tulee mieleen että onkohan lamda kunnossa... joku olisi puhunut että 100tkm välein sais vaihtaa... huhua kenties ???
 
joo just oon irrottamassa lambdaa tai ainakin yrittämässä irrottaa, ryökäle on aika kovaa kiinni. Toi katti juttu on vähän huono kun ei viittis uutta kattia hommata jos vika ei olekkaan siinä
 
Onko tietoa että sopiiko 91 ruisku lancerin pakosarja 90 ruisku lanseriin?!? otin lambdaa irti niin pakosarjasta helkes kierre.. ja se on muutenkin vähän halki se pakosarja.
 
Mulla on tapana käydä ottamassa päästömittaus (lancer) huoltamolla missä sitten voimme antaa niin kauan kenkää koneelle että menee HC:stä puolesta läpi.

Saa ajaa todella kuumax katin, että laskee juuri alle sallitun.
 
Raaseri sanoi
Onko tietoa että sopiiko 91 ruisku lancerin pakosarja 90 ruisku lanseriin?!? otin lambdaa irti niin pakosarjasta helkes kierre.. ja se on muutenkin vähän halki se pakosarja.

Kyllähän nuo käy usko pois :) oon itekki veivannu noilla sarjoilla 88vm lanccua ja sitte totaa omaa 91 huihatsia. ainoa asia mikä ratkasee on että on varmasti 8venttiilinen. 12 venttiilisen sarja ei käy (koska siinä on soikeat eikä pyöreät aukot)
 
No nyt se myrkyn lykkäs.. siis mun lancerihan on 12 venttiilinen. se on siis kahella putkella se sarja ja molempien sisällä menee kaks rööriä.. eikö se nyt siis käy?!?
 
ahis sanoi
Mulla on tapana käydä ottamassa päästömittaus (lancer) huoltamolla missä sitten voimme antaa niin kauan kenkää koneelle että menee HC:stä puolesta läpi.

Saa ajaa todella kuumax katin, että laskee juuri alle sallitun.
 
ahaa.. mun mielestä eräillä jenkkisivuilla seikkaillessani osu silmää noi pakosarja jutut ja niissä oli että 8 venttiiliset ruisku ja kassu käy keskenää niinkuin myös 12venttiiliset keskenää mutta ristiin ne ei käy.
 
jep jep sama vika mulla hc tyhjä käynnillä yli 300
vaihdettu jakajan kansi,johdot, tulpat, ilman putsari,ecu korjattu ja sama jatkuu. taitaa menna katti puolelle
 
Mulla jäi ja HC tyhjäkäynnillä vähän yli sallitun (130?), joten ei leimaa irronnut. Samalla lambda arvo oli juuri sallitun yli, oisko ollu 1,04.

Auto korjaamolle -> uus katti, pienenpienireikä takapöntöstä kitillä umpeen. Lasku 277€ valojen säädönkanssa ja näin sain päästöt kondikseen.

Nyt ois se katti myynnissä: Lancer 1.5i purkuun.
 
Käytin omani katsastuksessa ja HC oli reippaasti yli sallitun ja vartin ajan siinä konetta lämmiteltiin tuntuvilla kierroksilla, katsastaja mainitsi yleisesti lancereiden HC arvoista ja sanoi nähneensä vastaavia aikaisemmin, lopputuloksena HC 78...
 
Takaisin
Ylös Bottom