Miten Evo IX mukavammaksi?

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

nyt ajettuani tovin matkan noilla H&R jousilla bilsteinin seurana motarilla niiin voi sanoa että pintakovuus paheni ja nypyttää enempi :-\ ratissa tuntuu sormille renkaan tärähdykset pienenä kihelmöintinä..
luulen että kovassa ajossa tuo setti on parempi mutta normi ajoon saatto tulla turhan pinta kova ::)
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

simonsays sanoi
Suo anteeksi OT mutta mä en ymmärrä sun fiksaatiota noihin jousivaihtoihin ja "orkkisiskareissa" pysymiseen.

Sä haluat päästä mahdollisimman lujaa radalla ja et halua sen kummemmin päivittää alustaa niihin vauhteihin sopvaksi?

Vois sullakin useampi sekunti lähteä kierrosajoista kunnon alustalla.. :)

njoo kyllä, oikees oot. on kokemusta coileista ja hyväthä ne o radalla. jotenki vaa kiehtoo tää bilstein ja oikeesti hyvä-jousi-yhdistelmä ku ovat kehuneet... samalla säästys tolppien vaihto ja kulmien säädätys kevääl/syksyl. sellane "racepainotteinekompromissi" :)

mut kuha nyt täs kattoo..
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

ewopower sanoi
Näköjään pelkkä rengasvalinta vaikuttaa mukavuuteen reippaasti. Hankookin Ventus V12 110 Evo (renkaan nimi ei vaikuttanut valintaperusteisiin :) ) tuntuu melun ja ajomukavuuden puolesta hyvältä valinnalta. Valitsin Evo 9:iin alle 225/45/17 rengastuksen vaikka ovatkin kaposemmat kuin alkuperäiset.

Urien haistelu ja metelöinti huomattavasti pienempää kuin RE50 Bridgestonessa koossa 235/45/17. Kuitenkin huomasin että reippaammassa ajossa Hankook toimii minun tarpeisiin riittävän hyvin. Kapeampaan renkaaseen päädyin hyvien talvirengaskokemusten ( Bridgestone Noranza 225/45/17 perusteella. En tiedä oliko RE 50 vain niin huono kuin oli vai vaikuttiko renkaan kaventaminen tähän parannukseen.
Renkaan kaventaminen kyllä aina periaatteessa vähentää uraherkkyyttä mutta kuten sanotaan, oikotietä onneen ei ole. En itse aikanaan lähtenyt renkaan kavennuslinjalle, koska arvelin sen keventävän Evon jo valmiiksi ylikevyttä ohjausta entisestään. Huomasitko itelläsi tällaista?
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Renkaan kaventaminen kyllä aina periaatteessa vähentää uraherkkyyttä mutta kuten sanotaan, oikotietä onneen ei ole. En itse aikanaan lähtenyt renkaan kavennuslinjalle, koska arvelin sen keventävän Evon jo valmiiksi ylikevyttä ohjausta entisestään. Huomasitko itelläsi tällaista?

Kyllä ohjaus on hieman kevyempi kapeammalla renkaalla mutta ei mielestäni häiritsevän kevyt. Enemmän painaa mainittu urissa vetelyn poistuminen. Sai aikaisemmin pitää kaksin käsin ratista kiinni kun oli tiessä vähänkään uraa. Kaameaa touhua. :)
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

meinisin nyt vakaajat vaihtaa tuohon ysiin että loppuu turha kallistelu,niin minkäs merkkisiä porukalla on ja mitä suosittelette?
tossa olis nyt H&R, KW ja WHITELINE.paksuus eroja noissa on jonkin verran.enkä tiedä mikä on jäykin ::)
H&R muistaakseen edessä 29 takaa 27,ei säätöä. KW edessä 25 takaa 27 säädettävä. ja sitten WHITELINE on kesyin.edessä 26 taakke 24 säädettävä.
noiden materiaaleistakaan tiedä.että vaikka whiteline on pienin niin ei välttämättä löysin..?
sitten yksi juttu mitä ihmettelin kun kahdessa satsissa on etuvakaaja isompi kun takana mutta KW:lla muistaakseen toisinpäin.eli takana paksumpi kun edessä.
eli mites toi nyt mistuissa menee?subarussa ja skyllessä ainakin saadaan paras tulos kun takana on paksumpi vakain kun takana :-\
hinnat noissa on 400-450 sarja.

ja jos tulee muita kikkoja mieleen millä saisi alustasta paremman mutkiin niin kertokaa :)
nyt on bilsteinin tolpat ja H&R jouset.hyvä ja jämäkkä on muuten ajaa,mutta kallistelee vielä vähän liikaa mutkissa :p
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Olipas ajankohtainen kyssäri itsellekin, mä varmaankin tilaan KW:t, koska takana paksumpi vakaaja = yliohjautuvampi = mun mieleen. ;D Mistä oot hintoja katellu, ulkomailta vai Suomesta? Mul on ollu H&R:n ja KW:n vakaajia muissa autoissa, molemmat hyviä, mut nyt ehkä kallistun KW:hen Evossa ku alustakin on samaa merkkiä ja olen ollut todella tyytyväinen. :driver Mites toi säätö muka toimii(KW)? ::)
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
Olipas ajankohtainen kyssäri itsellekin, mä varmaankin tilaan KW:t, koska takana paksumpi vakaaja = yliohjautuvampi = mun mieleen. ;D Mistä oot hintoja katellu, ulkomailta vai Suomesta? Mul on ollu H&R:n ja KW:n vakaajia muissa autoissa, molemmat hyviä, mut nyt ehkä kallistun KW:hen Evossa ku alustakin on samaa merkkiä ja olen ollut todella tyytyväinen. :driver Mites toi säätö muka toimii(KW)? ::)


ihan suomesta.en ole ikinä tilannut oikein mistään kauempaa.tosin varmaan sais halvemmalla kun täältä.
sitä KW settiä minäkin ajattelin kun takana on paksumpi,niinhän sen vissiin kuuluu ollakkin..

ainakin whitelinen takavakaajassa oli pari pykälää/asentoa millä sai kirrattua tai löysättyä.se säätö on ihan hyvä olla olemassa.


sitten poikkituki takakonttiin olisi varmasti ok hankita myös.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

ast sanoi
Paremmat coilover tolpat jäykemmillä jousilla vakio-Bilsteinien tilalle.


tuli madallus jouset juuri hommattua ja autosta tuli jämäkämpi että meinasin pitää tuolleen.mutta tulisihan siitä varmasti parempi kunnon alustasarjalla.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

vakiovakaajista voi myös tehdä jäykemmin toimivat.

http://forums.evolutionm.net/evo-how-requests-questions-tips/76883-make-you-front-sway-bar-adjustable.html


btw. mulla olis nyt toi fq360 mr:n vakioalusta eli bilsteinit+punaset eibachit jouten. voisin ehkä myydä jossain vaiheessa.
tarjousta voi laittaa vaikka yv:llä. ja siis tämähän on ysin "vakioalustaan" nähden selkeä parannus, mukavuudessa ja kovassa ajossakin.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

eilen sain exe-tc:t alle. pikainen testilenkki ja wow! mukavuus tuntu säilyvän ennallaa mut heti ku runttas mutkaan ni bodyrollia selkeesti vähemmä. juuri tätä hain. puslat vielä asentamatta.. ja kattoo tarviiko vakaajiin puuttuu ollenkaa.

