M. Koljonen, Galant -97 2.0 GLX

Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Moro Harri,

Omakin kuljin taitaa kärsiä jonkun asteisesta hengityselinsairaudesta, joko sä olet saanut tarjouksia niistä pakoputkistoista?

-mikko-
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Mikkom sanoi
Moro Harri,

Omakin kuljin taitaa kärsiä jonkun asteisesta hengityselinsairaudesta, joko sä olet saanut tarjouksia niistä pakoputkistoista?

-mikko-

No moro! :)

En ole kysäissyt kuin yhdestä paikasta tähän mennessä hintaa ja sieltäkin kysyin pakettihintaa pakosarjan teolle ja putkistolle eli pelkän putkiston osalta en osaa vielä sanoa hintaa. Kyseinen viripaja siis vääntäisi nuo itse eli ne ei ole tarviketavaraa. Karkea hinta-arvio oli yhteensä n. 500 € ja siinä ei ole mukana kattia eikä takapönttöä. Tuosta summasta kyllä pakosarjan tekeminen lohkaisee leijonanosan ja nyt näyttää siltä, ettei sitä ehkä kannata tehdäkään, joten täytyy kysellä vuoden vaihteen jälkeen uusiksi noita tarjouksia uusien tarpeiden mukaan.

Tammikuun puolella saan hintoja myös vapaavirtauskateista, joista ilmeisesti ainakin turbo Uno-luokkaan suunniteltu katti saattaisi irrota noin satasella. Asiallisia takapönttöjä saa myös satasen molemmin puolin esimerkiksi Powerdoselta. Ilmoittelen sinulle ja laittelen tuonne päiväkirjaan sitten päivitystä kun saan noita tarkempia tietoja!  :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Teippi-Z:tillä laitatutit kalvot(P35) ?
Mihinkäs hintaan ne laitto ne siellä? Oon aika monesta paikasta kysellyt ja kyselyjä jatketaan ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Feppi sanoi
Teippi-Z:tillä laitatutit kalvot(P35) ?
Mihinkäs hintaan ne laitto ne siellä? Oon aika monesta paikasta kysellyt ja kyselyjä jatketaan ;D

Juurikin näin, eli Teippi-Z:llä kävin laitattamassa. Sivuikkunat (etu-, taka- ja pikkuikkunat) tuli 50% läpäisevällä ja takalasi 35% läpäisevällä kalvolla. Hinta täytyy tarkistaa kuitista, mutta muistikuva on n. 300 €, ehkä vähän alle. Minä olin pahimpaan ruuhkaaikaan liikkeellä, joten jouduin varmasti maksamaan aika lailla täyden hinnan. Mutta jälki oli todella hyvä, joten suosittelen sitä paikkaa! :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Jos 300e:hen saa niin se olis tällähetkellä kaikista halvin mitä olen tarjouksia saanut... ;)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Kyllä näyttää kotelot hyviltä! :)
Vieläkun saat ne puskuri visiot toteutettua niin autohan on oikea näyttely peli :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Harri: Melkein tekis miel tulla kattoon ku asentelette putkistoa ja vaihtelette jakopään hiluja, mut tuskin täs ehtii :( ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Kiitos! Huomenna varmaankin pääsee kokeilemaan, miten kangas käyttäytyy laminoinnissa...

Metalman: Putkiston muutos tapahtuu Suonenjoella ja jakopään huolto Jyväskylässä, joten kyllä tässä itselläkin pitää kiirusta, mutta jos satut liikuskelemaan siellä nurkilla ensi viikonloppuna, niin tervetuloa poikkeamaan... ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Skydiver sanoi
Kiitos! Huomenna varmaankin pääsee kokeilemaan, miten kangas käyttäytyy laminoinnissa...

