~ Mimosa's Lancer ~

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Mimosa

New Member
Liittynyt
2 Toukokuu 2015
Tykkäykset
0
Sijainti
Hyvinkää
#1


[Kerrotaan ensin vähän auton historiaa]
[Kahden ensimmäisen julkaisun kirjoittaja on toiminut aina niin sekopäinen Driver, joten en ota niistä mitään vastuuta :peukku :) ]

19.5.2014


Jaahas ! Nyt sai vihdoin riittää se väliaikais bemarilla ajelu ! Ja vanha Gti lanceri lähti jyväskylään joten tarvittiinhan sitten tilalle Mizu ;)
Lähettiin tänään juikkipuikin kanssa lappeenrantaan hakemaa punast timanttii ;D
Elikkä klo 10 junaan, klo 11 lahdesssa vaihto toiseen junaan, klo 12:20 oltiin perillä lappeenrannassa !
Siinä oli sellanen juttu että meillä oli puoltoista tuntia aikaa käytettävän ennekun myyjä pääsi koulusta/töistä.
Päätettiin sitten s**t**a käydä hampurilaisten tarjoilu paikassa nimeltä MC Donalts, herrrrkuttelimme hillityn määrän maukkkaita juusohampurilaisia.
Sitte ku siitä mäkkäristä päästiin mässäilemästää nii alettii käppäilemään johoki osotteeseen mikä oltiin saatu, matkalla sattui olemaan sopivasti yks baari ja kiva terassi siinä niin pitihän siihen jäädä yksille :peukku
Tästä sitten mitsua katteleen ja kauppoja tekemään ! Kotimatkalla ei mitään onkelmia ilmenny mitsussa (uusia vaan ne mitkä jo ennestään tiedettiin ;) )

No tästä on hyvä taas alkaa rakentamaa, kerrankin kun on hemmetin siistissä kunnossa oleva auto.
Autohan siis on Mitsubishi Lancer 1.3 aluks mietitytti paljon että mahtaako tuolla ny sitten päästä yhtään mihinkään kun noin pieni kone kyseessä.
Vitsi oliki siinä että toi on kumminkin ripeempi kulkunen kun tuo bemari vaikka se onki 1.6 !

Autossa oli jo ostettaessa kiinni nuo 17" vanteet ja madallusjouset, madallusta en tiiä kuinka paljon se mahtaa olla, ei järkyttävästi kummiskaan + Takalasit tummennettu.
Pitihä sitä heti ekana päivänä alkaa vääntämää jotaki ni härväsin sen sparcon nupin kiinni tohon !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





20.5.2014

Pitihän se tänää pistää clubin tarra takalasii !!!

Samalla vähän kattelin perus huolto osien hintoja jos sitä tilipäivänä uusis vähä jarruja ja sytytyspuolen tavaraa..
Oikeenpuoleinen iskarinlaakeri pitäis uusia mut eipä motonetistä semmosta saanu CK koriin, mahtaako CB korin käydä ?

Kulutuski on yhtä pieni ku moottorikin, puolet tankista jäljellä ja ajettu 300km, ja tuossa on 40 litran tankki vissiin ni ihan hyvinhän se.
Katsataa tuon vois jo, taidan käyttää tälläviikolla katsastuksessa niin saa tuon ratin vaihettua sen jälkee ;)

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




21.5.2014

No juu tänään ei ollu tarkotus tehäkkään mitään, mutta ostin valmiiks ISO johtosarjan sitä varten että saadaan mankka kiinni lähipäivinä !
Otimpa sitten vanhan radion pois paikoiltaan ja mitäpäst ihanuuksia siltä paljastu ! Ihana pitkä pötkö sokeripalaa ! Palautin adapterin ja huusin perkelettä ja saatanaa !
Pitänee siis ite alkaa väänteleen niitä uudelleen.

