megasquirt ja stealth turbo.

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#1
Onko kyseisen kombinaation omaavia omistajia paikalla tai tiedossa kenelläkään? Omassa projektissa alkaa vaihde jossa moista symbioosia aletaan ryhtymään.
Pohjana turbo stealth jossa sisuskalut uusittu,kannet koneistettu. Turboiksi pienen sekoilun jälkeen tulee TD04HL-19T kertaa kaksi, tietty.pakosarja tehdään itse.
Kytkin tulee uutta niin ikään.

Jos kokemusta/hyödyllistä infoa löytyy niin saa ohjata oikeaan suuntaan.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#2
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Jos suoraan sanotaan niin turha alkaa räpeltämään megaruuttaa sinne. Flässieculla hoituu hommat paljon helpommin.

http://chromedecu.org/
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#3
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

no näin mulle on yritetty tolkuttaa mutta kun semmonen nyt lepää lipastossa koskemattomana niin eikös tuon voine hyödyntää.
ei kai se ainakaan pahenna tilannetta..? ???
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#4
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Hippi sanoi
no näin mulle on yritetty tolkuttaa mutta kun semmonen nyt lepää lipastossa koskemattomana niin eikös tuon voine hyödyntää.
ei kai se ainakaan pahenna tilannetta..? ???
Jos kiinnostaa käyttää kymmeniä tunteja asennukseen ja konffaukseen vain ollakseen ns. erilainen nuori niin siitä vain. Onhan niitä muutamia liikenteessäkin (maailmalla) ja jonkinlaiset ohjeetkin olemassa:

http://www.3si.org/forum/f103/megasquirt-ms3x-gto-3000gt-stealth-install-guide-715938/

Toistan kuitenkin varoitukseni, että ei ole ihan helpoin mahdollinen modifikaatio. Yhden megasquirt-asennukseen olen ottanut osaa ja voin sanoa 100% varmuudella että on muuten viimeinen vaihtoehto moottorinohjaukseksi omiin autoihin tulevaisuudessa. Paljon paremmille tuntipalkoille pääset jos myyt sen megaruuttasi ja ostat Chromen tilalle - tai sitten AEM V2 käytettynä jenkeistä, jos arvostaa mahdollisimman suurta säädettävyyttä.

Edit: Miksi muuten custom pakosarja(t) - eikös nuo ahtimet pulttaudu kiinni ihan sinne vakioonkin? Vai ollaanko tässä tekemässä jotain erikoisempaakin ratkaisua?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#5
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

+1

on tähän nyt PALJON helompiakin vaihtoehtoja, chrome ecu, aem, arc2, afc.....
voihan sen tehä toki nuinki mutta suattaapi olla meleko työmaa ::)
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#6
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Niin, mitään peruttamatonta ei vielä ole tehty, siihen nähden peli auki.
Tuntuu olevan vaan ainoa tuo ruutta mitä täällä susirajan murrinperseessä osataan säätää ja ymmärtääkseni ihan kohtuullisen hyvin.jopa neliveto
penkki sekä juuri tähän megaan vihkiytynyt yhdistelmä.

tuo turbo juttu, joo,
siinä meni parikin asiaa perseelleen.tilaus meni jotenkin pieleen vaikka fin-turbon hepun kanssa se tehtiin. Ja kun turbot saapuivat liikkeeseen, olin perse auki, eikä ollut pariin viikkoon mahdollisuutta(rahaa) hakea niitä ja todeta että WTF..
Ja tarjous tuotteiden palautus/vaihto oli kuulemma tiukempaa kun normihintaisten...

nnohh.mutta toivottavasti toi kuva nyt jotain kertoo.jos nyt edes sitä tähän sain sössittyä...

Kiitos muuten verrattainkin jyrkistä neuvoista mutta noitten neuvojen takana selkeästi haiskahtaa kokemuksen tuska.
kun taasen mulla sitä ei pätkääkään...
 