huomaa own-made dust coverit
exe-tc1.JPG


aikoinaa printsportin säätämä korkeus. jää siihen, juuri sopiva.
exe-tc2.JPG


juu.. paskat luurikuvat. jäi pokkari himaa
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Makekon kokenukset ovat hyvä muistutus siitä kuinka oikeasti hyvä alusta pieksee vakiotolpat (jollaiseksi nuo Bilsteinit luen). Ensinnäkään niissä ei voi käyttää kovin jäykkiä jousia ja toisekseen paremmat tolpat ovat mukavia jäykilläkin jousilla. Onhan ne Bilsteinit varmaan ihan ok ympärivuotiseen arkiajoon ja kestävät pitkään, mutta on kyllä itsensä pettämistä kuvitella että kyseessä olisi joku maailmaa mullistava huippualusta mutka-ajoon.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

minkäs kokoista vakaajaa porukka on mittaillut sieltä ix alta?(ite en ole vielä mitannut)

kun powerflex ilmoittaa kolmea eri kokoa evo 8-9 vakaajista.eteen 24,26 tai 29.taakse 22,24,27.
aika järeän kokoista jo vakiona mun mielestä ::) taitaa tässä euro mallissa olla noi kesyimmät?
briteissä ne fq mallit varmaan paksummilla.
ei paljoa paksumpia löydy edes aftermarket vakaajista,mutta säädöt kyllä :-*
tosta nyt ainakin selvii että takana pitäs olla pienempi vakiona kun edessä.
mutta yleinsähän laitetaan taakse isompaa että saadaa takavoittosta ja puskeminen pois.
noita eri valmistajien sarjoja kun on vähän ristiin.toisessa edessä isompi vakaaja kun toisella merkillä taas takana..
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Makeko sanoi
vakiovakaajista voi myös tehdä jäykemmin toimivat.

http://forums.evolutionm.net/evo-how-requests-questions-tips/76883-make-you-front-sway-bar-adjustable.html


btw. mulla olis nyt toi fq360 mr:n vakioalusta eli bilsteinit+punaset eibachit jouten. voisin ehkä myydä jossain vaiheessa.
tarjousta voi laittaa vaikka yv:llä. ja siis tämähän on ysin "vakioalustaan" nähden selkeä parannus, mukavuudessa ja kovassa ajossakin.
Onko nyt myynnissä? Entä oletko tehnyt vertailua tämän ja bilstein+Mitsubishijouset vaihtoehtojen välillä?
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

ast sanoi
Makekon kokenukset ovat hyvä muistutus siitä kuinka oikeasti hyvä alusta pieksee vakiotolpat (jollaiseksi nuo Bilsteinit luen). Ensinnäkään niissä ei voi käyttää kovin jäykkiä jousia ja toisekseen paremmat tolpat ovat mukavia jäykilläkin jousilla. Onhan ne Bilsteinit varmaan ihan ok ympärivuotiseen arkiajoon ja kestävät pitkään, mutta on kyllä itsensä pettämistä kuvitella että kyseessä olisi joku maailmaa mullistava huippualusta mutka-ajoon.
Minusta on itsensä pettämistä ostaa superkovat jouset autoon jos ei koskaan aja radalla ja auto on tosiaan ympärivuotinen käyttöpeli.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

No en tiedä superkovista, mutta itselle KW:n V3:nen on ainakin sata kertaa parempi vaihtoehto kuin orkkisalusta. Orkkisalusta ei voita ku paskalla hiekkatiellä ton KW:n setin...ja sellasia ei tartte ajella.
 

evoluutio

Member
Liittynyt
20 Huhtikuu 2008
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Peke sanoi
No en tiedä superkovista, mutta itselle KW:n V3:nen on ainakin sata kertaa parempi vaihtoehto kuin orkkisalusta. Orkkisalusta ei voita ku paskalla hiekkatiellä ton KW:n setin...ja sellasia ei tartte ajella.
Tarttee, jos työpaikka on sellaisen päässä! ;D
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

evoluutio sanoi
Minusta on itsensä pettämistä ostaa superkovat jouset autoon jos ei koskaan aja radalla ja auto on tosiaan ympärivuotinen käyttöpeli.

