Mitä olet tänään rassaillut?

Haha tuskin nyt sentään. Galanttiinkin kun on hankittu jo toinen kone ja siihen turbo.
 
Webtrapin kanssa tuli vaihdettua eilen Evoon ehjä hiekkapuhallettu tankin täyttöputki tämän tilalle. Samalla vaihdettiin perän kannakkeet auton alkuperäisiin jotka olin myös hiekkapuhalluttanut ja maalauttanut. Lisäksi prässäilin niihin uudet kumipuslat. Uretaanipuslat oli vähän liian rajut mulle. Mutta jos joku muu haluaa hiekkapuhalletut ja pulverimaalatut perän kannakkeet Powerflexin polyuretaanipuslilla niin sellaiset olisi nyt ylimääräisenä. Ajoin niillä noin pari tuhatta km. Ei sovi tietenkään RS-mallin perään.

putki.JPG


Suosittelen CP ja CN korimallisten Evojen omistajille tuon tankin täyttöputken kiveniskusuojan irrotusta ja puhdistamista ettei käy kuten mulle.
1557990361924.png


Tollanen määrä paskaa oli muhinut siellä.
 
20190630_165719.jpg


Tämmöistä hupia tarjosi meikäläisen Sigma juhannuksena. 600km päässä kotoa alkoi painelaakeri rohisemaan ja kytkimen työsylinteristä tuli nesteet ulos. Lähimmästä Deltasta löytyi yllättäen hyllytavarana uusi työsylinterin mäntä (hintakin huokea 60e...) ja matka sai jatkua, kunnes yhtäkkiä koko kytkinlevy pamahti säpäleiksi 500km päässä kotoa. 30tkm ajettu Blueprintin kytkin.

Autoliiton plus-jäsenyys onneksi tarjosi sijaisauton ja hinauksen pois tienlaidasta. Viikonloppu ryyppäämistä ja viikko työntekoa, kunnes oli aika noukkia auto pois. Ensiksi 9h rekan ratissa, josta sitten samoilla silmillä 500km suuntaansa pakulla ja trailerilla Sigmaa hakemaan. Myönnettäköön, että paluumatkalla oli pakko pysähtyä ottaan torkut. :D

Siinä laatikkoa irroittaessa ajattelin hoitaa samalla muutaman muunkin pikkuvaivan pois alta. Vaihdelaatikkoon pari uutta synkroa ja laakeria, koko kytkinasetelma ja painelaakeri, etujarrupalat, pyöränlaakeri, kallistuksenvakaajan puslat ja tuulilasin pyyhkijätkin tuli vaihdettua. Hämmästys olikin suuri, kun koeajolla kaikki toimi moitteetta. :)
 
"hybridi" puslat outlanderin perän kiinnikkeisiin, joku fordin takatukivarren pusla ja nailon holkki väliin. Alkuperäiset liian löysät ja uretaanit liian kovat.

IMG_20190901_153137.jpg
 
IMG_20191103_152728.jpg

ASX sai taas viimasuojat keulalle. Outlanderiin laitan myös mutta pitää pestä se ensin.
 
Vauhtipyörän ja kytkimen vaihto ällään ihan vaan todetakseni että vakiokytkin luistaa
 

Liitetiedostot

  • IMG-20191117-WA0001.jpeg
    IMG-20191117-WA0001.jpeg
    109.6 KB · Lukukerrat 153
Vaihdoin CB-lanceriin tulpat ja tulpanjohdot ja uusin venttiilikopan tiivisteet ja tulppakaivojen tiivisteet. Ei auttanut vajaallakäymisongelmaan vaikka vanhan tulpat ui öljyssä. Avasin sitten virranjakajan kannen ja sehän oli ihan finaalissa. Nähtävästi kuitenkin uudemmassa CB:ssä eri kansi kun vanhassa niin joutuu odottamaan uutta osaa. Tuo on kyllä yks mukavimpia kohtia remontoida autossa...työasento kerrankin järkevä.
 
Vaihdoin CB-lanceriin tulpat ja tulpanjohdot ja uusin venttiilikopan tiivisteet ja tulppakaivojen tiivisteet. Ei auttanut vajaallakäymisongelmaan vaikka vanhan tulpat ui öljyssä. Avasin sitten virranjakajan kannen ja sehän oli ihan finaalissa. Nähtävästi kuitenkin uudemmassa CB:ssä eri kansi kun vanhassa niin joutuu odottamaan uutta osaa. Tuo on kyllä yks mukavimpia kohtia remontoida autossa...työasento kerrankin järkevä.
Mulla saattaisi olla CB-lanceriin ylimääräisiä osia, mm jakohihnasarja / virranjakajankansi yms. Auto lähti aikanaan ja osat jäi.
 
antec.jpg

Antecin valoraudan rassailin Outlanderin keulalle. Nyt 100km koeajojen jälkeen lienee turvallista todeta että adaptiivinen vakionopeuden säädin, parkkitutkat ja FCM toimivat edelleen normaalisti. Sitten pitäisi valita sopiva lisävalo. Vaimon ASX:ssä on Osramin valo johon olen ollut tyytyväinen ja sen myötä Osram on ensisijaisesti mielessä.
 
Tämmösiä harjotellu...

Kun näyttää joka myllystä puuttuvan tai rikki nämä tulpanjohtojen pidikkeet...
 
Aikansa kutakin sano pässi ku päätä leikattiin. Alkuperäisen mallinen.
20200909_181315.jpg
20200910_130048.jpg

Testataan aluksi miten nyloni kestää lämmintä ventiilikoppaa:coffee:
 
Eilen tuli maalailtua moottorin osia ja sortattua alustan osat jotka vaatii vielä puhallusta sekä jauhemaalausta. Kyllä siitä vielä hyvä tulee... :D


E6759CB4-DA07-430C-A080-488B7CFE5A18.JPG
IMG_0676.jpg
IMG_0672.jpg
 
En tiedä, mikä on, mutta vaikka irroitusraudat lyöpaikoilleen niin ei se taakaanta työntämällä inahdakkaan.
 
2006 outlanderin takaiskarit, kilometrit 220tkm , oli tarkoitus vaihtaa vasta ensikeväänä , mutta iskarit oli erimieltä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20201114_172248426.jpg
    IMG_20201114_172248426.jpg
    291.8 KB · Lukukerrat 147
Gti.hin vaihdoin uudet käsijarrukaapelit. Kylläpä se nyt pelaa kuin unelma. Ei jää jumiin pakkasellakkaan. Taas niitä korjauksia jotka jälkeenpäin katsoessa olis kannattanu tehdä jo vuosia sitten ;)
 
Jatkoa edelliseen...
Pekinlämmittimen katkasijaan uudet valkoiset pikku ledit sissään.
20210126_200704.jpg
 
Ruuvasin Eclipsen bensapumpun irti parkkipaikalla, oli jumalauta homma, mutta irti se lähti eikä yksikään ruuvi taikka bensalinja katkennut :D
Uusi Walbro oli tietenkin 180° väärin olevalla rungolla, mutta kyllä sen sinne sai soviteltua.

Edit: Eikä siinä vanhassa varmaan mitään vikaa oo. Uus walbro sen sijaan kuulostaa jo uutena siltä että vetelee viimeisiään
 
Viimeksi muokattu
Moottorinvaihto ja vähän muutakin viime aikoina puuhailtu, pari pikkujuttua vielä ja pääsee hakemaan koneeseen säätöjä
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210719_182647.jpg
    IMG_20210719_182647.jpg
    194.9 KB · Lukukerrat 163
  • IMG_20210719_160419.jpg
    IMG_20210719_160419.jpg
    265.5 KB · Lukukerrat 141
  • IMG_20210701_194140.jpg
    IMG_20210701_194140.jpg
    198 KB · Lukukerrat 151
Tulipa vaihdettua talvirenkaat alle. Ensimmäistä kertaa elämässä vaihtanut talvirenkaat jo lokakuussa.
 
Uusi koiranluu ruuvattu Outtikseen. Näin kissaihmisenä aina huvittaa toi nimi ;)
 
Tänään, kuten eilenkin, olen käynyt ruiskuttamassa WD-40:ä etupään kallistuksenvakaajan yhdystankoihin. Tai tarkkaan ottaen niihin kierteisiin. Kunhan sää vakautuu olisi tarkoitukseni vaihtaa iskarin yläpään laakeri. Sama tietysti molemmin puolin ja samalla pitänee uusia nuo "koiran luut". Tämän hetkiset ovat alkuperäiset. Sitten sottailin, että vaihdan myös kallistuksen vakaajan helat kun sen asetelman kerran joutuu purkamaan pois. Arvelin, että se kävisi siinä melko kivuttomasti samalla ja kyyti alkaisi olla melko lailla samanlaista kuin uudella autolla.
 
Gti hin vaihdoin sisemmän raidetangonpään. Epäily osottautui todeksi että vanha pää on jostakin eri laitoksesta, kun ulkopää oli vain 3kierrosta kierteellä. Uus on yli 1.5cm pidempi. Nyt jos käyttäs vielä aurauskulmat säätämässä.

20230522_205208.jpg
 
Mulle olivat kans laittanu Evoon jonkin liian lyhyen rt-pään aikoinaan eräässä pk-seudulla toimivassa ralliautoihin keskittyvässä pajassa. Kyllähän se aiheutti murhetta pyöränkulmien säädössä kunnes pari vuotta sitten laitoin oikean mittaisen osan.
 
Tässähän oli ostaessa kompensoitu lyhyttä kierrettä "kääntämällä" rattia booriakselilla siten että kun ratti oli suorassa, niin toiseen laitaan meni 2 täyttä kierrosta ja toiseen 3 :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ja nyt heti 9v hoksaamisen jälkeen korjasin sen uudella 14euron osalla. Tosin ostan kyl uudet (2kpl) kumia myös.
 
Lanceriin tuli vaihdettua lohkolämmittimen vastus, kun entinen heittäytyi pöhköksi. Jotenkin nahkealta on käynnistyminen tässä pakkasilla tuntunut, vaikka olisi roikan perässä pari tuntia ollutkin. Sisätilanlämmitin on kuitenkin pöhissyt, joten sitä on kuvitellut homman pelittävän. Vaan sitten mittailin vastusta yleismittarilla ja ääretöntä näytti vastusmittaus.


20240203_132220.jpg

20240202_191303.jpg

Out with the old, and in with the new. Vai miten se ChrisFix Youtubessa sanoisi? Vanha näkyi olleen 550 wattinen ja uusi 600 wattinen. Eli nyt lämpenee paremmin kuin uutena :D.
 
Vanhaan kunnon 4G63 koneeseen tuli vaihdettua venttiilivarren kumet ja tasurit. Nyt 284tkm ajettu kone käy kuin uusi. Ei nakuta eikä savuta sinistä savua. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom