Vs: Millaisia rengaskokemuksia?
evoluutio sanoi
Michelinillä näyttää löytyvän kahdesta mallisarjasta (Primacy ja Pilot Sport) saman koon (235/45 17) ja saman nopeusluokan rengas. Tiedä sitten ominaisuuksien erosta... Mikä hyöty muuten tuolla asymmetrisellä pintakuviolla saavutetaan (ja onko sillä mahdollisesti haittapuolia)?
Voitaisiin karkeasti ajatella että micheliniltäkin löytyy, kuten monelta muulta, 3-4 rengasluokkaa.
Perusrenkaat, jotka laitetaan Toyota Corollaan. Nämä on michelinillä mallia energy saver.
Sitten luokka joita laitetaan sanotaan vaikka audi a6:seen ja mercedeksen e-sarjan perusversiooihin. Tästä luokasta löytyy jo isompiakin kokoja. Michelin sanoo näitä primacy hd:ksi
Sitten löytyy sport-luokka, komppaan tässä pekeä, ja tälläiset laittan itsekin mitsubishiin ja suosittelisin myös sinulle. Näitä michelin sanoo pilot sporteiksi. Muiden valmistajien vastaavia on goodyear f1 eagle asymmetric, nuo pirellin pzero nerot, continelta sportcontact 3:set ja ne vredestein ultrac sessantat.
Hämäyksen vuoksi
sitten monet rengas valmistajat, kuten pirelli, tarjoaa tuohon luokkaan ainakin kolmea vaihtoehtoa. Ja goodyearilla kesärengasmalleja on varmaan 20 erillaista. Niistä ei ota kyllä kukaan selvää välillä että mitä eroja milläkin versiossa sitten loppujen lopuksi on.
Tuosta asymmetric kysymyksestä, niin tämä asymmetrisyys tuntuu olevan monella valmistajalla nyt se päivän sana. En tiedä onko kovinkaan monella oikeaa kompetenssia sanoa että mihin se nyt oikeasti vaikuttaa, mutta renkaiden markkinamiehet käyttää termejä tyylikkyys ja tuvallisuus.