Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

  • SDP

    Äänet 4 3.6%
  • Keskusta

    Äänet 7 6.4%
  • Kokoomus

    Äänet 18 16.4%
  • RKP

    Äänet 3 2.7%
  • KD

    Äänet 0 0.0%
  • Vihreät

    Äänet 1 0.9%
  • Vasemmistoliitto

    Äänet 0 0.0%
  • Perussuomalaiset

    Äänet 56 50.9%
  • Suomen Kommunistinen Puolue

    Äänet 1 0.9%
  • Itsenäisyyspuolue

    Äänet 1 0.9%
  • Piraattipuolue

    Äänet 4 3.6%
  • Muutos 2011

    Äänet 1 0.9%
  • Vapauspuolue

    Äänet 1 0.9%
  • Aku Ankka

    Äänet 2 1.8%
  • Muu

    Äänet 1 0.9%
  • En äänestä

    Äänet 6 5.5%
  • Evvk

    Äänet 4 3.6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    110

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Niin laitetaas nyt tännekin tällainen galluppi.

Itse ainakin ajattelin äänestää persuja. Äänestäisin muutosta, mutta ne ovat valitettavasti liian pieniä muutokseen :/
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Uupuu se tyhjää 2011 kans ;D http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=73811&c=5 Ja eipä niitä vaihtoehtoja kovin paljoa ole. Valtaa pitäviä ei oikein pysty kun ovat niin v*tun sekasi, vihreitä ei pysty kun ovat vielä enemmän sekasi.. jne.. Itse varmaan myös persuja.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Muutos 2011, suoran demokratian haaveilija olen :)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Kyl nojaa persujen suuntaan, katsotaan nyt, tällä seudulla kun on kokoomuksellakin muutama hyvä ehdokas. Saas nährä nyt.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Persuja ehdottomasti. En näe pienintäkään syytä äänestää mitään muuta.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

http://cms.hommaforum.org/
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Näiden vaalien olennainen asia voidaan tiivistää yhteen kysymykseen: "miten ehdokkaasi aikoo hoitaa vuosittaisen 8 miljardin budjettivajeen?"

Liikkeellä on taas runsain mitoin helppoheikkejä jotka sumuttavat kansaa lukujen mittasuhteilla ja puhumalla hypoteettisesta talouskasvusta joka hoitaa kaiken. Lupaillaan veronkorotuksia "rikkaille", määritellään mikä on taidetta jne. Vaikutukset parhaimmillaan kosmeettiset muutama sata miljoonaa, mutta samaan aikaan lupaillaan lisää rahaa yhteen jos toiseenkin tarkoitukseen eli lopputulos on pahimmillaan entistä nopeampi velkaantuminen. Osaa lupauksista ei ole edes teoriassa mahdollista toteuttaa koska Suomella ei ole mahdollisuuksia niistä itsenäisesti päättää. On tärkeää ymmärtää että mitään rahaa ei ole jaettavaksi sinne sun tänne itsestä tärkeiltä tuntuviin kohteisiin. Rahaa jaetaan jo nyt joka vuosi 8 miljardia enemmän kuin olisi varaa. Ainoa vastuullinen ratkaisu on tasapainottaa budjetti vähentämällä rahan jakamista. Tässä maassa on runsaasti byrokratiaa ja muuta tuottamatonta rahaa kuluttavaa julkisen sektorin toimintaa jolle ainoa oikea vaihtoehto on sen pois karsiminen.

Budjettivajeen hoitamatta jättäminen ja Suomeen kohdistuvien investointien väheneminen johtavat ennen pitkää Kreikan tielle. Sen jälkeen jännitetäänkin enää milloin ulkomaalaiset lainanantajat viheltävät pelin poikki ja pakottavat rankkaan muutokseen kertarysäyksellä. Minusta kuulostaa järkevältä tehdä välttämättömät päätökset hallitusti kotimaisin voimin silloin kun se ei vielä ole yhtä tuskaista.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Mä olen niin epäpoliittinen :D että mä en koskaan äänestä puoluetta vaan ehdokasta puolueesta riippumatta. Ihan sama minkä puolueen ehdokas on kunhan ei ole vihreät tai kristilliset tms.

