Matalanostin/Saksinosturi

japejun

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2011
Mistähän löytyis matalanostin siis nostokorkeus max 1m ja nosto teho 2500-3000kg edullisesti?
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Taisi olla jopa Bilteman tuotteisiin ilmestynyt sellainen ja taisi maksaa pari tonnia... Halvemmalla ei taida uusia saada mutta samanhintaisina taitaa löytyä vaihtoehtoja mutta en muista ulkoa kaikkia toimittajia tai valmistajia... :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Mulla on tämä http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=11&item=13

Muutama vuosi sitten tätä sai pari sataa halvemmalla.

En kyllä uskaltaisi nostaa luvattua 2800 kiloa tällä, matalaa ja painavaa autoa ei jaksa edes nostaa koska vipusuhde on silloin niin epäedullinen ja hydrauliikan paine nousee liikaa ja rajapaineventtiili aukeaa. Evo nousee vielä hyvin, mutta matala VR-4 Galant ei enää noussutkaan. Toisaalta taas Rav 4 nousee ongelmitta kun on korkeampi.

Huvittavaa että alkuperäiset hydrauliikkaletkut on 160 bar paineelle luokiteltuja ja rajapaine on ainakin tässä yksilössä yli 200 bar. Ei onneksi letku poksahtanut, mutta alkoi vuotamaan. Nyt on muistaakseni 320 bar letkut tai mitä täällä myytävä perusletku nyt lieneekään.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

No joo noita malleja mitkä rullailevat lattiaa vasten(?) niin taitaa saada näköjään halvemmallakin... Lienee tarkempi lattian laadusta... :)
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Tuolta on pari kaveria hommannut nostimensa ja rengaskoneet.
http://www.eduel-asennus.fi/
 

japejun

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2011
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Jostain ku sais edes jollaiset piirustukset/kuvat niin vois ite tehä tuollaisen matalanostimen. Veikkaan et hinta tippuis puoleen.
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Lainataanpas tätä topiccia vähän ja kysytään että kuinka paksua laattaa porukat täällä on valanut nosturin alle? kyseessä olisi siis 3.5-4 tonnin 2 pilarinosturi.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

No 15 cm tarvii vähintään jo kiinnityspulttien takia ja 2-pilarisella voisi tolppien kohdalla olla ehkä 20 senttiäkin... Eihän se koko lattia tarvi sitten sen mukaan olla vaan sellaiset vähintään neliömetrin kokoiset alueet kun on jokaisen pilarin kohdalla niin menettelee... :)
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Juu semmone oli suunnitelma että tolppien kohdalle paksummasti, ei nyt tosin vielä oo ajankohtanenkaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

samitsu sanoi
No joo noita malleja mitkä rullailevat lattiaa vasten(?) niin taitaa saada näköjään halvemmallakin... Lienee tarkempi lattian laadusta... :)

Siinä on tosiaan toisessa päässä pyörät jotka rullaavat lattialla. Normaali tasainen betonilattia toimii ihan ok, mutta jos on kovin epätasainen niin saattaa tulla ongelmia. Maali ei tahdo kestää pyörien alla kuten ei tallin lattiassa oikein muutenkaan eli saa olla jotain kovaa pinnoitetta jos haluaa sen pysyvän.

Nostokorkeus ~1.2 metriä on sinällään mulle aika optimaalinen, Evon katolle ei kannata unohtaa mitään kovin paksua jos meinaa nostaa ylimpään asentoon :)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Täytyypä vähän moista suunnitella mikä Ast:lla on, mulla vaan saattanee tuottaa ongelmaa se ku mulla on toi öljynkeräyskaivo keskellä lattiaa, eli kaatoa on jonkin verran joka suunnasta...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Pitäisi nykyisen talon pieneen talliin saada matala nosturi, enkä ehkä viitsi tuoda tuota tässä ketjussa aikaisemmin mainittua mallia sinne vaan se saa jäädä nykyiseen sijoituspaikkaansa. Metrin nostokorkeus riittää, alta pitäisi olla avoin että pakoputkihommat jne onnistuvat helposti. Pieni koko plussaa ja se että matalan auton saisi ajettua helposti nosturille. Tavalliset 2-pilarinostimet ovat liian korkeita.

