MCA jet

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Tossa ihmettelin tota uutta ihmetystä ja siinä on tuommoinen SOHC 8 venttiilinen kone. Siinä venttiilikopassa luki kuitenkin CYCLONE.

Noo tänään tuli purettua siitä kansi irti, kun kannentiiviste vuotaa. Tämän jälkeen aloin ihmettelemään mitä ne pienet ylimääräset imupuolen venttiilit on. Lopulta olen päässyt tähän lopputulokseen. Eli Mitsubishi Clean Air jet (MCA jet).

Tottakai tossa mun imusarjassa ei ole tuota MCA jet järjestelmää eli sinäänsä ihan turha tossa.

Mistäs tollasen imusarjan voisi saada? Missä vehkeissä tota on suomessa ollut? Mitsu on miltei kaikkia moottorityyppiä tehnyt tuolla systeemillä.

Onko joku erityisesti kiinnostunut tästä kannesta? Voisin vaikka luopua siitä.
 
Vs: MCA jet

Eli löysit siis 4G5# koneista tutun jet-valve kannen, mutta 4G6# versiona.

Itse eliminoisin koko systeemin, enkä haikailisi sen perään. Saastesysteemi. Normi-imusarja paikoilleen ja nappaa keinuista palat pois (tai normaali keinut tilalle). Jos itse jetit vuotaa, niin sitten ne jollain tukkoon.

Cyclonen lukeminen imusarjassa ei 100%:sti tarkoita juuta eikä jaata, koska (kuten on huomattu) on olemassa oikeita cyclone-imusarjoja ilman tekstiä, ja ilman cyclonea olevia imusarjoja tekstin kanssa.
 
Vs: MCA jet

Niko Päivinen sanoi
Eli löysit siis 4G5# koneista tutun jet-valve kannen, mutta 4G6# versiona.

Itse eliminoisin koko systeemin, enkä haikailisi sen perään. Saastesysteemi. Normi-imusarja paikoilleen ja nappaa keinuista palat pois (tai normaali keinut tilalle). Jos itse jetit vuotaa, niin sitten ne jollain tukkoon.

Cyclonen lukeminen imusarjassa ei 100%:sti tarkoita juuta eikä jaata, koska (kuten on huomattu) on olemassa oikeita cyclone-imusarjoja ilman tekstiä, ja ilman cyclonea olevia imusarjoja tekstin kanssa.

Juu mutta tämä cyclone ei lue imusarjassa vaan venttiilikopassa. :)
 
Vs: MCA jet

Onko tuo muuten tuontiauto? Minä en ainakaan ole ollut tietoinen että noita on suomessakin kaupiteltu. Vaikka sinäänsä tuollainen autuaaksitekevä päästösekoilu voisi lyödäkkin suomessa läpi, porkkanana tietysti veronkorotus. (muissa maissa porkkana on verohelpotus)
 
Vs: MCA jet

mulla oli 4g63 jetvalve kansi, taisin myydä sen eräälle clubilaiselle glsi dyn galanttiin....
sitä en muista mistä kansi mulle tuli aikanaan... vähän muistikuva kummittelee että olis tullu puretusta e15 galantista :nykii
 
Vs: MCA jet

Niko Päivinen sanoi
Cyclonen lukeminen imusarjassa ei 100%:sti tarkoita juuta eikä jaata, koska (kuten on huomattu) on olemassa oikeita cyclone-imusarjoja ilman tekstiä, ja ilman cyclonea olevia imusarjoja tekstin kanssa.

Mutta cyclone teksti imusarjassa ilman läppiä voi tarkoittaa isompia / pitempiä / moni kanava systeemiä 4g6x sarjalaisissa... Kuvat on netissä, tarvii liittää tänne kun ne löydän uudestaan. Tuollainen imusarja voi olla kokeilun arvoinen vaikkei läppiä olisikaan.
 
Vs: MCA jet

Mutta cyclone teksti imusarjassa ilman läppiä voi tarkoittaa isompia / pitempiä / moni kanava systeemiä 4g6x sarjalaisissa... Kuvat on netissä, tarvii liittää tänne kun ne löydän uudestaan. Tuollainen imusarja voi olla kokeilun arvoinen vaikkei läppiä olisikaan.

Oho?

Eli imusarjoja on siis:

Cyclone -läpillä
Cyclone -ilman läppiä (mutta erilaisilla kanavilla)
"tavallisia"

?

Mielenkiintoista, en ole kuullutkaan tuosta "välimallin" Cyclonesta. Missä vehkeissä niitä on mahdollisesti ollut? Muissakin kuin kaksilitraisissa?
 
Vs: MCA jet

Niko Päivinen sanoi
Oho?

Eli imusarjoja on siis:

Cyclone -läpillä
Cyclone -ilman läppiä (mutta erilaisilla kanavilla)
"tavallisia"

?

Mielenkiintoista, en ole kuullutkaan tuosta "välimallin" Cyclonesta. Missä vehkeissä niitä on mahdollisesti ollut? Muissakin kuin kaksilitraisissa?

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/16v_valmistelua/PICT0378.JPG

eli tuo imusarja on isommilla kanavilla kuin vakio gti galantin imusarja, löytyy samaisesta
imusarjasta 65mm kaasuläppä, kun gtissä on 60mm ;)
 
Vs: MCA jet

Mistä kohtaa ne kanavat ovat isommat? Kansi lienee kuitenkin sama kuin GTI (jossa on jo valtavan kokoiset kanavat). Tuo näyttää kuitenkin GTI:n imusarjalta, tosin 65 mm läppä oli uusi tieto. Jostain japsituontikoneesta napattu vai?
 
Vs: MCA jet

Niko Päivinen sanoi
Mistä kohtaa ne kanavat ovat isommat? Kansi lienee kuitenkin sama kuin GTI (jossa on jo valtavan kokoiset kanavat). Tuo näyttää kuitenkin GTI:n imusarjalta, tosin 65 mm läppä oli uusi tieto. Jostain japsituontikoneesta napattu vai?

tuo on siis ihan samalla tavoin kuin sapporon imusarja vs galantin imusarja
näyttävät samoille mutta on kauttaaltaan ~5mm isompi
sitä en tiedä mistä tuo alunperin on, jossain JDM moottorista (muistikuva)
aikoinaan ostin clubilaiselta pois
 
Vs: MCA jet

Sehän tarkoittaisi, että myös kannen kanavat ovat (vielä GTI:täkin) isommat? Mikäs kansi se sellainen on?

Mittaas piruuttaan kanavan leveys ja korkeus siitä imusarjasta, sehän on jo mielenkiintoinen tieto tuonne kansi-imusarjathrediinkin..
 
Takaisin
Ylös Bottom