lisää kipinää!?

celeste

(ex.mitsubishi colt celeste 2.0 GSR tbo)
Liittynyt
14 Syyskuu 2003
Sijainti
riihimäki
loppuu ilmeisesti kipinän teho vedon loppuvaiheessa isolla vaihteella kun kiihdyttää tahtoo lyödä putkeen.millä saisi kipinää vahvistettua?sytkähän on lumenitionin kärjetön.vai olisiko suoritettava suosiolla järjestelmänvaihto.koetettiin tänään penkittää mutta eihän siitä mitään tullut paitsi pahamieli tuloksista kun putkeen lyö 4800-5000rpm kohdalla eikä pysty kunnolla polkasemaan tallaa pohjaan :seina
 
Kuulostaisi ennemminkin siltä että sytytys ei pysy oikias kohdas vaan antaa kipinän samassa tahdissa kuin pensa tuloo..

Ittellä meinasi luppua kipinä harrastepelis ja siinä sen huomasi siitä ettei saanut enempää kierroksia, vaan kävi vain muutamalla sylinterillä :p
 
osku sanoi
Kuulostaisi ennemminkin siltä että sytytys ei pysy oikias kohdas vaan antaa kipinän samassa tahdissa kuin pensa tuloo..

Ittellä meinasi luppua kipinä harrastepelis ja siinä sen huomasi siitä ettei saanut enempää kierroksia, vaan kävi vain muutamalla sylinterillä :p
pitää ottaa jakaja ensi töiksi auki ja öljytä/putsata jos se sattuisi auttaa ,onhan toi kuitenkin seissyt jonkun aikaa jos vaikka olisi hapettunut osat niin ettei kunnolla pääse liikkumaan.
 
Niko Päivinen sanoi
onhan sulla varmaan turbon jakaja siellä? ettei mitään vapaastihengittävän jakajaa...?
jakaja ei ole kannen perusteella ainakaan turbon koska olisin uuden ostanut mutta ei ollut sama.sisuskaluthan sinne on vaihdettu.kun on toi lumenitionin kärjettömäksi muutettu sytytys.ei luulisi että on siitä kiinni koska on sama jakaja ollut kokoajan ja toimi ihan hyvin silloin kun on viimeksi ollut liikenteessä.pitää säätää sytkää vähän aikaisemmalle ja käydä kokeilemassa jos se vetää sitä liian myöhäiselle nyt ja siksi lyö putkeen.
 
hmm... sun varmaan kannattas harkita heittää koko jakaja "kuuhun" ja laittaa msd crane tms jälki asenteinen sytty
vai mitä mieltä?
 
niin jos siellä on vaparin jakaja, niin siinä tulee varmaan ongelmaa nakutuksen kanssa ahdoilla ->perusennakkoa on pienennettävä rajusti.... mitä se sitten tekeekään? Ei kai siellä vaan alipainesäädin ole kiinni?
 
JKorpela sanoi
hmm... sun varmaan kannattas harkita heittää koko jakaja "kuuhun" ja laittaa msd crane tms jälki asenteinen sytty
vai mitä mieltä?
sitä on todellakin mietitty kovasti ;) mutta kun hankinta listalla on ruisku ym.. eli jakaja jää kuitenkin verkon painoksi mutta pitäisi täksi kesäksi saada ajettavaksi vanhalla kokoonpanolla.paljonko on muuten turbon ennakko kun omassa korjausoppaassa on vain vaparin.
 
Tyyppiliset sytytysennakot Brittien mukaan vakiossa Lancer Turbossa ilman alipaine/ylipainesäädintä (letku irti):

RPM ennakko
800 8
1000 10
1500 19
2000 25
2500 29.5
3000 32
3500 34
4000 37
4500 37
5000 37
5500 37
6000 37

Tämän lisäksi ennakkoa säätää imusarjan paine. Alipaineella lisäys on maksimissaan 20 asteen luokkaa ja ylipaineella vähennys on 8-12 astetta vähän virranjakajasta riippuen. Lisäksi sytytysboksi haistelee nakutustunnistinta joka ylimääräisenä turvana voi vähentää ennakkoa 8 astetta lisää jos kone nakuttaa jostain syystä.

Vakiota suuremmalla ahtopaineella varsinkin keskikierrosten ennakkoa pitäisi vähentää vakiosta. Tuossa on varmaan ihan hyvä lähtökohta kuitenkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom