Takavetoturbossa on periaatteessa seuraavat olennaiset elektroniset osat:
- ECU, sisällä autossa. Ohjaa polttoaineensyöttöä
- Sytytysboksi, konehuoneessa. Ohjaa sytytystä, mutta säätää itse ennakkoa vain nakutustunnistimen avulla.
- Paineanturi, tulipellissä. ECU, sytytysboksi ja ahtopainemittari käyttävät tätä tunnistamaan imusarjassa vallitsevan paineen
- Ilmamäärämittari, ilmansuodatinkotelon sisällä. ECU käyttää tätä moottoriin virtaavan ilmamäärän mittaamiseksi. Lisäksi sen yhteydessä on ilman lämpötilaanturi ja joissain malleissa ilmanpaineanturi. Viimeksimainittu on kai lähinnä uudemmissa Starioneissa.
- Moottorin lämpötila-anturi, imusarjassa. ECU käyttää tätä.
- Kaasuläppä-anturi, kaasuläpän akselilla. ECU käyttää tätä.
- Virranjakaja, moottorin kyljessä. Sisältää sekä sähköisen triggerin sytytystä varten että mekaanisesti ja yli/alipaineella säätyvän sytytysennakon säädön.
- Nakutustunnistin, moottorin kyljessä imusarjan alla. Sytytysboksi käyttää tätä haistelemaan moottorin nakutusta ja tarvittaessa viivästää sytytystä 8 astetta.
- Polttoainesuuttimet, kaasuläpän yläpuolella ruiskurungon sisällä.
- Polttoainesuuttimien etuvastuspaketti, konehuoneessa, mutta paikka voi vaihdella. Polttoainesuuttimet ovat melko matala-impedanssiset ja vastuksia käytetään rajoittamaan suuttimien kelojen ja ECU:n suutinlähtöjen kautta kulkevan virran rajoittamiseen.
- Johtosarja, yhdistää edellämainitut ja sisältänee muitakin johtoja.
Siinäpä noita osia alkuun. Toivottavasti ei mitään unohtunut.