Maailman luotettavin auto

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Eli tällainen tutkimus ja tulos:

10 luotettavinta autoa Which?-lehden kyselyn mukaan:

1. Honda Accord (vuosimalli 2008 -) 98,5 %
2. Honda Jazz (2008 -) 98,2 %
3. Daihatsu Sirion (2005 -) 97,5 %
4. Hyundai i30 (2007 -) 96,8 %
5. Ford Fiesta (2008 -) 96,2 %
6. Honda Jazz (2002 - 2008) 95,9 %
7. Honda Civic Hybrid (2006 -) 95,7 %
8. Citroen C1 (2005 -) 95,7 %
9. Toyota Prius (2004 -) 95,0 %
10. Mazda 3 (2004 - 2008) 94,4 %


10 vähiten luotettavaa autoa Which?-lehden kyselyn mukaan:

112. Hyundai Santa Fe (2006 -) 82,2 %
113. Jaguar S-type (1999 - 2007) 81,2 %
114. Volvo XC90 (2002 -) 80,6 %
115. Land Rover Freelander (2006 -) 80,1 %
116. Ford S-Max (2006 -) 79,9 %
117. Land Rover Discovery (2004 -) 79,5 %
118. Alfa Romeo 159 (2006 -) 79,0 %
119. Jaguar XF (2008 -) 78,0 %
120. Ford Galaxy (2006 -) 76,3 %
121. Audi A5 (2007 -) 75,8 %


http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/vastinetta-rahalle-tassa-ovat-maailman-10-luotettavinta-autoa/151167

Vastaako tämä foorumilaisten käsityksiä autojen luotettavuudesta ja löytääkö joku alkuperäisen tutkimustuloksen, josta näkyy pidemmälle kuin 10 sijaa?
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Öö, C1 sijalla 8? Ei vastaa. Sinänsä ei yllätä, että epäluotettavien puolella näkyy englantilaisia, mutta sieltä samalla puuttuu ranskalaiset, jotka eivät tietääkseni koskaan ole pärjänneet luotettavuuskyselyissä. Saattaahan tämä olla mutua.

Minusta maailman luotettavin auto on se Toyota, mitä ne rääkkäsi siinä Top Gearissa.
 
Vs: Maailman luotettavin auto

omasta mielestä tojotat on luotettavimpia ja ranskalaiset ylivoimaisesti paskimpia
 
Vs: Maailman luotettavin auto

sen ver pitää ranskalaisii puolustella et ei pie iha yleistää nois.. esim dieppessä tehdyt rellun rs:t on ihan hyvää laatua. itel oli
clio williams ja clio 172 rs yhteensä 6 vuotta ja toimivat kun kellot.

autot on jokatapaukses yksilöitä ja käyttäjä vaikuttaa aika paljo siihe mite se tulee toimimaa. tilastot o tilastoi...
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Kysehän tässä on bout vuoden vanhoista autoista.. mitkä tuota listan yläpäätä komistaa..
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Tuiisa sanoi
Öö, C1 sijalla 8? Ei vastaa. Sinänsä ei yllätä, että epäluotettavien puolella näkyy englantilaisia, mutta sieltä samalla puuttuu ranskalaiset, jotka eivät tietääkseni koskaan ole pärjänneet luotettavuuskyselyissä. Saattaahan tämä olla mutua.

Minusta maailman luotettavin auto on se Toyota, mitä ne rääkkäsi siinä Top Gearissa.

C1 onkin katsos käytännössä katsoen Toyotan tekemä, Aygon "sisarmalli" ;). Mitä alaa seurannut niin ranskalaiset on ainakin yrittäny petrata laatua viime vuosina kovasti koittaen saada tuota vanhaa leimaa pois ihmisten mielestä. Ehkä se alkaa jo jossain näkyä...
 
Vs: Maailman luotettavin auto

dani sanoi
C1 onkin katsos käytännössä katsoen Toyotan tekemä, Aygon "sisarmalli" ;). Mitä alaa seurannut niin ranskalaiset on ainakin yrittäny petrata laatua viime vuosina kovasti koittaen saada tuota vanhaa leimaa pois ihmisten mielestä. Ehkä se alkaa jo jossain näkyä...

Juu, no täytyy sen verran syödä sanoja, et faijalla oli kakkosautona kaksikin Xsaraa eikä niissä ollut mitään ongelmia. Nyt pihassa on uutena ostetut V70 ja V50, joista eka on käynyt 4-5 takuukorjauksessa. Siellä oli mm. jousen kupista jäänyt yks pulsa pois ja uutena ostettaessa ollut peräkoukun johdotus oli väärin. Sensijaan kaverin C5:ssa on murhetta kerrakseen.

Sellanen perstuntuma itellä on, että Nissanit ja Toyotat on oikeasti sellasia perheautomerkkejä, joita meidän köyhien kannattaa ostaa.
 
