Mikä paras osatoimittaja?

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Mikä mahtaa olla suositeltavin Evojen osatoimittaja etelä-Suomessa? Siis ei tavallisten varaosien vaan lähinnä viritys ja tuningosien. Olisin kiinnostunut vaihtamaan IX:ni vakio konepellin ja takaluukun johkin kevyempiin, alumiinisiin tai hiilikuituisiin siis. Mielummin ehkä alumiinisiin, niin voi saada autonväriset (punaiset) ja tuhlata vähän vähemmän rahaa.
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

Tuota.

Eikö euro evon konepelti, etulokarit ja katto ole alumiinia ihan vakiona? Takakontista en kyllä tiedä. Konepelti on ainakin tosi kevyt nostella.
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

evoluutio sanoi
Mikä mahtaa olla suositeltavin Evojen osatoimittaja etelä-Suomessa? Siis ei tavallisten varaosien vaan lähinnä viritys ja tuningosien. Olisin kiinnostunut vaihtamaan IX:ni vakio konepellin ja takaluukun johkin kevyempiin, alumiinisiin tai hiilikuituisiin siis. Mielummin ehkä alumiinisiin, niin voi saada autonväriset (punaiset) ja tuhlata vähän vähemmän rahaa.

Mulla olis Seibonin Hiilikuitu luukut myytävänä :peukku..

http://www.nettiauto.com/1952309
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

Cirrus sanoi
Tuota.

Eikö euro evon konepelti, etulokarit ja katto ole alumiinia ihan vakiona? Takakontista en kyllä tiedä. Konepelti on ainakin tosi kevyt nostella.

Katosta en ole varma, mutta lokarit ja konepelti on todellakin alumiinia ihan vakiona. Takaluukku on sen sijaan tavallista peltiä. Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin tuskin kenelläkään niitä on ainakaan hyllyssä, ovat siis tilaustavaraa.

Osta Rodneyn luukut :)
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

nokonzok sanoi
Katosta en ole varma, mutta lokarit ja konepelti on todellakin alumiinia ihan vakiona. Takaluukku on sen sijaan tavallista peltiä. Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin tuskin kenelläkään niitä on ainakaan hyllyssä, ovat siis tilaustavaraa.

Osta Rodneyn luukut :)
Katto on kyllä varmasti alumiinia, mutta IX:ää esittelevien suomalaisautolehtien artikkeleissa ei kyllä missään sanottu konepellin olevan alumiinia. Eikä se mun mielestä kevyeltä tunnu. ::)
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

evoluutio sanoi
Katto on kyllä varmasti alumiinia, mutta IX:ää esittelevien suomalaisautolehtien artikkeleissa ei kyllä missään sanottu konepellin olevan alumiinia. Eikä se mun mielestä kevyeltä tunnu. ::)

Kolmosista asti on muistaakseni ollut alumiininen konepelti evoissa... ja on tosiaan myös sulla. Ja mielestäni se on kevyt todellakin. Runko kuitekin on metallia. Päälypelti alumiinia.
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

Nelosessa ainakin on alumiininen konepelti eikä se paina varmaan puoltakaan vastaavan kokoiseen teräspeltiin verrattuna.
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

evoluutio sanoi
Joo... Täytyy nyt vielä vähän kartoittaa. Tosiaan haluaisin säilyttää auton yhden värisenä, joten toi hiilarivaihtoehto on kyllä b-suunnitelma. :)

Mikäänhän ei estä maalaamasta noita Rodneyn luukkuja ;)
Ei se hiilikuitu sen kummempaa ole maalata ku mikään muukaan materiaali :peukku
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

katto, konepelti ja etulokarit todellakin on alumiinia.
kerran magneetilla koitin ku en ollu varma :D
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

evoluutio sanoi
Katto on kyllä varmasti alumiinia, mutta IX:ää esittelevien suomalaisautolehtien artikkeleissa ei kyllä missään sanottu konepellin olevan alumiinia. Eikä se mun mielestä kevyeltä tunnu. ::)

Vakuuttaisiko tämä uutinen suoraan mitsun omilta sivuilta: http://www.mitsubishi.fi/news/?newsId=56C8421F-00337E23-C0A8013D-C854071E

Siellä sanotaan:

Aikaisempien mallien painoa on pudotettu käyttämällä muun muassa alumiinista valmistettua konepeltiä ja etulokasuojia sekä hiilikuidusta valmistettua takaspoileria. Lancer Evolution IX menee vielä edeltäjiäänkin pitemmälle. Uusi malli sisältää esimerkiksi seuraavia ratkaisuja: Japanin markkinoille valmistetun Lancer Evolution VIII MR tapaan myös Evolution IX:n katto ja ovien sivutörmäyssuojat ovat kokonaan alumiinia.
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

Harri K sanoi
Kolmosista asti on muistaakseni ollut alumiininen konepelti evoissa...

:peukku

Eikä maksanut kuin 300 euroa vuonna 2002, mitä lie tämän päivän hinta ;D.
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

Ok. Uskottavahan se on. Taidan kyllä näin ollen pitäytyä vakiokonepellissä, koska ei taida painoero olla kovin merkittävä alumiinisen ja hiilikuituisen välillä?
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

evoluutio sanoi
Ok. Uskottavahan se on. Taidan kyllä näin ollen pitäytyä vakiokonepellissä, koska ei taida painoero olla kovin merkittävä alumiinisen ja hiilikuituisen välillä?

Konepelleissä ei ole monenkaan sadan gramman eroa hiilikuituisen hyväksi mutta takaluukussa on painossa eroa aikas paljon...
 
Vs: Mikä paras osatoimittaja?

voisiko tähän topickkiin listata niitä osatoimittajia?

eli mitkä firmat ovat suomessa erikoistuneet evolution mallien viritys osiin?

finranaco?
us-parts?

myös ulkomaalaisia sivuja voisi listata.

itse voin aloittaa.

suomalaisia:

http://www.sporttiauto.com/fi_FI/etusivu/ :esim puslasarjat löytyy

http://www.rre.fi/content.php?page=1&lang=FIN : ralliart kamaa

http://www.sarlinraceteam.fi/service/tuotteet/tuotteet.html : jarruista melkein kaikkeen mahdolliseen

http://www.professionalmotor.fi/index.php?id=8 : kaikkee turboista


ulkomaalaisia:

http://www.neweraparts.com/Default.aspx?tabid=54&CategoryID=57&List=0&Level=a&catpageindex=1 :

kaikenlaista perfomce tavaraa laatumerkeiltä. esimerkkinä evo 4 löytyvää valikoimaa.

http://rayswheels.co.jp/indexe.html : laadukkaita vanteita.


mistä saisi tälläiset valot evo 4?

http://www.lanciadelta.se/forum/viewtopic.php?t=1452&sid=04490adb18d0ffaccf33b0dea5801cff

http://www.garaget.org/?car=86401&image=864242


edit: löyty mut eipä nuilla mitään tee ku ei oo e-hyväksyntää :-[

http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

ja tuolta mitsu osio.

mistä sais tohon kunnollisen mittaritelineen?
 
Takaisin
Ylös Bottom