Nyt en vaan ole ehdokasta löytänyt joka jakaisi ajatuksensa kanssani joten jäänee äänestämättä jos jatkuu näin. :-[
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tamus sanoi
Mä olen niin epäpoliittinen :D että mä en koskaan äänestä puoluetta vaan ehdokasta puolueesta riippumatta. Ihan sama minkä puolueen ehdokas on kunhan ei ole vihreät tai kristilliset tms.

Nyt en vaan ole ehdokasta löytänyt joka jakaisi ajatuksensa kanssani joten jäänee äänestämättä jos jatkuu näin. :-[

Ootkos käyny kaikki vaalikoneet lävitte? Eikös niistä löytyisi suht helposti sellainen ehdokas. Itse ainakin tein useamman vaalikoneen ja kaikissa oli yks ja sama henkilö ekana tai tokana.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Wlooffy sanoi
Ootkos käyny kaikki vaalikoneet lävitte? Eikös niistä löytyisi suht helposti sellainen ehdokas. Itse ainakin tein useamman vaalikoneen ja kaikissa oli yks ja sama henkilö ekana tai tokana.

Olen mä niitä tehnyt muutaman mutta kun ei vaan oikein osu kohdilleen. Tarvii vielä katsoa. Mulla on muutama ehdoton kriteeri jotka ehdokkaan pitää täyttää.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tamus sanoi
Mä olen niin epäpoliittinen :D että mä en koskaan äänestä puoluetta vaan ehdokasta puolueesta riippumatta. Ihan sama minkä puolueen ehdokas on kunhan ei ole vihreät tai kristilliset tms.

Nyt en vaan ole ehdokasta löytänyt joka jakaisi ajatuksensa kanssani joten jäänee äänestämättä jos jatkuu näin. :-[

Suomessa vaan on sekin yllättäen perseestä että täällä ei voi olla omaa mieltä mistään. Ihan sama mitä huutelet eduskuntaan mennessäsi että oon sitä ja tätä mieltä, jos puolue on eri mieltä niin se on sit myös sun mielipide.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Noi vaalikoneet näyttää vähän mitä sattuu. Neljä konetta nyt täytellyt aamun mittaan ja ihan eri henkilöt niissä pyörii. Ei noihin pysty luottamaan edes suuntaa-antavasti. Itse autoharrastajana kaipaisin lisää yksityisautoilukysymyksiä, koska ne rajaisi noita ehdokkaita paremmin.

Enkä nyt tarkoita aamulehden tapaisia "katumaasturi on järkevä kulkuneuvo lumisessa suomessa" tai "Koirani tai kissani saa nukkua sängyssäni" Mitähalvatun kysymyksiä ne tommoset on?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

ast sanoi
Näiden vaalien olennainen asia voidaan tiivistää yhteen kysymykseen: "miten ehdokkaasi aikoo hoitaa vuosittaisen 8 miljardin budjettivajeen?"
..

Juu, ja itse en tosiaankaan äänestä mitään näitä puolueita jotka on millään tavalla ollut mukana ehdottelemassa kaiken maailmankasettimaksuja, aseiden täyskieltoa, yksityisautoilun vähentämistä tai näitä kuuluisia "vihalakeja" jossa ihan mitä tahansa voidaan lukea vihamanifestiksi jos halutaan, tai jotain muita sekavia hourailuja.

ps. Ja laittakaapa niitä vaalikoneiden osotteita tännekkin jos niitä tiedätte.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

J. Puhakka sanoi
Juu, ja itse en tosiaankaan äänestä mitään näitä puolueita jotka on millään tavalla ollut mukana ehdottelemassa kaiken maailmankasettimaksuja, aseiden täyskieltoa, yksityisautoilun vähentämistä tai näitä kuuluisia "vihalakeja" jossa ihan mitä tahansa voidaan lukea vihamanifestiksi jos halutaan, tai jotain muita sekavia hourailuja.

ps. Ja laittakaapa niitä vaalikoneiden osotteita tännekkin jos niitä tiedätte.

