Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

A

adastra

Guest
En huomannut tällaista aihetta vielä;

Tuttavat ovat kyselleet minulta, että "Miksi Mitsubishi?" (olen aina painottanut etten aio merkkiä vaihtaa). :)

Mikä sai teidät valitsemaan mitsubishin?
Onko tekniikka parempaa kuin muissa? Ulkonäkö? Suorituskyky?

Oma syyni on se, että minulle on perhepiirissä painotettu lapsesta pitäen että Mitsu on se ainoa oikea tie.
Galantin ulkonäkö (-98) on jo niin murhaava että oksat helevettiin.
Muita "ei niin tärkeitä" seikkoja mitkä on jäänyt mieleen on ne miten Mitsut on nimetty; LANCER, GALANT, CELESTE jne jne.
Hienoja nimiä .. Kun vertaa vaikkapa BMW:n ja Johtotähden malleihin.
Ja koko perkeleen nimi, MITSUBISHI! Se suorastaan liukuu kieleltä ulos ;D
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Ahahahahaa ;D ;D ;D Jätkän perustelut kyllä putsas pöydän! :peukku

Ja kukahan putsais nää kahvit meikän läppäriltä ;D
 

cristan

Active Member
Club Member
Rekisterinhoitaja
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
26 Tammikuu 2003
Sijainti
Hönölä
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Siksi Mitsut kun evot on vaan niin hienoja, varsinkin TME :peukku (en siis omista evoa vielä(kään) :-[ ) Ensin oli Evo ja sitten Mitsubishi...
Ja sitten kun isäntä on kovan luokan harrastaja niin ainoa vaihtoehto on Mitsu ;D Jos hommaan joskus jonkun muun niin saan kuulemma korjailla sitä ihan issekseen :eek: :D

Lukihäiriöiselle toi sana Mitsubishi on kyllä välillä vähän hankala...
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Itehän oon lähtökohtaisesti Honda mies, mutta kun piti saada vaunujen kuljetukseen auto niin hetken pyöritin tonnin patonkia ja totesin et siitä on päästävä eroon mahd. nopeesti. Jos en ois keksiny sille koloa niin oisin varmaan polttanu sen! Kävin sitten pankissa istumassa ja tytön kanssa juttelemassa tovin ja tytön kanssa päädyttiin budjettiin, minkä alle tosin tähtäsin. Sanoin että pidä nappi valmiina, jos soitan autokaupasta.

No kaikki suht saman hintaluokan kinnerit lukuunottamatta Ladoja ja Meisselinjatkeita käytiinkin koeajamassa, avoimin mielin. Ei vaan voinut mitään että eniten viehätti Mitsussa se että se oli aivan tautisen hyvä ajaa, ja siitä puuttui kaikki tilpehöörit, eli just ne mitä mä ihan viimesenä haluisin autooni. Oon vähän semmonen function over form tyyppinen ihminen joten mitä vähemmän vilkkuvaloja ja nappeja sisustassa niin sen parempi! Ja jos autossa ei ole manuaaliaskia niin teilaan suoraan. Ilmastointi piti kuitenkin olla kun mulla on semmonen pieni Newfoundlandin koira ja pieniä lapsia.

No kaikissa kilpailijoissa nyt oli kaikenmaailman turhakkeita kuten automaattilaatikoita, kromia, sähkösäätöisiä penkkejä, luistonestoja, sutimisen estoja (vi*tu minä ohjaan sitä autoa!) ja muita ajamista haittaavia tekijöitä. Lisäksi valtaosa nyky autoista on täysin tunnottomia, pintakovia lahnoja joissa kuitenkin joka mutkassa ottaa ovenkahvat kiinni maahan. Esim. Accord oli aivan varteenotettava vaihtoehto, jos siinä ei ois niin pirun paljon kromia ja ihmeellisiä "aura" muotoja sisustassa ja niitä ihme nappeja joka paikasta. Myöskin Acco on huomattavasti tunnottomampi ajaa kun tämä. Avensiskaan ei säväyttänyt. Saksalaiset ei mikään miellyttäneet yhtään. Tuntuu että kaikki on ihan surkeita ajaa ja niissä on panostettu just enemmän niihin tilpehööreihin kun siihen mitä autolla kuuluu tehdä, ajamiseen! En ois halunnu autoa missä on niin paljon tilpehöörejä muutenkin joten ne oli 'bout kaikki poissuljettuja. Patonkeja ajoin mutten edes harkinnu.

Poikkeuksen tässä tapauksessa teki Mitsubishi, missä viehätti vielä ne mausteet mitä oli varastettu Evosta. Sisusta oli just niin pelkistetty kuin halusin, manuaali ilmastoinnilla (niinkun halusin), Momon nahkaruori, ajotuntuma kun mikroautossa vrt. patonki/kilpailijat ja kovempaakin viipottaessa taittu kivasti mutkiin. Ajoasennonkin sai just eikä melkein, vaihdekeppi nyt sais olla karvan pidempi ja lyhyemmällä vaihdevälillä. Auto oli ulkomuodosta huolimatta ihan tautisen tilava jopa takapenkeiltään, ja tarvittaessa penkkien kaataminenkin oli lasten leikkiä (ei mitään turhaa niskatukien irrottamista tai mitään). Ehkä yks parhaista ominaisuuksista, niinkin yksinkertainen on, on lapsiperheelle se että takavyöt "lukittuu" sisäänkelautuessa kun ne vetää ensin kokonaan ulos. Tätä ei ollut missään kilpailijassa. Sipoon mutkateiden lisäksi Kehä III testiajelulla huomasin että alusta ei oo juuri yhtään pintakova (sekin vähä poistettiin myöhemmin Eibachin paremmin suunnitelluilla jousilla). Lisänä autossa oli pari huomautettavaa (helposti korjattavaa) asiaa mistä napisemalla pääsin myyjän kanssa sopuun hinnastakin. Auto tuli talouteen, ja toistaiseksi en oo keksiny mitään autoa mihin haluaisin vaihtaa (kun ne vaunut pitää mahtua kuitenkin, muuten ois). Lukuunottamatta CT9W, mutta sehän nyt on ~sama auto, vähän kivempana vaan vielä.

Ei sillä, kyllä halajaisi takaisin noihin vanhoihin luotettaviin autoihin, mut kun tilat on huonommat kun ennen niin ei voi ostaa toiseks autoks itelleen vanhempaa Japanin ihmettä. Sen verran Mitsuun on saanu laittaa rahaa kuitenkin. Ehkä joskus sitten. En siis varsinaisesti fanita, mutta tykkään ehdottomasti.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mulla oli kesällä 2007 autonvaihto edessä ja Tojo-ihmisenä muutamaa Avensista kävin kokeilemassa mutta ei vaan natsannut. Sitten laitoin nettiautoon hakuun sopivan hintaluokan ja vaatimukseksi farkun ja sieltähän tuli Galluja tyrkylle. Ihastuin ulkonäköön heti täysillä ja kävin paria koeajamassa. Sitten huomasin että Parkanossa oli V6 myynnissä niin siltä istumalta soitin sinne liikkeeseen että ei saa myydä, lähden nyt sinne ja ostinkin sen pois. Rakkautta ensi silmäyksellä siis.

Sitten Galanttiin tuli jotain häikkää ja tänne foorumille eksyin apuja kyseleen ja liityinkin jäseneksi. Pikkuhiljaa tutustuin porukkaan kun uskaltauduin tapahtumiin ja sen jälkeen kun tuon Tepin kanssa lyöttäydyttiin yhteen niin fanaattisuus oli valmista. ;D Helppoahan se on kun kaikki autot on saman merkkisiä, löytyy tietoa, taitoa ja varaosia kun pystyy ristiinkin niitä laittelemaan. Lisäksi Mitsulta toistaiseksi löytyy riittävästi eri kategorian autoja, kaikkiin tarpeisiin sopiva. :peukku Ja onhan Evo vaan jotain sellaista jota ei voi sanoin kuvailla. :-* Kolmosellakin kun ajelen niin hymy ei hyydy hetkeksikään. :p Enkä mä usko että se tunne mihinkään katoaa.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Ja koko perkeleen nimi, MITSUBISHI!

Mitsubishi, auto kuin aivastus. Kolmen salmiakin he*v***i. ;D

Miksi?

-ei kymmenen myydyimmän joukossa, omansa löytää parkkipaikalta
-laatu (ei tarkoita samaa kuin että ei KOSKAAN yhtään mitään vikaa)
-jo vuosikymmeniä tuonut markkinoille teknisiä ratkaisuja, joita sitten autoilun kehitysmaissa esitellään tuulipuvuille "uutuutena" kymmenen vuoden päästä.
-valikoima: löytyy malleja käyttöautoksi, radalle, ja metsään
-on tuonut markkinoille malleja, jotka eivät yritä olla hajuttomia ja mauttomia (jollaisia Suomessa niin monet ostavat, ja toki Mitsultakin niitäKIN löytyy)
 
A

adastra

Guest
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

cristan sanoi
Lukihäiriöiselle toi sana Mitsubishi on kyllä välillä vähän hankala...

Se on kyllä uskomattoman hieno sana. Näen mielessäni viimeisen samurain nousevan korkeimman vuoren huipulle katsomaan maailmojen loppua ja huutaen naama punaisena tuuleen; "MITSUBISHI!!" .... mutta minulla ei olekaan kaikki kotona :nykii
 

Liitetiedostot

  • goku_super_saiyajin_02_by_moncho_m89.jpg
    goku_super_saiyajin_02_by_moncho_m89.jpg
    128 KB · Lukukerrat 574

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

No juu, no heitetään nyt sitten omakin kertomus peliin...

Tosiasiassa en ollut ostamassa mitsubishiä vaan Evon. Evo oli oikeastaan ainut vaihtoehto. Subarun imppiä myös katselin mutta kun täällä päin on muutama "evo-guru" jotka tietää niistä kaiken niin sekin hieman vaikutti valintaan. Ja evon ulkonäöstä tykkään enemmän kun impistä niin sekin kruunasi vielä valinnan!

En usko että seuraava auto on enää mitsubishi PAITSI jos vaihdan vielä joskus evo X:n :) Ei siksi että, mitsu huono auto olisi, vaan koska se ei vain tee minulle sopivaa autoa kun nämä evot! :driver
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Pienestä pitäen tullu Nissaneita rassailtua,about 3 vuotta sitten tuli hommattua evo3 heräteostoksena..
Ja sillä tiellä ollaan,eikä loppua näy ;D
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Urran sanoi
Lukuunottamatta CT9W, mutta sehän nyt on ~sama auto, vähän kivempana vaan vielä.

No onhan se evo nyt täysin eri auto mitä vapari"sisar"mallit. En samana päivänä vertailisi. Molemmat löytyy sedanina meidän taloudesta. Vapariin emäntä tykästyi kyllä enemmänkin auton värin perusteella ja teki ostopäätöksen pelkkien kuvien ja parin kuvaamani videon perusteella. Itse toki auton koeajoin, emäntä oli ulkomailla tuolloin.

Itse päädyin CT9A oikeastaan Mamasanin Mikon heitosta. Kysyin mikäs se sellainen (tiettyyn budjettiraamiin sopiva) japski olisi mikä ruopii neljällä pyörällä, ahdettu, ei ole pieni, muttei myöskään iso auto, sedan ja takaovetkin saisi olla sekä automaattiloota.

Mikkohan totesi siltä istumalta että automaattievo. Enpä ollut moisesta ikinä kuullutkaan, vaikka olevinaan jotain autoista tiesin, mutta tilaukseen lähti kun speksit osui noin hyvin. Sinänsä se olis ollu ihan sama minkä japsimerkin valmistama auto olisi ollut.

Siksi mitsubishi.
 
