Lisävirtaa Pheviin vm -20

Pertti.O

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2024
Voiko mitsun outlander pheviin antaa käynnistys apua varavirtalähteellä tai toisesta autosta? Mulla nimittäin mökillä auto joutuu seisomaan muutamia päiviä pakkasessa enkä tiedä tuommosesta phevistä paljon mitään. Kiva olis saada auto käyntiin että pääsis mökiltä kotiin.
Onko webaston laitto hyvä, paras vai ainoa keino?
 
Riippuu varmaan kuinka kovassa pakkasessa ja kuinka kauan, mutta kyllä se käyntiin tärähtää jos vain 12V akussa virtaa riittää, omallani ei ainakaan ollut mitään ongelmia äskeisessä -30 asteessa, oli seissyt vuorokauden enkä pitänyt edes latauksessa kun sattui pörssisähkö silloin huitelemaan pilvissä.

Ja jos mökiltä löytyy sähkö niin pikku akku latautuu aina samalla kun ladataan ajoakkua.

Ja joo, voi käynnistää toisesta autosta, ohjekirjasta kohta "käynnistys hätätilanteessa"

1707128646322.png


1707128662947.png

1707128683244.png

1707128646322.png1707128662947.png1707128683244.png
 
Kiitos paljon vastauksesta! Mökillä mennessä joudun jättämään auton 2 km päähän ja loppumatka moottorikelkalla. Enkä saa ladattua autoa
siellä minne sen joudun jättämään.
Voi olla että auto seisoo 3-5 päivää ja pakkanen voi yöllä laskea -20-25 asteeseen.
Vielä tälläinen tietämättömän kysymys että jos lataan mennessä ajoakkua niin että siinä on virtaa niin auttaako se käynnistyksessä?
 
Kiitos paljon näistä vastauksista. Niistä oli kovasti apua! Paljon on vielä asioita opittavana autosta
Itse en ole kuullut tuollaista piipitystä vielä. Täytyypä alkaa seuraamaan ja kuuntelemaan.
Ja huomenna heti tilaan suomenkielisen ohjekirjan huollosta. Helpompi lukea.
 
Kiitos paljon vastauksesta! Mökillä mennessä joudun jättämään auton 2 km päähän ja loppumatka moottorikelkalla. Enkä saa ladattua autoa
siellä minne sen joudun jättämään.
Voi olla että auto seisoo 3-5 päivää ja pakkanen voi yöllä laskea -20-25 asteeseen.
Vielä tälläinen tietämättömän kysymys että jos lataan mennessä ajoakkua niin että siinä on virtaa niin auttaako se käynnistyksessä?
Kannattaa muistaa että autossa ei ole erillistä 12v toimivaa starttimoottoria, vaan polttomoottori käynnistetään suoraan ajoakun jännitteellä. Siksi startti kuulostaa ihan erilaiselta kun pyörittää moottoria paljon nopeammin. Eli 12v akkua siellä takana käytetään vaan herättämään elektroniikka. Toki jos se kyykkää ei mikään käynnisty.
 
Kiitos vastauksesta. Se mua vielä mietityttää että miten se ajoakku latautuu kun nyt pakkasilla oon ajanut ja painan charge nappia niin näyttöön tulee teksti että "akku liian kylmä".
Oon yrittänyt hakea ohjekirjasta hulluna mutta ei se ole mulle selvinnyt
Lämpiääkö se kun ajaa pitempään ja alkaa ottaan virtaa? Autossa on lämmitys akulle mutta mistä sen saa päälle?
Onneton ku oon niin voisko joku kertoa ja auttaa?
 
Onko autosi Suomi-auto vai tuontiauto?

Tuontiautoissa ei ajoakun lämmitystä ole. Suomi-autoissakin se löytyy vain Instyle- ja Instyle Sport -varustetason kotteroista.

Omien kokemusten mukaan lämmittelee akkua oman tahtonsa ja mielihalujensa mukaan, kun auto on laturissa kiinni ja ulkolämpötila laskee n. -15c alle (tai akun lämpötila alle -10c :unsure: )

Itse ei akun lämmitystä pysty päälle kytkemään.

On osoittautunut tänä talvena ihan käyttökelpoiseksi kamppeeksi, nyt kun ollut tavanomaista kireämpiä pakkasjaksoja.

Tuolta se käytännössä näyttää Remote appista käsin:

Screenshot_20240102_094850_Remote Ctrl.jpg


Screenshot_20240102_094855_Remote Ctrl.jpg


Screenshot_20240102_150545_Remote Ctrl.jpg
 
Kiitos paljon! Tämä taas selvensi asiaa. Auto on ruotsin tuontia ja pitäisi olla instyle-malli. Varustelisrassa oli maininta, että siinä olisi akun lämmitys.

Toissapäivänä lähdin liikkeelle kun akku oli täysi, pakkasta -20, niin pystyin ajamaan sähköllä. Eilen taas kun lähdin täydellä akulla samassa pakkasessa niin eipä antanutkaan ajaa sähköllä kun "akku liian kylmä". Eli tämä viittaisi siihen mitä sanoit että lämmittää milloin sattuu

Olen yrittänyt asentaa ja yhdistää remote controllia mutta kun se kysyy WiFiä niin sitä ei näy. Eli mulla ei ilmeisesti ole/en saa wifiä tuohon autoon kun sitä ei ole. Tunnus ja salasana löytyy hanskalokerosta.

Saako huollosta WiFin asennusohjeen, tunnukset ym? Ilman wifiä remotea ei ilmeisesti saa asennettua. Olenkohan ihan väärässä?
 
Ruotsista tuoduissa autoissa EI ole ajoakun lämmitystä, missään varustetasossa.

Kannattaa lukaista tämä ketju:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/ajoakun-lämmitin-phev.63770/

Ruotsissa Business X vastaa ajoakun lämmitystä, lämpiävää tuulilasia ja kattoluukkua lukuunottamatta Suomen Instyleä.
Ruotsin S-Edition vastaa ajoakun lämmitystä lukuunottamatta Suomen Instyle Sportia.

Myyjien tietoihin / juttuihin ei kannata ikinä luottaa.
 
Auton ja puhelimen Remote sovelluksen parittaminen on omanlaisensa operaatio.

Mulla on jossain huollosta saatu ohje aiheeseen. Voin sen kaivella esiin naftaliinista myöhemmin.
 
Piti vielä ilmoittaa että remote toimii nyt hyvin! Kiitos vielä hyvistä ohjeista! Ainoa miinus on että aika lähellä autoa pitää olla mutta se ei haittaa
Pääasia että toimii
 
Hieno homma! Auton wifi-kantama on toden totta lyhyenläntää sorttia, mutta kyllä sen kanssa elämään pystyy.

Jos yhteyden toteutus olisi esim. SIM-korttityyppinen, olisi se oikeasti enempi etäkäyttöinen, mutta toisi mukanaan omat ongelmansa.
 
Näinpä. Ja nyt kun remote toimii niin tuli selväksi ettei siinä mitään akun lämmitintä ole Harmi! Olisi ollut hyvä varuste.
Nyt pakkasilla (-20-25°) ei anna ajaa sähköllä yhtään. Herjaa vain tuota "akku liian kylmä".
Onneksi juhannukseen mennessä lämpiää
 
Takaisin
Ylös Bottom