Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pickkariin vaihtui mylly viikonloppuna...
Ei se ihan itsestään kyllä sinne mennyt, kun sai painaa pe-illasta 18-> su-iltaan 23 saakka kuuden tunnin yöunilla :p
Nyt on olo sitten mikä on.

Mutta turbovoima on mukavan tuntuista vanhan öljypolttimen jälkeen. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Priukseen tuli Forte-käsittely tehtyä öljynvaihdon yhteydessä.

GTO sai parannusta talvikäyttöä ajatellen, lohkon kylkeen tuli sähkövastus. Menipäs taas aikaa ja teetti jonkusen verran työtä, kun vähän joutui samalla tutkailemaan miten ja mihin asentaisi. Tieltä lähti pois downpipe, etummaisen turbon elbow, lämpösuojapeltejä ja pari tukirautaa. Jokunen pultti/mutteri oli jopa oikeasti kiinni...

Tarinaa enemmän päiväkirjassa, kunhan ehdin joskus kirjoittamaan..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Öjypohjan ja vesiletkut kiinni, apexin boksin vakion paikalle, lisämittareiden uudelleensijoittelua. Huomenna nesteet sisään ja kaasu pohjaan. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Dyny2 sai evo iv etutolpat allensa. 95%sti bolt on homma kun vaihtoi vaan dynyn yläpäät.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
Dyny2 sai evo iv etutolpat allensa. 95%sti bolt on homma kun vaihtoi vaan dynyn yläpäät.

Eikö alapäälle tarvinnut tehdä mitään ?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tepi sanoi
Leveneekös se vasta seiskasta se hahlon leveys + pultti koko alapäästä....
Sen näkee vissii siittä millon myös iskarin varsi paksunee?
Tos ylempänä tässä jutussa dynys on paljo paksumpi varsi. Joteki veikkaan et jo vitoses levenis?

iv alusta:
_full.jpg




uudemman evon iskari?:
index.php
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tepi sanoi
Leveneekös se vasta seiskasta se hahlon leveys + pultti koko alapäästä....

jos vain aikariittäis niin kokeilisin... takapäähän on erilainen mulla... kun on etuveto...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mr mmc sanoi
jos vain aikariittäis niin kokeilisin... takapäähän on erilainen mulla... kun on etuveto...
siis levenee se (se on varma) mutta mistä mallista alkaen?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Takapenkin (selkänojan) verhoilut saatu ommeltua :) enää penkkien lisätäyttöö ja sit kankaan kiinnitykset siihe runkoon ja voilaa :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Olipahan yhteen pcchips:in emoon melkoinen winkkari 7 asennus prokkis. Ensin kun alkoi normaalisti asentamaan winkkarin asennus ilmoitti, että ei löydy mitään levyjä mihin asentaa, vaikka tarjosi sata ajureita ja ei löytänyt edes ata levyjäkään. Siinä kun asennus vaiheessa selasi menemään sieltä mihin ne sata ajurit asennetaan, niin kyllä sekä ata että sata levyt näkyivät siellä ??? No minähän en heti luovuta. Sitten täräytin winkkari XP:n paikalle ja sitäkään ei onnistunut sille sata levylle asentaa, vaikka kuinka painoi f6 asennusvaiheessa ja tarjosi ajureita. No ata levylle sai sitten XP:n asennettua. Sitten xp:hen kaikki ajurit sekä sp2 ja eikun sen jälkeen XP:stä suoraan seiskaa asentamaan. No sehän upposi siihen sillai hyvin nätisti. Sitten seiskaan kaikki päivitykset ja XP:n tiedostot vekeen. Tämän jälkeen levyn kopiointi softalla siirtää seiska sata levylle ja homma bueno :peukku Mielikuvitusta pitää joskus käyttää noiden koneitten kanssa ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
piti ihan popparit paistaa filimin kahteluu mut iha en reiluun puoleen minuuttii kerenny syyä kaikkia :popcorn ;D
Tuli kiire kattelee ölssinpaineita, ni ei kerenny enempää kuvaa ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kolarigalantin sisusta tuli kasattua rattia lukuunottamatta loppuun. Etenee hitaasti, tiedetään, mutta jos nyt ennen pysyvien lumien tuloa saisi liikenteeseen...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

