M: EA Galant V6 '97 NYT 1000€ pois pihasta!

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Kevät tulee ja nyt alkoi säälittää tuo pihassa vailla ajoa makaava EA, joten ei muuta kuin hammasta purren myyntiin. :'(

Aloitetaan linkillä auton projektitopicciin ja tehdään sitten yhteenvetoa (linkin loppupuolella kuvia, ehkä): http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=48532.0

Pähkinänkuoressa:
-'97 EA Galant V6-24, väri sininen, manuaalivaihteistolla, ajettu nyt ~220tkm(?), beige nahkasisusta
-Auto tullut minulle joulukuussa 2010 (itse hain, ensimmäinen omistaja Suomessa), tällöin mittarissa 150tkm
-Madallettu (Eibach Pro-kit -30mm) ja vaihdettu samalla iskarit 2011 (etuiskarit vaihdettu uudestaan 2017, nyt on KYBit joka nurkassa)
-Jakopääremppa tehty 2011 (vaihdettu kaikki eli tulpanjohdot, tulpat, kiristinrullat, automaattikiristin, vesimpumppu ja hihnat)
-Keulakolaroitu 40-50 vauhdista kesällä 2012, oikaistu merkkiliikkeen penkissä OEM arvoihin (kuitti yms löytyy) ja vaihdettu kojelauta + airbagit yms tarpeelliset + uusi tuulilasi
-Samitsun rakentama custom-pakoputkisto suoraan pakosarjoilta + K&N paneelifiltteri, voimaa löytyy aivan eri malliin kuin vakiosta (181hp/236Nm, dynolappu löytyy) ja vastaa kaasuun todella hienosti
-Öljyt+suodatin vaihdettu 10tkm välein eikä minun aikanani ole kierrätetty kylmää konetta ikinä yli neljän tonnin
-Nostajat vaihdettu isompireikäisiin, eivät naputa
-Erittäin hyvät kesärenkaat (215/45R17 Falkenit AEZ:n vanteilla, muutoskatsastettu ja otteessa) ja erittäin hyvät talvirenkaat (195/60R15 nastat orkkisvanteilla, edessä yhden talven ajetut Nordman 5 ja takana jotkin upouudet Bridgestonet)
-Takakaaret korjattu ja pohja hiottu, maalattu ja massattu 2014 -> korin kanssa ei pitäisi tulla mitään ikäviä yllätyksiä nyt eikä lähivuosinakaan (kuvia saa haluttassa, ovat toisella koneella)
-Talvipaketin täydentävät uudehko akku (70 tai 74Ah) ja lohkolämppäri sisähaaralla (aina on lähtenyt käyntiin kelissä kuin kelissä, lämmityksellä tai ilman)
-Etupuskuri, konepelti ja lokasuojat on maalautettu ammattilaisella (Jukka & Hytti, Lappeenranta)
-Kirkkaat etu- ja sivuvilkut (ei enää noita oransseja)
-Viimeisimpinä vaihdeltu ohjaustehostimen pumppu, pyöränlaakereita, jarruosia, raidetangon pää ja molemmat banaanitukivarret eteen; nyt ei kolise

Pientä sanomista on jonkin verran:
-Kelloa ei laitettu takaisin paikalleen ::) (juotokset korjattu, liitin vaikuttaa vähän löysältä -> vaihtoon jos ei pelaa)
-Kakkosen synkka surahtaa kylmänä ensimmäiset 1-2 vaihtoa (oli samanlainen jo silloin kun sain auton eikä ole pahentunut missään vaiheessa)
-Etupuskurista puuttuu pari palaa ja sisälokasuojat ovat vähän ottaneet osumaa kun toissa talvena menin tössäämään auton jääradalla penkkaan (HUOM! uudempi puskuri hankittu jo, pitäisi vain kitata pesurien reiät umpeen!)
-Radio kuuluu aika huonosti (=antennivika 99% varmasti)
-Ilmastointi ei kytketty toimintaan (pitäisi laittaa kuivain paikalleen, imaista tyhjäksi ja täyttää järjestelmä)
-Kuskin oven alareunassa ainut paikka mistä pitäisi isommin hioa ruosteita pois ja fiksata ennen kuin leviää (löytyy myös parempikuntoinen ovi tilalle varaosa-autosta)
-Lopuksi se ainoa katsastukseen vaikuttava asia: Putkisto on ruostunut takapöntön mutkan kohdalta poikki (ei kestä Simonsin röörit näköjään mitään). Itse pönttö on kunnossa.

Kaikilla muilla tavoin pelaa kuin junan vessa, lämpenee nopeasti ja liikuttaa suht ripeästi. Kulutus on 8-11 litraa sataselle tietyypistä ja ajotyylistä riippuen.

Palikkaa on mahdollista saada mukaan:
-Uusi (käytetty) etupuskuri, valmiksi saman värinen
-Uudet sisälokarit (mahdollisesti, jos löytyvät jostain)
-Etunapa laakereineen (ei vara venettä kaada)
-Ilmastoinnin kuivain
-Säädettävä muovikuorinen ECU (voipi hifistellä seoksia ja ennakoita jos osaa, Maatsin mukaan reserviä kyllä olisi)

Auto on mahdollista myös katsastaa 31.3 alkaen, joten jos auto on vielä siinä vaiheessa minun niin voin toki käyttää se leimalla, jolloin uusi ajoaika tulisi olemaan heinäkuun loppuun 2019 saakka. Tällä on luonnollisesti hieman vaikutusta hintaan.

Otan vastaan tiedusteluja / tarjouksia joko yksityisviestillä tai puhelimella 040-7485803.

Klubilaisille tarjoushinta 1000€ pelkillä kesävanteilla (ja -renkailla, toki). Muille hinta katsotaan tapauskohtaisesti. Mihin tahansa kotiin en tätä suostu myymään. Auto on leimassa & vakuutuksessa, eli koeajolle passaa tulla vaikka saman tien.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: M: EA Galant V6 '97

Pohjan kunnon suhteen olen edelleen hyvin luottavainen, mutta takaa sisälokareista löytyi hitsaushommia.

Pudotetaan siis hintaa -> 1600€, ei nyt olisi aikaa itse alkaa tällaisia fiksailemaan.

Hinnasta voidaan vielä neuvotella jonkin verran jos haluaa jättää kesä- tai (mieluummin) talvipyörät minulle; nehän passaa Dynamicciin heittämällä.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: M: EA Galant V6 '97

Leimaa jäljellä reilu kuukausi. Nyt pelkillä kesävanteilla 1200€ pois pihasta.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: M: EA Galant V6 '97 NYT 1000€ pois pihasta!

Käsijarru sanoi työsopimuksen irti (kuului nykäistessä NAPS ja enää ei pidä, ilmeisesti vaijerit irronneet kahvan puolelta).

Ei ole aikaa keskittyä tähän (kun ei meinaa olla aikaa keskittyä muihinkaan autoihin), joten nyt loppukuun tarjous: 1000€.

Ajoaikaa on reilu viikko eli kuun loppuun. Auto on täysin ajokunnossa ja tankki täpötäynnä, joten nyt ei muuta kuin hakemaan. Käsijarrun kun fiksaa ja hitsaa pyöränkoteloihin paikat + ehjää takavaimentimen edestä lahonneen putken niin leimasetä heltynee helposti, ei kolise eikä kilise ja kone toimii kuin junan vessa.

Soitto/Whatsapp tavoittaa parhaiten numerosta 040-7485803.
 
Ylös Bottom