M

mikada

Guest
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
Tuttavat ovat kyselleet minulta, että "Miksi Mitsubishi?" (olen aina painottanut etten aio merkkiä vaihtaa). :)
Sun pitää sanoa tuohon tuttaville, että miksi ei Mitsubishi:ä ;)

No minä ajauduin Mitsun leiriin, kun aikoinaan vanhemmat lahjoitti minulle kortin saannin jälkeen niiden oman silloin 9 vuotta vanhan vm.82 1,4 bensakoneella olevan takapotku Lancerin. Sen kanssa tulin niin hyvin toimeen, että tuli sitten ostettua vuonna 1995 uutena kokovalkoisen 1,6 GLXi Lancerin. No sen kanssa tulin vielä paremmin toimeen ja sen 5 vuoden ja noin 100tkm aikana, mitä sen omistin, niin autossa ei ollut yhtään vikaa. Eli silloin kaupantekijäisiksi kun sain 5 vuoden takuunkin, niin sekin meni siis täysin hukkaan, kun sitä ei siis tarvinnut korjata. No sitten aiemmin tulleista hyvistä kokemuksista johtuen ostin sitten tuon GDI Galantin uutena. Siinä viehätti ulkonäkö ja vakiona tuleva riittävä varustelu (automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin olivat mulle silloin ne ehdottomat varusteet joista ei tingitä). Noiden varusteiden saanti moniin autoihin tuntui olevan varsin vakeaa tuolloin tai sitten joutui ottamaan niin valtava määrä erilaisia varustepackejä, että auton hinta nousi kilpailijoilla pilviin. Ja eihän tuo huono valinta ollut kun sillä vieläkin ajelen :peukku Näillä näkymin jos auto vaihtuu, niin todennäköisesti vaihtuu merkkikin, koska Mitsulla ei ole semmoista autoa kuin minä itse haluan eli dieseli Galantti puuttuu :-\ Minä en ole kuitenkaan niin merkkiuskollinen, että jos ison keskiluokan sedania tarvitsen, niin ostaisin Citymaasturin, jotta voisin merkissä pysyä :D
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Multa myös usein kysytty että MIKSI? ja jälkeenpäin että KANNATTIKO?

tota kun tarpeeks miettii niin galantin kohdalla se on ehdottomasti ulkonäkö ja luotettavuus suurimman osan ajasta. ;D
Tosin tuosta kun aika jättää niin en kovinkaan montaa syytä keksi miksi ostaisin enään uutta mitsua tilalle. halpa hankinta hinta tietty olisi yksi, mutta siihen ne jääkin varsinkin nykymallien ulkonäöllä.. :p
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Tyylin ja ajodynamiikan yhdistelmä. Tulen varmaan ajamaan tuolla EC/EA sarjalla aika pitkään sillä tulevaisuudessa rahat tarkoitus siirtää asumisen puolelle. Tuskin tullaan ihan heti ostamaan ainakaan ainoaksi autoksi muun merkkistä autoa. Ihan vaan perjaatteesta....
 
A

adastra

Guest
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Minun fantasia olisi saada hankittua sellainen uudemman korimallin Gala jossain vaiheessa. Tuskin tulee tapahtumaan.
En ole kyllä ikinä sellaista suomessa nähnyt. onko muut?
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Itse ajauduin Mitsubishin leiriin kaksin kertaisen taivaspaikan lunastaneena kun halusin auton jolla varmasti pääsee paikasta A paikkaan B niin että ei tarvi jännittää koko aikaa että koska jotain kolahtaa paskaksi. :peukku Ja tyytyväinen ollut kaikin puolin, ainoat hajoamiset on tullut kolarissa jotka nekin alkaa olemaan jo konepeltiä lukuunottamatta korjattu. Bemarit ja Mersut ei iske..Kaikki saman näköisiä,yliarvostettuja,ylihintaisia ja massa autoja muutenkin kuten kaikki muutkin saksalaiset.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

En pidä bokserimoottoreista ja impun GC-kori on taipuvainen aliohjautumaan. Vähän sopivamman kokoinen itselle kuin ensin miettimäni urS4.

Muut mitsut erikoismalleja lukuunottamatta eivät mitenkään erityisesti kiinnosta, mutta itse firmalla kyllä hyviä innovaatioita takana.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Vain Evon takia, en niinkään Mitsubishin. Oli merkki mikä tahansa, niin tavamallit ei oikein nappaa. Merkkiuskollinen en ole enkä ole sit oikein koskaan ymmärtänytkään. (Melkein)Joka merkillä ku löytyy kiinnostavia malleja. Pitää kokeilla laidasta laitaan. :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Muutamat jo ovatkin samanlaisesti vastailleet kuten nyt minäkin :

En ole koskaan Mitsubishiä ostanut ,olen ostanut Evolution Lancerin , joka on Mitsubishin valmistama...

Kysymys ? :

Onko nyt käynytkin niin ,että Mitsubishi onkin valinnut minut asiakkaakseen ?

Eli meneekö se nyt sitten jatkossa niin ,että jos tarjolle tulee mielenkiintoisia malleja niin autokauppa käy ja jos ei tule niin valitseeko jokin muu merkki minut asiakkaakseen ?

Onko tämä se jokin asia mikä tuota autotehtaiden tuotekehitystä pyörittää ?

-------------------------------------

Miltäkö se tulevaisuus sitten näyttää ?

Nopeiden turbo ahdettujen autojen valmistus ja tuotekehitys lopetetaan ja aletaan valmistamaan jotain ihme ekoteko hybridejä ja sähköautoja.

Ei kai sitä joka asiassa pidä olla edelläkävijä ? Vai pitääkö ?
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

-JP- sanoi
Miltäkö se tulevaisuus sitten näyttää ?

Nopeiden turbo ahdettujen autojen valmistus ja tuotekehitys lopetetaan ja aletaan valmistamaan jotain ihme ekoteko hybridejä ja sähköautoja.

Ei kai sitä joka asiassa pidä olla edelläkävijä ? Vai pitääkö ?

Kyllähän sitä pitää olla...

Näissäkin (autoasioissa) on käynyt niin että kun joku on lyönyt vain p*skaa purkkiin ja tarpeeksi moni "insinööristiedemies" on sen "tieteellisesti" ja vakuuttavasti todennut terveelliseksi ja maailmaa pelastavaksi niin kohta sitä meillä täällä euroopassa syödään väkisin pakko-hymy naamalla ja pelastetaan maapalloa!

