Mistä takajarrulevyt Lancer GSR:ään?

micco

Nissan 300ZXTT, Subaru Justy
Liittynyt
20 Helmikuu 2003
Sijainti
Tampere
Uudet takajarrulevyt tarvittaisiin... Tarvikelevyjä ei tunnu olevan saatavilla ja alkuperäiset maksaa 170 euroa/kpl joka on kyllä hivenen liikaa mun budjetille.
Tuttuja sorvareita kyllä löytyisi jotka voisivat sorvailla uudet levyt muttakun sopiva aineskin maksaa kuulemma **tusti.
Ainoa vaihtoehto siis lienee että löytyisi jotkut vähän sinnepäin levyt joista voisi värkätä sopivat.

Levyn mittoja:

halkaisija: 230 mm
napaosan ulkohalkaisija: 157 mm
napaosan sisähalkaisija: 140 mm
levyn syvyys: 50 mm

Lancerin etujarrulevy ei paljon eroa takalevystä: Levy on 5 mm matalempi ja napaosa on hieman kapeampi joten taka-akselin päissä olevat halkaisijaltaan 135 milliset laipat eivät sovi etulevyn sisään.
Auttakee nyt köyhää harrastajaa ja mittailkaa vähän jarrulevyjä. Minkähän kokoiset esimerkiksi takaveto(turbo)galanteista löytyvät jarrulevyt mahtaisivat olla?
Napsaisin muutaman digikuvankin levyistä. Mitenköhän saisin ne tänne?
 
esim rekkaat photo.jippii.fi kansion...ja laitat sinne kuvat... sit vaa linkki sielt kuvan osottteest (kuva originaalina ni sen osote sit näkyy iha osoterivil)

Toine vaihtoehto että saat jonkun henkilön servulle sen mahtuu ....itel o ny ni tiukkaa että en lupaa.. ja koko servuki o menos alta :(
 
photo.jippii.fi palvelusta on syytä lukea käyttöehdot.

"Jippii Group saa tällä sopimuksella rajoittamattoman, maailmanlaajuisen ja korvauksettoman käyttöoikeuden kaikkeen materiaaliin mikä asetetaan julkiseen kuva-albumiin (myöhemmin 'Galleria'). Jippiillä on oikeus muutella, julkaista, ja valmistaa kappaleita em. materiaalista sekä esittää ja levittää materiaalia. Kaikkea materiaalia saadaan käyttää hyväksi Jippiin markkinoinnissa ja muussa liiketoiminnassa. Edellä mainittu käyttöoikeus koskee ainoastaan Galleriaan asetettua materiaalia. Se ei koske yksityiseen tai jaettuun kuva-albumiin asetettua materiaalia (myöhemmin 'Oma albumi')"
 
photo.jippii.fi palvelusta on syytä lukea käyttöehdot.

"Jippii Group saa tällä sopimuksella rajoittamattoman, maailmanlaajuisen ja korvauksettoman käyttöoikeuden kaikkeen materiaaliin mikä asetetaan julkiseen kuva-albumiin (myöhemmin 'Galleria'). Jippiillä on oikeus muutella, julkaista, ja valmistaa kappaleita em. materiaalista sekä esittää ja levittää materiaalia. Kaikkea materiaalia saadaan käyttää hyväksi Jippiin markkinoinnissa ja muussa liiketoiminnassa. Edellä mainittu käyttöoikeus koskee ainoastaan Galleriaan asetettua materiaalia. Se ei koske yksityiseen tai jaettuun kuva-albumiin asetettua materiaalia (myöhemmin 'Oma albumi')"

Niimpä mutta laittamal ne yksityiseks galleriaks ni silti jokaisel kuval o oma www-osote, jonka perusteel kuvan voi linkittää.
Ja kaikist kuvist ku ottaa rek.nrot pois ni ei niil kuvil kukaa oikee mitää tee...
 
kuvia levystä

Näin se homma etenee!!! Kiitoksia neuvoista!

levykuvat

Uusi levy on etulevy ja ruosteinen on takalevy jollaisia siis kaivattaisiin.
 
Hiljaaselta vaikuttaa :(
Eikö tosiaan kenelläkään ole mitään ideoita tähän ongelmaan? ???
 
Turbo Lancerin levyt ovat kiinteät ja mitat seuraavat. takavetoisessa kala-antissa pitäisi olla samat levyt:

halkaisija 247 mm
paksuus 18 mm
koko levyn syvyys etupinnasta takapintaan 47 mm
keskireikä 90 mm
keskiosan ulkohalkaisija 158 mm

www.duwrepair.de:ssä olisi yksi GSR:n levy hyllyssä hintaan 46,76 eur. Kannattaa mailata tuonne ja kysyä saavatko niitä toisenkin jostain. Postikulut eivät voi olla kovin pahat verrattuna alkuperäislevyjen hintaan.

Itse sain turboon etulevyt Pietarsaaressa olevalta firmalta, joka ostaa Helkamalta poistuvia osia kasakaupalla (yhteystiedot sain Helkamalta, mutta olen tainnut hukata ne). Aikani vängättyäni sain normaalihinnaltaan noin 150 eur/kpl levyt suunnilleen puoleen hintaan. Sikahinta silti levyistä, mutta tarvikkeita ei myöskään olisi saanut Suomesta ainakaan sillä hetkellä. www.duwrepairista olisi löytynyt tarvikkeet samaan rahaan noiden todella tingittyjen alkuperäisten kanssa.
 
löytyykö levyistä muuten jotain mittoja varaosa putiikkien kataloogeista?

meinaan varmaan löytyis semmoinen levy joka olis niin lähelle sama, että kävis sovittamalla. mites esim. joku gt-corollan levy?
 