http://www.ojanpera.net/index.php?sivu=tuote-esittely&tuoteid=450&tuoteryhmaid=94
Tollaset tuli väsättyä xenonien kera ykkös auton keulaan (skoda)..vielä vaan ei oo päässy testaan :-[
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

takasumari tuli korjattua ja kiroiltua jonkun neropatin johtovirityksiä vaihteeksi
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Saattelin viimeiselle matkalle rekkalastillisen autoja sun muuta romua...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

etujarrun ylempää liukutappia tenusin 1,5h irti.. mikälie insinööri joskus laittanu ku ei sielä ainakaa kuparitahnaa/jarrurasvaa ollu vastassa vaan jotain normaalin näköstä kiinnipalanutta öljyä :eek: kaiken hyvän lisäks tapin pää oli tuhottu pyöreeks ni pienellä naisenlogiigalla sitten viilattiin siitä uusi ja toimiva ;D pieni ensihoito piti antaa sille tapille.. josko ensviikola kävis uuven tapin shoppailemassa ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mersuun vaihdoin laatikko- ja peräöljyt, ja oli sitten just sen näköset että on vaihdettu viimeksi vuonna 1995 Veholla :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Gti dyny galluun piti hakea tuore leima..saa taas vuoden ajella eteenpäin :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

On se mukava kun pääsee puhtaita hiluja pulttaileen..
 

Liitetiedostot

  • jakis.jpg
    jakis.jpg
    240.2 KB · Lukukerrat 303
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

...ja nyt edistyin viimein kasaamaan kolarigalantista myös koneen loppun, eli imusarja löysi paikkansa ja mielestäni kaikki alipaineletkut ja liittimet myös. :) Yllättävän helppo homma oli, osittain kyllä sen ansiosta kun oli tuo varaosavehjes vieressä mistä katsoa mallia ja varmistua siitä että kasaa oikein. Jospa sen ensi kuussa saisi jo oiotettua.
 
Vs: Re: Mitä olet tänään rassaillut?

Mukava avata konepelti ja katsastaa öljynmäärä moottorista, kun samalla hetkellä hiiri hyppi imusarjan päältä hlvetillistä vauhtia karkuun.. Mitä jäsenet suosittelevat täällä; Kannattaisiko moottoriöljynvaihdon yhteydessä levittää rotanmyrkyt pohjapanssarin päälle?
 
Vs: Re: Mitä olet tänään rassaillut?

JaPato sanoi
Mukava avata konepelti ja katsastaa öljynmäärä moottorista, kun samalla hetkellä hiiri hyppi imusarjan päältä hlvetillistä vauhtia karkuun.. Mitä jäsenet suosittelevat täällä; Kannattaisiko moottoriöljynvaihdon yhteydessä levittää rotanmyrkyt pohjapanssarin päälle?

Kovempaa ajoa niin lähtevät kuumuutta karkuun. :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varsinaisesti en oo rassannu mittää muuta ku päätä..viikolla pajalta haettu mitsu levahti taas..ja vika korjattu mut korjaus petti.. PRKL :seina
 
Vs: Re: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Kovempaa ajoa niin lähtevät kuumuutta karkuun. :)


Illalla tuli heitettyä lenkkiä ympäri ämpäri, enemmän ja vähemmän kovaa. Taisi se mikki-hiiri yön pikkutunneilla hiippailla lämmönluokse nukkumaan. Täytyy siis koittaa ajaa vielä kovempaa, että konehuone luokitellaan saunaksi, niin ei enää uni maistu :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Annettu tonnarille ~30h hoitoa..

Vaihtoon meni kytkinakselin "stefa" (tätä sitten turha yrittää irroittaa peruskaluilla,ei ole pelkkä stefa,vaan samalla kytkinakselin laakerointi,eli krymppiliitoksella,ohessa kuva),vetareitten stefat,kulman stefa.

Kampuran takastefa vaihtui myös.