Tuntuu jokaisella isommalla päivälehdellä olevan oma kone. Googleen vaan lehden nimi ja "vaalikone".
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

evo6 sanoi
Persuja ehdottomasti. En näe pienintäkään syytä äänestää mitään muuta.

Minä taas en näe pienintäkään syytä äänestää Persuja :D
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

nokonzok sanoi
Minä taas en näe pienintäkään syytä äänestää Persuja :D

Täähän se ongelmallista onkin kun yleensä mulle ehdotetussa listassa on kärkipäässä persuja, nimet vaan vaihtuu. Mutta persuja mä en halua äänestää. :D
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Biim sanoi
Täähän se ongelmallista onkin kun yleensä mulle ehdotetussa listassa on kärkipäässä persuja, nimet vaan vaihtuu. Mutta persuja mä en halua äänestää. :D

Mullekin tarjoaa persuja kokoajan mutta niistä on jäänyt sellainen "punaniskaöykkäri"kuva päälle. Sitten taas noi julkkisehdokkaat on vaan jotenkin hmm, epäuskottavia. Yhtä sellaista mulle noi koneet tarjoaa ja ajatuksetkin menee aika yksiin. Tarvii miettiä vielä.
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

nokonzok sanoi
Minä taas en näe pienintäkään syytä äänestää Persuja :D

Juu pitäähän toki eriäviäkin mielipiteitä olla... niitä sanotaan myös nimellä vähemmistö ;D kuten ylläolevasta äänestyksestäkin näkee :)

Ihan pari keskustelu olen katsonut jossa on ollut Soini ja ne muut niin jotenkin Soinin puhe on ainoa josta jää edes jotain mieleen. Mutta kyllä noi vaalikoneet jotain suuntaa antavaa kertoo. Itse tein jonkun vaalikoneen niin 10 eniten asoista samaamieltä olevien joukossa oli 8 persua ja pari jotain muuta.

kylla_kansa_tietaa.jpg
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tähän asti valtaapitäneiden (Kok, Kepu, SDP, Vihreät, RKP) vuosikymmeniä jatkunut, naurettava "leikitään-vuoroin-hallituksessa-vuoroin-oppositiossa-ja-vaihdetaan-ohjelmaa-tilanteen-mukaisesti" piirileikki yhdistettynä kansanedustajien äänestyskäyttäytymiseen (on edustaja asiasta mitä mieltä tahansa, niin silti yleensä äänestetään puolueen johdon valitseman linjan mukaisesti, esimerkkejä riittää) on ajanut demokratian varsinaiseen rappiotilaan Suomessa. Ja se kyllä näkyy: suurimmat puolueet viittaavat täysin avoimesti kintaalla kansan mielipiteelle, puhumattakaan että tekisivät asioille jotain (esimerkkejä: maahanmuuttopolitiikka, energianverotus, valtionyhtiöiden valvonta, kansallisomaisuuden myynti ulkomaisille sijoittajille, kriminaalipolitiikka, vientiteollisuuden alasajo milloin milläkin rasitteella, kansanäänestyksiä vastaan haraaminen, poliittiset suojatyövirat, virka-aseman väärinkäytökset yms vastaavat skandaalit, käsittämättömän laaja rakenteellinen korruptio, normaali ihmisen ostovoiman ajaminen Albaanian tasolle, jne jne.). Jos kansa on erimieltä, niin todetaan vaan kansan olevan väärässä. On päässyt täysin unohtumaan, että kenen mandaatilla siellä oikein häärätään.

Tosin, kansa voi toki katsoa myös peiliin: palkitsemalla tällaista käytöstä vaaleista toiseen uudelleen valinnalla, lähetetään selvä viesti poliittisella eliitille: samanlainen muka-demokraattinen puuhastelu ja sikailu voi huoletta jatkua.

