maahantuojiin yhteyttä

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
En oo iha varma kuuluuko tänne vai 88-> Lancereihin,
mutta on siis tuo cb Lanceri ja haluisin sen laillisesti turbottaa.

Mallisarjasta lähin oli 1.8 turbo,
tarvittisin maahantuojalta tms. vähä todistus papereita niin mitä kautta saisi yhteyttä?

Ajattelin jos täällä puolen muutenkin löytyisi tietävämpää väkeä!
Jee nyt leima projektissa niin voi ainakin ajella :driver
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Delta Auto Oy

Vähittäiskauppayhtiö
Vaisalantie 6, 02130 Espoo
Asiakaspalvelu 0207 408 800
Puhelun hinta 8,8 snt/min

Tuolta voit kysellä.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Ootko googlesta kuullut ;D
(Sori oli pakko)
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Basbarduu sanoi
Delta Auto Oy

Vähittäiskauppayhtiö
Vaisalantie 6, 02130 Espoo
Asiakaspalvelu 0207 408 800
Puhelun hinta 8,8 snt/min

Tuolta voit kysellä.

tattista, käynti on varmaa ilmanen? :D
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Ihan ensimmäisenä: tutustu lainsäädääntöön ja ymmärrä se. Toisena selvitä katsastuskonttorilta vertailumalli johon muutoksia verrataan.

Maahantuoja kirjoittaa papereita vain jos vaihtelet mallisarjan sisällä moottoreita tai todistuksia päästöistä tai vastaavaa. Ensin perusasiat kohdalleen.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Eikös se käy kaikkei kätevämmi kun pulttaa sinne suoraan sen turpo konee ja muutoskatsastaa sen ks koneelle ..
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Harri K sanoi
jos tuolla asenteella hommaa alotetaankin niin ehkä ois paras unohtaa turbotus jne..

siis kun asun lähellä niin järkevämpi kävästäkkin siellä jos papereita tarttee :D känykän kautta iitä kun ei saa käsiinsä ;D
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

T. Kiili sanoi
Ihan ensimmäisenä: tutustu lainsäädääntöön ja ymmärrä se. Toisena selvitä katsastuskonttorilta vertailumalli johon muutoksia verrataan.

Maahantuoja kirjoittaa papereita vain jos vaihtelet mallisarjan sisällä moottoreita tai todistuksia päästöistä tai vastaavaa. Ensin perusasiat kohdalleen.

nimen omaan tässä järjestyksessä olen mennyt, kävin leimaa auton ja pyysin juuri kyseset laput ja vähän infoa asiaan. joten kunnossa ovat :)
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

TuplaNokka sanoi
voitko tarkentaa :)

Niin että eikös se oo kaikkei helpoin pultata suoraa turpo kone kiinni saati alkaa vanhaa turpottaan , yleensä moottorissa muutakin kuin vaa turpo eroavaisuuksii normi koneesee missä ei turpoa , esim männät , öljypumppu tehokkaampi jne ... yks tuttu vaan taannoin teki koneen vaihdon moottorin rikkoontumisen johdosta niin se kävi iha kätevästi kun teho ei noussu jotai prosenttei enempää ...
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

asx sanoi
Niin että eikös se oo kaikkei helpoin pultata suoraa turpo kone kiinni saati alkaa vanhaa turpottaan , yleensä moottorissa muutakin kuin vaa turpo eroavaisuuksii normi koneesee missä ei turpoa , esim männät , öljypumppu tehokkaampi jne ... yks tuttu vaan taannoin teki koneen vaihdon moottorin rikkoontumisen johdosta niin se kävi iha kätevästi kun teho ei noussu jotai prosenttei enempää ...

Juu sen ymmärsin mutta saako kuinka helposti esim. 1.8turbo koneelle leimattuu?
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Mulle on vieläkin epäselvää mitä tässä ollaan turbottamassa? Oma epäilys on CB lanceri josta isoin malli taitaa kuitenkin olla 1.8gti joten onko tuo 1.8turbo tarkistettu katsastuskonttorilta jotta kelpaa vertailumalliksi? Mikä korimalli se on tunnukseltaan? (moottori ilmeisesti 4G93T )

Nelivedot on sitten oma mallisarjansa konttorilla joten niistähän ei apuja saa.