On se niin hieno ajatella että kun täällä euroopassa meille myydään hybridiä ja vaikka mitä v*tun haspulaattoreita jotka ei syö eikä kuluta muutako ostajan lompakon puhki ostohetkellä ja niitä ladataan sähkötolpasta ja ollaan niin egologista viherpeippoa että huh huh. Samaan aikaan Intiassa ja Afrikassa yms kehitysmaissa painetaan täyttä häkää uutta KE70 dx corollaa linjastolta ulos ja niillä yms. muilla '70-luvun tekniikkaa olevilla autoilla ajaa n. 1,5miljardia ihmistä joka päivä töihin ja takasin.

Kysymys kuuluukin että kuinka paljon tätä maapalloa oikeasti sillä säästetään että meiltä täältä euroopasta viedään ne viimeisetki ilot poies ja lopetetaan kaikkien vähänkään kiinnostavampien automallien tuotanto. Tai jos euroopassa ei lopeteta niin eurooppa suoltaa puhasta p*skaa kaikille ja aivopesee porukan ettei kukaan enää osta mitään tehokasta ja bensaa syövää vekotinta koska me ollaan niin järkyttävän mahtavia mallioppilaita emmekä salli minkäänlaista saastuttamista...

Viddu..
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
Minun fantasia olisi saada hankittua sellainen uudemman korimallin Gala jossain vaiheessa. Tuskin tulee tapahtumaan.
En ole kyllä ikinä sellaista suomessa nähnyt. onko muut?

On niitä näkynyt, venäjän kilvissä tosin. joskus oli nettiautossa myynnissäkin kilvetön yksilö, tiedä sitten minne mennyt. Livenä on viellä sata kertaa rumempi kuin kuvissa, tosin maku asioista ei auta kiistellä sano koira ku muniaan nuoli..
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

-JP- sanoi
En ole koskaan Mitsubishiä ostanut ,olen ostanut Evolution Lancerin , joka on Mitsubishin valmistama...

näinhän se taisi itsellänikin mennä.. työauton valinnassa hintahaarukkaan osuvia, kriteerit täyttäviä ja edes hiukan kiinnostavia vehkeitä ei ollut paljoa tarjolla, joten tavallaan luonnollinen valinta oli asx. vielä, kun sen sai nelikkona. :)

vaikka itselläni onkin ollut uusia/uudehkoja japanialaisia autoja alla jo monta vuotta, olen kuitenkin ajanut varmasti eniten kilometrejä mersulla. pakko myöntää, että jos se ei olisi lompakon paksuudesta kiinni, saattaisin ajaa esim. saksalaisvalmisteisella autolla. eli en ole merkkiuskollinen, mutta tietyt valmistajat suljen kyllä täysin pois laskuista. ja japsit tuntuvat tekevän suhteellisen varmatoimisia autoja, joihin saa samalla rahalla enemmän suorituskykyä/varusteita kuin länsimaisiin merkkeihin.. tämä on hyvä juttu, mutta samalla täytyy usein hyväksyä esim. muovisuus ja pikku nitinät ja kolinat.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Täysin evon takia,ja tuskin tulen muuta mitsubishin mallia hankkimaan(legnum saattaisi olla vaihtoehto)
Ranacolla tuli pyörittyä ja sielä kun nuota evo kolmosia oli aina enemmänkin,niin pakko sellainen oli itsellekkin saada.
Alunperin auto oli ihan vieras,luulin että niissä on se perus 200hv kuten aikakauden 2.0 turboissa tapaa,mutta sitten kun kuulin että tehoa on vakionakin jo aika mukavasti + 4wd, niin olin myyty.
Mukava leikkikalu tuo kutonen on,mutta ei mikään paras käyttöauto.
Mutta siihen virkaan löytyykin muita kulkupelejä.
 
A

adastra

Guest
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Kyllä mulle kelpais myös se uuden korimallin lancer. Ainoa vaan, että ne on niin tehottomia paskoja. olikohan maksimissaan joku 140hv .
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Biim sanoi
No onhan se evo nyt täysin eri auto mitä vapari"sisar"mallit.
Siis. Lähtökodiltaan perheen ja tarpeellisten kalujen mahtuminen ja ajotuntuma? En oo vielä Mikon Wagonia päässy kuikuilemaan (vaikkakin kinusinkin jo mailtise et saisko sitä tulla pällistelee), mutta väittäisin ettei eroa ole kuin yöllä ja päivällä. Varaosiakin katsoessa Wagoni malleissa on aivan h*lvetisti yhtäläisyyksiä, korikin on sama mutta vahvikehitsattuna ja eri keulakehikolla. Perheen kuljettamiseen kun ei vetotapa tai moottoritekniikka vaikuta. Siksi sanoin että vaan "kivempi". Pointtihan on että tää farkku on mun käyttöauto, ja jos sen korvais CT9W niin sekin olis käyttöauto.

Mystisen kanssa joskus keskustelinkin siitä minkälaista harrastuspeliä olisin vailla. Ja se ei ollut farkkueeva ;)
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mitsu oli itselle aika tuntematon merkki, ei ollut tuttava - tai sukulaispiirillä kenelläkään mitsua.

Tosin aikanaan Mitsubishi oli THE merkki vidonauhureissa, koneistot olivat parhaita ja kuva loistava, ja sellainen tulikin ostettua joskus 90-luvun alussa.

Nyt jälkeenpäin harmittaa miten on voinut mennä täysin ohi noinkin hieno auto kun tuo 8. sukupolven Galant, on kyllä pähee vehje! Seuraava auto ei varmaan ole mitsu, ellei sieltä nyt sitten vasten odotuksia tulisi vielä jotain muuta kuin sähkö- ja vaparimalleja.
 