Eli oma valintani tulee varmasti löytymään tuon viisikon ulkopuolelta. Taloustasapainon TULEVAN korjaamisen lisäksi kannattaa äänestäessä muistaa ketkä/mitkä tahot ovat olleet luomassa tätä epätasapainotilaa. Monilla vanhoilla puoleilla on ollut vuosikymmeniä aikaa tehdä asialla jotain, ja suunta on ollut koko ajan huonompaan. Miten sieltä (vanhoilta) yhtäkkiä löytyisi lääkkeet näiden vaalien jälkeen, kun ei niitä aiempinakaan vuosikymmeninä ole löytynyt, päinvastoin? Onko uusilla puoleilla mitään pikalääkettä asiaan, ehkä ei, mutta kun katselee vanhojen track-recordia, niin itselleni tuli mieleen, että ei tuon viisikon ulkopuolelta äänestäessä ainakaan YHTÄÄN HUONOMMIN voi enää mennä.

EDIT: typoja
 

cristan

Active Member
Club Member
Rekisterinhoitaja
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
26 Tammikuu 2003
Sijainti
Hönölä
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Ei ole äänioikeutta niin ei tarvi pähkäillä ketä äänestää :)
Toisaalta kuitenkin asun ja maksan verot Suomeen mutta en voi olla mukana vaikuttamassa minkälaisia päättäjiä eduskuntaan valitaan ::)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

cristan sanoi
Ei ole äänioikeutta niin ei tarvi pähkäillä ketä äänestää :)
Toisaalta kuitenkin asun ja maksan verot Suomeen mutta en voi olla mukana vaikuttamassa minkälaisia päättäjiä eduskuntaan valitaan ::)

Kuin?
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

PS:ää ajattelin äänestää ja heidän Teemu Lahtista. Vaikuttaa mielestäni kaikin puolin asialliselta hepulta (toivottavasti en mainostanut liikaa). En tiedä saako Persut muutosta aikaan, mutta onpahan yksi ääni ainakin pois vihreiltä ja muilta maailman syleilijöiltä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Vaalikone valitsi mulleki kärkeen persuja ja muutaman "vapaustaistelija" tms puolueen hemmon.
Voittajaks näyttäis tuleva yks ralliautoiluakin harrastava hemmo, eli ei huono mielestäni :peukku
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Autoliiton sivulta löytyy vaalikone jossa pääpaino on autoilussa:

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/vaalikone/
 

cristan

Active Member
Club Member
Rekisterinhoitaja
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
26 Tammikuu 2003
Sijainti
Hönölä
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

nokonzok sanoi

Muu maa mustikka, ehkä mamuksikin voisi kutsua :eek: (blondi olen...)
Olen muun Euroopan unionin jäsenvaltion kansalainen. Saan äänestää ainoastaan kunnallisvaaleissa ja yhdistystoiminnassa, jeij :peukku
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tamus sanoi
Mullekin tarjoaa persuja kokoajan mutta niistä on jäänyt sellainen "punaniskaöykkäri"kuva päälle. Sitten taas noi julkkisehdokkaat on vaan jotenkin hmm, epäuskottavia. Yhtä sellaista mulle noi koneet tarjoaa ja ajatuksetkin menee aika yksiin. Tarvii miettiä vielä.
Enpä nyt tiedä voiko korkeakoulututkinnon omaavia tyyppejä pitää punaniskaöykkäreinä. Persuilta löytyy nimittäin ihan tohtorismiehiäkin.
 

JasoX

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2009
Sijainti
Hellsinki
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

kaikki tähän mennessä tehdyt vaalikoneet tarjoaa persuja koko ajan, joten eiköhän se sinnepäin kallistu. Ei se ainakaan huonompaan suuntaan enään voi mennä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tuossa yksi hyvä leikkauskohde. Tippuisi heti tarvittavan velan määrästä 12%

http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2011/04/06/suomi-antoi-kehitysapua-187-euroa-suomalaista-kohden/20114900/12
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Jätän äänestämättä!!