Kummallista vikinää kuulu aina kun ajo hiekkatietä. ääni kuului keskikonsolista säätöpaneelien alta. Vanha radio pois ja vikinä loppu, tiedä sitten mikä sielä oli. Tai sitte vanha mankka oli jo suruvirttä vinguttamassa ku vieläkin tarvii jaksaa tuottaa jonkinäköstä ääntä :D

Iskarin yläpää sielä kivasti jurnuttaa aina välillä, mutta eiköhän seki vaihdu täs lähi aikoina !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




23.5.2014

Juu tuli putkistoa väännettuä tänään vähänniinku vahingossa, aluks ei ollu tarkotus ku mennä kaverille iha muutenvaan.
Sielä yhtä skodaa räplättii ja piti käyä motonetissä niin tottakai mukaan tarttu simosin vaimennin. Ilosena ajeltiin takasin kaverille ja sillon vasta tuli mieleen että mähän tarviin tietty vähä putkee ja klemmareita et homma toimii.
Lähettiin sitte toista kertaa sielä käymään ja sitte putket ja klemmarit mukaan ! Takasin tallille josta rälläkkä käteen ja takapönttö pois.
Siinä sitten hetki arvottiin että miten sen saa mahtumaan sinne sopivasti ja mistä kiinnikkeet jne. vihdoi ne löyty mutta sitte alko vituttamaan ku ei ollukaa sitä asennus tahnaa putkelle.

Hetke miettimistä ja sitte lähettii taas käymää sielä kuuluisassa kaupassa, samalla luovuin koko pönttö idesta ja palautin simonssin.
Lähinnä koska äänet ei olleet nii massiiviset että niitä olis pitäny vielä lisää vaimentaa kun keskiosassa on viel jälellä se yks vaimennin.
Loppujenlopuksi siis tapahtu vaan että takavaimennin pois ja suora putki tilalle, härskisti meni putkiklemmareita mut pitää käyttää ne hitsattavan yhtee jossai vaiheessa :D !
(päivän aikana tuli viel neljäs kerta käytyä motonetissä ku space wagonista putki kanssa poikki ni tarvi vähä lisä putkee :D )


Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043






27.5.2014

Tänää tuli tehtyä lisäakulle kiinnitystä varapyöräkoteloon, ei vielä valmiiks saatu mutta hyvään vaiheeseen.
Eli leikattiin vanerista sopiva palanen tonne varapyöräkoteloon ja siihen sitten tiivistemassalla kiinni.
Samalla tuli vedettyä takakontti rost stopilla ympäriinsä.

Tällä hetkellä pitäis vaan saada päätökseen että mitä hifiä tuonne ny sitte tulee että tietää mitä pitäis alottaa tekemään :D


Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





31.5.2014

Tänään aamusta kävin heti bernerpultissa ja ostin tohon ratin keskiöön tarvittavat pultit.
Nimittäin kun keskiö on sparcon tuote ja ratti luisin niin jaon saa kyllä kohdalleen mutta eipäs menekkään niillä samoilla pulteilla mitkä tulee sparcon keskiön kanssa.

Täytyi ne sitten hommata pärinä pultista ja autoon päästyä testasin pistää paikalleen, tuli sellanen ongelma että uudet pultit on sopivat keskiöön mutta liian isot että menis ratin pultin reijistä läpitte.. no ei muutakun takasin berneriin ja kysyin että voinko ostaa poran terän ja lainata poraa hetkeksi. No sehän onnistu ja kiitos hyvästä palvelusta Hml Bernerpultti !