Metalman: Putkiston muutos tapahtuu Suonenjoella ja jakopään huolto Jyväskylässä, joten kyllä tässä itselläkin pitää kiirusta, mutta jos satut liikuskelemaan siellä nurkilla ensi viikonloppuna, niin tervetuloa poikkeamaan... ;D

Moi jos ajelet Kuopion ohitse,niin piipahda toki kahveella :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Skydiver sanoi
Vielä kun saisi vain takapuskurin modattavaksi, niin saisi tuon takapään valmiiksi asti. Nythän tuo toisen puolen ulostuloputki on vain heftattu kiinni ja taitettu alas ja näyttää vielä aika rujolta... ::) Perheen kauniimpi puolisko on myös sitä mieltä, että tuota orggispuskuria ei saa ottaa irti modattavaksi, jolloin olisi ajettava jonkin aikaa ilman puskuria, joten toinen puskuri olisi löydyttävä pian... ;D
tai sitten ahkera viikonloppuprojekti..
ei kauheasti ole glantteja purkaamoilla kun tuossa kans kahtelin osia.

Mutta kyllä siihen tuplaputket nätisti sopii :)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Moro Harri,

hyvännäköset putket saitte aikaseksi :peukku Kyllä se vaan vaatis nyt puskurin modaamisen ni saat sen toisenki nurkan kivemmannäköiseksi :)

Itehän oisin ehkä laittanu tuplapäät... ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Tällaista modausta olen ajatellut noiden putkien väliin - korin värisenä tietenkin. Liitteenä on rujot kuvaviritykset ideoista, mutta tuplia en laita molempiin nurkkiin, vaikka "Metalmanin" ideankin hahmottelin aikanaan... 8) Mutta tarkoitus ei ole kyllä laittaa noin isoja ovaalejakaan, mutta jotain sinnepäin on ajatuksissa.  ;)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

mankinen sanoi
Omaan silmään näytti tuo testikuva3 paremmalta :)

Samaa mieltä... 8) Jotain siihen suuntaan laittelen, kunhan sopivat löytyy. Ensin pitää ostaa siistit ulostulot ja sitten modata vasta puskin niihin sopivaksi... ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Kyllä täytyy myöntää että testikuva3 näköjään olis parempi vaihtoehto :peukku

Lisää kuvia vaan kun saat rojektia etenemään ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Testikuva näyttää paremmalta, vähän corvettelookia. :)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Hyvännäköinen puskuri tulossa! :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

MetalMan_ sanoi
Hyvännäköinen puskuri tulossa!  :peukku

:peukku Katsotaan mitä siitä syntyy... Tuossa on tietysti vasta aika karkeasti muodot haettu ja pyöristystä tulee aika lailla kuidutuksen jälkeen. Mutta jostain on aloitettava... Ja hiomista riittää tuossakin. 8)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Hyvän näkönen kilpi :peukku Sehän sopii kuin nenäpäähän :)

Mitäs ensi vuonna sitten isommat vanteet alle, mistä puhetta jo olikin? :)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

komeeks oot kyllä pistäny ton gallun! itellä lähes 3 vuotta kestäny galantti kuume rupee oleen sillä tasolla että huh huh.. :D no ens kesäks viimeistään! :)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

;D Kiitokset vain Fepille kilven toimituksesta... Sopiihan se siihen niinkuin lupasitkin. ;D Katsotaan nyt sen rengastuksen kanssa sitten ensi vuonna mitä keksitään, mutta kyllä nälkä kasvaa syödessä ja tuumalla voisi kasvattaa vannekokoa, jos ajomukavuus ei kauheasti siitä kärsi. Katsellaan... ;)

Marlboro: Kiitosta vaan! 8) Ei muuta kuin haaveista totta ja Gallu alle heti kun mahdollista. Lykkyä etsintään! :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Komiaa on tuloillaan :peukku :peukku
Onks toi jotain sähköputkea mistä nää oot noita muotoja virittäny?

Ja jos toiveita sais esittää, niin (älkää nyt kaverit suuttuko :peukku) josko jonkunäköisen muunlaisen etupuskimen tekaisisit kuin sen sportin ??? :)
Onhan se toki tyylikäs, mutta... :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Jani T sanoi
Komiaa on tuloillaan :peukku :peukku
Onks toi jotain sähköputkea mistä nää oot noita muotoja virittäny?