Turha äänestää, kun kuitenkin aina tulee näitä parhaimpia päätöksiä ... E10-bensa, haja-asutuksen jätevesilaki ...
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Niko Päivinen sanoi
Tähän asti valtaapitäneiden (Kok, Kepu, SDP, Vihreät, RKP) vuosikymmeniä jatkunut, naurettava "leikitään-vuoroin-hallituksessa-vuoroin-oppositiossa-ja-vaihdetaan-ohjelmaa-tilanteen-mukaisesti" piirileikki yhdistettynä kansanedustajien äänestyskäyttäytymiseen (on edustaja asiasta mitä mieltä tahansa, niin silti yleensä äänestetään puolueen johdon valitseman linjan mukaisesti, esimerkkejä riittää) on ajanut demokratian varsinaiseen rappiotilaan Suomessa. Ja se kyllä näkyy: suurimmat puolueet viittaavat täysin avoimesti kintaalla kansan mielipiteelle, puhumattakaan että tekisivät asioille jotain (esimerkkejä: maahanmuuttopolitiikka, energianverotus, valtionyhtiöiden valvonta, kansallisomaisuuden myynti ulkomaisille sijoittajille, kriminaalipolitiikka, vientiteollisuuden alasajo milloin milläkin rasitteella, kansanäänestyksiä vastaan haraaminen, poliittiset suojatyövirat, virka-aseman väärinkäytökset yms vastaavat skandaalit, käsittämättömän laaja rakenteellinen korruptio, normaali ihmisen ostovoiman ajaminen Albaanian tasolle, jne jne.). Jos kansa on erimieltä, niin todetaan vaan kansan olevan väärässä. On päässyt täysin unohtumaan, että kenen mandaatilla siellä oikein häärätään.

Tosin, kansa voi toki katsoa myös peiliin: palkitsemalla tällaista käytöstä vaaleista toiseen uudelleen valinnalla, lähetetään selvä viesti poliittisella eliitille: samanlainen muka-demokraattinen puuhastelu ja sikailu voi huoletta jatkua.

Eli oma valintani tulee varmasti löytymään tuon viisikon ulkopuolelta. Taloustasapainon TULEVAN korjaamisen lisäksi kannattaa äänestäessä muistaa ketkä/mitkä tahot ovat olleet luomassa tätä epätasapainotilaa. Monilla vanhoilla puoleilla on ollut vuosikymmeniä aikaa tehdä asialla jotain, ja suunta on ollut koko ajan huonompaan. Miten sieltä (vanhoilta) yhtäkkiä löytyisi lääkkeet näiden vaalien jälkeen, kun ei niitä aiempinakaan vuosikymmeninä ole löytynyt, päinvastoin? Onko uusilla puoleilla mitään pikalääkettä asiaan, ehkä ei, mutta kun katselee vanhojen track-recordia, niin itselleni tuli mieleen, että ei tuon viisikon ulkopuolelta äänestäessä ainakaan YHTÄÄN HUONOMMIN voi enää mennä.

EDIT: typoja

amen
 

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Ainahan voi viedä tyhjän lapun, jos ei vie edes tyhjää lappua niin ei parane valittaakaan. :peukku

Mulla painottuu kyllä muuhun kuin autoiluun oma äänestys, vaikka autoilu lähellä sydäntä onkin. Kyllä mun rahoja riistetään enemmän sähköstä ja vedestä yms. ilmasto pelleilystä. Kummasti vaan nytkin talvella meni lämmitykseen entistä enemmän energiaa, vaikka ilmasto muka lämpiää.

Uskooko tohon lämpenemiseen vielä joku? :nykii
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

En tiiä vielä ketä äänestää mutta varmaankin sellasta nuorta ehdokasta joka ei aja leikkauksia lapsiperheille. Päivähoitomaksut on jo nyt aika korkeita, lapsilisät naurettavia (päivähoitomaksu 400€/kk, lapsilisät 200€/kk). Ensiasunnon korkovähennykseen ei myöskään saa kajota. Omakotitalossa asujana sähkön hinnan kallistuminen huolestuttaa. Eikä se autoilukaan Suomessa halpaa ole, ei sillä että pitäs ilmasta olla mutta tasapuolista kohtelua kaikille ja sit jos halutaan niin jotain porkkanaa sinne pienipäästöisyyden puolelle. Ei ketään pidä pakottaa mihinkään mutta ohjata voi.
 
