matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
pitäs joululahja ostaa itselleen... ;D kiltti kun on ollu ::) ;D

kertokaas kokemuksia eri merkeistä ja miten ovat toimineet?
kun ei oikein tiedä millasen sitä ostais...

ominaisuuksia kun tahtois: mp3+kamera+värinäytö

itse mietin samsungin puhelinta...(E760) kun vanha toiminut todella hyvin...(SGA800)
mutta kertokaas muita hyviä vaihtoehtoja
 
M

MetalMan_

Guest
OT: EIköhän panna kimppatilaus pystyy, jokaselle memberille Mitsu - puhelin ;D ;D ;D
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
En taida tilata kun ei sinällään ole tarvetta. On tuo työluuri ja oma 7610 tuossa hyllyssä enemmän koristeena kuin käytössä nykyisin.
 

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
JKorpela sanoi
ominaisuuksia kun tahtois: mp3+kamera+värinäytö

Itsellä ollut tuo Noksun 6230 puolisen vuotta ja on toiminut. Sittemmin vaihtunut i-malliin, jossa ainakin kamera on parempi(1,3Mp).
Parhaimpia Noksuja tähän mennessä. :peukku
 

Mickza

Oli ennen Galant GLi -90
Liittynyt
12 Kesäkuu 2003
Sijainti
LOIMAA
Itse ostin juur tossa kans uuden puhelimen. Päädyin lopulta Samsungin SGH-E730 malliin. Ihan hyvältä on pari päivää tuntunut :)

Tarkoituksena oli alunperin hankkia SonyEricssonin k750i tai w800i. Mutta tuo Samsung nyt tuli ostettua. Katsotaan miten yhteistyö jatkuu ;D
 
V

V. Pakkanen

Guest
M.Nieminen sanoi
JKorpela sanoi
ominaisuuksia kun tahtois: mp3+kamera+värinäytö

Itsellä ollut tuo Noksun 6230 puolisen vuotta ja on toiminut. Sittemmin vaihtunut i-malliin, jossa ainakin kamera on parempi(1,3Mp).
Parhaimpia Noksuja tähän mennessä.  :peukku

Ostin joku aika sitte just ton i-mallin ja hyvin on toiminu. Kuvatkin on ihan siedettäviä!
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Ittelläni ollu jo monta vuotta Siemenssiä, nykysin m75 jossa myöskin 1,3 mekanen kamera. Hyvä peli, ja graafisella valikolla vielä helppo käyttääkkin Nokian jälkeen.
Olikos se Ranskalaiset jotka irvaili 5110 Nokiasta aikoinaan, että se on tarkotettu tyhmille ihmisille, kun on niin helppo käyttöinen  :p
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
mites puhelimien koko nokia? siemens? sopiiko taskun pohjalle?

katselin juuri motorolan Razr v3 puhelinta... onko siitä kellään kokemuksia?
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
JKorpela sanoi
katselin juuri motorolan Razr v3 puhelinta... onko siitä kellään kokemuksia?
Mä oon kans katellu tota Motorolaa ja varmaan jossain vaiheessa semmosen ostankin, mutta kiinnostaa kokemukset tosta V3 täälläkin suunnassa ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tässä vertaillu ominaisuusksia ja hintoja...

tuo mitsubishi on aika houkutteleva... ;D
tosin siitä puuttuu T9 sanasto :seina jota tulee käytettyä paljon...

saiskohan siihen suomi softan jotain ;D
 
J

jouni86

Guest
Osta Sony ericsson k750i... On hyvä puhelin 2 megapixelin kameralla ja mp3 toistolla. hintaa on täällä pohjoissavossa noin vajaat 400€
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
jouni86 sanoi
Osta Sony ericsson k750i... On hyvä puhelin 2 megapixelin kameralla ja mp3 toistolla. hintaa on täällä pohjoissavossa noin vajaat 400€

VS. toi mitsun puhelin mp3 + 2mpix ja hinta n.220e toimitettuna...... ;D

mä en halua sijoittaa yli 300e puhelimeen... :-\
ja toi nykynen Sony Erkki T300 on ainakin todella outo käyttää ja HIDAS
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
wtf, 220e?, ainakin tuon sivun mukaan oli 169e + suomiverot tietenkin jos sattuu napsahtaa :D
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
J. Puhakka sanoi
wtf, 220e?, ainakin tuon sivun mukaan oli 169e + suomiverot tietenkin jos sattuu napsahtaa :D
Jos on Korpelalla menny Dollarit ja Eurot sekaisin ;)

