Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

Zepi

New Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2013
Onko kukaan kyseistä toimenpidettä suorittanut?

Koitin netistä kaivella juttua asiasta, mutta en kovin hyvällä menestyksellä. Jotain juttua kylläkin löyty. Neuvojen mukaan noin 3-4dl eli melkein pullollinen Fortea askiin (öljytilavuus 2l tai yli), vetävät pyörät ylös ja tyhjäkäyntiä vaihteita vaihdellen n. 15-30min (ei siis kuormitusta = ajoa). Sen jälkeen öljyt pihalle ja uudet sisään. Toimisikohan tuo ilman että lopputulos on pelkkää metallisilppua? :eek:
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

Miksi?

Laatikossa ei yleensä ole suodatinta joka irronneen moskan keräisi pois. Voi olla haitallisempaa että mahdollinen moska lähtee sinne öljyjen sekaan ja menee laakereille. Eikö pelkkä öljynvaihto riittäisi? (laadukkaat öljyt sisään)
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

Harri K sanoi
Miksi?

Laatikossa ei yleensä ole suodatinta joka irronneen moskan keräisi pois. Voi olla haitallisempaa että mahdollinen moska lähtee sinne öljyjen sekaan ja menee laakereille. Eikö pelkkä öljynvaihto riittäisi? (laadukkaat öljyt sisään)

Jeah, tätä olen myöskin ihmetellyt. Itse ainakin valutin omasta vanhat pois ja laitoin redlinet laatikkoon pari tonnia sitten ja hyvin on pelannut. Kaveri 390tkm ajettuun -93 lanceriin ajatteli käyttävänsä tuota huuhteluhommaa ensin, kun ei ymmärtääkseni ole koskaan vaihteistoöljyjä siihen vaihdettu, mutta hieman epäilyttää kans että käykö pikemminkin laatikon päälle jos nuo moskat pääsevät valloilleen varsinkin jos on ollut noin pitkän ajan öljyt vaihtamatta...
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

Sanon saman mitä oon aiemminki sanonu: normaalit uudet laatuöljyt pelaa mielestäni paremmin kun redlinet...
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

Ensinnäkin tyhjäkäynnillä ei kierrä laatikossa öljy.

Ja Motor Flush on tarkoitettu pienemmälle viskositeetille.

Jos haluaa huuhdella, niin laittaa jotkut halpis 75W90 lodjuöljyt, ajaa 500km, sitten vaihtaa laadukkaat öljyt.

Ja Redlineä en itsekkään suosittele autoille joilla ajetaan normaaliajoa.
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

ST sanoi
Ja Redlineä en itsekkään suosittele autoille joilla ajetaan normaaliajoa.

Ei he*****i! Onko tuo paikallisen joskin nimettömän ketjun varaosamyyjä myynyt sitten täyttä sch***ssea mainospuheineen mulle? En ollut oikein varma minkämerkkistä tavaraa sinne kannattaa kun ohjekirjassa oli muistaakseni suosituksena vaan 75W-90 viskositeettina ja luokituksena API GL-4, joten lampsin tähän kyseiseen liikkeeseen kysymään neuvoa ja katsomaan mahdollisia vaihtoehtoja. Siinä aikamme pähkäiltyämme ja koneen ruutua katsellessamme tulimme siihen tulokseen, että Redline MT-90 lienee paras vaihtoehto laatikkoon, heitti alennustakin sitten kun päädyin sitten ottamaan. En sitten ruvennut kyseenalaistamaan hänen suositteluaan. Ilmeisesti olisi sittenkin pitänyt? :-\

Onko tuo MT-90 lähinnä rata/kisakäyttöön tarkoitettu? Pientä eroa kyllä havaittavissa vrt. vanhaan. Kai sitä täytyy sitten käydä hakemassa aimo rahantukun kanssa kunnon öljyä käyttikseen timanttitiskiltä(?).
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

^Redlineä on käytetty ainakin täällä ihan menestyksekkäästi käyttöautoissa, turha panikoida. Mitsun oma Diaqueen on ehkä se "paras" (tai mitsun lootille sopivin) mutta kyllä ne Redlinen tuotteetkin siellä hyvin pelaa. Jenkkilässä ovat ajaneet jopa tavan 10W30 moottoriöljyt laatikossa ja merkistä & mallista riippuen toimii kohtalaisesti sekin. ::)

Myyjä ei varmaan muuta suositellut kun mikään varaosaliike ei tuota Diaqueenia myy, sitä saa vain timanttitiskin huollosta litrahinnalla (oma pönttö mukaan).
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

Redlinen öljyt ovat ehkä yliarvostettuja, mutta huonompaakin tavaraa on markkinoilla eli lepo vaan jos tuntuu toimivan ok.
 
Vs: Manuaaliaskin huuhtelu Forte Motor Flushilla?

ast sanoi
Redlinen öljyt ovat ehkä yliarvostettuja, mutta huonompaakin tavaraa on markkinoilla eli lepo vaan jos tuntuu toimivan ok.

Aamen.

Riippuu laatikosta ja pakkasesta. Itsellä evossa redlinet olivat liian tahmeat jos pakkasta yli -15c. Kun kone lämpeni (ja laatikko myös) niin johan alkoi toimia. Kesällä toimivat moitteettomasti.
 
Takaisin
Ylös Bottom