Löysin yhden erikoismatalan 2-pilarimallin joka vaikutti todella kiinnostavalta, mutta tätä ei taida saada euroopasta: www.maxjax.com

Löytyyköhän mitään muita vastaavia? Voisi olla hyvä vaihtoehto ajosilloilla varustetulle saksinosturille.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Onneks ei leikepöydältä pudonnut redtuben linkkiä :-*
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

http://www.maxjaxusa.com/ <- tämä?

Itselläkin ajankohtainen joskus. Jäädään kuulolle :)

Tossa Antin vinkkaamassa: Jumalauta olis kätevää et vois saada myös sen nosturin pois, jos haluis.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Urran sanoi
Tossa Antin vinkkaamassa: Jumalauta olis kätevää et vois saada myös sen nosturin pois, jos haluis.

kaverilla käytössä:
557471_10151132527244883_1281474559_n.jpg
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

MaxJaxia saa Euroopasta (http://www.maxjax.co.uk/). Hintakysely toimitukselle on vetämässä, itse tuotteen hinta mainitaan sivuilla ja se on 1595 GBP + ALV.

Huonona puolena tuossa on lukitusjärjestelmä, siinä on vain kolme eri korkeutta missä voidaan työntää lukkotappi tolpasta läpi. Kai siihen nyt olisi kestänyt vähän lisääkin porata reikiä jos ei ole ollut varaa rakentaa automaattilukkoja? ???
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Harri K sanoi
kaverilla käytössä:
557471_10151132527244883_1281474559_n.jpg
Toi nyt taas ei ole vaihtoehto kun tuota ei saa autotalliin. Siis ovesta (liian korkea). Eikä tota saa kannettua vintille kahteen pekkaan, jos se ei mahu olemaan tallissa välissä.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Urran sanoi
Toi nyt taas ei ole vaihtoehto kun tuota ei saa autotalliin. Siis ovesta (liian korkea). Eikä tota saa kannettua vintille kahteen pekkaan, jos se ei mahu olemaan tallissa välissä.

Eiköhän tuollainen "pumppukärry" mallikin toimiteta osina, vähintäänkin toi jalusta ja sorkat irrallaan. Eli talliin kun talliin sen taitais saada, kunhan ei koita pystyssä.

Aika makeeta olis kesällä ruuvailla ulkona. Alustapesu onnistuis kanssa aika kivasti, kun ei tattis sisällä sotkea.

Arvokkailta vaikuttavat.
http://pikkukeskinen.com/verkkokauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=109
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Matalanostin/Saksinosturi

Luulen ettei se silti ole suunniteltu pajotettavaksi vartissa :D
 

sickworld

Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Sijainti
turku
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Pitäisi nykyisen talon pieneen talliin saada matala nosturi, enkä ehkä viitsi tuoda tuota tässä ketjussa aikaisemmin mainittua mallia sinne vaan se saa jäädä nykyiseen sijoituspaikkaansa. Metrin nostokorkeus riittää, alta pitäisi olla avoin että pakoputkihommat jne onnistuvat helposti. Pieni koko plussaa ja se että matalan auton saisi ajettua helposti nosturille. Tavalliset 2-pilarinostimet ovat liian korkeita.

Löysin yhden erikoismatalan 2-pilarimallin joka vaikutti todella kiinnostavalta, mutta tätä ei taida saada euroopasta: www.maxjax.com

Löytyyköhän mitään muita vastaavia? Voisi olla hyvä vaihtoehto ajosilloilla varustetulle saksinosturille.

Tässä olis matala 2 pilarinosturi: http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10&item=209
 

sickworld

Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Sijainti
turku
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

DaJackal sanoi
Tämä menisi ainakin itsellä kategoriaan "ei myyntiargumentti"... ;D

Kyllä ne Italiaanotkin välillä onnistuu... on se pizzakin aivan loistava keksintö :peukku
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Tuollaiset rampit olisi ihan kätevät ja suht helposti itse tehtävissä, jos ei nosturille ole mahdollisuuksia.
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/supppages/ramps?opendocument&part=2
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Ehkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html

Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?

Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta
 

sickworld

Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Sijainti
turku
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Ehkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html

Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?

Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta

Muista tinkiä! näköjään ovat keltaisen pörssin kautta myyneet 1850€ joskus aiemmin: http://www.keltainenporssi.fi/search/tyokalut-laitteet-ja-koneet/auton-korjauslaitteet/search.mec?pob_post_id=14012900&pob_action=show_post&pob_cat_id=10800&pob_browser_offset=%browser_offset%&pob_view_language_id=%view_language_id%
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Ehkä nyt kuitenkin olen vahvimmin kallistumassa matalaan saksinostimeen QJY-P-30 täältä: http://www.eduel.fi/asennus/autokorjaamokoneet.html

Onko kellään kokemuksia kyseisestä nosturista?

Tämä laite kiinnostaa erityisesti koska:
- korkeus matalimmassa asennossa on kuulemma karvan alle 10 cm mikä on hyvä matalia autoja ajatellen
- ajosillat ovat melko kapeat jolloin keskelle jää mahdollisimman leveä tyhjä tila (kahta lattiatasossa olevaa poikittaista tankoa lukuunottamatta)
- nostaa kuulemma 3000 kg alhaalta asti, jonkunlainen vipusysteemi näyttäisi olevan kuvan perusteella mikä helpottanee alkunostoa jolloin sylinterien vipusuhde yleensä on huonoimmillaan
- turvalukituksen hammastus on tiheä
- löytyy varastosta
Pari huomiota, kun vertaa tohon ATT:n tuotteeseen mikä mulla on käytössä:
- Toivottavasti noi QJY:n "suojaraudat" saa helposti pois, näyttää kunnon kampitusraudoilta
- ATT on 2-piirinen -> ei lukkoja ollenkaan -> saa korkeuden melko tarkasti, mihin haluaa
- Jostain löysin tiedon, että keskellä oleva väli olisi 700mm, ATT:ssa 860mm ja joskus sekin tuntuu liian kapealta
- ATT:ssa saa nuo rampit lukittua, jolloin nosturin pituus on 1400/1740/2080mm
- Nostonopeus hiukan päälle 10 sek vs. noin minuutti
- Miinuksena, hintaeroa lienee ainakin 500€ paikkeilla

Ja ei, en myy noita nostureita. Kunhan vertailen "paperilla", kun kokemusta on vain toisesta
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

pexi sanoi
Pari huomiota, kun vertaa tohon ATT:n tuotteeseen mikä mulla on käytössä:
- Toivottavasti noi QJY:n "suojaraudat" saa helposti pois, näyttää kunnon kampitusraudoilta
- ATT on 2-piirinen -> ei lukkoja ollenkaan -> saa korkeuden melko tarkasti, mihin haluaa
- Jostain löysin tiedon, että keskellä oleva väli olisi 700mm, ATT:ssa 860mm ja joskus sekin tuntuu liian kapealta
- ATT:ssa saa nuo rampit lukittua, jolloin nosturin pituus on 1400/1740/2080mm
- Nostonopeus hiukan päälle 10 sek vs. noin minuutti
- Miinuksena, hintaeroa lienee ainakin 500€ paikkeilla

Ja ei, en myy noita nostureita. Kunhan vertailen "paperilla", kun kokemusta on vain toisesta

- Suojaraudat ovat vain ruuveilla kiinni eli saa pois
- Itse ehkä kuitenkin luottaisin auton alla työskenneltäessä mekaanisiin lukkoihin enemmän kuin tuplahydrauliikkaan. Vai olenko vain vainoharhainen?
- Keskellä oleva väli on 850-860 mm lähteestä riippuen. Jossain muissa kiinalaisissa malleissa on kai vain 700 mm
- Rampit saa lukittua tässäkin ymmärtääkseni, kuten kaikissa(?) muissakin vastaavissa
- nopeus lienee kaksipiirisen etuja, mutta onko se kuitenkin enemmän renkaanvaihtonostimeksi tarkoitettu? Pysyykö esim. kuukauden samalla korkeudella?

