Meneekö pakosarjan pultit öljytilaan? Vuodon etsiskelyä

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Kansirempassa irtosi pari pinnapulttia, jotenkin jäi sellanen muistikuva että reunimmaiset pultit menee öljytilaan? Näyttäisi hivenen kosteilta. Jostain tuo monttuun ajettaessa sylkäsee öljyä, haju tulee kajuuttaan ja joskus jopa scoopista tuprauttaa savua. Venakopan tiivisteen haen nyt mitsulta, kannen päädyn hilppeiden tiivisteet pitää myös tsekata. Jostain laatikon puolelta kannen päästä kuitenkin kastelee lohkoa. Oudointa tuo montussa tuprauttelu, sille en ole keksinyt selitystä ?
 
Vs: Meneekö pakosarjan pultit öljytilaan? Vuodon etsiskelyä

Ei ainakaan mun mielestä pitäs mennä öljytilaan.
 
Vs: Meneekö pakosarjan pultit öljytilaan? Vuodon etsiskelyä

Mikä kansipahvi?
Ettei vuotais sieltä kuiteki tai venakopan tiivisteestä?
Ootko venakopan tiivisteen jokaiseen nurkkaukseen (eli aina kun tiiviste kääntyy johonkinpäin, esim nokka-akselin ylityksen nurkat jne) niin laitat reippaan nuppineulan kokoisen tipan.
Entä turbon paluuputki öljypohjaan? Ootko tarkistanu ettei vuoda sieltä pakopuken päälle?
 
Vs: Meneekö pakosarjan pultit öljytilaan? Vuodon etsiskelyä

Ei mene öljytilaan, mutta E4-> menee osa pinnapulteista vesitilaan.

Jos taasen joskus pinnapultti korkannut, yritetty laittaa Helicoilia ja porattu liian pitkälle, niin silloin on saattanut osua öljytilaan.
 
Vs: Meneekö pakosarjan pultit öljytilaan? Vuodon etsiskelyä

Ysin kansipahvi juuri hiljan vaihdettu. Pöydällä odottaa uusi venakopan tiiviste, hyvä tietää tuo mutkien liimaus :peukku vaihdan varalta vielä kannenpultitkin, vanhoilla kasasin kun olivat mitoissaan. Onhan sinnekkin saattanut kierteen pohjalle jäädä jotain kikkaretta että vuotaa sieltä. Kannen päädyssäkin on jotain himmeliä kiinni minkä välistä voi pudottaa. Turbon öljynpaluu pitää tarkistaa! Tuli juuri mieleen että yön pikkutunneilla talvella sinne piti itse veistää tiiviste ::)
 
Vs: Meneekö pakosarjan pultit öljytilaan? Vuodon etsiskelyä

Ulkomaan foorumilla kerrottiin, että kaikki alemmat pinnapultit menee öljytilaan. Eli pultit pois, kierteet puhtaaksi ja liimalla kiinni. Jos muilla kastuu pakosarjan pultit. Itsellä kansirempassa tuli muutama pinnapultti pois, niin alkoi kastumaan.
Myös nokka-akselin asentotunnistimen välistä taitaa itsellä tippasta. Onko jotain huomioitavaa jis sen käyttää irti?
 
Takaisin
Ylös Bottom