eilen ajoin (vahingossa muka oikotietä) sellasta saatanan hiekkatietä mihin oli juuri hommattu nyrkinkokoista murikkaa joku 10km,eka ajattelin että toivot ei renkaat puhkee kun on niin terävän näköistä,mutta sitten huomasin että ei tolla autolla voinu lipua sitä tietä kun 20kmh,aivan kauheeta tärinää ja meteliä,luulen että se tie olisi ollut ihan ok ajaa jollain vakio alustalla.muut autot veteli ohi kun ei pystyny ajaa yhtään kovempaa hajottamatta autoa :p
bilstein+H&R jouset on aika kova alusta jo mun mielestä.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

uusis sanoi
bilstein+H&R jouset on aika kova alusta jo mun mielestä.

itse bilstein ei tuota varmaan aiheuta vaan noi h&r:t luulen.

evoluutio: kyl on, myyntipalstalla. ja en oo mustilla vakiojousilla testannu miten toimii. sen vaan tiedän että tämä kyseinen paketti toimii hienosti.
 

Pade

Lancer Evolution IX -06
Liittynyt
18 Tammikuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Itellä Teinin MonoFlexit ysissä ja mielestäni paljon parempi ja mukavampi kuin orkkisalusta H&R:n jousilla.
Erittäin tyytyväinen oon ollut :peukku
 

TRollis

[s]1[/s]2JZ
Liittynyt
13 Lokakuu 2009
Sijainti
Kaljaani
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ne jotka vannoo vakioiskari+madallusjousi compon nimeen, kannattaa oikeasti kokeilla coilialustaa. Saattaa meinaan mieli muuttua ;)
Itellä ollen molemmat kokeillut ja kyllä se vaan coili alusta on mikä tekee ajon miellyttäväksi.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

TRollis sanoi
Ne jotka vannoo vakioiskari+madallusjousi compon nimeen, kannattaa oikeasti kokeilla coilialustaa. Saattaa meinaan mieli muuttua ;)
Itellä ollen molemmat kokeillut ja kyllä se vaan coili alusta on mikä tekee ajon miellyttäväksi.


mulla on kahdessa autossa ollu kw3 ja nyt toi bilstein+H&R yhdistelmä.ihan yhtä napakka hyvä vetää mutkiin ja jämäkkä muutenkin.
ei ole mikään huono yhdistelmä.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Galantissa joskus olen kokeillu
--->vakio iskarit + katkasitut vakio jouset
---> vakio iskari + madallus jouset (h&r 30mm)
---> sash sport (15mm lyhemmät iskarit)madallus jousille tarkoitetut + intrax(40mm) jouset
---> Bilsteinin coilit

ja parhain ajokokemus oli coili tolpilla äänetön alusta ja pysty kiskomaan aikas mukavasti rataa ympäri.

ja H&R oli mun mielestä surkeet jouset etupää liian hepppoinen, Intrax olis huomattaasti parempi etujousiltaan
takajouset oli molemmissa yhtä surkeet perä tippu liikaa ja oli liian löysä.
eli henk. koht mielipide H&R jouset huonot, intrax vähän parempi mutta noi säädettävät bilsut oli sitten ihan iso askel parempaan.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

juuri hetki sit lähti tilaukseen Bilstein PSS9 coiloverit.
ei ratapainotteisin alustasarja mut pitäis olla hyvä kompromissi.
nyrrellä kuitenki hierottu nää kohillee ni pitäis päätavotekkii taittua :peukku

ja kohta kun saan noi alle ni siellä on ja pysyvät, ei siis lähe talveks tallin nurkkaan.

bilstein%20b16%20pss.jpg
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

kaks exe-tc tolppaa lähtee huomenna toiseen eu-maahan.
yks kunnossa oleva etutolppa jää hyllyyn/myyntiin. ja yks paskaks menny jää motorsporttimuistoks.


uusis sanoi
minnes ne exe-tc:t hävis?
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ei ja hintakii ois kohtuu kova ollu.
Ja kestävyys on parempi inverted-tyyppisissä.. Noin niiku jatkoo ajatellen.