Mulla se antaa sellasen lukeman kuin 156€+7€pk=163€
Ei kai tohon veroja sen kummemmin tule ??? ei oo mulle ainakaan tullu mitään saksasta tilatessa...
Tahi en oo minä ainakaan niitä maksanu ;)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
ainavain paranee tuo puhelimen hinta politiikka ;D
luin vain yhestä yläällä olevista linkeistä että 220e toimitettuna...
 

blobjob

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2003
Sijainti
Espoo
Jani T sanoi
J. Puhakka sanoi
wtf, 220e?, ainakin tuon sivun mukaan oli 169e + suomiverot tietenkin jos sattuu napsahtaa :D
Jos on Korpelalla menny Dollarit ja Eurot sekaisin ;)

Mulla se antaa sellasen lukeman kuin 156€+7€pk=163€
Ei kai tohon veroja sen kummemmin tule ??? ei oo mulle ainakaan tullu mitään saksasta tilatessa...
Tahi en oo minä ainakaan niitä maksanu ;)

Eihän eu-maiden välisissä kaupoissa tule mitään veroja. Tämä käsittääkseni kirjattu ihan eu-direktiiveihin. Vero joutuu maksaa vain eu-tullialueen ulkopuolelta tulevista tavaroista.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tuli tilattua puhelin... eikä visaa tarvittu...

western union:illa on "agentteja" joiden kautta saa rahat siirtymään... ;D
ja lopullinen hinta oli 192e toimitus kulujen kanssa ;)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
JKorpela sanoi
tuli tilattua puhelin... eikä visaa tarvittu...

western union:illa on "agentteja" joiden kautta saa rahat siirtymään... ;D
ja lopullinen hinta oli 192e toimitus kulujen kanssa ;)

West Side is the best side sanoi jo 2PAC aikanaan ;D
Itsellä on kans kovat himot tuon mitsuluurin suhteen..
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Mä ajattelin kans tilata ton, kattoo nyt josko koujlulahjaksi vaiko Tammikuussa synttärilahjaksi :D

täytyy vaan etsiä toi cowboy unionin agentti jostain :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
juurikin näin ja vinkkinä... jos ostat netistä ulkomailta ja kyseessä on yritys... jos se käyttää western union:in maksuvälitystä, mikä kylläkin on suhteellisen harvinaista...
huomioi että maksun saaja pitää olla ks. yritys... ei yksityinen henkilö kuten tässäkin tapauksessa oli...

ja itse ensikertalaisena :seina :seina
 

Mickza

Oli ennen Galant GLi -90
Liittynyt
12 Kesäkuu 2003
Sijainti
LOIMAA
Onneks sait rahas takasin. Kuiteski semmonen summa ettei viitti ihan lahjottaa turhaan.
 

horsepower

V6 Gallu
Liittynyt
20 Lokakuu 2003
Mä olen tyytyväinen valintaani: samsung e720  8) Kätevä paketti ja vähän enemmänkin ku tarvis. Mä en tajua miks pitäs ostaa tuo e530 kun se on vain kaksitaajuus ja muutenkin puutteellisempi kuin e720, joka tällä hetkellä halvempikin ku e530  ???  Mut tää oli vain IMHO  :D
 

MitsuColt

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2005
Eipä tuo E720 paljoa halvempi olisi ollut. Ja kaksitaajuus ei ole tähän mennessä haitannut mitenkään.

Ainoat erot noissa ovat E530:n kaksitaajuus ja E720:n kannessa olevat näppäimet.

E530:n valitsin siksi, että se on (tietääkseni) uudempi ja malli ja paremman näköinen. Ja kansinäppäimillä en tee juuri mitään koska ei noita oiken mp3 -soittimena voi pienen muistin takia käyttää.
 