A

adastra

Guest
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Tulis Farmarimallina tämä uus lancer.. vaikkapa v6 moottorilla :p
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

adastra sanoi
Tulis Farmarimallina tämä uus lancer.. vaikkapa v6 moottorilla :p

Pyh mitä turhaa 4syl turbokonetta vaan :peukku

Ja mitä tulee eroon evo 9 vs normilanceri niin se normilanceri on paras etuveto mitä oon ikinä ajanu, ihan hämmästyttävän hyvä. Paljon parempi ajoltaan kun esimerkiksi vr4 galantit eli ei siinä kyllä metsään ole menty. Laittaisvat vaan turbokoneen siihen niin se olis siinä :D
 
A

adastra

Guest
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

mystinengalant sanoi
Pyh mitä turhaa 4syl turbokonetta vaan :peukku

Ja mitä tulee eroon evo 9 vs normilanceri niin se normilanceri on paras etuveto mitä oon ikinä ajanu, ihan hämmästyttävän hyvä. Paljon parempi ajoltaan kun esimerkiksi vr4 galantit eli ei siinä kyllä metsään ole menty. Laittaisvat vaan turbokoneen siihen niin se olis siinä :D

Vois melkein käydä joku krta koeajamassa kerta se nini hyvä on.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Urran sanoi
Siis. Lähtökodiltaan perheen ja tarpeellisten kalujen mahtuminen ja ajotuntuma? En oo vielä Mikon Wagonia päässy kuikuilemaan (vaikkakin kinusinkin jo mailtise et saisko sitä tulla pällistelee), mutta väittäisin ettei eroa ole kuin yöllä ja päivällä. Varaosiakin katsoessa Wagoni malleissa on aivan h*lvetisti yhtäläisyyksiä, korikin on sama mutta vahvikehitsattuna ja eri keulakehikolla. Perheen kuljettamiseen kun ei vetotapa tai moottoritekniikka vaikuta. Siksi sanoin että vaan "kivempi". Pointtihan on että tää farkku on mun käyttöauto, ja jos sen korvais CT9W niin sekin olis käyttöauto.

Mystisen kanssa joskus keskustelinkin siitä minkälaista harrastuspeliä olisin vailla. Ja se ei ollut farkkueeva ;)

Ajotuntumasta, fiiliksestä ja toki myös teknisistä eroavaisuuksista puhun. Perheistä ja muiden kuin oman kalun kuljetuksesta en tiedä tuon taivaallista. Meikäläisen käyttöön neliovinen keskikokoinen sedan on naurettavan tilava, verrattuna muihin yleensä 2-ovisiin coupeihin mitä pihasta on löytynyt. Toki vaparilanceri on kesällä kiva ajeltava kunhan rauhakseltaan huristelee. Radallakin yllättävän kiva, mutta puhti toki loppuu täysin kesken. Alustan puolesta sietäisi radalla reilusti enemmänkin potkua. Talvella auto on yliohjaava pulkka, minusta paljon ikävämpi kuin etuvedot yleensä. Käyttöautoja nää molemmat meilläkin on. :)

Uskoisin että tämä yö/päivä -käsitys aukeaa sinullekin kunhan käyt sitä farkkueevaa ajamassa. :) Mutta se offtopickista.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Biim sanoi
Uskoisin että tämä yö/päivä -käsitys aukeaa sinullekin kunhan käyt sitä farkkueevaa ajamassa. :)

mystinengalant sanoi
Ja mitä tulee eroon evo 9 vs normilanceri niin se normilanceri on paras etuveto mitä oon ikinä ajanu, ihan hämmästyttävän hyvä. Paljon parempi ajoltaan kun esimerkiksi vr4 galantit eli ei siinä kyllä metsään ole menty. Laittaisvat vaan turbokoneen siihen niin se olis siinä :D

;)

Itse siis perus CT9A:ta parin kilsan lenkin pyörittäneenä en muista että olis ollu sen erilaisempi, on ihan helvetin hyvä, sitä en kiistä. Tosin silloinen testi tehtiin liikenteen seassa ja ihan nopeusrajoutuksia noudattaen. Mutta en osaa sanoa onko paljon parempi kuin tää peruslankku, koska ajohetkellä en edes omistanut vielä tätä farkkua. Yhdyn kuitenkin mystisen ylistykseen.

Mut kyl haluisin päästä joka tapauksessa koeajaa.

adastra, suosittelen :)
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

mystinengalant sanoi
Pyh mitä turhaa 4syl turbokonetta vaan :peukku

Ja mitä tulee eroon evo 9 vs normilanceri niin se normilanceri on paras etuveto mitä oon ikinä ajanu, ihan hämmästyttävän hyvä. Paljon parempi ajoltaan kun esimerkiksi vr4 galantit eli ei siinä kyllä metsään ole menty. Laittaisvat vaan turbokoneen siihen niin se olis siinä :D

Mites lauri jos nelikot verrattais nelikkoina ja etuvedot etuvetoina ajettavuudeltaan? ;D mun mielestä ei oo etuveto galanttia mukavampaa autoa vastaan tullut.. ainakaan mitsulta. citikat ja bemarit nyt kyykyttää mennen tullen pehmeydellään. :p
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

^Mun mielestä bimmit on kyllä kaukana pehmeydestä, tai ehkä mulla on liian vähän kokemusta. Kokemuksieni mukaan pintakovia kun mitkä, ja ohjaustunto ei oo lähellekkään samaa tasoa Mitsun kanssa.

Ja ei voi sanoa että citikka olis hyvä ajaa. Mun mielestä se käsite ei tarkota että jousitus on pehmeä ja ovenkahvat ottaa maahan joka mutkassa. Päinvastoin. Itse syntynyt perheeseen missä on ollu vain ranskalaisia autoja ja mä oon oppinu vihaamaan niitten lullamaisuutta.

Mielestäni alustan tulee olla jämäkkä muttei pintakova, myös minimi bodyroll. Ja ratista kiinni pitämällä pitäs tietää kokoajan mihin mennään. Oikeesti tosi harva auto pystyy siihen, Mitsu pystyy. (Tän takia tää ei ees ollu offia ;D)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

mystinengalant sanoi
Ja mitä tulee eroon evo 9 vs normilanceri niin se normilanceri on paras etuveto mitä oon ikinä ajanu, ihan hämmästyttävän hyvä. Paljon parempi ajoltaan kun esimerkiksi vr4 galantit eli ei siinä kyllä metsään ole menty. Laittaisvat vaan turbokoneen siihen niin se olis siinä :D

Siis etuvetoista turboa kaipailisit? Mitäs ne tietyt CS5W mallit sitten olivatkaan... :) Vinkki: Ralliart ja T-Touring.

