Minkälaiset 3000 GT - TT isommat turbot

nakasaki

New Member
In Memoriam
Liittynyt
19 Syyskuu 2005
Elikkä nyt turbo velhot ! Mikä olisi sopivin vaihtoehto tuohon mitsu 3000 gt - tt nykyisten 04-13 turbojen tilalle. Olen itse ajatellut 04-16 tai 04-18 tai 05-? .
Mitä eroja on noissa ja mitkä sopivat ( lähinnä ahtain paikka on takinmaisen turbon ) paikoilleen ilman isompia modeja. Ja teholuokka on joku >500 HP.
Olen katsellut noita turbokarttoja, ja onhan noissa komeita ja viisaan näköisiä viivoja. Mut kun en ymmärrä niistä mitään. Voisikko joku selostaa, kuin niitä luetaan.
 
ainakin Volvoissa on noita 16T ja 18T ahtimia. ainakin molemmat menee volvon pakosarjan laippaan bolt-on, eli ovat samanlaisia, toisaalta tuollaista 16T ahdinta on ainakin olemassa kahdella erilaisella lähdöllä, vinolla ja suoralla laipalla.

tosta tulikin mieleen, että millaisia tehoja tuollaiset 6G72-moottorit kestää käytössä? monet rakentelevat hirveitä tehomotteja, jotka ei takuulla pysy nipussa edes yhtä kesää:) lähinnä jokaikinen pari vuotta sitten rakennettu 2.0-kokoluokan tehokas peli on hajonnut, eikä ole enää tänäpäivänä käyttökelpoisessa kunnossa.
 
Eikun siis, siitähän lähetään et voimaa paljon ja räjäytetään ensimmäinen motti, ja palataan hivenen takasin päin virityksissä.  Tai jos on kovemmat osat niin ne sitten sisuksiin. Näin saadaan aikaan tehokas ja kohtuu kestävä kone. :peukku
Tähän asti on ollut jokaisessa moottorissa, sama hyväksi havaittu menetelmä virityksen suhteen. Ja jos lujaa ja kestävää haluu niin ( ei todellakaan hauskuus kerrointa ) ostaa vaikka mersun 180D täysin orkkis kunnos, ajaa jotai miljoonan kilometriä. ;D
Ja turbo koneita ei ole olemassa, kuin kahta mallia, tehottomat ja rikki olevat.
Lipsu todel raakasti asiasta. Mut ei moraali saarnaa, vaa faktoja. :nykii
 
Itse ajattelin jos vaihtas jossain vaiheessa G16:set ja isommat suuttimet (n:700cc) + bensapumpun... pitää joku moottorin ohjaus virityskin miettiä ::)
 
Jep. Sääli on sairautta !
Hajonnut osa korvataan kovemmalla :)

http://www.3si.org/pages/stagedpower.html
 
Olen tutkinut tota roottalaisten sivua mut kun toi ruotsi ei taivu yhtään jää pahasti auki noi sivet. Moottorin täydellinen ohjaus löytyy. Onko 18:sessa, kuin paljon suurempi turbon viive, kuin 16:ssesa. Ja milloin noi hyrrät alkaa ahtamaan. kierrosluku n. arvo.
 
Tatecin viimmeisin malli, jahka saisi sen johtosarjan.
( Joka on ollut tilauksessa noin 3kk. Ja kahdet väärät johtosarjat tullut ). Et ei tarvisi katkoa auton omia johtoja. Jos ei vaikka pelaisi. Pääsis tehopenkistä ( säätöpaikalta ) pois kotia tutkimaan asiaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom