Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Itselläni tuossa viikko sitten kolahti pohja maahan routamontusta ajaessani, vaikka alusta on suht. vakio (Bilstein B6:t Mitsun tehdasjousilla). Mahtaako edes löytyä tarvikejousia, jotka eivät madalla..?

Kannattaa varmaan harkita maasturin ostoa jos lisää maavaroja haet. Noita Hummereita lähtee nykyään melko kilpailukykyisiin hintoihin.

Tai sit joku vanhempi Range. :peukku
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

M.V sanoi
Joo -15 se vaan pudottaa papereiden mukaan takana (jos todellisuudessa edes sitäkään). Keula tippui sitten reilummin (vakioon verrattuna).
Mutta kuiteski auto on ehkä vähän liian korkea vielä mutta ajo on kyllä paljon mukavempaa...


ahaa,mulle tulee H&R -35/-25 tai sitten annettu väärää tietoa ::)
 

Evo driver

ex. Evolution IX GSR -06
Liittynyt
11 Marraskuu 2005
Sijainti
Pohja
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Tuv todistuksesta vielä tarkistin niin 35/15 on toi madallus. Voi ne olla erilaiset madalluksen suhteen noi MR jouset, pistä uusis kuvaa sitten kun ne ovat paikoilla niin voi vertailla.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

noiden fq360 mr jousien piti pudottaa vakioon nähden -10/-5. noh, takaa ehkä putos sen 10mm mut ei edestä yhtään imo

mut tässä kuvassa itse fq360 mr ja korkeus täysin sama
lancer_evolution_ix_mr_2006_02.jpg


ei nakkikioskin "kaunein" mut toivotaa et o performance kohallaa.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Makeko sanoi
mut tässä kuvassa itse fq360 mr ja korkeus täysin sama

Tuo ei ole FQ. Tuo on ameriikan malliston auto. Esim. ratti väärällä puolella , taka puskurin patti + sivulla äärivalot. Ja lisäksi etuvalot erilaiset kuin EU ja UK malleissa.

Mut joo yritit vaan kertoa ,että Evon vakio alusta ei ole madallussarja. Se on varmasti totta.
 

Evokuutio

Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR -07
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Tuo malli se pitäisi saada. Kun saisi vielä vasemmanpuoleisella ohjauksella... :)

aloita vaikka sillä, että ostat multa ton mallin alkuperäisen hiilikuitu alahelman ;)
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Tai sit joku vanhempi Range. :peukku

Tommoista ei ehotella ihan selvinpäin, ei edes piikkinä 8)

Meikäläisen Evo pysyy "maasturina" kun tuli tupeloitua tuo autotallin luiska liian jyrkäksi. Eli malluaskin mentävä rako lokasuojan välissä pysyy. Toki iskareita ja jousia voi vaihdella parempiin vaikkei auton etuhelmalla muurahaisia tapeta. Vai voiko?
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Evokuutio sanoi
aloita vaikka sillä, että ostat multa ton mallin alkuperäisen hiilikuitu alahelman ;)
Valitettavasti meikäläisen mielestä tuo aloitus tapahtuisi justiinsa väärästä päästä. Eniten tuossa mallissa minua kiinnostaa jousitus, vanteet ja se miten teho/vääntöpuoli on saatu sille tasolle millä se on...
 

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Valitettavasti meikäläisen mielestä tuo aloitus tapahtuisi justiinsa väärästä päästä. Eniten tuossa mallissa minua kiinnostaa jousitus, vanteet ja se miten teho/vääntöpuoli on saatu sille tasolle millä se on...
Ei se mikään kauhean "erikoinen" laitos ole.
Koneessa softa, putki ja bensapumppu.
Alustassa Bilsteinit ja madallusjouset.
Vanteet speedlinet
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Tuo malli se pitäisi saada. Kun saisi vielä vasemmanpuoleisella ohjauksella... :)

Onhan sulla sama auto jo ? Osia tilaamaan ! Palikat kiinni ja ECU säätöihin. Ei ole kovin monimutkainen juttu.
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Muistaakseni tuossa on HKS:n välijäähdytin ja jokin kuulalaakeriturbo (olisiko sekin ollu HKS:n). Noi taitaa jo kahdestaan maksaa maltaita. Onkohan tuota säätöä muuten toteutettu sillä paljon morkatulla fuelcutdefenderillä..? Otsikossa pysyäkseni täytyy todeta, että olen yrittänyt jo pari vuotta tonkia selville noita MR mallien Eibach-jousien (ehkä ennemmin ne mustat IX MR 320-340 malleissa olleet 10/5 madalluksiset) osanumeroita ja mestaa mistä ne voisi uutena tilata, mutta hyvin ovat onnistuneet tuotteen salaamaan. Nuo Speedlinen vanteet ei lopulta taida olla sieltä kevyimmästä päästä...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Muistaakseni tuossa on HKS:n välijäähdytin ja jokin kuulalaakeriturbo (olisiko sekin ollu HKS:n). Noi taitaa jo kahdestaan maksaa maltaita. Onkohan tuota säätöä muuten toteutettu sillä paljon morkatulla fuelcutdefenderillä..? Otsikossa pysyäkseni täytyy todeta, että olen yrittänyt jo pari vuotta tonkia selville noita MR mallien Eibach-jousien (ehkä ennemmin ne mustat IX MR 320-340 malleissa olleet 10/5 madalluksiset) osanumeroita ja mestaa mistä ne voisi uutena tilata, mutta hyvin ovat onnistuneet tuotteen salaamaan. Nuo Speedlinen vanteet ei lopulta taida olla sieltä kevyimmästä päästä...