ast sanoi
Ei saanut osia tolpan korjaukseen järkevässä ajassa?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Ai Exe-Tc ei ole käännettyä tyyppiä? Aika yllättävää, yleensä vähänkin paremmat tuppaavat olemaan nykyisin...
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

itseasiassa exe-tc fast roadit on intraxit... ei siis exe-tc:n oma tekele.
meinasinki tilata intrax 1k2 etutolpat mitkä on just käännetyt ja ois toiminu hyvin noiden fast road takatolppien kanssa.
hinta ois ollu kuitenki todella lähellä bilstein pss9.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kas, aina oppii uutta. Bilstein on varmaankin ihan mainio valinta, vaikea kuvitella että mitään kovin huonoa päästäisivät ulos. Kestävyyskin varmaan kunnossa ympärivuotisessa käytössä.
 

Makeko

V RS & Civic FK
Club Member
Liittynyt
17 Syyskuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

todella hyvät ollu kyl nää bilstein pss9:t. juuri sitä mitä osas odottaa.
eli kadulla ja radalla toimii oikein hienosti.
radalle jäykimmät vaimennukset ja kesällä muuten ~puoliväli. nyt viimeviikolla laittelin löysimmälle
kun alkaa kehnompia kelejä olee niin ohhoi kun on lepposa. paljon mukavampi (tässä tapauksessa pehmosempi) vielä kun mr:n bilsteineillä, mut kuitenki omalla tavalla jämäkämpi. ja mikä vielä hyvää niin ei tarvii puljaa tolppia edestakas keväisin ja syksyisin.

suosittelen! :peukku
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Makeko sanoi
ja mikä vielä hyvää niin ei tarvii puljaa tolppia edestakas keväisin ja syksyisin.

suosittelen! :peukku

Juuri viimeviikolla tuon työn jouduin tekemään + Sparco vaihtui Recaroon. Kuljettajan korkeus tienpintaan nähden siirtyi noin 15cm ylemmäksi...

(Nyt tiedän miltä Outlanderin omistajista tuntuu)

Yläkertaan terveisiä :

+20 asteeta takas ja äkkiä tai sitten yli 20cm lunta ! :mad:
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

-JP- sanoi
Juuri viimeviikolla tuon työn jouduin tekemään + Sparco vaihtui Recaroon. Kuljettajan korkeus tienpintaan nähden siirtyi noin 15cm ylemmäksi...

(Nyt tiedän miltä Outlanderin omistajista tuntuu)

Yläkertaan terveisiä :

+20 asteeta takas ja äkkäi tai sitten yli 20cm lunta ! :mad:

Sori offtopic, mutta et sää -JP mitään tienpinnan tasolta ajamisesta tiedä ;). Kun mä pääsen pohjolaan niin ruuvaan omaan maamoottoriini offroad alustan, rupee vähän kyrsiin kun ei pääsee maavaran puolesta edes parkkihalliin.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Evox sanoi
Sori offtopic, mutta et sää -JP mitään tienpinnan tasolta ajamisesta tiedä ;). Kun mä pääsen pohjolaan niin ruuvaan omaan maamoottoriini offroad alustan, rupee vähän kyrsiin kun ei pääsee maavaran puolesta edes parkkihalliin.

Otanko katon irti ? :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Evox sanoi
Sori offtopic, mutta et sää -JP mitään tienpinnan tasolta ajamisesta tiedä ;). Kun mä pääsen pohjolaan niin ruuvaan omaan maamoottoriini offroad alustan, rupee vähän kyrsiin kun ei pääsee maavaran puolesta edes parkkihalliin.
Jatketaan OT:
Sillä sun lahnallashan ajaa vielä monen PIKKUAUTONKIN yli.