Makitan super porakoneella ja uudella poranterällä saatiin ratti ja keskiö suostuteltua yhteistyöhön !
Kuva tulee vähän myöhemmin siitä kun luisi on kiinni ! :peukku

Mikäli haluaa seurailla juikkipuikin ja driverin härväyksiä vielä tarkemmin kuin näistä projekti päiväkirjoista niin siihen on keinot Facessa ja Youtubessa !
Videot & päivitykset ovat yleensä 90% huumorilla tehtyjä joten niitä on turha ottaa liian vakavasti, jos joku pystyy niistä jotai iloa repimään niin sehän vasta mahtavaa on ! :peukku

Facebook: https://www.facebook.com/teamlopero
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjCZhKpWT553PxGJKruQv4g

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




6.2.2014

Mitsu pesty ja pari muoviosaa maalattu mustaks. Ne jotka tulee tohon ratin taakse, oli nii rumat harmaina et päätin pistää vähä mustaa niihi !
Myös takavalot tummettiin tossa toissapäivänä, oikeen puolimmaissta tuli vähän enemmän tumma kun vasemmasta niin tarvii pistää vähän korjausta siihen haaleempaan.
Etujarrupalat pitää vaihtaa nopeesti kun alkaa olemaan jo niin loppu, luutavasti huomenissa vaihtuu.

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




4.6.2014

Tänään mässäilin etu jarrupalat ja asennussarjat paikoilleen.
Sama juttu kävi tälläkin kertaa kun ensiautossani eli coltissa, oikeanpuoleinen alempi liukutappi oli aivan jumissa sitä sai hakata kääntää vääntää vetää runnoo vuoden että alkoi aukeamaan.
Loppujenlopuksi etu jarrut oli kunnossa ja toimivat hyvin.
Sitten lisäilin jäähytysnestettä 1-2 litraa kun edellinen omistaja oli kuulemma ilmannut järjestelmän mutta kun auton jätti ylämäkeen niin lotina vaan kuulu moottoritilasta kun jäähytysnesteet siel pulputti :D
Tosiaan ainetta meni aika paljon ja nytte pitäis olla hyvin ilmattu !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





4.6.2014

Tänään mässäilin etu jarrupalat ja asennussarjat paikoilleen.
Sama juttu kävi tälläkin kertaa kun ensiautossani eli coltissa, oikeanpuoleinen alempi liukutappi oli aivan jumissa sitä sai hakata kääntää vääntää vetää runnoo vuoden että alkoi aukeamaan.
Loppujenlopuksi etu jarrut oli kunnossa ja toimivat hyvin.
Sitten lisäilin jäähytysnestettä 1-2 litraa kun edellinen omistaja oli kuulemma ilmannut järjestelmän mutta kun auton jätti ylämäkeen niin lotina vaan kuulu moottoritilasta kun jäähytysnesteet siel pulputti :D
Tosiaan ainetta meni aika paljon ja nytte pitäis olla hyvin ilmattu !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





13.6.2014

Tuli tässä joku päivä sitten asennettua oikein vanhaan kunnon piha asennus tyyliin.
Kolme mitsua vierekkäin ja äijät härveltämään ! Raikun siniseen vaiheltiin sulakkeita kun tutkittiin minkä takia se polttaa vilkkujen sulakkeita.
Juikkipuikin Basswagoniin jotakin mittareita heiteltiin paikoilleen piuhoineen :D

Omasta autosta nyhväsin oikeen puoleisen etuoven verhoilun poies ja tarkastin että minkä ihmeen takia etukajarit eivät soineet.
Vastaus löyty nopeesti, piuhat oli tippuneet kiinnityksistään, ja kun ne laitto takasin niin ei soinu siltikään.
Tämän jälkeen huomasin että mestari on vetässy piuhat katki puolesta matkasta, varmistanut varmaan ettei kukaan kuuntele etukajareita vaikka sais piuhat takasin kiinni kaiuttimeen ?

No korjasin piuhat ja löin radion TÄYSILLE ! ja sitten tajusinkin että minkä takia edellinen omistaja oli niin huolellisesti varmistanu ettei ne soi, ääni etu kajareista oli meinaan niin kaameaa kuultavaa että meinas itku päästä. Tästä järkyttyneenä oli pakko etsiä kaikkki mitsun vanhat vakkari kajarit mitä oli nurkkiin jääny ja lyyä ne oveen kiinni, siitä saatiin hyvä kuvaki ;)

Loppujen lopuksi ajelen tällä hetkellä niin että oikeassa etuovessa ei ole verhoilua ollenkaan ja kiinni on yks 4" mitsun alkuperäis kajari :D ja takana 2 6.5" vakiot !
Lähi aikoina kumminkin tulossa vähän päivitystä äänimaailmaan.