K

KiiSKi

Guest
Kyllä mulla on ihan kaikki muut puhelimet kenkkuillu paitsi sonyerkki.. mulla oli eka k700i ja nyt k750i ja on kyllä älyhyvä puhelin eikä enää maksakkaan paljoa.. mitsu puhelin olis kyllä ihan jees saada vaikka autoon puhelimeks tai jotai, ku kerran mitsu on! :p
 

MitsuColt

New Member
Liittynyt
11 Tammikuu 2005
JKorpela sanoi
tuli hommattua sitte Samsung E530....
ja ainakin vielä on suu hymyssä 8)

Kyllä kannattaakin hymyillä, ihan hyvä puhelin. Lelujahan nämä ovat vaikkapa Nokian samanhintaisiin Symbian -malleihin verrattuna, mutta eipä haittaa.

Huonoa tuossa ole havainnut surkean äänitys -toiminnon. Mikrofoni on täysin onneton, vaikka puhuisi kuinka kovaa tahansa niin ääni tulee nauhalta epäselvänä muminana. Mutta puheluissa käytössä oleva mikki tietenkin toimii hyvin.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nostetaas tätä aihetta....
olis pakko ostos edessä :seina

2,5vuotta kesti U700 samsung... ja koki kovia heti ekalla omistus viikolla... jäi povitaskussa
valtran nostolaite murikan (200kg perä osa) väliin ihan kunnolla...

nyt prkl kameran linssi rasahti kunnon naarmuille ku puhelin lenti taskusta hiekan kautta vesiastiaan :nykii
en tiedä edes miten sain putkittua puhelimen sinne :nykii

ja kummaa katkomis ongelmaa ja toinen ärsyttävä T9 sanastoon ei vain yksinkertaisesti tallenna sanoja :nykii

noh eli uusi puhelin haussa...
nokialaiset on vähän punainen vaate... niitä 3vuotta joskus korjaillut... joten parempi ettei tiedä millaisissa olosuhteissa niitä tehdään...
ja... kytky puhelimet... evvk...
sinänsä harmi iphone olis ollu mielenkiintoinen?
mutta eipä taida sopia mulle...
näyttö on oltava suojassa... eli simpukka malli...

ideoita?
 

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

itsellä oli nokia n80 ja toimi hemmetin hyvin. nyt vaihtelun vuoksi tilasin nokia e72. kaverilta sain lainaksi e71 (melkee samanlaiset nuo e71 ja e72, mutta e72 on uudempi ja päivitetympi) että saan kokeilla millainen se on. olen tykännyt!

Pakko vielä varoittaa nokia n97. ihan paska. monella kaverilla on se ja bugittaa jatkuvasti.

kokemusta ei ole ku nokioista mutta toivottavasti edes vähän helpotti :D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

P.Kaunisto sanoi
itsellä oli nokia n80 ja toimi hemmetin hyvin. nyt vaihtelun vuoksi tilasin nokia e72. kaverilta sain lainaksi e71 (melkee samanlaiset nuo e71 ja e72, mutta e72 on uudempi ja päivitetympi) että saan kokeilla millainen se on. olen tykännyt!

Pakko vielä varoittaa nokia n97. ihan p*ska. monella kaverilla on se ja bugittaa jatkuvasti.

Itsellä ollut käytössä se kauppaversio ja ei oo erityisemmin bugittanut, tosin sillä ei ole tehty muuta kuin vastattu puheluihin etc. täysin peruskäyttöä.
Eikös nuo bugitukset ole olleet aktiivikäytössä (ie. monia ohjelmia auki etc..?) Tosin se uusin 2.0x versio kai pitäisi olla jo oikeasti hyvä.. Itse miettinyt N97 Miniä sen näppiksen takia.
 

Pade

Lancer Evolution IX -06
Liittynyt
18 Tammikuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

P.Kaunisto sanoi
Pakko vielä varoittaa nokia n97. ihan p*ska. monella kaverilla on se ja bugittaa jatkuvasti.

Itellä kyseinen puhelin eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Ylivoimaisesti paras puhelin minkä olen tähän mennessä omistanut!
 