Liitetiedostot

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#7
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Hippi sanoi
Niin, mitään peruttamatonta ei vielä ole tehty, siihen nähden peli auki.
Tuntuu olevan vaan ainoa tuo ruutta mitä täällä susirajan murrinperseessä osataan säätää ja ymmärtääkseni ihan kohtuullisen hyvin.jopa neliveto
penkki sekä juuri tähän megaan vihkiytynyt yhdistelmä.
Tämän rajoitteen jos olisi kertonut heti niin vastaanotto ei ehkä olisi ollut ihan näin jyrkkä. :)

Mutta: jos joku ko. moottorinohjausta hyvin tunteva kaveri suostuu tuon Megaruutan sinulle kytkemään kaljapalkalla tms, niin noiden linkkaamieni ohjeiden avulla se onnistuu ja kyllä sen systeemin saa pelaamaan. Heti jos joudut maksamaan asennuksesta niin kustannusetu ns. yleisempiin ratkaisuihin verrattuna on äkkiä syöty. Esimerkiksi Chromea voi säätää jokainen paja joka säätää Evon vakiomoottorinohjausta, eikä se bensa (tai etanoli) niin paljoa maksa ettei esim. AMW:lle Lappeenrantaan voisi tulla vähän kauempaakin. Chromessa kun sitä säätämistä on niin paljon vähemmän, ei tarvitse säätää mitään muuta kuin täyskaasukäyttäytyminen ja se on penkissä melko äkkiä tehty. Megaruuttaan (kuten myös AEM jne) kun täytyy lisäksi hakea kohdalleen myös osakaasu, tyhjäkäynti yms ja näihin kuluukin sitten aikaa reilusti. Kyllä kelpaa lukea dynopaikan odotushuoneessa lehtiä 100€/tunti. ::)

Tai jos ei halua käyttää dynossa aikaa ollenkaan niin ARC-2 (vaikka dollarin kurssi onkin tällä hetkellä epäsuosiollinen)? Mitsumikolla on toiminut eikä vielä ole vehkeet räjähtäneet... ;D

http://www.dynamicracing.com/3000gt-stealth/fuel-control-timing/dr-arc2-fuel-comp-maf-intake-kit
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#8
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

+1

Se vaan kestäää ja kestäää ja kestää :peukku

:eek:fftopic

Ericillä oli hajonnu arc-2 vaihtoivat Rayn kanssa chrome ecun tilalle.. Suunnilleen samat tehot molemmilla setupeilla chromella 20-30hp vähemmän.
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#9
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

nii, tämän mie aattelin jättää sit seisomaan...asuu tossa parin korttelin päässä täällä jönssessä.
Tavoitteita pitää olla.... ;D

http://www.nettiauto.com/toyota/supra/7360290
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#10
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

^Voimansiirtoon kannattaa varata sitten ainakin saman verran rahaa kuin moottorin tekemiseen. Se nimittäin antautuu paikaltaan lähetellessä nopeasti, ja sehän on ainoa laji missä tuollaisen tojotan kykenee tonnarilla pesemään (noilla ahtimilla siis).

Suosittelen SS jakolaatikkoa ja hiilikullikardaania sekä keskittymistä 1/8 mailin matkalle. Vartilla on jo se riski että Supra ehtii tulla takaa ohi kun kolmosella SAATTAA saada pitoja. ;D
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#11
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

okei okei, huumori pitää säilyttää :p :p

pysytäänpä kuiteskin maantasolla ja jalat maassa, 1/3 noistakin tehoista piisaa...
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#12
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

DaJackal sanoi
Jos suoraan sanotaan niin turha alkaa räpeltämään megaruuttaa sinne. Flässieculla hoituu hommat paljon helpommin.

http://chromedecu.org/
mikäs se noista miljoonista vaihtoehdoista on? Tilaan sen ja sit ois ylimääräinen ms 3 X3. 0 ruutta kaupan jos jotakuta kiinosta.
..
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#13
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Hippi sanoi
mikäs se noista miljoonista vaihtoehdoista on? Tilaan sen ja sit ois ylimääräinen ms 3 X3. 0 ruutta kaupan jos jotakuta kiinosta.
..
http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=31190

Ja tuosta VR4/TT 91-93 (eikös tuo sinun autosi ollut '91 jos oikein muistan?).

Tarttet sitten myös tuon Tactrix Openport 2.0 kaapelin, mutta jos et itse aio säätää vaan säädättää jollakulla niin tämä kaapeli löytynee jokaiselta Evoja tunaavalta pajalta. Kannattaa kuitenkin varmistaa asia.