Ja jos toiveita sais esittää, niin (älkää nyt kaverit suuttuko :peukku) josko jonkunäköisen muunlaisen etupuskimen tekaisisit kuin sen sportin ??? :)
Onhan se toki tyylikäs, mutta...  :peukku

JaniT: Olet oikeassa molemmissa asioissa... ;D Ensinnäkin: 16mm sähköputki toimii tuohon oikein hyvin - eli sähköputkea olen tosiaan käyttänyt tuohon. Mutkat on tehty 16mm haitarista.

Toisekseen... Sportin puskuri on kyllä hieman vaisu, joten nyt vaikuttaa siltä, että haen tuohon -97 mallin puskuriin "hieman" lisää muotoja... 8) Oma tehty on aina oma tehty! Samaa mieltä siis... :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Itse suosittelen, että teeppähän tohon orggis puskuriin jonkin näköinen alalippa? ;)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Oliko vaikea tehdä tuo putkisto...? kun mietiin että jos kans tekis kummallekin puolelle putket.. tuliko tuo kalliiksi..? onko sulla kuvia koko naisuudes tuosta...?
mistä sä tilasit tuon taka puskurin...?
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Joo 18-19" vanteet sopis kuin nakki silmään. 18" ois ehkä parempi.. Alkaa muutenki olee hankalaa saada 4pulttiseen isoja vanteita.
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

lyyski sanoi
Oliko vaikea tehdä tuo putkisto...? kun mietiin että jos kans tekis kummallekin puolelle putket.. tuliko tuo kalliiksi..? onko sulla kuvia koko naisuudes tuosta...?
mistä sä tilasit tuon taka puskurin...?

Onhan tuossa putkiston teossa omat ongelmansa takaylityksen osalta. Bensatankki ja -letkut kulkee samasta ahtaasta raosta, mistä putkikin pitää saada menemään, joten se osuus vaatii vähän vaivaa. Muutenhan tuo ei nyt ole mikään paha rasti. Hintaa tuli kaikkinensa muutama saturainen ja jos olisin tehnyt homman itse, niin vielä vähemmän. Tähän hätään minulla ei ole oikeastaan parempia kuvia tarjota - täytyy yrittää muistaa räpsiä parempia kuvia sitten kun käyn seuraavan kerran nosturilla.

Takapuskurin löysin MikkoM:n ja Fepin tarkkaavaisten silmien ansiosta AVK:n varaosamyynnistä, mutta voin jo sanoa kokemuksesta, että noita on todella vähän tarjolla. Tuolle nykyiselle on yksi ostajaehdokas, mutta jos hän ei sitä ota, niin sitten saisit siitä hyvän aihion jatkojalostettavaksi.

Axu: 19":kin on näihin jonkin verran tarjolla, mutta väittäisin, että niillä profiili menee jo niin matalaksi, että ajomukavuus varmasti kärsii. Siistimmäthän ne tietysti olisivat, mutta olen samaa mieltä, että 18" olisi se järkevämpi vaihtoehto noista kahdesta.
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Ei se mukavuus niin paljon kärsi minkä näyttävyydessä voittaa :peukku
Mulla ainakaan toi 225/35 ei oo paljoakaan sen kummempi (lue kovempi) ku toi talvikoko eli 225/55 :)

Eli ei muuta ku niin isoa kiekkoa alle ku mahtuu ;D :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Skydiver sanoi
Axu: 19":kin on näihin jonkin verran tarjolla, mutta väittäisin, että niillä profiili menee jo niin matalaksi, että ajomukavuus varmasti kärsii. Siistimmäthän ne tietysti olisivat, mutta olen samaa mieltä, että 18" olisi se järkevämpi vaihtoehto noista kahdesta.