Vs: Maailman luotettavin auto

No oma kohtanen kokemus on, että ei tuota Honda Accord:ia, mikä loistaa lista kärjessä, voi ainakaan vielä huonoksi sanoa. Alun toista vuotta semmonen ollu ja 60 tkm alkaa olla kohta takana, niin ei ole ainakaan vielä piiputtanut :peukku. No ranskalaisista minä en tiedä kuin kaksi laadukasta automallia. Toinen Peugeotin citymaasturi ja toinen on Citroenin citymaasturi ;) Niin ja tuosta kun aikaisemmassa kommentissa kehuttiin Nissania, niin sitä en enää kyllä nostaisi luottoautojen kastissa kovin korkealle enään ainakaan, mitä olen tuttujen kautta ollut jutuissa tästä nykyisen korimallin Primerasta. On ollu kyllä mitä ihmeellisimpiä vikoja aina katosta housuille tippuvasta vedestä asti, jota ei saatu korjattua muuten kuin autoa vaihtamalla :eek:
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Työkaveri osti uutena -96 accordin,ajoi sillä 13v/200tkm ja sanoi että ainut korjaus mitä autoon tarvitsi tuona aikana tehdä,oli etu vetonivel,joka sekin särkyi rikkinäisen suojakumin takia.
Sukulais äijä kans ajeli hondilla ja oli puhetta että hondiin on kalliit osat,se meinasi että ei se mitään haittaa kun niitä ei tarvi juurikaan hankkia.
 
Vs: Maailman luotettavin auto

MitsuMi sanoi
Niin ja tuosta kun aikaisemmassa kommentissa kehuttiin Nissania, niin sitä en enää kyllä nostaisi luottoautojen kastissa kovin korkealle enään ainakaan, mitä olen tuttujen kautta ollut jutuissa tästä nykyisen korimallin Primerasta. On ollu kyllä mitä ihmeellisimpiä vikoja aina katosta housuille tippuvasta vedestä asti, jota ei saatu korjattua muuten kuin autoa vaihtamalla :eek:
No mitä muuta voi enää odottaa kun ranskalainen auto(siis näähän on renuja) tehdään englannissa? ;D
Oikeasti karmeita vehkeitä.
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Ranskalaisilla taidetaan yleensä puhua tuosta kolmikosta Citroen, Pösö ja Renault, vai? Sanoisin että Sitikka ja Pösö ovat kyllä 2000-luvun autoillaan laadultaan huomattavasti korkeammalla kuin Renault. Eivät ole teknisesti sen kummempia ongelmiltaan kuin muutkaan Eurooppalaiset. Renault on taas asia ihan erikseen; tuntuu vaivaavan eniten etupään nivelet sekä erilaiset sähköongelmat, katsastuksen kannalta lähinnä SRS- ja OBD-puoli. On se oikeasti vain outoa kun n. 50 000 ajettu rellu tulee ensimmäistä kertaa katsastukseen, saattaa sieltä löytyä useampikin etupään nivel ihan loppuun kuluneena.

Summa summarum, en enää nykyään puhuisi "ranskalaisista", vaan Sitikan ja Pösön voisi erottaa Renaultista.

Mutta en hirveästi painoarvoa tälle "tutkimukselle" antaisi, enemmän pitäisi tilastoida n. 10 vuotta vanhojen autojen luotettavuutta, kun ikä alkaa oikeasti näkyä. Noi vm. 07-08 autot kun eivät kosketa kuitenkaan kovinkaan suurta ryhmää suomalaisista :)
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Shadow sanoi
omasta mielestä tojotat on luotettavimpia ja ranskalaiset ylivoimaisesti paskimpia

Mää oon jonkin verran samaa mieltä. Kyllä tuossa noi tuloksetkin on jonkin verran siihen suuntaan että parhaimmassa päässä on japseja ja paskimmassa neuroja
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Muilta aloilta kerätyn kokemuksen perusteella Ranskalaisten laatuongelmat johtuvat suunnittelusta, eivät välttämättä valmistuksesta...

Jokos Citroen on saanut pakkasella jäätyvät huohottimet ja sitä kautta tuhoutuvat moottorit aisoihin? Ongelmaa on esiintynyt yli 10 vuotta ja ainakin 2006 C4 VTS heitti vielä öljyt tielle pakkasella seurauksena moottorin täystuho. Tässä on esimerkki suunnitteluongelmasta jolla ei ole mitään tekemistä valmistuksen laadun kanssa. Ihan sama missä tehtaassa autoja kasataan jos ongelmat eivät johdu tuotantolaadusta.
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Tässä 16 vuotta vanha testi, tosin keskustelupalstalta:

100.000 km:n kestotestien kymmenen parasta.