Jos meinaa 3SX:n postikulut Suomeen olla vähän kohtuuttoman korkeat niin laita privaa, katsotaan josko voisin diilata kaverin kautta vähän halvemmalla. :peukku
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#14
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Hippi sanoi
mikäs se noista miljoonista vaihtoehdoista on? Tilaan sen ja sit ois ylimääräinen ms 3 X3. 0 ruutta kaupan jos jotakuta kiinosta.
..
Oikea ecu sulle on mallia 91-93 ja tietysti se VR-4. Tarvitset myös Tactrix Openport 2.0 flässipalikan.
Lisäksi KOVASTI suosittelen, että harkitset siirtymistä e85:n käyttäjäksi. Tällöin saat paljon enemmän tehoja irti kuin 98 bensalla! Mutta silloin tarvitset vähintään 720CC suuttimet, ja isommistakaan ei ole mitään haittaa. Hyvä vaihtoehto olisi esimerkiksi Bosch EV14 870CC jota saa finjectorilta, itsellä myös tämä käytössä Chromen kanssa. Tässä suuttimessa on se hyvää että se on Jetronic liittimellä valmiiksi, niin ei tarvi johtojen kanssa pelleillä. Clubin jäsenet saa Finjectorilta saa alennusta. :peukku

Toinen erittäin suositeltu ostos on MAF Translator ja 3,75 tuuman GM maffi. Gton oma riittää vain n. 400 heppaan (ja sulla pitäis mennä heittämällä yli) ja on lisäksi erittäin ahdistava. Jos päädyt ostamaan tämän kombon niin täydellinen filtteri on sitten K&N RE-0870.


Chromed Ecu ja Tactrix Openport: http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=31190
Suutin 870CC: http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev14_12_ohm_870cc_c_jetronic_long_top11_with_filter_japan_bottom_seal-p-487263-89/
Maf translator: http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=26418
GM maf (Delphi AF10043): http://www.ebay.com/itm/Mass-Air-Flow-Sensor-MAF-NEW-Genuine-OEM-Delphi-25168491-In-original-box-/221152828327
K&N filtteri: http://www.ebay.com/itm/K-N-Air-Filter-RE-0870-/390908718243 saa myös esim. Mamasanilta

edit: ton maffin mukana ei tule liitintä, joten se tarvitsee LS-2 tyyppisen liittimen:
http://www.ebay.com/itm/5-Wire-GM-Mass-Air-Flow-Sensor-Connector-Pigtail-Wiring-Corvette-LS1-LS2-LS6-/161491866540
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#15
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

^Itte laittaisin GM:n sijasta vain Evo 8/Montero MAFin, riittää 500-600hp asti. Ei tarvitse translatoria ollenkaan, vaihtaa vain 2 arvoa softasta ja :driver

E85:lle ääni täältäkin, suuttimina voi harkita myös Deatschwerksin malleja:
http://www.ninjaperformance.com/deatschwerks-injectors-1000cc-set-3000gt-stealth-p-2218.html

Ei lopu soppa kesken ja hinta on kuitenkin kohtuullinen. (En kattonu Finjectorin hintoja.)
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#16
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

DaJackal sanoi
^Itte laittaisin GM:n sijasta vain Evo 8/Montero MAFin, riittää 500-600hp asti.
Helppo valinta kyllä, mutta yhtä ahdistava kuin GTOn oma-> spooli kärsii ja tehot jää alemmaksi kuin isommalla maffilla.
Suuttimet aika samaan hintaan klubialennuksella. Molemmat hyviä vaihtoehtoja! :)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#17
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

J. Helle sanoi
Helppo valinta kyllä, mutta yhtä ahdistava kuin GTOn oma-> spooli kärsii ja tehot jää alemmaksi kuin isommalla maffilla.
Suuttimet aika samaan hintaan klubialennuksella. Molemmat hyviä vaihtoehtoja! :)
Aika hyviä numeroita silläkin on dynotettu, joten ei se yhtä ahdistava ainakaan ole. Ja noitahan saa ~100€. (Voisin itse asiassa jopa harkita omani myymistä, ehkä.)
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#21
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Jäikö tämä lukematta?

now.. for the people talking about what CAN be done on a certain maf.. if i took my 1000whp car and put a stock maf on it and i still made 600whp does that mean the maf is good for 600 and id want to choose that maf for my 600whp build?? think about that a little bit. just because someone made X hp with X maf doesnt mean it was the right choice and it probably cost them a ton of power."
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#22
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Hmm, en tiennytkään että se ero on noin iso. Perustin oman mielipiteeni siihen että TT Eric oli ottanut omastaan bensa+metkuseoksella 609WHP/633WTQ ja käsittääkseni tällöin oli kiinni Evo 8 MAF. DR750:n kanssa tuossa ei enää ole kauheasti varaa muussa setupissa, joten siksi päättelin Evon maffin olevan "riittävä" ainakin 500hp asti.