Ensimmäistä kertaa lähen sille linjalle ettei tähän vehkeeseen ehkä subbaria ollenkaan tule o.0

Hyvät viiikonloput kaikille ! Mä lähen huomenna nauttimaan kauniista lauantaista motonetin varaosa tiskin taakse ! sama juttu toistuu sunnuntaina ! :D :peukku


Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




15.6.2014

Tänään laitoin vihdoin ne mustaksi maalatut ratin tausta kilkkeet paikalleensa, ruuvit meinas olla hukassa mut löytyhä nekin viimei.
No tuotanoin, apparin ovi verhoilu odottaa että saan sen takasin paikoilleen ja tuon vakio kajarin hiiteen siitä.
Apparin puoleista ikkunaa ei voi näköjään avata eikä sulkea jos siinä ovessa ei ole sitä kilkettä kiinni (nappulaa) edes kuskin ovesta käsin..

Kuvassa näkyy vihdoin tuo ratti joka on nyt kiinni ! <3 :peukku

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




23.6.2014

Oho näköjään unohtunut päivittää, eli tässä ei nyt ole mitään tapahtunut mutta matkahuollosta tuli evo 4 puskuri jota olis tarkotus alkaa mässäilemään oikeaan väriin tässä parin viikon aikana :) !!

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




20.7.2014

Harvinaisen pitkän tauon jälkeen vähän päivitystä mitä tapahtununt tänä aikana.
Noh, tais hiukan unohtua tuo " Takakontti tavarankuljetus tarkoituksessa"..

Hifi meiningillä menty mitä nyt on vähän aikaa ollu tehä autolle jotakin, eli Pioneerin radio laitettu kiinni. Ilman CD mekanismia, mutta mulle riittää että siitä löytyy Bluethoot ja Aux.
Helpompi myös asentaa ku ei oo nii hillitön järkäle !

Eteen vaihdettiin 70ah agm akku, sekä taakse tuli 95ah agm akku, joten virratkin on nyt kunnossa !

Koska kerjäläinen olen niin ostin niiiiin hyvää puuta vaan puolelle kontille, eli ens tilistä pitää sitten ostaa toinen puolikas :D !
Lankun päälle laitettiin väliaikaisesti 2x10" Renegaden subbarit tuulettamaan konttia reflexi kotelossa.
A pilareihin suunniteltiin kaiuitin paikat 4" koaksiaaleille, niistä kuvia myöhemmin kun valmistuvat !

Akulle tehtiin nopeesti puinen kehys jotta se ei lentele tuola kontissa.

Parempaa kuvaa tulossa sitten ku kontti valmiina.

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043






24.7

Ólee !
Tänään oli se päivä kun lanceri päätti että nyt kokataan ja alko keittämään !
Siinä sitten ooteltiin että se rauhottuu ja haettii lähitalosta vettä pahinpaan hätään.

Ihme homma, flekti pelaa täydellisest ja nesteet oli täysillä mut silti keitti, tosin oltiin ajettu 400km melkein putkeen tuolla helv*tin kuumassa säässä joten ehkä annan sen anteeks mitsulle ;D !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043



28.7.2014

Maalailtiin hieman korin osia pari päivää sitten.
Maalina oli puoliks testimielessä ostettua Foliatec Matta mustaa motonetistä, Tupla pakkaus (2kpl tölkkejä).

Kohteena konepelti ja maski, ja sumuvalojen muovikuoret edessä.
Ei muutakun konepelti irti ja putsaus jonka jälkee maalit pintaan !