Ei se mitään kärsi.. ;D  ;D
T: -55 ja -65 -profiileista -35:iin vaihtanut

P.S. Lisäksi renkaan puhjetessa ei tarvitse ryhtyä vaihtoon, sillä sitä ei huomaa  8)
P.P.S. Ollaanpa me samalla aaltopituudella taas Janin kanssa!
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

19" saa näköjään kannatusta... ;D Eihän sitä tiedä mitä ensi kesänä tulee alle laitettua ja näköähän niissä on kyllä moninkertaisesti enemmän tuumaa pienempiin verrattuna. :peukku Tämän kesän osalta ne jää joka tapauksessa laittamatta. Näillä siis mennään vielä ja tehdään ensin noita muita juttuja alta pois. Tuleepahan sitten näyttävämmät vanteetkin tarpeeseen... 8)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Skydiver sanoi
Näillä siis mennään vielä ja tehdään ensin noita muita juttuja alta pois. Tuleepahan sitten näyttävämmät vanteetkin tarpeeseen... 8)

Toi on totta, kun on isommat vanteet niin haluaakin korisarjaa, uuden alustan ja enemmän madallusta..Mut hienot 19" ois HC-porn!
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Ja amatööri laitto viestin ensin väärään ketjuun... :p Siis piti tänne sanomani että Herran jumala, kun sulla on ollu tuomiopäivän meininki liikenteessä :eek: Onneks ei käyny suurempaa ::)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

horsepower sanoi
Ja amatööri laitto viestin ensin väärään ketjuun...  :p Siis piti tänne sanomani että Herran jumala, kun sulla on ollu tuomiopäivän meininki liikenteessä  :eek: Onneks ei käyny suurempaa  ::)

Kyllähän siinä oli iso rysäys lähempänä kuin koskaan ennen ja onnea oli matkassa... :eek: Vaikkei kaasujalassa ole muutenkaan lyijykenkää, niin tuli kyllä sen jälkeen ajeltua loppumatka reilusti pitemmillä turvaväleillä edellä ajaviin. Mutta toivottavasti tuo Gallun keula on nyt saanut riittävästi osumia vähäksi aikaa ja uskaltaisin laitella uuden puskurin kiinni niin, että se säilyisi ehjänä edes jonkin aikaa... ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Jokos Jänis al'a Sport rupeaa olemaan maalattuna? ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Vai Jänis al'a Sport... ;D

No jäniksen roippeet on kyllä keulasta pois ja kohtahan sen kelpaisi viedä maalarille. Vesihiontaa vielä vähäsen, mutta pitää nyt tehdä tuo takapuskuri samaan satsiin mukaan, joten parisen viikkoa tässä yhteensä varmaan menee. Hommaa vain hidastaa se, ettei oikein viitsisi levitellä kaikkia kamoja pihalle ja alkaa touhuta täysillä, kun kämpän ostajaehdokkaita saattaa päräyttää paikalle lyhyelläkin varoitusajalla. Hitaasti hyvää tulee... ;D
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Nyt täytyy kyllä myöntää että hieno tulee :eek:

Varsinkin ulostulot sopivat kuin nenä päähän, jatkahan visioimista samaan malliin, mutta olutta sitten sopivasti ettei tule liikaa visioita ;D :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Samanlaiset ulostulot kuin 2002:seenkin ostin. Ja hyvin on ainakin kromi kiinni pysynyt ;)

Jänis a'la sport ei hassumman näköinen ;D Meen huomenna sinne vielä penkomaan ja katsomaan löytyiskö jotain muuta rojua sulle sopuhinnalla ;)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Kiitos kiitos... 8) Ulkonäöllisestihän nuo ei ole kovin isoja muutoksia - varsinkaan etupäässä, mutta kyllä niissä on vain pirusti tekemistä tällaiselle näpertäjälle. ;D No, huomenna homma jatkuu.

MetalMan_: Tältä päivältä visiointi saa jäädä kaljoittelun voittaessa... Muuten saan aamulla ihmetellä jälkiä... ;D

Feppi: Täällä ollaan korvat auki, jos jotain löytyy! :palvo *kiittää jo saadusta avusta...*
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Nyt on pakko sanoa kun kerran ton sportin puskimen hommasit, että teeppä semmonen homma nyt ennen juhannusta, et pätkäset noi "oravanhampaat" tosta isoimmasta aukosta ja teet sit semmoset piilotuki tangot verkkojen taakse tai sit pistät pari niitä lisävalojen yläsäätö tankoja siihen ;)
Saat ainakin vähän erilaisen kuin kaikilla muilla :peukku

Eikä edelleenkään herneitä kellekkään ;)

Ja hyvää jussia sit ku on homma hoidossa ;)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Huomasitkos eroa rengasmölyssä?