10*5 mode consumption on 7.7 eli selkeästi matalampi kuitenkin kuin VR-4 Galantit / Legnumit tai Evot. Eipä tosin ole tehoakaan kummoisesti vakiona.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ast sanoi
Siis etuvetoista turboa kaipailisit? Mitäs ne tietyt CS5W mallit sitten olivatkaan... :) Vinkki: Ralliart ja T-Touring.

10*5 mode consumption on 7.7 eli selkeästi matalampi kuitenkin kuin VR-4 Galantit / Legnumit tai Evot. Eipä tosin ole tehoakaan kummoisesti vakiona.

Meinasin siis että kun urranin autossa olis kunnon varusteet (cruiset yms), evon moottori ja evon keula niin se ois melkeen täydellinen käyttöpeli. Sitten jos sillä ei oilman nelikkoa pääse johkin niin ostaa pajeron. Voishan sitä rakentaa :D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Urran sanoi
^Mun mielestä bimmit on kyllä kaukana pehmeydestä, tai ehkä mulla on liian vähän kokemusta. Kokemuksieni mukaan pintakovia kun mitkä, ja ohjaustunto ei oo lähellekkään samaa tasoa Mitsun kanssa.

Syö hatullinen pas,kaa.

Tai sitä taidat varmaan päivittäin nauttimankin kun Mitsulla ajelet. Älä nyt hei oikeesti viitsi... Ei nää mitsut mitään mersuja ole.

Johan nyt Japanilaisista merkeistä ainakin Honda , Nissan ja Tojotan Lexus : ovat olleet ne "The Japan" autot joíta on ylistetty maailman lehdistöissä. Mitsu ei ole mielestäni koskaan loistanut missään tähdistöissä , Pois lukien 80 - 90 luvulla tehdyt yli autot nimeltään :

Sigma. :peukku

(tähän en laske mukaan Evoja , ei ole verranto kelvollinen yksilö , kun ei ole oikein autokaan ,luokiteltu kategoriaan : nopea kulkine/väline.)

TM:n artikkelin ko. autosta kun joskus 80-luvulla pikkupoikana luin niin kusin housuihini. :peukku

En ole uutta Lanceria ajanut mutta jos lähellekkään on Kia Ceed tasoa tai edes vähän huonompi niin tehdas on varmastikkin onnistunut tavoitteessaan. Rahat pois.

Älä koskaan sano BMW:tä huonoksi ajettavuudeltaan... Todistat sillä olevasi todellinen idiootti ja perus toppahousu.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Blizzard^ sanoi
mun mielestä ei oo etuveto galanttia mukavampaa autoa vastaan tullut.. ainakaan mitsulta.
Eli et ole koskaan sigmalla ajanut..

Voisin vääntää pidemmänkin listan kys asiasta,kunhan jaksan..
 

Devi82

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2004
Sijainti
Tampere
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Aikuiset miehet kinastelee mersu on hyvä, pemari on hyvä, tojota on hyvä, patongit on hyviä ja mitsu on hyvä, mikäs siinä, kaikki on ihan varmasti hyviä ja huonoja tietyillä osa-alueilla.
Joo eihän nää mitään mersuja ole, mutta en kyllä semmoista ylihinnoiteltua ja arvostettua kumitassua ostaisikaan vaikka voisikin jos haluaisi.
Itse ajan mitsulla ihan siitä syystä että itsellä ne ovat aina toimineet hyvin ja ajaneet asiansa autoina, perille on päästy aina.
Nykyinen kulkupeli tuskin tulee koskaan omistuksestani poistumaan, se vaan säväyttä ulkonäöllään ja sillä ihan aikuisten oikeesti on hyvä ajaa normaalit ajot.
Tietysti joskus joku uudempi härveli on hommattava, mutta kuka käskee nykyisestä samalla luopumaan, palvelkoot sitten harrastepelin virkaa siinä vaiheessa.
Syitä miksi päädyin mitsuun, noh isä ukko on ollut mitsulla töissä iät ja ajat (ei enää) ja ajanut suurimman osan kortti iästään mitsuilla (ja niitähän riittää)
ja suositteli merkkiä minulle oman kokemuksensa perusteella luotettavaksi. Niin päädyttiin mitsuun ja galantin omistus oli haaveena sen ulkonäön vuoksi.
Eipä ole ollut valittelemista valinnan puolesta, normaaleja ajossa kuluvia osia vaihtelee ja huoltaa auton hyvin niin eikun on the road :driver
Auton kuin auton osto käytettynä on riski, riippuen miten sitä on ex omistaja käyttänyt.
Se kyllä on totta että uusissa autoissahan riittää sitä vikkoovikkoo, suhteuttaa niitä myyntimääriä vikoihin niin voi sitten puhua mikä on hyvä ja mikä ei.
Siispä kyllä voin sanoa että olen mitsumies, miksi en olisi :peukku
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ST sanoi
Eli et ole koskaan sigmalla ajanut..

Täytyy myöntää etten ole koskaan saanut tilaisuutta sigmaa päästä kokeilemaan.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.


kyllä nyt -JP- puhuu asiaa. itse en ole mikään bmw-fanipoika, enkä edes koskaan ko merkkiä omistanut, mutta jokainen uusi bemari, mitä olen ajanut, on kyllä ollut luokassaan mainio ajettava. jätetään vanhat louskut omaan arvoonsa. ja onhan se takaveto kuitenkin ainut vaihtoehto vajaavetoiseen autoon. ;) itse olen mersujen keskellä kasvanut ja niillä paljon ajanut, joten ehkä siksi valitsisin uuden mercedeksen bmw:n sijaan. pidän myös mb:n käyttölogiikasta (esim. hallintalaitteiden ja katkaisimien sijoittelu, mikä pysyy mallien vaihtuessa samana, toisin kuin muilla merkeillä.) bmw:tä enemmän, eikä nykyinen muotoilukaan ole paha, kuten ei kyllä bemarinkaan. voi olla, että mb:t ovat hieman mallia pappa, mutta johan tässä ollaan kohta itsekin. ennen mersuissa oli suuri ero ajettavuudessa verrattaessa hinnat alkaen -mallia isommalla koneella varustettuun (esim. W210 200CDI / 320CDI) johtuen eri komponenteista alustassa ja ohjauksessa, mutta nykyään pienempikoneisetkin ovat ihan ok (kuten bmw:llä on mielestäni ollut jo kauan). kovassa käytössä (lue: ammattikäyttö) mersut ovat yleensä varmatoimisempia kuin bmw.

