Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

Stuntman

New Member
Liittynyt
21 Helmikuu 2009
Heti alkuun kerron että tiedän kyllä että haulla löytyy, mutta aika paljon pitää lukea ja kahlata sivuja läpi.
Silti jää epäselväksi.

Kertokaa nyt lyhyesti tällaiselle keskivertohaaveilijalle, miten parannan järkevimmin -90 2,5 TD:n etenemiskykyä.
Lumi on suurin haaste, mutta joskus kesälläkin on metsästysreissuilla noustava pahaankin paikkaan.

Renkaat ovat jo karkeat ja maavara on alkuperäinen, toki ihan riittävä.

Kauppiailta en vielä haluaisi kysellä, tahtoo se mopo helposti karata käsistä.
 

pajatso

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Sijainti
VANTAA
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

Mitkä on sinusta karkeat renkaat? laitta lukko aluks vaikka taka-akselille esim. ARB ja sit jos ei riitä niin laita eteenki. jos ei millään tunnu etenevän nii sitte on kuskin kaasujalassa jtn vikaa...
 

Stuntman

New Member
Liittynyt
21 Helmikuu 2009
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

Kompromissirenkaat alla. Niillä mennään kesät talvet, ei hyvä maastossa eikä maantiellä.
Vähän niinkuin intin lusikka-haarukka. Toimii mutta kumpikaan pää ei oikein hyvä.

Jos laitetaan perään se ARB:n lukko niin vaatiiko mitään muutoksia vai meneekö ruuvaamalla paikalleen?
Mistä kannattaa hankkia ja mikä malli?

Kuskin kaasujalassa ei mitään vikaa, ainakaan omasta mielestä ::)
 

pajatso

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Sijainti
VANTAA
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

Esim. offivarusteesta saa ARB lukkoja. en muista mikä malli kävi palleron perään mut sieltähän se selviää. laakerointi kannattaa uusia samalla kun perän joutuu purkaa. no aineki joutuu murikkaan poraa reiän paineilmaletkulle.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

Jos takan on kitkalukko, niin kannattaisiko ensin aloittaa etulukosta.. Ainkin lumessa kahalatessa tuntuis, että on parempi jos vetävät renkaat tekee uraa ja sitten tulee takarenkaat jotka kitkalukosta riippuen vetää molemmat tai vain toinen. Tuossa alkutalvesta mitä kahlailtiin, niin ei oikein edennyt, ennen kuin nosti kierroksia niin paljon, että varmasti alkoi se toinenkin rengas vetämään. Ja jos ois etulukko, niin parhaillaan vetäis 4 rengasta, mutta jos taakaa korvaa kitkan jollain muulla, niin vaikea saada 4.rengas vetämään mudassa/ suossa. Siellä tuskin auttaa edes kovemmat kierrokset. Etulukko päällä on vain kovempi homma kääntää autoa.. Taitaa olla mielipidekysymyksiä..

Etupäähän pitää vain vakihtaa bensamallin etuperä, kun tuohon 1.korisen dieselin etuperään ei saa ARB:ia, eikä vissiin muitakaan lukkoja.
 

ile-78

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2009
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

MVa~1 sanoi
Etupäähän pitää vain vakihtaa bensamallin etuperä, kun tuohon 1.korisen dieselin etuperään ei saa ARB:ia, eikä vissiin muitakaan lukkoja.

Mitenkä on 2.gen kohdalla tuo etuperä? käykö jokin lukko ihan suoraan, vai joutuuko jotai kikkailemaan?

t: Ile
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

Taitanee olla Gen2:ssa tuo iso perä muissa, paitsi 2,5TD, eli voi myös käyttää niitä etuperiä. Tuossa ois jotain juttua tuosta lukon asentamisesta etuperään jossa Janne etsiskeli ja selvitteli tuota etuperien esiintyvyyttä.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21040.0
 

Axl

Galant Dyn4 GTi 89+Colt 89
Liittynyt
15 Kesäkuu 2003
Sijainti
Tuusula
Vs: Lyhyt oppitunti Pajeron lukoista

ile-78 sanoi
Mitenkä on 2.gen kohdalla tuo etuperä? käykö jokin lukko ihan suoraan, vai joutuuko jotai kikkailemaan?

t: Ile

ARB RD110 on itsellä etulukkona 2.8 TD 97:ssa. Eniten siitä on apua kivien, kantojen yms. päälle nousemisessa missä lyhyet joustot
rajoittaa etenemistä. Sekä ojien ylityksissä ja vastaavissa missä toinen etupyörä nousee ilmaan.
Lumessa etenemistä autta kyllä parhaiten lumiketjut.
 
Ylös Bottom