Kulmavaihde tuli purettua palasiksi,ja lohkojen o-renkaat tuli vaihdettua,samoin hännän&sisääntuloakselin stefa.

Pelkääjän etukuuleri tuli myös vaihdettua (kolarivamma).

Taisteltu ruostuneiden pulttien kanssa,ja pitipä yksi kierteyttääkkin uusiksi..

Eli semmoinen +70h työviikko..
 

Liitetiedostot

  • kytkinakselinlaakerointi.jpg
    kytkinakselinlaakerointi.jpg
    201.7 KB · Lukukerrat 655
  • kytkinakselinlaakerointi2.jpg
    kytkinakselinlaakerointi2.jpg
    233.6 KB · Lukukerrat 678
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST: Shimmasitko kulman uudelleen...
ja onko OEM osa toi input shaft bearing?

ja itse rassailtuna täs viime viikolla dynyn takajarrut+jarruletku sekä pinnan vahausta pari iltaa. Tuli bueno!
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/dyny_EKV/vahattu/WP_001148.jpg

ja tänään irrotin samasta koslasta bensapumpun. Huomenna sähköläpiviennit uusiksi ni alkaa olee rok!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ainii tuliha sitä tehtyy muotti dynyn vasempaa helmajatkopalaan:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/dyny/dyny_EKV/helmapala/WP_001179.jpg ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Dynyn etujarrut käyty läpi ja takaa camberia pienensin. Kaikki pultit aukes vaivatta :eek:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evon apulaitehihna, jakopään suojamuovit jne kiinni. Tps säätö, lambdaneppailua.. Melkee toimii, muttei ihan.. :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mystisen autoon abs kehän asennusta, sitten yhden nissan pulsarin laatikon purkua, on ne kyllä "vahvoja" laatikoita ku edellisestä samallaisesta ku purin niin oli kytkin akselin rattaat sileenä, ja tästä kyseisestä lodjusta sivuakseli keskeltä poikki.. prkl eikä koneessakaan nyt vakiota 280hp enempää ole...
Sit ku toi oli selvä, niin Colttiin laitoin xenonit keulille ja parkit/rek valot vaihtu ledeiksi....
kyllähän noi riittä tälle päivälle..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Töiden jälkeen ajoin Mitsun halliin ja kerkesin kolmessa tunnissa vaihtamaan moottoriöljyt ja suodattimen, syttytulpat, pa-suodattimen, jakohihnan, ohjainpyörän sekä kiristimen ja molemmat apulaitehihnat. Vielä jäi huomiselle virtalukon vaihto sekä pienen nykimisen selvittelyä :) Niin ja löytyhän autosta yllärinä K&N paneelisuodatin, H&R madallussarja ja EBC GreenStuff jarrupalat !
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kiristin vesipumpun hihnapyörän.. V*ttu että osaa olla ikävässä paikassa.. nomutta nyt ei enää kolise.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No en tänään (topicin otsikko outo) mutta kolme viime päivää turaillut tuon E85 swapin vaatiman suuttimien vaihdon kanssa.

Toissapäivänä siis aloitin iltaa siten että viimeistelin mun Nippon Denso Top Slot -> Bosch EV1 sovitinkaapelisarjan, missä siis myös 10Ω 50W tehovastus. Sitten purin bensakiskon ja OEM suuttimet irti -> vertailin Evo 5 OEM ja mun OEM suuttimia. Pieni pituusero -> tein sovitteen jatkon kiskolle tilapäisesti prikoista (0,1mm tarkan), tosin Polyasetaalista valmistetut, kerralla oikean mittaiset holkit tilasin jo (eilen). Asentelin suuttimet ja kiskon takaisin paikalleen niin että FPR ja bensan syöttö kiskolle sai uudet O-renkaat. Naputin johtosarjan OEM johtosarjan ja uusien suuttimien väliin siten että tehovastukset makas tilapäisesti kopan päällä.