ei herneitä, mutta jos jätetään eri merkeistä kullekin tulevat mielikuvat omaan arvoonsa, en usko, että kukaan voi oikeasti väittää ajavansa mieluummin vaikkapa 1000km vuorokaudessa esim. uudella normilancerilla kuin C/E mersulla tai 3/5 bmw:llä. puhumattakaan verrattaessa samoja autoja paljonajettuina. tai sitten ei kyllä todellakaan ole kokemusta mainituista saksalaismerkeistä, vaan viha niitä kohtaan on periytynyt jo äidinmaidossa tai sitten tullut siitä, kun juuri ajokortin saatuaan joutui kokeilemaan naapurin sedän miljoonan ajettua 200d:tä. itse ajoin juuri kolmen päivän aikana n. 1500km asx:llä, eikä siinä ollut mitään valittamista. olen joka tapauksessa sitä mieltä, että kyseiseen reissuun on ajettavuuden kannalta ajateltuna parempiakin autoja olemassa, ne nyt vaan tuppaavat yleensä maksamaan vähän enemmän.

eikä suuri ja mahtava lancer evolutionkaan tee poikkeusta; ripeään liikkumiseen löytyy varmasti parempiakin neliovisia perheautoja. niiden hintalapussa on vaan hieman eri lukema.

summa summarum: kuulun ihan mielelläni mitsuklubiin ja ajan ihan hyvillä mielin tällä hetkellä lähes kaikki ajoni mitsubishi-merkkisellä henkilöautolla. en vaan pysty ymmärtämään, jos vakavalla naamalla ylistetään kaikkien mitsubishien ylivoimaisia ajo-ominaisuuksia sekä laatuvaikutelmaa. varmatoimisuus tai hinta-laatusuhde ovat asia erikseen. toisaalta - edellä mainittujen saksalaismerkkien leireistä sitä vasta löytyykin ahdasmielistä sakkia. näihin merkkikerhoihin en varmaan koskaan liittyisi. enkä muuten opelclubfinlandiinkaan. ;D
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Jaa täällä ahdasmielisiä?
Lukekaa tuolta, kun joku esittelee klonkkari-foorumilla skylineänsä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131370
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Mersut ja BMW:t ovat hyviä laitteita. Tosin, C-mersu on monille hieman pieni, ja esimerkiksi samaan rahaan jos saa grandis tila-auton tai outlanderin, en ihmettele etteivät monet pikkumersua siitä syystä Mitsun sijaan osta.

Mutta itsekkin kyllä pidän mersuista, tässäkin talossa niitä on ollut, ja BMW:t on erinomaisia ajaa, sitä ei kestä kiistää.

Lancer Evolutionin idea on nimenomaan tarjota urheiluautoa hintaan johon tavallisella ihmiselläkin on varaa.

Suomessa ja maailmallahan Mitsu on perinteisesti ollut varsin myyty enempikin nelivetoautoilla, maastureilla ja pickupeilla, eikä minusta normiautot ole ollenkaan sitä mitsun ydinaluetta/osaamista. Esimerkiksi Pajeron vastinetta, ei mersun tai BMW:n mallistosta löydy tänäkään päivänä. ML ja GL ovat molemmat selvästi citymaasturia lähempiä, luxusautoja. Ja G taas on täysi ääripää, jota todella harva raaskii ylipäätään ostaa ensisijaisesti sen takia että se olisi maasturi johonkin tarpeeseen.

Sen jälkeen kun Sigma ja vastaavat lopettettiin, ei Mitsulla ole ollut mitään tarjottavaa Mersun ja BMW:n vastineeksi. Merkin osaaminen nykyään on siis erikoisemmissa autoissa, nelivedoissa ja urheilu/ralli tyyppississä autoissa. Ja toki siinä, että varsin monipuolisena yhtiönä, niillä on aina ajoittain jotain varsin erikoista tekniikkaa tarjolla, jotka muihin autoihin tulevat paljon myöhemmin.

Ilmeisesti Mitsu aikoo valmistajana jatkossakin keskittyä vain siihen mitä he kokevat osaavansa, ja tällä kertaa se näyttää olevan vihreänlinjan/ympäristöystävälliset autot.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

masa- sanoi
Lancer Evolutionin idea on nimenomaan tarjota urheiluautoa hintaan johon tavallisella ihmiselläkin on varaa.
Köhköh,mikä URHEILUAUTO.?

Lähes samannäköinen kuin vaparisisar-mallinsa,eli 4-OVINEN PERHEAUTO.

Ainakin omasta mielestäni urheiluauto omaa coupen muodot,ja kaksi ovea,kuten Eclipse,3000GT,Celeste.

Ja tuohon BMW-keskusteluun,tällä tietomäärällä en kys valmistajalta tule ostamaan yhtään PASKAkasaa,mieluummin ajan vaikka fillarilla.
Uusissa/~5v vanhoissa autoissa sellaisia vikoja,että ei voi ymmärtää mistä nimitys premium.
Ihan jo perusjutuista lähtien,monikin osa mitsuissa (ja muissa merkeissä) on kiinni ruuveilla/pulteilla,pemareissa muovinipsuilla/muovipikakiinnikkeillä..
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ST sanoi
Köhköh,mikä URHEILUAUTO.?

Niin, tuo pitänee paikkaansa, eihän se oikea "urheiluauto" sanan varsinaisessa merkityksessä ole, kuten 3000GT ja Celeste. Vaikka perus Lancerikin on suunniteltu pitäen silmällä sitä, että siitä tehdään nelivetoisia ja tehokkaampia sisarmalleja. Voiko bemarin M sarjalaisia sanoa urheiluautoiksi ja Mersun AMG malleja.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.


no ei kai se urheiluauton määritelmä ovien lukumäärästä ole kiinni.. (enkä tarkoita nyt evoa.) mielestäni vaikkapa C63 AMG täyttää paremmin urheiluauton kriteerit kuin esim. hinnat-alkaen -possu boxter.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Blizzard^ sanoi
Täytyy myöntää etten ole koskaan saanut tilaisuutta sigmaa päästä kokeilemaan.
Kannattaa kokeilla,sen jälkeen EA:kin tuntuu karvalakkimallin-Lancerilta 90-luvulta..