Pistäkääpäs mielipiteitä tuliko paremman vai huonomman näkönen !? Musta ainaki hito hyvännäköne ny ;)

Tästä on hyvä motivaatio nyt jaksaa mässäillä se evo puskuri paikoilleen !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




 

Mimosa

New Member
Liittynyt
2 Toukokuu 2015
Tykkäykset
0
Sijainti
Hyvinkää
#2
Vs: ~ Mimosa's Lancer ~

11.8.2014


Tuli tässä täysin vaimennettua lancerin takakontti ! Sekä basso sai vaihtua vähän jytympään versioon, tällä kertaa 12" Spl Dynamicsin XTR sarjalainen reflexikotelossa.
Myös toinen vahvistin löysi tiensä konttiin, Crunch 4x75w soittamaan etu ja taka kajareita.

Mizun a pilareita on tässä työstetty nyt ihan tarpeeksi kauan ja ajattelin että laitetaanmpas ne nyt vihdoin valmiiksi ennen kun viikonloppu koittaa :D

Ensin konttiin sukelsi tuo subi suljetussa kotelossa mutta koska se ei tarpeeksi äkäsesti tuutannu niin päädyttin tekemään reflexi rööri ;D
60 Litranen kotelo täyspitkällä pasuunalla, viri on siikret ku ei itekkää tiiä.

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





14.8.2014

Tässä ollaan viimesseet pari päivää aina vapaa aikana mässäilty etupuskuria sekä a-pilareitten kajarikoppia.
Ei nyt hirveesti mitään kummallista kerrottavaa ole, kuvat kertokoon kaiken !
Paitsi että jees**s saat**a rahaa menny puskurin korjaukseen jo sen verran että ois voinu suoraan mennä maalariliikkeeseen pimeennä teettättään ni ois saant hyvän, nyt tulee varmasti mukkelopintanen rönötys puskuri.

No mutta ompahan ensimäinen kerta kun lasikuidutan, kittaan, maalaan puskurii joten eiköhän parit kosmetiikka virheet anneta anteeksi. ;)
A-pilareita kuidutin, hioin ja kittasin, lopuks vielä musta maali päälle ja valmiista tulee kuvaa myöhemmin !

Vetelin myös tänää etukajari piuhat paikoilleen, edestä taakse. myös virtakaapelin ja maadotuskaappellin sain valmiiks jotta voi sitte lauantaina pistää paikalleen ja soimaan !

Subikotelo on nii kovasti kiinni kontissa että sen poistaminen tuottaisi tuskaa ja kyyneliä, muttakun sen päälle on kiinnitetty etupää vahvari ja aika hankala kytkeä johtoja kiinni kun tilaa töyskentelyyn on se hillitön 5cm, ei sinne saa avainakaa vällii :D

Täytyypi joku patentti keksiä siihen hommaan tässä parin päivän aikana.

Lopuksi viel kuva kun koira meinäs aamulla lähtee koeajolle mizulla, harmivaan että tais olla koiran suuntavaisto vähä harakoilla ku istu penkissä väärin päi ja toljotti selkänojaa ! :)

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





21.8.2014

Tässä on tullu ny häärättyä sen puskurin kimpussa ja tuloksena on että nyt se on maaleissa, lakat enää puuttuu päältä.
Puskuri kaipaa vielä verkkoa ja sitten se on aika valmis kiinni laitettavaksi !

A pilarit sain valmiiksi ja laitoin paikalleen mutta ensimäisellä otoksella niistä tuli hirveen näköset, joten nyt otin vasemmanpuoleisen pois.
Ehdin tässä viel hioo sen ja laittaa kitit päälle, huomenna hiominen uudestaan ja maalipäälle ja lakka ! Sen jälkeen oikean puoleiselle sama käsittely !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




27.8.2014

No nyt on äkäsen näkönen 1.3 !!

Laitettii tuossa Evo puskuri kiinni !

