Miten fuelcut eliminoidaan??

Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

huijaamalla map-anturia vastuksella...
en ole itse kokeilut mutta jossain jenkki/uk sivulla oli myytävänä bolt on laitettakin.
tosin... sen asennuksen jälkeen pitää laittaa isomat suuttimet ja joku huijaus boxi että saa seokset kohdalleen...
muuten menee laihalle ja adios männät...
 
Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

Ei mitään yksinkertaisempaa "liitin irti" tai "johto poikki" jostain konstia olisi??
 
Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

ei koska ecu tekee fuelcutin kun ahtopaine nousee maksimiin eli antaa sen 4,5v ulos map anturilta...

yks vaihto ehto vois olla map anturin korvaaminen 2bar absoluuttisella map anturilla
ja taaskin isomat suuttimet... vaatii laskemista :-[ vakio map anturi on 1,5bar absoluuttinen, joten fuel fut tulisi
1,5bar vastaa...
 
Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

Lakkatinneri sanoi
Ei mitään yksinkertaisempaa "liitin irti" tai "johto poikki" jostain konstia olisi??

Ei siinä ole mitään muuta turvallista ratkaisua kuin moottorinohjauksen säätäminen. Ja jos mennään yli vakioarvojen niin kannattaa sitten pitää huoli myös lisääntyneestä polttoainetarpeesta.

JKorpela: Eikai tossa sentään MAPpia ole, eiköhän se kuitenkin ole MAF?
 
Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

rakennetta sen kummemmin tuntematta, jos sinne paineanturille menee kumiletku (=anturi erillään imusarjasta) ja JOS haluaa tehdä virityksiä ja ottaa riskin mäntien kärähtämisestä yms. niin muistelisin, että joskus 90-luvun alussa N-ryhmän Subaru Leonin ahtopainetta pystyi säätelemään tökkäämällä anturin letkuun TAI hukkaportin letkuun (en muista kumpaan ne niitä reikiä tökkivät) neulalla reiän -> anturi/hukkaportti sai väärän painetiedon ja ahtopainetta sai nostettua. Joku tällainen viritys voisi toimia tässäkin. Viritys se joka tapauksessa on, tehdä nyt tahallaan imuvuoto.... vaikka ideana lienee ollut se, että joustavassa kumiletkussa alipaine pitää reiän ummessa, mutta ylipaine pääsee vuotamaan pois....

Tietysti jos löytyisi pieni ylipaineventtiili, joka toimisi vastaavalla tavalla, niin silloinhan anturia voisi huijata...
 
Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

Zener-diodilla (ja sarjavastuksella) voi leikata anturin antaman jännitteen tiettyyn maksimiarvoon. Arvo tietysti pitää valita niin että se on alle fuel-cut jännitteen. Tällöin auto toimii normaalisti tähän pisteeseen saakka ja tapahtumat sen jälkeen riippuvat siitä paljonko auto MAP-anturia käyttää (jos E15 Galantissa siis on sellaista). Laajakaista-lambdaa suositellaan...
 
Vs: Miten fuelcut eliminoidaan??

nokonzok sanoi
Ei siinä ole mitään muuta turvallista ratkaisua kuin moottorinohjauksen säätäminen. Ja jos mennään yli vakioarvojen niin kannattaa sitten pitää huoli myös lisääntyneestä polttoainetarpeesta.

JKorpela: Eikai tossa sentään MAPpia ole, eiköhän se kuitenkin ole MAF?

kyllä e15 tbossa on map ja maf ;) map on tulipellissä letkulla imusarjasta ja MAF ilmaputsarissa oleva ilmamäärämittari
 
Takaisin
Ylös Bottom