M

mikada

Guest
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

No tein ylen vaalikone testin ja 10 sopivimman joukossa 5 kpl Persuja ja 5 epäsopivimman joukossa 4 kpl kokoomuslaisia. Eli enpä taida ainakaan noita Suomea kaikkiin rahastus soppiin vieviä öykkäreitä äänestä ;)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Wlooffy sanoi
Tuossa yksi hyvä leikkauskohde. Tippuisi heti tarvittavan velan määrästä 12%

http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2011/04/06/suomi-antoi-kehitysapua-187-euroa-suomalaista-kohden/20114900/12

Niin ja sekin vielä, että paljon tuosta summasta oikeasti menee siihen mihin se on tarkoitettu?

Jr- sanoi
Päivähoitomaksut on jo nyt aika korkeita, lapsilisät naurettavia (päivähoitomaksu 400€/kk, lapsilisät 200€/kk).

Missä näin on? Vantaalla yhden lapsen perhepäivähoitomaksu on 250e/kk ja lapsilisä 100e/kk
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Missä näin on? Vantaalla yhden lapsen perhepäivähoitomaksu on 250e/kk ja lapsilisä 100e/kk

ihan normaali myös täällä susirajalla
250e hoito ja l.lisä ~100e
Täällä vain tulotasot eri perus kk palkat on 1200e max...

Tapatalk@iPhone
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

cristan sanoi
Muu maa mustikka, ehkä mamuksikin voisi kutsua :eek: (blondi olen...)
Olen muun Euroopan unionin jäsenvaltion kansalainen. Saan äänestää ainoastaan kunnallisvaaleissa ja yhdistystoiminnassa, jeij :peukku

No näin vähän arvelinkin, mutta jotenkin olin muistavinani, että myös eduskuntavaaleissa olisi saanut äänestää. Lienen kuitenkin siis väärässä :)

evoluutio sanoi
Enpä nyt tiedä voiko korkeakoulututkinnon omaavia tyyppejä pitää punaniskaöykkäreinä. Persuilta löytyy nimittäin ihan tohtorismiehiäkin.

Korkeakoulututkinto ei tee kenestäkään yhtään sen kummempaa. Kyllä sieltä tohtorissaralta löytyy ihan samanlaisia punaniskajuntteja kuin muualtakin.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Ääni oikeutta käytetty ennakkoon.
 
M

mikada

Guest
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Tamus sanoi
Mullekin tarjoaa persuja kokoajan mutta niistä on jäänyt sellainen "punaniskaöykkäri"kuva päälle.
Eikös tuo kuva sovi parhaiten kokoomuslaisille, kun nehän on ihan sotahullua porukkaa :D

nokonzok sanoi
Korkeakoulututkinto ei tee kenestäkään yhtään sen kummempaa. Kyllä sieltä tohtorissaralta löytyy ihan samanlaisia punaniskajuntteja kuin muualtakin.
Tuo on kyllä täysin totta.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

No noista persuista yms tulee heti vaan mieleen että lähdetään soitellen sotaan. Tosiasiahan on se että mikään ei kovin suuresti muutu vaikka siellä puolueet muuttuisi. Onhan se hienoa kalastella äänestäjiä radikaaleilla ja tunteita nostattavilla aiheilla kuten vaikkapa maahanmuutto ja nyt ah niin ajankohtainen ydinvoima. Rajoja ei suljeta vaikka Soini olisi pääministeri, eläkeiät tulevat nousemaan, veroja lisätään pikkuhiljaa, valtio velkaantuu ja kehitysmaihin syydetään rahaa. Vaikka siellä olisi mitä hallituksessa. Se nyt vaan on fakta. :) Ne nyt vaan jauhaa sitä chaibaa siellä, aina ja ikuisesti.