Itse kun eristin,meni n.50kg bitumimattoa ja massaa yhteensä,ja jäljelle jäi ikkunoiden läpi tulevat äänet..
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

ST sanoi
Huomasitkos eroa rengasmölyssä?

Itse kun eristin,meni n.50kg bitumimattoa ja massaa yhteensä,ja jäljelle jäi ikkunoiden läpi tulevat äänet..

Kyllä desibelit ja taajuudet laskivat huomattavasti. Käytin sellaista bitumilevyä, joka painaa 2,5 kg/m2. Tarjolla oli myös 7,5 kg/m2 painavaa levyä, mutta kevyempi on huomattavasti mukavampaa työstettävää. Vielä kun saisin ovien ja ikkunoiden tiivisteiden suhinat pois, niin olisi jo aika hiljainen kyyti.
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Pistit uusia kuvia autosta moodaamiesi puskureiden kera ja upealta näyttää.
Monenlaista Galantin tuplaputkipuskurin kuvaa netissä on tullut nähtyä ja kyllä tuo tekemäsi vetää pisimmän korren sekä sopii tosi hyvin galantin tyyliin.
Ei muuta kuin kuva "öljyttynä" ja seinälle, eli kalenteri ainesta ;).
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Kiitosta, sitä välillä yllättää itsensäkin... ;D Vänkärin puolen putken korkeus tosiaan vaatii vielä pientä hienosäätöä, mutta kyllä itsekin olen jälkeen aika tyytyväinen. 8) Nyt vain otat mallia tuosta ja vääntelet itsellesikin tuplat valmiiksi... :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Hiton hienoa jälkeä Harri ! :peukku

Ei kyl tosiaan tosta yhestä kuvasta ainakaan huomannu että vänkärin puolen vaimennin olisi yhtään alempana ku kuskin puolen :nykii

Samaan malliin vaan :)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

MetalMan_ sanoi
Hiton hienoa jälkeä Harri !  :peukku

Ei kyl tosiaan tosta yhestä kuvasta ainakaan huomannu että vänkärin puolen vaimennin olisi yhtään alempana ku kuskin puolen  :nykii

Samaan malliin vaan  :)

Kiitoksia. :peukku

Täytyy Kotkassa päin pyörähtäessä ilmoitella ajoissa tulosta, niin jos vaikka näkisit "härvelin" livenäkin tai ainakin jossain miitissä sitten... 8)
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

kyllä oot laittanu hiemoksi galanttin...
kuinka sä teit tuon subbari loodan tuonne kun pitäis kans tehdä jonkin lainen subbari loota perälootaan ja pitäis jäädä mahdollisimman paljon tilaa viä... :driver :peukku
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

Kiitokset... ;)

lyyski: Takakontin kotelot on tehty lasikuidusta. Ensin puurimasta kehikko, kehikon päälle pingotettu jokamiehen lakanakangasta (puuvillakangasta), hartsilla kovetettu ja sitten laminoitu päälle. Vielä helpommalla pääsisi, jos on tilat ja auto saa seistä pari päivää, niin tekee suoraan konttiin suojaukset ja laminoi valmiiksi muotoon kotelon takaseinän.

mitsugalant1998: Etuvilkut on hommattu Keravalta varaosaliikkeestä ja hintaa oli muistaakseni 16 € kipale. Sivuvilkut hommasin timanttitiskiltä ja hintaa kertyi 18 € kipale.

EDIT: Pari kuvaa koteloiden teosta lisätty.
 
Re: H. Aulaskari, Galant -97 2.0 GLX

kiitoksia subbari loodan ohjeista yritän täs joku viikon loppu tehdä jonkin laisen lootikon kans.....
siitä sun subbari loodasta niin mikä sen litra tilavuus on suurin piirtein...?
 
Takaisin
Ylös Bottom