Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

isikoponen

''Timantit ovat ikuisia''
Liittynyt
6 Joulukuu 2011
Eli tarviin nopeen tiedon mistä saa mitsubishi 3000gt -97? (JZ16)
Ja riittäneekö pelkkä vaatimuslappu vai pitääkö olla vastaavuustodistus joka maksaakin melkein 380€ pakupojilta jossa ne niin ohjeisti. Vaikka katsuri sano tänää, että riittää se vaatimustenmukaisuustodistus jossa ilmenee päästöt ja masssat. Konehuoneen eu kilpi on kuulemma auton vararenkaalle! :) valot ja muuthan siinä on eu-hyväksyttyjä tosin se valokuvio pitää olla Suomeen soveltuva. Kiitos.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Ymmärtääkseni tarvitset sen vastaavuustodistuksen. Itse tilasin pakettiautopojilta, mutta nykyisin saa joiltain katsastusasemiltakin, olikohan K1 joka on jopa pa-poikia halvempi. Ja varmasti kelpaa heille katsastukseen jos itse hankkivat.

Viisaammat saavat korjata jos olen hakoteillä.

Valokuvion muutoshan on melko helppo toteuttaa, kun on projektoriumpiot.
 

isikoponen

''Timantit ovat ikuisia''
Liittynyt
6 Joulukuu 2011
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Joo no K1 myö käytettiin tänään sitä. Kysyinkin jo alustavasti, että saako niitten kautta nii otin eka selvää paljon maksaa siellä pakettiautopojilla. Pitää huomenna soittaa sinne ja sanoo että hommaavat jostain. Ei varmasti hinnassa oon satoja euroja eroja. 8) :peukku
Valot lainaan plodilta alkuun että saan läpi ja virittelen sitte omat kuntoon ku saan sen auton pois tuosta kolmen vuoden maakuntamatkalta joka pitää sisällään moottorin vaihdon ja pohjan laiton. tätä se on ku ei oo omaa tallia nii pitää tehä siellä ja teettää missä on tilat ja vehkeet!! :)
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Miks kukaan edes käyttää PA poikia, kun lapun hinta on lähes 2x kalliimpi? ::)
+ K1 saa lapun nopeasti sähköisesti niin voi aloittaa katsastuksen nopeasti. Paperista en tosin tainnut koskaan edes saada...
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Kalle-koo sanoi
Miks kukaan edes käyttää PA poikia, kun lapun hinta on lähes 2x kalliimpi? ::)
+ K1 saa lapun nopeasti sähköisesti niin voi aloittaa katsastuksen nopeasti. Paperista en tosin tainnut koskaan edes saada...
Eipä siinä taida nykyisin enää mitään järkeä olla, kun katsastusasemilta saa halvemmalla. Toista oli ennen... ;D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Kalle-koo sanoi
Miks kukaan edes käyttää PA poikia, kun lapun hinta on lähes 2x kalliimpi? ::)

Siksi että K1 ei toimita kaikkia lappuja eikä varsinkaan siihen halvempaan hintaan. Uudemmat siis lähinnä kyseessä.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

ast sanoi
Siksi että K1 ei toimita kaikkia lappuja eikä varsinkaan siihen halvempaan hintaan. Uudemmat siis lähinnä kyseessä.

Lisäksi K1:n toimitusaika on kaikkea 2 viikon ja 6 kuukauden väliltä, eikä läheskään K1 asemat hoida noita paperiasioita lainkaan.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Tampereen alueella mä voin hoitaa noita vastaavuuspapereita kanssa. En muista K1:n nykyhintaa mutta väitän että saan useamman kympin halvemmalla.
 

isikoponen

''Timantit ovat ikuisia''
Liittynyt
6 Joulukuu 2011
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Pitää vielä selvitellä ku mulla on massat ja kaikki autoon laitettu valmiiks jne ku se on ihan real eu malli. Ja eka töppi minkä ne on tehny jonka muutan ku asia on vielä vireillä, nii laittovat 2 paikkaseks vaikka massat riittää hyvinkii 4 hkilölle! Trafin tietojen mukaan sen pitäs mennä vissii ilman sitä saa****n lappua. Ey-tyyppihyväksyntä kilvestä ja ulkomaan rek.otteesta. Selvitellään ja väitellään katsastusinssin kaa. ::) :p
 

isikoponen

''Timantit ovat ikuisia''
Liittynyt
6 Joulukuu 2011
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Nonii nyt lähti tulemaan Saksasta K1 katsastajien kautta ja 310€ maksaa VASTAAVUUSTODISTUS. Jarrut, melu(dp) ja päästöt. Ei tunnu riittävän se vastaavuudenmukaisuustodistus! Niin maksetaan sitten kunnolla siitä A4!!! :D vi**u mitä touhua. Tuleepahan kilpiin ainakin.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Mitä papereita sulla on tästä autosta? Jos se on euromalli niin se ei todellakaan tarvitse mitään 310 € paperia Saksasta.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

isikoponen sanoi
Nonii nyt lähti tulemaan Saksasta K1 katsastajien kautta ja 310€ maksaa VASTAAVUUSTODISTUS. Jarrut, melu(dp) ja päästöt. Ei tunnu riittävän se vastaavuudenmukaisuustodistus! Niin maksetaan sitten kunnolla siitä A4!!! :D vi**u mitä touhua. Tuleepahan kilpiin ainakin.