1. Mazda 626 2.0 GLX 1989 (2,5)
2. Mazda MX-5 1992 (11,0)
3. Toyota Corolla 1.8 Diesel 1989 (11,5)
4. Mazda 323 F 1.6 GLX 1992 (12,5)
5. Honda Accord Aerodeck 2.0 EXi 1987 (13,0)
6. VW Golf Kat 1985 (14,0)
7. Audi 80 1.9 E 1988 (14,0)
8. Lexus LS 400 1992 (14,5)
9. BMW 525 i 1990 (14,5)
10. VW Golf Oettinger 1985 (16,0)

http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t715
 
Vs: Maailman luotettavin auto

ast sanoi
Jokos Citroen on saanut pakkasella jäätyvät huohottimet ja sitä kautta tuhoutuvat moottorit aisoihin? Ongelmaa on esiintynyt yli 10 vuotta ja ainakin 2006 C4 VTS heitti vielä öljyt tielle pakkasella seurauksena moottorin täystuho. Tässä on esimerkki suunnitteluongelmasta jolla ei ole mitään tekemistä valmistuksen laadun kanssa.
No tuommoset suunnittelu mokathan ovat ihan normaaleja euro vehkeissä ja ei pelkästään ranskalaisissa. Vokkelo teki aikoinaan samat dieseleissä sekä Bemari ei tarvi pakkastakaan kun imupuolella läpät lähtevät irti ja tuhoavat moottorin. Bemuille riittää pelkkä noki. ;D
 
Vs: Maailman luotettavin auto

MitsuMi sanoi
No tuommoset suunnittelu mokathan ovat ihan normaaleja euro vehkeissä ja ei pelkästään ranskalaisissa. Vokkelo teki aikoinaan samat dieseleissä sekä Bemari ei tarvi pakkastakaan kun imupuolella läpät lähtevät irti ja tuhoavat moottorin. Bemuille riittää pelkkä noki. ;D

Tasapuolisuuden nimissä pitänee muistaa Mitsubishi ja 4G63 moottorin kampiakselin laakerointi (Evo 1-4, Eclipset). Tuhoaa moottorin myös, jos ei huomaa ajoissa :)
 
Vs: Maailman luotettavin auto

ast sanoi
Tasapuolisuuden nimissä pitänee muistaa Mitsubishi ja 4G63 moottorin kampiakselin laakerointi (Evo 1-4, Eclipset). Tuhoaa moottorin myös, jos ei huomaa ajoissa :)
Ei sitä pidä nyt Mitsun foorumilla nostaa esille tuommosia marginaali juttuja :mad: Olenko minä enempi Mitsu mies kuin Clubin oikeat jäsenet ;)
 
Vs: Maailman luotettavin auto

markho sanoi
Tässä 16 vuotta vanha testi, tosin keskustelupalstalta:

100.000 km:n kestotestien kymmenen parasta.

1. Mazda 626 2.0 GLX 1989 (2,5)
2. Mazda MX-5 1992 (11,0)
3. Toyota Corolla 1.8 Diesel 1989 (11,5)
4. Mazda 323 F 1.6 GLX 1992 (12,5)
5. Honda Accord Aerodeck 2.0 EXi 1987 (13,0)
6. VW Golf Kat 1985 (14,0)
7. Audi 80 1.9 E 1988 (14,0)
8. Lexus LS 400 1992 (14,5)
9. BMW 525 i 1990 (14,5)
10. VW Golf Oettinger 1985 (16,0)

http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t715

Muistan että e32 -mallinen galantti kävi läpi myös moisen testin, vai oliko sitten 50tkm kestotesti vai oliko edes samassa lehdessäkään. Kuitenkin, vikoja 0. :)
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Muutama vuosi sitten just kun olin ostanut ekan mitsuni, luin auto bildistä luotettavuustestiä. Siinä kehuttiin japanilaisten luotettavuutta, josta poikkeuksena mitsu. Viime ajan testeissä mitsu on näköjään kuitenkin pärjännyt paremmin
 
Vs: Maailman luotettavin auto

markho sanoi
Muutama vuosi sitten just kun olin ostanut ekan mitsuni, luin auto bildistä luotettavuustestiä. Siinä kehuttiin japanilaisten luotettavuutta, josta poikkeuksena mitsu. Viime ajan testeissä mitsu on näköjään kuitenkin pärjännyt paremmin

Hmm?, poikkeuksena?, Mitsuhan on aina ollut top kolmessa-neljässä luotettavuudessa..
 
Vs: Maailman luotettavin auto

J. Puhakka sanoi
Hmm?, poikkeuksena?, Mitsuhan on aina ollut top kolmessa-neljässä luotettavuudessa..

näin siellä sanottiin. Eiköhän ko. lehti ole jollakin tallessa. Kärjessä oli Mazda ja Honda silloin
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Itse muistelen kanssa ettei mitsu olisi ollut parhaasta päästä luotettavuudessa japsimerkkien keskinäisissä kahinoissa.
 
Vs: Maailman luotettavin auto

Tuossa autobildin laaturaporttia:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/12/16996

Auto Bild -laaturaportin tulokset 2008

1. Toyota
2. Honda, Mazda
3. Opel
4. Hyundai
5. Mitsubishi
6. Audi, Mercedes-Benz, Nissan
7. BMW, Volvo
8. Suzuki
9. Skoda, Smart
10. Kia, VW
11. Seat
12. Ford
13. Fiat
14. Citroën, Renault
15. Peugeot
 
Takaisin
Ylös Bottom