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Itsellä ollut käytössä se kauppaversio ja ei oo erityisemmin bugittanut, tosin sillä ei ole tehty muuta kuin vastattu puheluihin etc. täysin peruskäyttöä.
Eikös nuo bugitukset ole olleet aktiivikäytössä (ie. monia ohjelmia auki etc..?) Tosin se uusin 2.0x versio kai pitäisi olla jo oikeasti hyvä.. Itse miettinyt N97 Miniä sen näppiksen takia.

jollain on ihan puheluun vastatessa puhelin mennyt jumiin, ainut mikä auttaa on akku pois ja puhelin takas päälle.

muilla kanssa jotain pientä jumittamista ollut vaikka ei puhelimella mitään erikoista tee.

kaipa nokia on ne jo saanut vähän paremmin toimimaan, mutta ei kyllä hirveesti ole toi puhelin keuhuja saanut.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nokiallahan on tapana käyttää käyttäjiä testaajina kun se vaan on halvempaa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Wlooffy sanoi
Nokiallahan on tapana käyttää käyttäjiä testaajina kun se vaan on halvempaa.

Ihan yhtäpaljon käsittääkseni kuin muutkin firmat.
Toisaalta taas, eikös kaikki testaus melkein ole nykyään firmalla ku firmalla ulkoistettu Intiaan kun siellä on vain niin paljon halvempaa.. Ei ainakaan näy tuotteiden laadussa..

Perkele jos kotiteatterivahvistinkin voi "kaatua" niin melko ovelaa.
 

Late

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2009
Sijainti
Turku
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Itellä on Samsung B2100 ja voin lämpimästi suositella! Teen enimmäksee rautarakenne hommia ja on loistavasti toiminu. :-*

samsung-b2100-all.jpg
:peukku
 

tamu

Töttöröö :E?
Liittynyt
28 Marraskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mulla on tollanen N900, sellasen voi hankkia jos käyttöä taskupclle jossa on puhelin ominausuus :O
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

tamu sanoi
Mulla on tollanen N900, sellasen voi hankkia jos käyttöä taskupclle jossa on puhelin ominausuus :O

Jota sitäkinhän perinteisiin kuuluvasti haukutaan bugiseksi paskaksi.. :seina
 

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Jota sitäkinhän perinteisiin kuuluvasti haukutaan bugiseksi paskaksi.. :seina

joko siinäkin on muka vikoja? itse en ole kuullut mitään. kehuttu sitä on ton n97 rinnalla :D
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Sääli että Nokia toi 97:n vikaisena ja puolivalmiina markkinoille. Niin kuin tässäkin keskustelussa, niin se bugisen paskaluurin maine pysyy tietyn tyyppisten käyttäjien osalta vaikka hommat olisikin korjattu, niin kuin on käynytkin. GPS- ja linssiongelmat korjataan takuuseen, ja niiden vioistahan tuo maine on tullutkin. Sanoisin että N97 ei ollut yhtään sen vikaisempi kokonaisuudeltaan kuin N95:kään ilmestyessään, ja N95 on edelleenkin varsin asiallinen puhelin ominaisuuksiensakin puolesta. Eli N97:n haukkumiset kannattaa jättää väliin, tai ainakin mainita, että ne eivät koske kuin ensimmäisiä eriä luureja, jotka nekin korjataan takuuseen.

N900:seen olen itse siinä mielessä skeptinen, että kuinka kehitystyö Maemon kanssa edistyy. Nokiahan ei kuulopuheiden mukaan montaa Linux-pohjaista luuria aio ensi vuonnakaan edes julkaista. Toisaalta taas saanut lukea siitä, miten Symbianin käyttöä aletaan Nokialaisissa lopettelemaan, siitä en tiedä onko plussa vai miinus. Tapauksesta riippuu varmaan.

N97 Miniin en ole sen tarkemmin tutustunut mutta ilmeisesti vähän karvalakimpi versio N97:sta.

Matkapuhelinfoorumilta kannattaa lukea itseä kiinnostavien puhelimien käyttökokemuksia, joka luurista on sivukaupalla ihmisten mielipiteitä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

miikka sanoi
Sääli että Nokia toi 97:n vikaisena ja puolivalmiina markkinoille. Niin kuin tässäkin keskustelussa, niin se bugisen paskaluurin maine pysyy tietyn tyyppisten käyttäjien osalta vaikka hommat olisikin korjattu, niin kuin on käynytkin. GPS- ja linssiongelmat korjataan takuuseen, ja niiden vioistahan tuo maine on tullutkin. Sanoisin että N97 ei ollut yhtään sen vikaisempi kokonaisuudeltaan kuin N95:kään ilmestyessään, ja N95 on edelleenkin varsin asiallinen puhelin ominaisuuksiensakin puolesta. Eli N97:n haukkumiset kannattaa jättää väliin, tai ainakin mainita, että ne eivät koske kuin ensimmäisiä eriä luureja, jotka nekin korjataan takuuseen.