Muttamutta, jos Ray on tuota mieltä niin 500+hp buildiin kannattaa sitten investoida tuo GM + translator.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#23
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

DaJackal sanoi
Hmm, en tiennytkään että se ero on noin iso. Perustin oman mielipiteeni siihen että TT Eric oli ottanut omastaan bensa+metkuseoksella 609WHP/633WTQ ja käsittääkseni tällöin oli kiinni Evo 8 MAF. DR750:n kanssa tuossa ei enää ole kauheasti varaa muussa setupissa, joten siksi päättelin Evon maffin olevan "riittävä" ainakin 500hp asti.


Muttamutta, jos Ray on tuota mieltä niin 500+hp buildiin kannattaa sitten investoida tuo GM + translator.
Juu ei TT Ericin tuo penkki tulos on arc2 ja 92mm mas :peukku

:eek:fftopic

Ota traileri mukkaa penkkien haku reissulle saat sen vihiriän viiä halavalla varaosiksi sinne korpeen
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
1
Sijainti
Lappeenranta
#24
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

mitsumikko sanoi
Juu ei TT Ericin tuo penkki tulos on arc2 ja 92mm mas :peukku

:eek:fftopic

Ota traileri mukkaa penkkien haku reissulle saat sen vihiriän viiä halavalla varaosiksi sinne korpeen
No kerpele, mitäs ei ilmoita moisia signaturessa vaan hehkuttaa vaan omaa Evo 8 MAF modiaan. :mad: Hyvä kun viisaammat korjaavat, on jäänyt tuo 3si.orgin tsekkailu vähemmälle viime aikoina niin oon tippunu kehityksestä.

Ei oo traileria eikä autoa (eikä korttia) millä vetää.
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#25
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

vähän jo :deadhorse mutta lisätään tämäkin nyt vielä:

ray pampena sanoi
It depends on how much power you are making. If you're in the low 400s the evo maf is costing you 30hp. If you're making 500whp then its likely costing you 50 and so on
Eli n. 350 eurolla +50hp. Ei ainakaan oo kallista. ;)
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#26
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Älytön kiitos kaikille,mulla menee nyt sulatellessa eli tajutessa mitä noissa viesteissä lukee. Puuttuu tavuviivat ja kaikki... :seina
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#28
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Muistakee sitte ku e85 säädätte, että se vakio knock sensor ei sitte kuule nii yhtää mittään , se poks jos siinä jotain alkaa näkymään :nykii
Metkussa se hyvä puoli että siinä se vielä näkkyy..naku siis, :peukku
 

Hippi

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Tykkäykset
0
Sijainti
Joensuu
#29
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

J. Helle sanoi
Kysy jos et jotain tajua, voidaan me rautalangastakin vääntää. :)
;D kiitos, saatta olla että rienaan teitä ihan varmasti vaikka rautalankaa ei näin sähkösesti voi (vielä) toimitaa. niinku muotoon
väänneltynä.. ;D ;D
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Nokia
#30
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Kannattaa sitten harkita jotain kipinävahvistinta jos/kun alat ahtopaineita kunnolla nostamaan. Vakio puolat antaa kipinää kunnolla vain n. 1,4-1,5 baariin asti, riippuen puolien iästä. Tätä voi hieman avittaa vetämällä puolille releen kautta akulta suoraan jännite, jolloin se nousee n. 1,5-2 Volttia. Tai sitten asentaa esim. HKS DLI, jonka kanssa ei ole mitään ongelmaa ylittää 2 baarin paineita. Toki tarvitset myös metanoliruiskun tai e85:ttä yltääksesi lähellekään 1,5 baarin paineita.
 
Liittynyt
7 Maaliskuu 2006
Tykkäykset
0
#31
Vs: megasquirt ja stealth turbo.

Ehkä vanha juttu jo mutta jos tuollaista vielä/joku kaipaa niin mulla yksi kpl heti saatavilla, Tactrix Openport 2.0 samaten...


DaJackal sanoi
http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=31190

Ja tuosta VR4/TT 91-93 (eikös tuo sinun autosi ollut '91 jos oikein muistan?).

Tarttet sitten myös tuon Tactrix Openport 2.0 kaapelin, mutta jos et itse aio säätää vaan säädättää jollakulla niin tämä kaapeli löytynee jokaiselta Evoja tunaavalta pajalta. Kannattaa kuitenkin varmistaa asia.

Jos meinaa 3SX:n postikulut Suomeen olla vähän kohtuuttoman korkeat niin laita privaa, katsotaan josko voisin diilata kaverin kautta vähän halvemmalla. :peukku
 
Ylös Bottom