Sigma vain on auto ISOLLA AALLA.

Lähimmät vastaavat ovat 7-srj ja S-meset (saman ikäluokan),ja eroavaisuuksia ei sinällään ole,jokaisessa omat hyvät huonot puolensa.

Ja tuosta urheiluauto-listauksesta unohtui ehdoton suosikkini,Starion.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

^Kiitos mielipiteistänne, ilmeisesti omaa ei täällä saa ollakkaan. :peukku

Kuten aiemmassa perustelussani sanoinkin, ajoin suunnilleen kaikki saman hintaluokan (+-5k€) _käytetyt_ autot mitkä tässäkin tapauksessa baijerilaisia sisälti E46 ja E39 korin mallit. E39 koria olen ajanut 530d:llä useita tuhansia kilometrejä. Näihin mielipiteeni perustuu. Ja edelleen ajaisin mielummin omalla Mitsullani 1000km päivässä kuin millään muulla koeajamistani, sen takia sen ostin. Kuten moni foorumilainen tietääkin, harrastuksiini kuuluu olla analyyttinen, arvostella asioita ja tehdä vertailuja. Luonnollisesti ennen autohankintaani tein tosiaan vertailua ja kävin koeajamassa suunnilleen kaikki yhtään samaan kastiin kuuluvat. Poislukien meisselit. Taisin myös mainita että olen hengeltäni aika pitkälti Honda mies enkä silti mikään saksalaisia vastaan stereotypioitunut japsiharrastaja. Itseasiassa valtaosa mun tutuistakin ajeleekin baijerilaisilla. Mitä Japanin laatuautoista vielä täytyy sanoa niin jos Honda olisi tässä tapauksessa ollut parempi, olisin sen valinnut.

mystinen: En mä ainakaan kaipaa vakkaria, turha varuste mikä voi mennä rikki. Mut noi sun muut muutokset kuulostaisi kyllä kivalta, ja kelpaishan tohon toi CS5W:n tekniikkakin :)

Mutta näähän on vain minun mielipiteitä/näkemyksiä. Ja voisin väittää että meillä kaikilla on eri tarpeet ja mieltymykset, sen takia me ei olla kaikki samaa mieltä. Ei mielipitetä ole pakko replikoida kotikasvatuksesta tai kavereilta, saa vapaasti valita omansa. Rohkeasti vaan!
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

nahkuri sanoi
no ei kai se urheiluauton määritelmä ovien lukumäärästä ole kiinni.. (enkä tarkoita nyt evoa.) mielestäni vaikkapa C63 AMG täyttää paremmin urheiluauton kriteerit kuin esim. hinnat-alkaen -possu boxter.

Tietyissä yhteyksissä määritelmä voi ollakin kiinni pienemmistäkin asioista. Esim. Eräs suomalainen urheiluautokerho pitää listaa ja rajaa varsin tarkasti jäsenensä. Esimerkiksi Starion ei ole sen mukaan urheiluauto "vakioautomaisuuden" vuoksi, mutta Eclipse on... Kas kun itse olisin ollut noista kahdesta pikemminkin toista mieltä, Starion on sentään oma mallinsa, paljon harvinaisempi ja Eclipse lähinnä coupe-Galant.

Itseltäni löytyy sekä Evo että tällä urheiluautolistalla oleva toisen merkkinen auto. Evo on näistä kahdesta nopeampi ja parempi ajettava...

Mutta se siitä, kukin laskee urheiluautoksi mitä haluaa. Evo on slti monia niitä nopeampi ja ajettavampi :)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

ast sanoi
Tietyissä yhteyksissä määritelmä voi ollakin kiinni pienemmistäkin asioista. Esim. Eräs suomalainen urheiluautokerho pitää listaa ja rajaa varsin tarkasti jäsenensä. Esimerkiksi Starion ei ole sen mukaan urheiluauto "vakioautomaisuuden" vuoksi, mutta Eclipse on... Kas kun itse olisin ollut noista kahdesta pikemminkin toista mieltä, Starion on sentään oma mallinsa, paljon harvinaisempi ja Eclipse lähinnä coupe-Galant.

Tätä kun minä en millään voi ymmärtää, että miten Eclipse on vain "Galantin coupe-malli" (sanottiin se sitten positiivisessa tai negatiivisessa merkityksessä). Noiden kahden muotoilussa kun en näe oikeastaan ollenkaan yhtäläisyyksiä, vaikka tiedänkin että mm. alusta on etupään osalta sama. Tai voihan yhtäläisyydeksi laskea senkin, että molemmat on äärettömän hyvännäköisiä! ;D Vai ei ole oma mallinsa? Mitenkäs sitten vaikkapa Audin S4 tai vaikkapa Bemarin M3/M5? Kireämpää tekniikkaa perusperheauton korissa, ja mielestäni mallimerkinnän tulee perustua juurikin koriin. Eclipseä ja Galanttia tuskin kukaan ulkonäön perusteella sekoittaa toisiinsa?

Starionin ei-urheiluautomaisuus selittynee sillä, että G54B on vakiokuosissaan aivan järkyttävän nuhainen moottori. Noista urheiluautoluokitteluista en jaksa välittää pätkääkään, se on niin puhdas mielipidekysymys.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miksi Mitsubishi? -Syitä miksi päädyit juuri tähän valmistajaan.

Teknisiin yhtäläisyyksiin perustin tuon coupe-Galant maninnan, mitään negatiivista tai positiivista siihen ei liittynyt. Itselleni auton kori on lähinnä teline tekniikalle.

Mitä taas Starioniin tulee niin onhan niitä ollut myös 4g63 moottorilla.

Eikä muuten ole M3, M5 tai S4 myöskään tuolla mainitsemallani listalla :)
 
Ylös Bottom