Mizulla ajeltiin hetki ihan ilman mitään verkkoja puskurissa, mut tännään nekin löysi tiensä paikalleen !
Iso alue tuosta keskeltä laitettiin vähän isompi aukkosella verkolla ja nuo kaks pienempää sivuilla laitettiin sellasella tosi tiheellä verkolla.
Kiinnitys tapa oli nippusiteet ja ajaa asiansa mahtavasti eikä ees näytä pahalta, Ihan vaan koska joku kumminkin tulee kertomaan nippusiteiden filosofiaa keskustelu ketjuun hehe ;) !

Myös a pilarit on löytäneet paikalleen, tein ne tosiaan kerran uudestaan kun ekalla kertaa tuli hirveen näköset... nyt on ihan siedettävät, vähän viel näkyy rosot mut ei se nii tarkkaa.

Hehe mizussa oli hetke aikaa Motonet sponsori tarratki mut sitten päädyin repimään nuo isot pois ja pitämään vaan pienet ikkunoissa ! :D

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043







5.9.2014

Jaahas, nyt on saatu mizu taas askeleen lähemmäs autojen hammaslääkäriä elikkä katastuskonttoria !
Oikean puoleinen iskarinylätukilaakeri paketti vaihtui juikkipuikin autotallin edessä toissa päivänä, samalla saatii testata vähän motonetin 50 euroa maksavaa sähkökäyttöstä pulttipyssyä.
Hyvin se jaksaa mellastaa, voisin melkeen suositella sen hankkimista kuin sitten kompuraa ja paine tykkiä ( Ellei ole oikei rikas mestari kyseesä)

Tällä hetkellä suunnitelmat on sellaset että tämä Mizu menee ottamaan sikeitä talven ajaksi naapurin navettaan, talven aikana mizuun pitäis ilmestyy vähän päivitetympi versio nyky hifeistä. Toisin sanoen koko setti vaihtoon.

Talvi sitten ajellaan toivottavasti neliveto lancerilla kun semmone olis tarkotus kuukauden lopulla käyä hakemassa !
Siitä sitten eri topicci mikäli uljas timantti saapuu tänne hiottavaksi !

Päästöt pitäis käydä mittauttamassa nytten parin viikon aikana, ja sitten mennä konttorille arpomaan että antaako se mestari sieltä tuulilasin vaihto määräyksen :-X

Tuulilasi on mennyt huutamisesta rikki, kun moottoritiellä huomaat olevasi tilanteessa jossa lähdet ohittamaan hybridi pappaa ja kisakumppanisi vierellä huomaat että isolohko Mizu ei kiihdykkään nii nopeesti kun vierellä ajava komposti. Tästä tilanteesta kumminkin selviää aina kun painaa valonpesuri näppäintä, sillä samalla silmänräpäyksellä kun sormi koskettaa tätä taika näppäintä niin tämän ärjyvän pedon hampaan kolosta purskahtaa aimo annos talvilaatuisita lasinpesunestettä jäähdyttimeen, joka kumminkin on niin reikiä täynnä että päästää nesteet höyrystymään pakosarjaan.
Tästä innostuneena punainen peto karjahtaa vielä kerran siinä 5000 kierroksen rajamailla ja ampaisee hirrvittävään 130km/h:n vauhtiin ja savu konehuoneesta nousten onnistuu juuri ja juuri ohituksessa !

Until we meet again !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




18.9.2014

TUOMION PÄIVÄ !

Kello 8:30 katsastus asemalla, katsastus mies innostui ihan liikaa tutkimaan mizua.
Vasara & tönäri vaan heilui ja haaveet siitä että punatimantti vielä näkisi leiman haihtuivat savuna ilmaan...

Vikalista on melko pitkä ja kallis..
Ja kaikki näistä syistä ihan turhanpäivästä höpönpöppöö, autolla on hyvä ajaa ja se toimii loistavasti mutta kun ei sitten saakkaan ajaa enää..
Heitin tänään kunniakierroksen hämeenlinnan ympäri koska mizulla sai enää ajaa " korjaamolle " katsastus asemalta ja siitä sitten kotiin.

Nyt on hyvin mielenkiintosta miettiä että mitä tälle pitäis tehdä, kaikki on viel auki mutta sillä aikaa Mizu harrastus jatkuu Colt 1.6 Magna 1992 kanssa, jota voi seurata projekti osiossa ! ;)
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52922.msg438106#new

Keskustelu Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043



22.9.2014
Tänään päätin että eiköhän laiteta lanceri kuntoon ja sen jälkeen se saa palvella ns. talviautona :peukku :driver
Tää talvi pitäis pärjätä alustasarjalla, mutta ens talveksi sitten voisi harkita vakio jousien vaihtoa.
Kesät ajellaan coltilla !

Elikkä TO DO listalla nyt jotta saadaan punanen paholaine katastuksesta läpitte;

-Pahimmat öljyvuodot kuriin, just ennen uusintakatsausta moottori pesu !
- Alapallonivelet vaihtoon, mikäli V40 volvon alapallot käyvät lancerin alatukivarsiin niin pääsee halvalla noin 15e kipale, niitä 2 kpl
- Vasen raidetangonpää vaihtoon, välys oli aika huikea, ihme ettei ajossa tuntunut yhtään
- Katsastus miehen vasaran jälkien korjaus helmoissa...
- Etu jarrulevyjen uusinta / samala palat ja jos innostuu niin taakse kengät.



Sitten pitäisi hankkia talvirenkaat, vielä pitää miettiä että ostaako noille 17" nastat vai ostaakko uudet pienemmät vateet joille nastat.

Keskustelu Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




28.9.2014

Revittiin alatukivarsi vasemmalta puolelta irti.
Kaikki meni hyvin siihen asti kun tajusin että p**k**e milläs ihmeellä mä saan ton alapallonivelen mutterin irti.
Loppujenlopuksi kävi niin että tuli koko pyörännapa & Alatukivarsi systeemin yhtenä könttänä ulos. Samaa temppua piti yrittää oikealla puolella mutta sielä oli napamutteri nii maan tiukassa etti tommonen 300nm pulttipyssykään sitä auki saanut. Se homma kaatui siis siihen, pitänee viedä korjaamolle jossa saavat ampua sen pois jollain oikei mörkö tykillä !

Huomenna on tarkoitus viedä toi köntti jollekkin korjaamolle että prässäilevät alapallon ulos ja takasin paikoilleen. Samalla oli tarkotus että aamusta hommaan pyöränlaakerin jonka ne saa vaihtaa samalla kun pääsee alapallonkanssa pelleilemään !

Vasemmanpuolen raidetangon pää on tarkotus vaihtaa sitten kun tuon tukivarsihässäkän saa takasin paikoilleen. Tällä hetkellä on vaan toiselle puolelle hommattu tangonpää mutta ehkä sen nyt sitten samalla vaivalla vaihtaa toisellekkin puolelle..

Öljyt laskin alas, vaihdoin suodattimen ja tiivistekkin ois pitäny pistää uus öljyproppuun mutta ei ollu saatavilla tähä hätään. Uusia öljyjä ei o vielä laskettu sisään kun pitäs noiden öljyvuotojen kanssa pähkäillä.
Tässä näyttää öljynpaine anturi vuotavan siitä liittimen juuresta :D ! eli se on jo ostettu uusi mutta pitäis vielä vaihtaa, ihan ihme koko se anturi kun ei oikeaa hylsyäkään löytyny niin pitänee ostaa pari uutta ja koittaa uudelleen vaihtaa se.

Luutavasti sen enempää en vuotoja tutkiskele, ventiilikannen tiiviste on valmiina ja sen varmaan vaihdankin mutta sitten vaan juuri ennnen katsastusta putsaa ja pesee kaikki öljyt pois..

Jarrunesteet menee kanssa uusiksi samalla kertaa kun innostuu.