Tarkoitatko vastaavuudenmukaisuustodistuksella vaatimustenmukaisuustodistusta, eli ns. CoC:tä, eli certificate of conformityä? Onko ton ikäisestä Mitsusta muka olemassa sellainen? Jos, niin miksei se riittänyt? Mitä tietoja vastaavuustodistus tarjoaa mitä coc ei?
 

isikoponen

''Timantit ovat ikuisia''
Liittynyt
6 Joulukuu 2011
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

miikka sanoi
Tarkoitatko vastaavuudenmukaisuustodistuksella vaatimustenmukaisuustodistusta, eli ns. CoC:tä, eli certificate of conformityä? Onko ton ikäisestä Mitsusta muka olemassa sellainen? Jos, niin miksei se riittänyt? Mitä tietoja vastaavuustodistus tarjoaa mitä coc ei?

No siitä oon väitelly sen katsastusaseman kanssa ja se on kuulemma laajempi mutta ei ne Silti osaa kertoa mikä siinä on eroa. Oon ite selvitelly asiaa niin en oo löytäny ihan tarkkoja tietoja kyllä minäkään. Mutta tuli sieltä TÜV NORDiltakin S-postia tänään, että maksaa niitten kautta 95€ + ALV = YHT: 117,80€ ! :) koitan peruuttaa sen K1 kautta tekemäni tilauksen jos se olisi vielä toimeksianto tilassa eikä ne oo vielä tilannu sitä. Ja jos on niin aion neuvotella hinnasta tai en maksa sitä, koska itse niille sanoin että se on alkuperäis Eurooppa malli Eikä JAPANISTA tai JENKEISTÄ tuotu! Niin ei uskonu että ei tarvia sitä per*****n kallista Vastaavuustodistusta.

TÜV NORD kirjoittaa s-postissa mulle, että: "
saimme tarkastajalta tiedon, että tämä on alunperin rekisteröity Eurooppaan ja tästä johtuen todistuksen hinta on se 117,80€".
 

isikoponen

''Timantit ovat ikuisia''
Liittynyt
6 Joulukuu 2011
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

Jouni_K sanoi
Ymmärtääkseni tarvitset sen vastaavuustodistuksen. Itse tilasin pakettiautopojilta, mutta nykyisin saa joiltain katsastusasemiltakin, olikohan K1 joka on jopa pa-poikia halvempi. Ja varmasti kelpaa heille katsastukseen jos itse hankkivat.

Viisaammat saavat korjata jos olen hakoteillä.

Valokuvion muutoshan on melko helppo toteuttaa, kun on projektoriumpiot.

Riittääkö siihen pelkkä viilaaminen vai miten teit valokuvion niihin lamppuihin? Ois nyt auki nuo lamput.. :peukku
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

isikoponen sanoi
Riittääkö siihen pelkkä viilaaminen vai miten teit valokuvion niihin lamppuihin? Ois nyt auki nuo lamput.. :peukku
Toiselta puolelta pois ja toiselle lisää. Tuosta ajatusta:
http://theeshadow.com/carmod/JVXdriver/s2k_shield_mod.htm
Suosittelisin tekemään niin, että teet ensin _/--- -> _/\_ jolloin pysyy keskikohta tiedossa. Itse käytin juomatölkkiä uuden varjostimen tekemiseen, on hieman löperöä, ehkä hieman tukevampi materiaali olisi helpompi. Mutta onnsitui kyllä noinkin.

Tarkemmin juttua ja kuvia tuosta minun räpellyksestäni löytyy projektipäiväkirjasta jäsenten puolelta, mutta juuri tähän hätään et kyllä sinne pääse. Kun se ottaa aina hetken ennen kuin jäsenmaksu realisoituu lukuoikeuksiksi...
 

Kalle-koo

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: Mistä vastaavuudenmukaisuustodistuksia?

isikoponen sanoi
Riittääkö siihen pelkkä viilaaminen vai miten teit valokuvion niihin lamppuihin? Ois nyt auki nuo lamput.. :peukku

Off topiciks menee, mutta...

Itse tehnyt kahdet valot, toisista vedin dremelillä varjostinta pois ja toisista viilalla.
Viila ehdottomasti kätevämpi.
 
Ylös Bottom