Mutta mä löysin ehdokkaani. Maanläheinen julkkis, ystävällinen, "pientä ihmistä" ajatteleva suurperheellinen joka ei ole liian eko. Kannattaa ydinvoimaa, siviiliautoilua sekä ajaa perheiden ja pienituloisten etuja sekä ajattelee maahan muutosta samalla tavalla kuin minä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Ottakaa huomioon että perinteisissä puolueissa on nyt myös runsaasti uutta vertaa jotka ajavat huomattavasti puolueen virallisesta linjasta poikkeavaa politiikkaa. Mitä enemmän nämä ehdokkaat saavat kannatusta ja pääsevät läpi sitä enemmän puolueiden linjaukset muuttuvat. Persut ei todellakaan ole ainoa tapa protestoida.

Kokoomuksella esim. on hyviä, asiaansa uskovia ja mielipiteidensä takana seisovia ehdokkaita Helsingissä ja Uudellamaalla.
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Kyllä se ääni taitaa jollekkin nuorelle persulle mennä, toki tuo muutos 2011 kiinnostaisi mutta sillä on ehdokkaita niin vähän tääläpäin ettei sopivaa ole. Oman ääneni ratkaisee tärkeimpänä maahanmuuttopolitiikka (joku roti tähänkin hommaan) sekä eläkeikä ja muuten työläisen elämää koskevat asiat..Toki moni muukin asia. ;D Viime vuonna taisin äänestää Suomen kansan sinivalkoisia (nykyinen vapauspuolue) ja tiedä vaikka tänäkin vuonna ääneni sinne menisi, Vaasan vaalipiirissä nro:lle 2..Saa nähdä. :nykii En varsinaisesti äänestä puoluetta vaan itse ihmistä ja hänen mielipiteitänsä.
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

ast sanoi
Ottakaa huomioon että perinteisissä puolueissa on nyt myös runsaasti uutta vertaa jotka ajavat huomattavasti puolueen virallisesta linjasta poikkeavaa politiikkaa. Mitä enemmän nämä ehdokkaat saavat kannatusta ja pääsevät läpi sitä enemmän puolueiden linjaukset muuttuvat. Persut ei todellakaan ole ainoa tapa protestoida.

Kokoomuksella esim. on hyviä, asiaansa uskovia ja mielipiteidensä takana seisovia ehdokkaita Helsingissä ja Uudellamaalla.
Tässä kohtaa on syytä taas muistaa suhteellisen vaalitavan epädemokraattisuus. Eli: vaikka äänestäisikin jotain "uutta verta" omaavaa ehdokasta, saattaa käydä niin, että antamasi ääni ei riitä nostamaan häntä eduskuntaan, mutta se sen sijaan riittää jonkin toisen samanpuolueen ehdokkaan tulemaan valituksi joka sitten voikin olla näitä vanhan linjan pukareita. Esimerkki: voisin ilomielin äänestää Risto Kuismaa, mutta koska ääneni voisi pahimmassa tapauksessa mennä Kimmo Kiljusen tai Maria Guzeninan hyväksi, niin äänestän kokonaan toisen puolueen ehdokasta.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

ast sanoi
Kokoomuksella esim. on hyviä, asiaansa uskovia ja mielipiteidensä takana seisovia ehdokkaita Helsingissä ja Uudellamaalla.

Voin tässä julkisesti tunnustautua ko. puolueen mieheksi. Äänestäisin mielelläni nimenomaan jotain "nuorta ja vihaista miestä / naista", mutta ei ainakaan vaalikoneiden perusteella tunnu ihan kuitenkaan mieluista löytyvän. Rydmania tyrkyttävät aina kärkisijoille, mutta joku siinä kuitenkin mättää. Stubb olisi kova, mutta se on taas Uudenmaan miehiä. Vaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa :)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