Tuosta tarkat specksit :

Evo IX MR – As IX GSR plus:
• Self-levelling headlights
• No additional alarm fob (built into key);
• Ralliart Wing Mirrors (on some models)
• Carbon front lip
• New turbo with titanium aluminium alloy turbo fins & reduction in compressor inlet diameter (15.5)
• 17in, 11-spoke Speedline Turini alloy wheels
• Privacy glass
• Lowered ‘Eibach’ coil springs – 10mm front / 5mm rear
• Aluminium door sill plates
• Piano black dash inserts
Evo IX FQ 300 – As IX GSR plus:
• Foglight
• PIAA lights and wipers
• FQ badges
• HKS panel filter

Evo IX FQ 320 – As FQ300 plus:
• HKS Superdrager exhaust
• HKS hardpipe kit
• Keyless entry
• Ralliart sports pedals
• Puncture repair kit

Evo IX FQ 340 – As IX FQ 320 plus:
• SmartNav
• Ralliart Leather/alcantara seats
• Remap


Evo IX FQ 360 – As IX FQ 340 plus:
• Race Cat
• Ecutek remap
• Speedline 5 spoke alloys
• Triple Gauge Din Unit: battery voltage, Oil temperature and Boost (reads up to 1.5bar)
• Uprated 225 l/ph fuel pump
• Carbon vortex generator
• Carbon front splitter
--------------------------------------------------------------------------------------

Alustaa varmaakin saa VEHOsta ,kun kysyy Bilsteinin alustaa Evoon... Muttei ole ilmainen.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
Mikä bensapumppu siel muuten on?

-JP- sanoi
Tuosta tarkat specksit :

Evo IX FQ 360 – As IX FQ 340 plus:
• Uprated 225 l/ph fuel pump

Muuta tietoako ei kellään ole? Onks toi ns. orkkisosa jos esim. Veholta kysyy?

-JP- sanoi
Evo IX FQ 300 – As IX GSR plus:
• Foglight

Mistähän tollasia? ???
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
Muuta tietoako ei kellään ole? Onks toi ns. orkkisosa jos esim. Veholta kysyy?

Walbro käy sinne pumpuksi.

Sumuvalo tulee muistaakseni ajovaloumpion sisään. Eli lisäät polttimoita.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Otsikossa pysyäkseni täytyy todeta, että olen yrittänyt jo pari vuotta tonkia selville noita MR mallien Eibach-jousien (ehkä ennemmin ne mustat IX MR 320-340 malleissa olleet 10/5 madalluksiset) osanumeroita ja mestaa mistä ne voisi uutena tilata, mutta hyvin ovat onnistuneet tuotteen salaamaan.

Ensimmäinen haku MLR:stä: http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=145494&highlight=mr+eibach+part+number
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
Kerrotko, et millanen poltin sinne menee? Siis niihin keskimmäisiin(kö) linsseihin?

Katon huomenna ton ja kerron sit. Joo juuriki niihi keskimmäisiin. Mut ei omasta mielestä niinkää tarpeelliset. En oo tainnu kertaakaa käyttää ajossa.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ei missään. Ihmettelinkin, et saako niihin keskimmäisiin laitettua jotkut polttimot. Jenkkimallis eikös oo vakiona...?
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
Ei missään. Ihmettelinkin, et saako niihin keskimmäisiin laitettua jotkut polttimot. Jenkkimallis eikös oo vakiona...?

Jotkut tuuninki takavalot ilmeisesti? Jenkeissä eivät takasumaria käytä, euroautoissa pakollinen varuste, joten ihan orkkisvaloissa ne sumarit kyllä löytyy.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nokonzok sanoi
Jotkut tuuninki takavalot ilmeisesti? Jenkeissä eivät takasumaria käytä, euroautoissa pakollinen varuste, joten ihan orkkisvaloissa ne sumarit kyllä löytyy.

Mikko : Etuvaloista kyse nyt...
 

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Etusumarit on sisimissä kohdissa umpioita. EU-versiossa on vain umpinaiset kromipallot niiden kohdalla.
USD/JDM-versiossa taasen löytyy paikat.
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kiitoksia tiedoista.

-JP- sanoi
Alustaa varmaakin saa VEHOsta ,kun kysyy Bilsteinin alustaa Evoon... Muttei ole ilmainen.
Nuo Bilsteinin iskarit mulla onkin (ei tosin Vehosta ostettuna), mutta niiden seurana on ihan Mitsun omat jouset (sama yhdistelmä kun IX Ultimatessa) kun taas noissa MR:ssä sanotaan olevan samojen iskareiden kavereina tosiaan nuo Eibachit. Tuossa Biimin osoittamassa linkissä mainittiin kyllä FQ-360:n jousien koodit, mutta ainakin etujousien osalta koodi näytti olevan sama kuin perus-suomi ysissä (MN101464). Tuo numero ei viitanne millään lailla Eibachiin, luulisin. Ja näköjään tuolla Lancerregisterissä ihmeteltiin samaa kuin minä, että mistä ihmeestä saisi nuo MR-Eibachien osanumerot selville...
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Kiitoksia tiedoista.
Nuo Bilsteinin iskarit mulla onkin (ei tosin Vehosta ostettuna), mutta niiden seurana on ihan Mitsun omat jouset (sama yhdistelmä kun IX Ultimatessa) kun taas noissa MR:ssä sanotaan olevan samojen iskareiden kavereina tosiaan nuo Eibachit. Tuossa Biimin osoittamassa linkissä mainittiin kyllä FQ-360:n jousien koodit, mutta ainakin etujousien osalta koodi näytti olevan sama kuin perus-suomi ysissä (MN101464). Tuo numero ei viitanne millään lailla Eibachiin, luulisin. Ja näköjään tuolla Lancerregisterissä ihmeteltiin samaa kuin minä, että mistä ihmeestä saisi nuo MR-Eibachien osanumerot selville...


tossa MR mallissa taitaakin olla ero niissä takajousissa suomi ysin jousiin.
ainakin MR mallin H&R jouset eroaa mataluudeltaan takajousissa ihan suomi jousiin verrattuna.ero on huima 5mm :D
edessä madallus on sama.
mulle tuli tänään matkahuoltoon MR mallin H&R madallus jouset.pitää hakea pois :peukku
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

uusis sanoi
tossa MR mallissa taitaakin olla ero niissä takajousissa suomi ysin jousiin.
ainakin MR mallin H&R jouset eroaa mataluudeltaan takajousissa ihan suomi jousiin verrattuna.ero on huima 5mm :D
edessä madallus on sama.
mulle tuli tänään matkahuoltoon MR mallin H&R madallus jouset.pitää hakea pois :peukku
No onnea hankinnalle sitten vaan, mutta onko tosiaan jossain MR mallissa H&R:n jouset valmiina alla? Olen käsittänyt MR:issä olevan vain Eibachia tai Mitsun omia jousia.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
No onnea hankinnalle sitten vaan, mutta onko tosiaan jossain MR mallissa H&R:n jouset valmiina alla? Olen käsittänyt MR:issä olevan vain Eibachia tai Mitsun omia jousia.


no ei varmaan ole H&R jousia mutta nämä H&R jouset on tehty MR bilsteinin alustalle kun ne vakio ysin alustaan menevät H&R jouset ei ilmeisesti mene tuohon bisteiniin.takajousissa ero jos oikein muistan.eikä tässä nyt mitään hätää ole,jos ne ei jostain syystä käy niin ne vaihdetaan toisiin :peukku
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?


eilen meni evoon alustasatsi (KW V3) alle (kiitokset pekelle ;)). madallusta tuli omien mittausten mukaan 47/23mm vs vakio gsr. eteen jäi varaa tiputtaa n. 10mm, taakse enemmän. omaan silmään toi näyttää ihan hyvältä, eikä käytettävyyskään kärsinyt hirveesti. :) jäykkyyssäädöt on puolivälissä, täytyy niitä säädellä sitten joskus ajan kanssa.. ei se nyt ainakaan kovempi ole kuin vakiona, mutta kenties hieman mukavampi..

lähtötilanne:
evovakio.jpg


lopputulos:
evokw.jpg


kuvauspaikalla lievä ylämäki. ois pitänyt ottaa kuvat auto toisinpäin, niin ei tulis tota "keulimisefektiä". :(
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Onpas se Evo heti eri hienon näköinen, onnistuko säätäminen ok? Jokos sait kulmatkin säätöihin?
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
Onpas se Evo heti eri hienon näköinen, onnistuko säätäminen ok? Jokos sait kulmatkin säätöihin?

joo, kyllä toi tiputus toi kieltämättä ulkonäköä. en ole noita ite säätänyt ollenkaan vielä, mutta katselin kyllä vieressä, kun arto laittoi tolpat paikalleen.. korkeuden "valitsin" toki itse. niin joo, ja ne kulmat on katsottu myös. eikä ainakaan huonommaksi muuttunut! :D
 
Ylös Bottom