Kuka tuota ATT:tä myy? Diagnolla ei ainakaan ole yksisaksisia nettisivuillaan.

ATT:n sivut eivät tunne tuota kolmetonnista enää, joku 2500-1 siellä on. Halvin löytämäni hintareferenssi Saksassa (laskettu sisältämään suomen 24% ALV) olivat väliltä 2500-1:lle 2800 ja 3000-1:lle 3090 euroa eli melko isosta erosta puhutaan jo. Suomihinta tuskin on ainakaan Saksahintaa halvempi.

Jos kahteen ja puoleen tonniin saa Suomesta hyvän ei-kiinalaisen niin olen kiinnostunut, mutta ei taida saada sen perustella mitä olen noita selvitellyt. Tai oli Nettikoneessa yksi Werther 262 joku aika sitten 1900 euroa jota ainakin väitettiin uudeksi. Siinä on vaan aivan susi lukkoratkaisu koska se on keskellä lattiatasossa ja haitaa keskiosassa työskentelyä ikävästi.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Sain tarjouksen Nussbaum Sprinter Mobil II:sta joka on ilmeisesti sama laite kuin tuo ATT. Hintaa toimituskuluineen 3400 euroa eli hintaeroa kiinalaiseen jää melkein 1400 euroa rahteineen. Vähän enemmän kukn tuo Pexin esittämä reilut 500 euroa...
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Sain tarjouksen Nussbaum Sprinter Mobil II:sta joka on ilmeisesti sama laite kuin tuo ATT. Hintaa toimituskuluineen 3400 euroa eli hintaeroa kiinalaiseen jää melkein 1400 euroa rahteineen. Vähän enemmän kukn tuo Pexin esittämä reilut 500 euroa...


No johan on indeksi korotukset iskenyt! Muutama vuosi sitten maksoin omastani karvan päälle 2500, jos nyt en ihan väärin muista. Toki voi olla muistikin mennyt. ;D Ja tosiaan Nussu ja ATT on sen jälkeen tehneet jonkun yhteenliittymän, että sekin on saattanut jotenkin hintaa muuttaa.
Sen verran tuohon kaksipiirisyyden luottoon, että aikoinaan kokeilin mitä tapahtuu jos toisen piirin avaa, kun nosturi on ylhäällä ja evo siinä päällä painona. Ei mitään, ylhäällä pysyi. Se, että pitääkö se kuukauden auton ylhäällä, en osaa sanoa. Minä lasken tuon aina "lähes lattiaan kiinni" kun lopetan hommat.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Saman näköistä nosturia eri värisenä kuin tuo Eduelin QJY-P-30 saa Saksassa 1450 eurolla, rahti vaan taitaa nousta niin korkeaksi ettei kannata. Kysely vetämässä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Tilasin nyt kuitenkin Eduelilta tuon Qishida QJY-P-30:n, katsotaan onko siitä mihinkään.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Kävin tuossa tallissa, niin selvisi syy hintaeroon. Toi mun ATT onkin vaan 2500kg nostava. Tohon 500kg mahtunee muutama eurokin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Qishida QJY-P-30 vaikuttaa ihan asialliselta ja hyvin tehdyltä laitteelta. Virtajohto tosin vaihdettiin parempaan kumikaapeliin.

Lukoissa on paljon portaita, mittasin ilman kuormaa alhaalta ylös seuraavat korkeudet: 11, 19, 39, 49, 57, 63, 68, 73, 78, 82, 86, 89, 92, 95, 98, 100 cm. Alla on hyvin tilaa, nostotasojen välissä on 86 cm, tosin lattiatasossa lukkojen vuoksi vain 66 cm, mutta se harvemmin aiheuttaa kiusaa.

Ainakin Evo kyydissä vaikuttaa tukevalta peliltä, tosin valmistaja lupaa 3000 kg nostokykyä niin syytä ollakin alle puolella kuormalla.