nokonzok sanoi
Voin tässä julkisesti tunnustautua ko. puolueen mieheksi. Äänestäisin mielelläni nimenomaan jotain "nuorta ja vihaista miestä / naista", mutta ei ainakaan vaalikoneiden perusteella tunnu ihan kuitenkaan mieluista löytyvän. Rydmania tyrkyttävät aina kärkisijoille, mutta joku siinä kuitenkin mättää. Stubb olisi kova, mutta se on taas Uudenmaan miehiä. Vaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa :)
+1
Vaalikoneiden perusteella löytyy yksi selkeä ylitse muiden :) Ja esim. maikkarin vaalikone tarjoaa 10 sopivimman joukkoon 8 kokoomuslaista ;) Niin ei ole vaikeaa miettiä, vaikken suoranaisesti koskaan ole puolueita äänestänyt niin tuolta sitä oikeinta porukkaa vaan tuntuu löytyvän joka kerta...
Persujen touhuista en sano mitään muuta ku et on toi niitten pääjehu aika tapaus ::)
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Itellä aika pitkälti sellasta pienimmän pahan valitsemista, järkeviä ajatuksia tuntuu löytyvän lähinnä Muutos 2011, Piraattipuolueen, Kokoomuksen ja Perussuomalaisten riveistä. Muutos ja Piraatit kuitenkin on minun makuuni vähän liian laidasta laitaan värikästä sakkia ja toisaalta todennäköisesti sen verran promilletavaraa että tuskin asioihin saisi hirveästi vaikutettua. Soinin arvojen kanssa olen pitkälti sataprosenttisesti eri mieltä, mutta sitten taas Kokoomuksessa puoluekuri mitätöi nuivalle ehdokkaalle annetun äänen maahanmuutto- ja EU-asioissa. Joten eiköhän se oma ääneni osu arvoliberaalille Perussuomalaiselle, kotikylän Teemu Lahtinen vaikuttaisi varsin fiksulta tapaukselta.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

nokonzok sanoi
Vaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa :)

Totta. Zyskowicz on sitäpaitsi pienen ihmisen kannalla. Kerran törmäsin siihen humalapäissäni ja jäätin juttelee. Olis halunnu että edes toinen tytöistä joka roikku mun kainalossa, oltais annettu pitämään seuraa mun kaverille, joka käveli yksin, ihan tasa-arvon nimissä :D Tästä tosin +6 vuotta. Toinen tytöistä on vieläkin mun kainalossa. :)

Ei mut oikeesti. Se on hauska mies IRL.

Autopuolen vaalikoneet testattu. Jotenkin ei oo hirveesti luottoo mihinkään iltalehden vaalikoneisiin. Onks ideoita muista varteenotettavista vaalikoneista?

Mun mielestä, vaikkakin autoharrastajana, kannattaa noissa auto/bensavero jupakoissa mielummin äänestää jotain, joka käsittää mikä siinä asiassa on syy. Korkeat maksut/verotus autopuolellahan on vain seuraus.

Enkä myöskään usko että Suomi lakkaisi syytämästä sitä 0,55% BKT:stä sinne Afrikkaan/Muille. Mut ite ruvennu ottamaan sitä linjaa että kun ei ole ennen toiminut niin jos vaihtaisi kelkan ihan toiseen suuntaan, ja katsoisi seuraavaa äänestystä ennen että oliko parempi ennen vai nyt?
 

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

Urran sanoi
Autopuolen vaalikoneet testattu. Jotenkin ei oo hirveesti luottoo mihinkään iltalehden vaalikoneisiin. Onks ideoita muista varteenotettavista vaalikoneista?

Hesarin ja Ylen on ehkä asiapitoisimmat mitkä on tulleet vastaan.
 
M

mikada

Guest
Vs: Mitä puoluetta äänestät eduskuntavaaleissa

nokonzok sanoi
Vaan jos ei muuta keksi niin aina on Ben Z. Pätevä pitkän linjan puurtaja, ja onpa tullut useammankin kerran tavattua viihdepitoisissa tilaisuuksissa :)
Urran sanoi
Ei mut oikeesti. Se on hauska mies IRL.
Eli Benille pitäis sitten vissiin sallia oma vapaus olla istunnoissa pikkusievässä, kun se kerta vaikuttaa asialliselta ollessa viihteellä ;D Vai menikö tuo johtopäätös nyt oikein ???
 
Ylös Bottom