Koivusen luettelossa ainakin on mitat erillisellä sivulla, mutta eri asia kuinka paljon myyjät jaksavat liikkeissä nähdä vaivaa erikoisempien juttujen etsimiseen. Koivusen kamaa myyvät varmaan lähes kaikki autovaraosaliikkeet.

Itse voi katsella mittoja ja sopivuuksia vaikkapa osoitteesta http://www.brake-eng.com/
 
Turbo Lancerin levyt ovat kiinteät ja mitat seuraavat. takavetoisessa kala-antissa pitäisi olla samat levyt:

halkaisija 247 mm
paksuus 18 mm
koko levyn syvyys etupinnasta takapintaan 47 mm
keskireikä 90 mm
keskiosan ulkohalkaisija 158 mm


Haudi.
Kiinteät(ei jäähdytetyt) ??? Tbo-Lancerissa?
Väittäisin toista. Ainakin ks. auton workshopmanual
kertoo, että A176A korisessa(tbo-Lancer) takana
jäähdytetyt levyt. Ja kaikki muut artikkelit mitä olen
ks. autosta nähnyt/lukenut niin aina on puhuttu tak-
jarrujen kohdalla jäähdytetyistä levyistä. Sitä en tiedä
onko mahdollisesti sama levy kuin saman ikäiset ta-
kaveto tbo Galant/Sapporo? Muistaakseni "ast":in
auto on sininen ja oli jokunen vuosi sitten Lahdessa
myynnissä kun allekirjoittanut kävi ks. peliä kokeile-
massa, silloin ei päästy kaupoille, harmi :(. No onneks
se on nyt harrastajalla. Silloinen omistaja väitti kun
ihmettelin ks. takalevyjä, et miks on umpinaiset , että
hän joutui teettämään ne sorvissa kun ei löytynyt
silloin sopivia muuta kuin mitsun-orggikset ja kuulem-
ma sikahintaiset(no sen voi hyvin arvata).
Et tämmöstä, tiedä sitte.
t:Arska :)
 
Arska saattaa hyvinkin olla oikeassa, eli alkuperäiset levyt saattavat sittenkin olla jäähdytetyt. Pahoittelen virhettäni. Itselläni ei ole mitään auton liittyvää kirjallisuutta, joten tietolähteet ovat vähän niin ja näin. Jos jollain olisi nahdollisuu kopioida tai lainata kopioitavaksi workshop manuaalia, niin kiinnostaisi kyllä kovasti.

Sama romu tuo on, kiersi minulle yhden välissä olleen omistajan kautta. Muutenkin historia on mielenkiintoinen, kilpiä otettu pois tien päällä poliisin toimesta jne... Omia jarruvirityksiä en kyllä yhtään ihmettelisi, olihan edessäkin jarrupalaan hitsattu lattarautaa väliin kun levy oli kulunut lähes puhki.... No, tälläisiähän nämä kiertopalkinnot tuppaavat olemaan.
 
Jeps.
Ja kun ajattelee, että umpilevy olis 18mm(paksu)?
niin voi hyvin kuvitella semmosen lämmettyä jos-
sain ralli/ratakäytössä punahehkuseksi niin varmaan
vasta seuraavana päivänä olis jäähtynyt ;)
Ei varmaan luovuttas sitä lämpöä kovin nopeesti
pois niinku kuulus. No tos sun kohdalla kannattas
koittaa vaan metskaa niitä jäähdytettyjä tai koit-
taa tehdä ne jotenkin(sorvaamalla) jäähdytetyiksi,
mikäli on tarkoitus jotain slalom/Ahvenisto hommii
harrastaa? No ihan kadulla futaa varmaan tollase-
naankin.
Mul on tbo-Galant/Sapporo manuaali joka tietyissä
kohtaan antaa tietoja myös ton A176A:n osalta
mut ei varsinaista ks. Lancerin manuaalia(olin vähän
huonosti kirjoittanut) siihen edell. lätinään.
Mut hyvä homma "ast" ,et oot edistynyt auton kans-
sa ja olis kiva nähdä sitä joskus "tosihommissa" ;)
t:Arska
 
:DRe: Mistä takajarrulevyt Lancer GSR:ään?

En haluu olla ilkee ku miccolle ei löytyny jeesii :-*

Mut meitsi probleema alkaa takajarrujen kans seljetä toivottavaasti.
Ongelmahen oli kun kyseli sapporo (ei turbo) 2000gsr taka levyi tai paloi, ni sellasii ei oo. Ei meidän suomalaiset varaosa kirjat sit kuulemma tuntenu ku rumpu jarrut tähä vehkeeseen.
No tuolt sivuilt (brake..jotai), löyty kuvallisena niit eri levyjen ja palojen specsei. Sielt jopa löyty mun "oikeet" taka palat 2.0 sapporoon.
Kyseiset palat näyttää olevan myyös lancerin 2.0T ja galantissa 2.0T ja myös sapporossa, eli ne siis on samat :)
Täs ois viel mahis et levytkin kävis. Melkee samat specsit, korkeus on turbos 1.5mm isompi, joka ei varmaa haittaa, mut sit toi levyn paksuus on viel vähä arveluttava, et antaako satula periks ton +8mm levyn paksuudessa??? ..Joutuu vähä tutkiskelee..

Mut toisaalta mikää ei oo varmaa ennen kun saa nää osat handuu ja pääsee matchaa :-/
Maahantuojal levyt oli tosiaa sapporoon 213€/kpl ja palat jotai päälle 100€..
Nyt turbon palat ois 20€ ja jos turbon levyt kävis ni jotai 20€/kpl
Jeee :D ...säästööö...
 
Takaisin
Ylös Bottom