Kuvassa tasot ovat 92 cm korkeudessa. Auton ja katon välissä on tässä vain 224 cm korkeassa tilassa vielä reilu 9 cm. Eli yhden pykälän voisi vielä nostaa, jonkun verran pitää olla varaa että saa nostettua pari senttiä että lukot irtoavat. Säädettävä aikarele nostaa automaattisesti hetken laskunappia painettaessa, avaa sitten lukot ja alkaa laskemaan. Laittessa on ylärajakytkin, ajattelin tehdä siihen vähän erilaisen raudan kytkintä painamaan niin saan nostoliikkeen rajoitettua ja vähennän riskiä rutata katto kattoa vasten. Ja nosto-oveen tulee valokenno myös joka pysäyttää aukeamisen jos välissä on jotain.

Voittaa tunkin ja alustapukit.

P.S. ruskea pohjassa ei ole ruostetta vaan alustamassaa ;D

nosturi1.jpg


nosturi2.jpg
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Qishida QJY-P-30

Onko tuo käytännössä miten helposti siirrettävissä?
Painoksi ilmoitetaan 590kg

Verstaassa on välillä traktoreita ja puimurikin remontissa, mikään kovin kiinteästi asennettu nosturi ei olisi tarkoituksenmukainen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Siirto tapahtuu seuraavasti:

- nostetaan vähän ylöspäin
- laitetaan takapäähän pyörät paikalleen (noin 5 sekuntia per pyörä)
- lasketaan takaisin alas, takapää nousee pyörien varaan
- laitetaan etupäähän siirtovarren kiinnike paikalleen (5 sekuntia)
- pyörällisellä siirtovarrella käännetään etupää ilmaan ja kärrätään nosturi haluttuun paikkaan.
- hydrauliikkayksikössä on pyörät alla eli se menee ihan rullaamalla.

Tasaisella pinnalla liikkuu hyvin helposti. Kääntösäde on kuitenkin valtamerialuksen luokkaa eli jos tarvitsee paljon kääntää niin vekslaamaan joutuu edestakaisin.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Hyvän näkönen setti :peukku Mihinkäs hintaan sait sen kotipihalle toimitettuna?

ast sanoi
Voittaa tunkin ja alustapukit.
Mä itseasiassa skippasin yhden käytetyn helmanosturin juuri siitä syystä että helmanosturilla ei voi tehdä esim. alustamassausta tai ruostehommia (mä kun noista entisöinneistä AKA mätäpommeista tykkään). Mut silti en oo ihan varma mahtuuko mun talliin kakspilarinostin :D Ei oo paljoa leveempi kun tuo sunkaan..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Urran sanoi
Hyvän näkönen setti :peukku Mihinkäs hintaan sait sen kotipihalle toimitettuna?
Mä itseasiassa skippasin yhden käytetyn helmanosturin juuri siitä syystä että helmanosturilla ei voi tehdä esim. alustamassausta tai ruostehommia (mä kun noista entisöinneistä AKA mätäpommeista tykkään). Mut silti en oo ihan varma mahtuuko mun talliin kakspilarinostin :D Ei oo paljoa leveempi kun tuo sunkaan..

'Eikös sen vois sitte tuollaki tehdä siten että tuoho nostoalustan ja helman väliin "palikat" joten jää ylemmäs. Eli nostaa nosturilla ensi ylöspäin ja laittaa lankut pyörien alle ja laskee auton niide varaan ja sitte nosturin ja helman väliin "tallaa." ::)
Liekkö jo 20cm riittäis et pääsee ruosteruiskulla ähertään ???
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Uskon että ruostesuojaus ainakin onnistuu käyttämällä tarpeeksi paksuja välipaloja. Hitsaus toki voi olla hankalampaa jos korjattava alue on tason kohdalla.

Rahti on 140 euroa, listahinnasta ei paljoa saa tingittyä
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Harri K sanoi
Varmasti. Mut koetappa tehdä mätähommia :D

Mutta hyviä pointteja. Lisäksi valtaosan noista helmanostereista saa upotettua 100% maan alle mikä on aina plussaa.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Saakeli, kun olen miettinyt, että pitäiskö kanssa hankkia tuollainen metriin nostava saksinostin. Mun täytyis vaan sijoittaa talliin se sellaiseen kohtaan, jossa on auto käytännössä aina päällä. Alkaakohan se jossakin vaiheessa ketuttaa kolistella aina autoa tuon nosturin päälle? Ei tuolla autolla aina ajeta, eikä ollenkaan talvella. Mutta kuitenkin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Teemu T. sanoi
Saakeli, kun olen miettinyt, että pitäiskö kanssa hankkia tuollainen metriin nostava saksinostin. Mun täytyis vaan sijoittaa talliin se sellaiseen kohtaan, jossa on auto käytännössä aina päällä. Alkaakohan se jossakin vaiheessa ketuttaa kolistella aina autoa tuon nosturin päälle? Ei tuolla autolla aina ajeta, eikä ollenkaan talvella. Mutta kuitenkin.

Ei se ollenkaan hankalaa ole ajaa nosturin yli minun mielestäni jos pääsee ulkoa ihan suoraan ajamaan. Tietysti jos auto on niin matala ettei se mahdu noin 10-11 cm korkean nosturin päälle ilman kakkosnelosia pyörien alla niin voi alkaa ketuttamaan.

Jatkuvassa talvikäytössä on vähän ongelmallista kun nostin saa aika suolavedet päällensä, mutta sitähän ei tässä tapauksessa ollut.

Tunkin ja alustapukkien kanssa puljaamisen aiheuttamaan hatutukseen verrattuna ollaan kuitenkin ihan eri tasolla turvallisuudesta puhumattakaan :)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Ei se ollenkaan hankalaa ole ajaa nosturin yli minun mielestäni jos pääsee ulkoa ihan suoraan ajamaan. Tietysti jos auto on niin matala ettei se mahdu noin 10-11 cm korkean nosturin päälle ilman kakkosnelosia pyörien alla niin voi alkaa ketuttamaan.

Jatkuvassa talvikäytössä on vähän ongelmallista kun nostin saa aika suolavedet päällensä, mutta sitähän ei tässä tapauksessa ollut.

Mulla on kakkosneloset käytössä vaikka etenkään nyt talvella niitä ei tarviis. Mielestäni hyödyt hakkaa haitat mennen tullen. Se on totta että kyllähän tuo ruostetta ois herkästi ottamassa suolavedestä. MYös tallin siivoaminen on hieman työläämpää kun on tuommoinen "este" lattialla en oo viittiny painepesurilla suihkia tuota. Nyt jos ostaisin niin varmaan piikkaisin lattiaan kolon johon upottaisin tän tyylisen nosturin ja sit tietenkin nosturin kolosta poistovedet kaivoon.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ast sanoi
Jatkuvassa talvikäytössä on vähän ongelmallista kun nostin saa aika suolavedet päällensä, mutta sitähän ei tässä tapauksessa ollut.
Mitäs ongelmaa siinä on?

Kun korjaamokäyttöä mietit niin päivittäin menee monia autoja, eikä ongelmia ole.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

ST sanoi
Mitäs ongelmaa siinä on?

Kun korjaamokäyttöä mietit niin päivittäin menee monia autoja, eikä ongelmia ole.

Kyseinen nosturi on aika herkkä ruostumaan. Ammattikäyttöön hankkisin paremman nosturin mut harrastekäytössä tolla pärjää aivan mainiosti.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Matalanostin/Saksinosturi

Basbarduu sanoi
Kyseinen nosturi on aika herkkä ruostumaan. Ammattikäyttöön hankkisin paremman nosturin mut harrastekäytössä tolla pärjää aivan mainiosti.
Jaa..

Mutta saahan sitä jo ihan suomestakin 2k€ nosturia mikä kestää.

Itselläni mikä käytössä, päivittäin 1-4 autoa läpi, krt vk "pesu", eikä ole ruostetta ilmennyt.
 
Ylös Bottom