Lisäksi olisi mukavaa jos voisit yhdellä viestillä vastata kaikille asianomaisille joille vastaat (threadi pysyy paremmin luettavana), lisäksi lisäarvoa antaisi jos muuttaisit tuon alkuperäisen otsikon kuvaavammaksi, asia kun koskee moottorin ahtamista ja muuta paperisotaa eikä pelkkää yhteydenottoa maahantuojaan.

JOS tilanne olisi tuo edellämainittu, voisit vaihtaa suoraan tuon 4g93t moottorin ja vertailumallista (mikälie) loput osat jolloin autosi olisi muutettu vastaamaan vertailumallia. Tässä tapauksessa maahantuoja tekisi listan osista joita täytyy vaihtaa nykyiseen autoosi jotta siitä saadaan vertailumallia vastaava.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

T. Kiili sanoi
Mulle on vieläkin epäselvää mitä tässä ollaan turbottamassa? Oma epäilys on CB lanceri josta isoin malli taitaa kuitenkin olla 1.8gti joten onko tuo 1.8turbo tarkistettu katsastuskonttorilta jotta kelpaa vertailumalliksi? Mikä korimalli se on tunnukseltaan? (moottori ilmeisesti 4G93T )

Nelivedot on sitten oma mallisarjansa konttorilla joten niistähän ei apuja saa.

Lisäksi olisi mukavaa jos voisit yhdellä viestillä vastata kaikille asianomaisille joille vastaat (threadi pysyy paremmin luettavana), lisäksi lisäarvoa antaisi jos muuttaisit tuon alkuperäisen otsikon kuvaavammaksi, asia kun koskee moottorin ahtamista ja muuta paperisotaa eikä pelkkää yhteydenottoa maahantuojaan.

JOS tilanne olisi tuo edellämainittu, voisit vaihtaa suoraan tuon 4g93t moottorin ja vertailumallista (mikälie) loput osat jolloin autosi olisi muutettu vastaamaan vertailumallia. Tässä tapauksessa maahantuoja tekisi listan osista joita täytyy vaihtaa nykyiseen autoosi jotta siitä saadaan vertailumallia vastaava.

Tuossahan se heti lukee että cb lanceri :D
Ja nähnyt vain varaosaluettelon 1.8 turbo malliin, sen enempää en sitä ole vielä tutkinut,
Vastauksen jo sain kysymykseen, loput niinikään tiedossa :)
Ja suurimmaksi osaksi käytän puhelimella forkkaa niin menee ikä ja terveys hakea lainaus toisesta paikkaa.
Menee oftopiciin muutenkin kun kysäisin vain maahantuonnin yhteystietoja :D
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Mites kun minun tietääkseni CB-Lanceria ei ole olemassakaan turbomallina tai ei ainakaan tähän maahan tuotuna...?
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

samitsu sanoi
Mites kun minun tietääkseni CB-Lanceria ei ole olemassakaan turbomallina tai ei ainakaan tähän maahan tuotuna...?

Suomeen tuskin tuotu edes yksityistuonteina mutta kyllähän tuota maailmalla ainakin jaappanissa on myyty. Erittäin harvinaisia sielläkin tosin ainakin nykyään.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Aika jännää kun en yhtäkkiä löytänyt edes Japanin ohjelmasta... :) Jos joku osaa sanoa mallikoodin tms niin vois olla ihan mielenkiintoista...?
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Tuollainen pätkä löytyi ainakin nopealla haulla wikistä:

4G93T DOHC 16 Valve Turbo

Multi-Point Injection (MPI) with TD04 turbocharger
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 8.5:1 (Upgraded to 9.1:1 in 1994)
Maximum Output - 143 kW (194 PS; 192 bhp) @ 6,000 rpm (Upgraded to 151 kW (205 PS; 202 bhp) in 1994, and again to 158 kW (215 PS; 212 bhp) in 1995)
Maximum Torque - 270 N·m (200 ft·lbf) @ 3,000 rpm (Upgraded to 275 N·m (203 ft·lbf) in 1994, and again to 284 N·m (209 ft·lbf) in 1995)