N900:seen olen itse siinä mielessä skeptinen, että kuinka kehitystyö Maemon kanssa edistyy. Nokiahan ei kuulopuheiden mukaan montaa Linux-pohjaista luuria aio ensi vuonnakaan edes julkaista. Toisaalta taas saanut lukea siitä, miten Symbianin käyttöä aletaan Nokialaisissa lopettelemaan, siitä en tiedä onko plussa vai miinus. Tapauksesta riippuu varmaan.

N97 Miniin en ole sen tarkemmin tutustunut mutta ilmeisesti vähän karvalakimpi versio N97:sta.

Matkapuhelinfoorumilta kannattaa lukea itseä kiinnostavien puhelimien käyttökokemuksia, joka luurista on sivukaupalla ihmisten mielipiteitä.

Ja tosiaankin N95 on ehkä ollut aikanaan maailman bugisin puhelin ja silti sitä näin retrospektisesti pidetään yhtenä parhaista (vaikka ei itseä ikinä säväyttänyt)
Ja nuo tietyt henkilöt haukkuu nokiaa ihan lämpimikseen, matkapuhelinfoorumillakaan ei kirjoittele kuin ne jotka valittaa.. Linssinsuojus meni se joo takuuseen.. mutta sekin oli pidosta kii.

Itse pidän n97 ministä.. (Voitti jonkin vuoden puhelin palkinnonkin juuri) näppis järkevämpi.. (ei oo se fn nappi siellä oikealla), + ä ja ö dedikoituna.. N900 on valmispaketti kaikelta muultaan paitsi puhelimen osalta, maemoa kuitenkin on kehitetty jo mitä. 4 vuotta ylikin.. (nokia 770, nokia 800/810) Ja itsellä tuo 810 on.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Toisaalta taas, eikös kaikki testaus melkein ole nykyään firmalla ku firmalla ulkoistettu Intiaan kun siellä on vain niin paljon halvempaa.. Ei ainakaan näy tuotteiden laadussa..
Todella paljon sitä testausta intiassa ja kiinassa tehdään juuri sen hinnan takia. Siellä kun saa heimollisen paikallisia samalla hinnalla kuin täällä yhden työntekijän.

J. Puhakka sanoi
Jota sitäkinhän perinteisiin kuuluvasti haukutaan bugiseksi paskaksi.. :seina
Itse n900:sta julkaisemisesta saakka päivittäin käyttäneenä voin sanoa, että eipä siinä paljon bugsuja ole. Viimeviikolla selain kaatu kerran ja sitä edellistä ongelmaa en edes muista.

miikka sanoi
N900:seen olen itse siinä mielessä skeptinen, että kuinka kehitystyö Maemon kanssa edistyy. Nokiahan ei kuulopuheiden mukaan montaa Linux-pohjaista luuria aio ensi vuonnakaan edes julkaista. Toisaalta taas saanut lukea siitä, miten Symbianin käyttöä aletaan Nokialaisissa lopettelemaan, siitä en tiedä onko plussa vai miinus. Tapauksesta riippuu varmaan.
N900 on yllättävän valmis paketti kun ajattelee, että se on eka maemo puhelin. Muihin kohtiin en sano mitään vaikka töidenpuolesta joitain asioita tiedänkin.

Yleisenä kommenttina N900:sta voisin sanoa, että kyllä mä sellasen voisin ihan ostaakkin jos firmasta ei saisi puhelinta. Se tulee olemaan sellanen puhelin johon tehdään varmasti paljon jos jonkinlaista softaa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

mulla jää nokialaiset hyllyyn... ihan sama miten paljon sellasta kaupataan ;)
nokiasta ainut hyvä muisto : tehtaalla oli hyvä valaistus.... (ensimmäinen ammattini oli matkapuhelin korjaaja)

eli jotain muuta kiitos ;D
 
Ylös Bottom