Liitin Evo3:n Rintapellissä.

SpyDuck

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2009
Mikähän tuollainen liitin mahtaa olla auton vasemmalla puolella rintapellissä. niiden alipaineliittimien vieressä tulee laillisesti johtosrjasta irti.

Siinä on melko kookas plugi johon tulee ainoastaan yksi vastaanottava kynsi.
Sen vieressä on taas yksireikäinen naaras liitin jonka saa liitettyä tohon suurempaan kiinni.
NE OVAT SILTI ERI PARIA eli naaras on jostain toisesta sarjasta..

Onko tämä joku uniikki tapaus? ::)

Päätinpä siinä 10minuuttia myöhemin kokeilla siinä ohi mennen mitä tapahtuu kun laittaa liitimen kiinni. auto alkoi käymään todella raskaasti ja sammui lopuksi kaasuttelusta huolimatta, sen jälkeen kun menin autoon ja laitoin sen käymään tuo katalysaattorin lämpömerkkivalo syttyi palamaan muutta sammui hetken päästä taas.

Laitan liittimestä kuvan kunhan Photobucket herää taas.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Siinä on luultavasti ainakin bensapumpun testiliitin josta pumpun voi pakottaa käymään kun virrat eivät ole päällä.

Toivottavasti et rikkonut mitään ??? Mitsuissa tuppaa olemaan noita irtonaisia liittimiä useinkin.
 

SpyDuck

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2009
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Se voisi olla sellane joo.

Toi katalysaattoori valo näkysi prkl palavan vieläkin.

[ Täytynee Torstaina tulla sinne tampereen kahvitteluihin ja vinkua mukaan porukkaa jotka tietää näistä autoista "kaiken" Tiedonjanoni on kyltymätön ;D ]

Tuolla Kuva:
http://i107.photobucket.com/albums/m316/Spy_Duck/Kuva044.jpg
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

tuo mikä on teipattu tohon johtosarjaan vois olla se pa-pumpun tarkistus liitin...
toi iso pyöree jossa on yks johto ja kumminkin 2napanen liitin on sytytyksen säätöä varten tarkoitettu
huoltopistoke, senkun maadottaa niin pystyy lampulla ajottamaan
kampiakselin asento anturin...

ps jos olet kytkeny virran siihen johtoon voi olla ecusta palanu jotain :'(
tämä liitin maadoitetaan säädön ajaksi

edit:
tälläinen on pa-pumpun testiliitin
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/liitin.jpg

ja tälläinen on ecun sytytyksen säätöä varten maadoitettava liitin
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant%20projekti/saatoliitin.jpg
 

SpyDuck

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2009
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Joo.. Mitäs tua.. Onkos näissä joku pistoke vikakoodien yms lukemiseen..? Eli lähinnä tarttis nyt sit löytää että onko joku viturallaan lopullisesti..

-Tyhmästä päästä... ...koko auto :mad:
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Katalysaattorin lämpötilan varoitusvalon ei kyllä pitäisi olla ollenkaan tekemisissä kyseisten johtojen tai ECUn kanssa. Anturi on katin jälkeen putkessa ja liitin todennäköisesti jomman kumman etupenkin alla. Kannattaa tarkistaa että se on vielä kiinni. Valo palaa jos anturin resistanssi on liian suuri eli anturi irti, rikki tai sitten oikeasti lämpötila todella kova mikä ei voi olla tässä tapauksessa kyseessä.
 

SpyDuck

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2009
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Se voisi olla kosketus häiriökin. kävin autoa "kiusaamassa" ja se hivenen välkkyy ja värisee se varoitus valo toisinaan, ja sammu muutaman kerran kun nosti kaasun ja sytty heti kun painoi varovasti taas.


Nyt kun olen onnistuneesti kytkenut nämä kaksi liitintä solmuun keskenään, voiko siellä olla sytytys pielessä?
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Se katinanturin-liitin löytyy helpoiten kun ottaa altapäin sen kumitulpan irti josta anturinjohto menee sisään. Liitin on heti sen kumitulpan takana.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

SpyDuck sanoi
Nyt kun olen onnistuneesti kytkenut nämä kaksi liitintä solmuun keskenään, voiko siellä olla sytytys pielessä?

periaatteessa sytty menee 0 kohtaan + perus ennakko (mikäli tämä liitin maadottaa ecun)
niin tästä pistokkeesta ei voi lukea vikakoodeja tms, sillä vain laitetaan ecu säätötilaan
eli ei säädä ennakoita ollenkaan ja näin saa säädettyä perus ennakon ihan lampulla.
 

SpyDuck

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2009
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

Njoo.

Ei muuten mtn hätää ton sytkän kanssa mutta pätkii 4000 kierroksen jälkeen paljolti.

Katson tänää sen katin liittime jos pääsen tääl montulle.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Liitin Evo3:n Rintapellissä.

SpyDuck sanoi
Niin! vaihdoin Lambda anturin ja se oli "aivan"valkoinen, hiukka niinku "palaneen näköne" jännitettä se tarjosi noin 12v mitattaessa akun napojen välissä raittiissa ulkoilmassa ;)
Tulppien ulommainen kärki oli myös sellanen "palaneen" valkoinen onkohan se käynyt laihalla joskus? vai olenko ihan pihalla.

Öh, niin mihin syötit akusta sähköä siihen lambdalle?
 
Ylös Bottom