Se, että hyväksytäänkö tuo verrokkimalliksi edellä mainitussa tapauksessa ainakaan sellaisenaan onkin sitten toinen juttu. ;D
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Nojoo koneita on olemassa vaikka millaisia mutta en löytänyt mistään etuvetoista turbomallia...? Nelivetoisena ilmeisesti onkin olemassa mutta sellaista ei voi ehkä verrata...? :) Jännä juttu minkä tässä tutkiessa löysin että CB-Lanceria olis ollut 1.6 V6-koneella mikä on ilmeisesti pienin olemassa oleva sarjatuotantoveekuutonen...!? Taitaa olla vielä etuvetokin ni ei muuta kuin siitä niin olis ainakin erikoinen ja harvinainen... :)
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

samitsu sanoi
Nojoo koneita on olemassa vaikka millaisia mutta en löytänyt mistään etuvetoista turbomallia...? Nelivetoisena ilmeisesti onkin olemassa mutta sellaista ei voi ehkä verrata...? :) Jännä juttu minkä tässä tutkiessa löysin että CB-Lanceria olis ollut 1.6 V6-koneella mikä on ilmeisesti pienin olemassa oleva sarjatuotantoveekuutonen...!? Taitaa olla vielä etuvetokin ni ei muuta kuin siitä niin olis ainakin erikoinen ja harvinainen... :)
Joo, hyvinkin mahdollista että vajaavetoista ei ole valmiina tehtaalta tullut ja nuo harvat mitkä näkyy olleen joskus 2wd merkittyjä ovatkin juuri tekniikanvaihtoja eikä siten kävisi ainakaan suoraan verrokiksi niinkuin T.Kiili edellä jo meinasikin..
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

20% voi aina nostaa tehoa ilman mitään vertailumallejakaan. Sitä vertailumallia tarvitaan vain silloin kun halutaan käyttää mallisarjan tehokkainta versiota vertailussa, jotta tehoa voidaan nostaa enemmän kuin sen 20%.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

nokonzok sanoi
20% voi aina nostaa tehoa ilman mitään vertailumallejakaan. Sitä vertailumallia tarvitaan vain silloin kun halutaan käyttää mallisarjan tehokkainta versiota vertailussa, jotta tehoa voidaan nostaa enemmän kuin sen 20%.
eli jos pistän ahtimen ja neen leimaa pienil ahdoil ettei teho nouse ku vaik 19% nii ei tartte muutos katsastaa?
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Joo jos ahdettava auto ei ole valmiiksi vähäpäästöinen. Katalysaattorin lisäyksellä tuo homma yleensä onnistuu. Vähäpäästöisessä ei taida onnistua niin että solmu pakosarjaan ja leimalle.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Slider sanoi
Joo jos ahdettava auto ei ole valmiiksi vähäpäästöinen. Katalysaattorin lisäyksellä tuo homma yleensä onnistuu. Vähäpäästöisessä ei taida onnistua niin että solmu pakosarjaan ja leimalle.

Onha tuo vähä päästöne :D
EDIT:Tai ei otteesee merkattu muttaku -96 niin eikös sen ikäset oo automaattisesti vähäpäästöisiä
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Slider sanoi
Joo jos ahdettava auto ei ole valmiiksi vähäpäästöinen. Katalysaattorin lisäyksellä tuo homma yleensä onnistuu. Vähäpäästöisessä ei taida onnistua niin että solmu pakosarjaan ja leimalle.

Onnistuu nykysin tietyn ikäisissä, en muista ulkoa. Olisiko vuosi sitten muuttunut.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Noniin, siitä sit vaan hattu kourassa kyselemään konttorilta että mitä tarvitaan. Konttoriahan voi myös vaihtaa jos tuntuu liian vaikealta.
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

Jos auto on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, riittää
moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen päästöjen osalta muutoskatsastuksessa käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten täyttyminen. Eli päästömittaus katsastusasemalla. Tämä käytännössä helpottaa 80- ja 90-lukujen ensimmäisten ns. vähäpäästöisten autojen moottorimuutoksia.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1443432413/c8c4bad0b4c0a0ec623af6b6562cf133/18589-8777-2013_maarays.pdf

Jotenki näi
 
Vs: maahantuojiin yhteyttä

TuplaNokka sanoi
eli jos pistän ahtimen ja neen leimaa pienil ahdoil ettei teho nouse ku vaik 19% nii ei tartte muutos katsastaa?

Tarvii se muutoskatsastaa, mutta ei tarvitse vaihtaa osia tai kaivaa mitään vertailumalleja.
 
Takaisin
Ylös Bottom