Autoon istumaan, tab päälle ja Ecuflashi auki. OEM suuttimet on CDH250:set eli 250cc ja ne oli E85 suutinskaalauksella 165 -> 165/250=0,66%, Evo 5 OEM suuttimet on 560cc -> 560*0,66=~369 -> Suutin skaalaus eka ~370. Lisäksi vaihdoin Evo 5 OEM rommista Injector Battery Voltage Latency Compensation arvot omaan romiin. Lähtökohdaksi käynnistyspulssiin, jätin kylmärikastukset samaan tasoon kun ennenkin (mitkä siis pitää jengoja ylhäällä kylmällä koneella) mutta käynnistyspulssi on ilmoitettu suuttimien aukiolona (näin ymmärsin ainakin, ms on mittayksikkö) -> Laitoin omat OEM arvot (mitä oli tottakai aiemmin muokattu jotta lähtee E85 käytöllä käyntiin, nyt laitoin siis OEM:it koska samalla ms. ajalla 560cc suuttimet toki syöttää paljon enemmän).

Sit jännättiin. Niille, jotka ei historiaa tiedä, niin koko tämä mun toteutuksen toimivuus oli vähintäänkin arvelluttava monen foorumilaisen gurun mielestä. Ja sehän selviäisi vain yhdellä tavalla. Taustatietona näiden karvalakkimallien OEM suuttimet on korkeaohmiset, mitattuna n.13.8-14Ω kun taas vastavuoroisesti Evon vakiosuuttimet (ottoauto Evo V) on matalaohmiset, mitattuna n. 3.8-4Ω. Miitissä olikin pari kertaa keskustelua siitä että toimiiko matalaohmiset suuttimet laadukkaankaan passiiviresistorin kanssa, vai aiheuttaako tämä latenssia. Tai vaikka ei aiheuttaisikaan latenssia niin riittäisikö korkeaohmisille tarkoitetun ohjauksen avauspulssin suuruus. No minäpä otin vermeet ja menin testaamaan latenssi asiaa oskiloskoopin kanssa. Nanosekuntteinakaan tarkkailtuna, ei vieressä olevan signaaligeneraattorin antama pulssi tullut eri aikaa resistorin läpi, kuin suoraan. Eli todettiin että mahikset on, ja avauspulssin riittävyyshän selviää vain yhdellä tavalla :D ... Avaimesta käänsin pari kertaa ihan On asentoon ja pois jotta sain bensapumpun pumppaamaan mahd. ilmat kiskolta pois. Ja start -> ekalla käyntiin, käy nätisti. Sen enempää en käyttänyt vaan seuraavaks piti siistiä johtosarjat kuntoon ja resistorit piti saada kiinni. Laitoin toistaseks ne nippareilla poikkitukeen kiinni, kunnes saan jonkun pysyvämmän ratkaisun kehitettyä :D

Nyt pari päivää säätänyt ja se mikä on tullut huomattua, on että Japanilainen lupaa huomattavasti luotettavammin, kun mitä sakemanni lupaa :D OEM Nippon Denson suuttimissa että päästiin ~0 LTFT (Mid) E85 käytössä piti lisätä 33% suutinskaalausta. No ekoilla testiajoilla ihmettelin kun Lambda ei näytä mitään järkevää ja kun kävin logeja läpi niin kävi ilmi että STFT on +25% LTFT:n ollessa 12,5%, eli antoi kakkua siis +30% lisää :eek: No skaalausta muutettiin reilusti pienemmäksi ja semmonen "herkullinen" piste on näillä parin päivän testi->muutos->testi->muutos alkanut muodostumaan tohon ~275-280 paikkeille :D Eli n.50% lisää vs. ilmoitettu cc luku.

Kaikki käy ja kukkuu oikein hienosti, se mikä parasta niin jotenkin nää suuttimet toimii kylmäkäynnistyksessä paremmin kun Densot. Densoilla vaikka aukioloa lisäsi pirusti ei meinannu ikinä lähtee ekalla käyntiin. Eilen lähti Boscheilla, ja tänäänkin mutta tosi vaikeesti -> lisäsin 20 asteesta alaspäin (jäähdytinneste esim. tänään 17°C) 10% pidemmät aukiolot. Seuraillaan tilannetta :)
 
Takaisin
Ylös Bottom