Auto on hyvä silloin kun se on niin matala,ettei hämärällä pääse katulyhtyjen varjojen yli ilman että pohja ottaa kiinni..
 

simeoni

New Member
Liittynyt
22 Tammikuu 2011
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Makeko sanoi
todella hyvät ollu kyl nää bilstein pss9:t. juuri sitä mitä osas odottaa.
eli kadulla ja radalla toimii oikein hienosti.
radalle jäykimmät vaimennukset ja kesällä muuten ~puoliväli. nyt viimeviikolla laittelin löysimmälle
kun alkaa kehnompia kelejä olee niin ohhoi kun on lepposa. paljon mukavampi (tässä tapauksessa pehmosempi) vielä kun mr:n bilsteineillä, mut kuitenki omalla tavalla jämäkämpi. ja mikä vielä hyvää niin ei tarvii puljaa tolppia edestakas keväisin ja syksyisin.

suosittelen! :peukku

Samaa settiä olen omaan autooni harkinnut. Olisiko sinulla kuvaa autostasi Bilsteineilla? Kiinnostaa lähinnä maavara. Mitään lumikolaa en halua omasta autosta.

T:Simeoni
 

simeoni

New Member
Liittynyt
22 Tammikuu 2011
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Kiitos kuvista! Pitää mennä antamaan positiivisia ostosignaaleja tiskille. Kukahan noita myy Kymenlaaksossa/Etelä-Karjalassa?
 

simeoni

New Member
Liittynyt
22 Tammikuu 2011
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Bilsteinit on ollu nyt alla pari päivää. Melko löysälle jätettiin vaimennuksen säädöt talveksi. Huipputolpat ehdottomasti!
 

JaniB

Evo 8 / Fiat Argenta "evo 3"
Liittynyt
16 Elokuu 2010
Sijainti
Turku
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Joko on ehtinyt kertymään kokemuksia BC-racingin alustoista?
Lähinnä ajattelin BR-sarjaa.

Tyhmä katsastustekninen-/lakikysymys:
Jos vaihdan aina katsastukseen kiltisti vakiotolpat alle, ja sitten ajan kolmion takaa tulevan mummon kylkeen yms. "laiton" sarja alla, voidaanko auton rakennetta mahdollisesti tutkittaessa siitä joutua kuseen? :p
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

JaniB sanoi
Tyhmä katsastustekninen-/lakikysymys:
Jos vaihdan aina katsastukseen kiltisti vakiotolpat alle, ja sitten ajan kolmion takaa tulevan mummon kylkeen yms. "laiton" sarja alla, voidaanko auton rakennetta mahdollisesti tutkittaessa siitä joutua kuseen? :p

Poliisin/vakuutusyhtiön pitäisi pystyä todistamaan että onnettomuus on aiheutunut juuri laittomasta alustasarjasta. Todennäköisyys ei siis ole kovin kummoinen. :) Jos meinaa ressata ni ostat 3e purkin kilikalia ja spreijaat ne (usein kirkuvanväriset, ko. sarjasta en tiedä) tolpat mustiksi niin pienenee todennäkösyydet vielä ennestään.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

JaniB sanoi
Tyhmä katsastustekninen-/lakikysymys:
Jos vaihdan aina katsastukseen kiltisti vakiotolpat alle, ja sitten ajan kolmion takaa tulevan mummon kylkeen yms. "laiton" sarja alla, voidaanko auton rakennetta mahdollisesti tutkittaessa siitä joutua kuseen? :p

Et voi.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

DaJackal sanoi
Poliisin/vakuutusyhtiön pitäisi pystyä todistamaan että onnettomuus on aiheutunut juuri laittomasta alustasarjasta. Todennäköisyys ei siis ole kovin kummoinen. :) Jos meinaa ressata ni ostat 3e purkin kilikalia ja spreijaat ne (usein kirkuvanväriset, ko. sarjasta en tiedä) tolpat mustiksi niin pienenee todennäkösyydet vielä ennestään.

Juu ja hyvällä keinolla menee läpi leimastaki. :peukku
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

Itellä ollu evo seiskassa toi kyseinen br mallin sarja talvesta asti ja ei ole muutakun hyvää sanottavaa. Varmasti hinta/laatu suhteeltaan parasta mitä markkinoilta löytyy!
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: Miten Evo IX mukavammaksi?

br setti mulla nelosessa ollu vajaan vuoden ja on hyvät. Ei moitittavaa.
 
Ylös Bottom