Ei tällä kertaa muuta jatketaan tekemistä ja toivotaan että päästään katsastuksesta läpi.. :peukku

Keskustelu Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




28.10.2014

Pitkästä aikaa vähä päivitystä Lanceriin ;) !
Joten tämä timanttihan saatiin katsastuksesta läpitte 3 kerralla ! Ensimmäisellä tuli pitkä lista tehtävää, mutta nyt on saatu kaikki korjattua ! Paitsi 3 korjaus kehotusta jäi otteeseen, eli juuri se raja että pääsee läpitse !

Kaikenkaikkiaan tähän vaihdettiin;
- Molemmat raidetangonpäät
- Molemmat alapallonivelet
- Molemmat etupyörän laakerit
- Öljyn paine anturi
- Etu jarrulevyt
- Etu jarrupalat
- Jarrut ilmattiin edestä / vaihdettu jarrunesteet ja kun aikaseksi saan niin taakse kanssa uudet sylinterit & kengät sekä nesteiden vaihto taakaakin !

Nyt äsköttäin verhoiltiin uudestaan nuo pilareiden kajari kotelot ! 4carpetin huovalla.
Paljon siistimmät nytten ! Toinen eli kuskin puoleinen kajari meni rikki, molemmille paikoille tulee uudet 4" tilipäivänä !

Vielä pitäis ne talvirenkaat hommata niin kaikki olis kunnossa ja kovaa ajoa ! ;)

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043






17.11.2014

Ellei lanceri jo ennestään näyttänyt pikku ralliautolta niin nyt ainakin näytti kun kuraa oli yhtä paljon ku tommi mäkisen lancerissa aikoinaan !
Lisää odotellessa ;)

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043





8.12.2014

Tänään vasta totesin että Mizusta puuttuu sisätila pistoke, mutta lohkolämmitin löytyy.
Ostin motonetistä Calixin haaroitus sarjan sekä ulkojohdon. Melko kalliita nämä..

No mutta ne taiteiltiin paikoilleen ja nyt on taas hyvä lähteä lämpimällä Mizulla aamusin röihin ;) !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




8.1.2015

Pitkästä aikaa jotain uutta tälle rintamalle !

Vaihdoin tänään molemmat etuvilkku umpiot koska oikeanpuoleinen oli kirkkaalla vilkulla ja sehän ei käy kun pitäis olla oranssi. Noh molemmat umpiot tuli uusittua.

Sitten lämppärin esivastus oli mennyt pimeäksi kun ei toiminut kun 2-3-4 asennot.
Sen kanssa vaihdoin ja johan alko ykkönenkin pelittää !

Lanceri siivottu ja putsattu myös samaan aikaan, kiva taas ajella siistillä mizulla ! :peukku

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




13.01.2015

Lanceri sai vähän uudistusta musavehkeiden muodossa !
Yhden dinin mankka sai vaihtua kahden dinin Pioneerin BT soittimeen !
Piti ottaa jonkin verran tavaraa pois että sen sai mahtumaan sinne mutta nyt se lepäilee rauhassa sielä :peukku

Takakonttiin löysi tiensä 10" Ground zeron subbari väärtepäin kotelossa. Sitä soittaa Ground Zeron 500w vahvari.
Etupäästä huolta pitää edelleen vanha kunnon Crunch 4 kanavainen pääte ! :)

Samalla siivottiin lanceri kokonaan, imuroitiin ja mässäiltiin oikein olan takaa silikoni sbräyllä !
Alimmassa kuvassa ei ole lasin siruja vaan jään palasia kun oli pikku mizu ihan jäässä niin alko tiputtelemaan niitä konttiin kesken asennusten :D !

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043




24.4.2015

Lanceri vaihtoi omistajaa, ja nykyinen omistaja on rakas naiseni ;D :driver :peukku
Ketju siirtynee pian hänen tunnukselleen :)

Tänään pestiin molemmat mizut ;)

Keskustelut : http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51782.msg428043#msg428043


 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom