Miten piristää tomaatticolttia?

A

ANDi

Guest
Noniih... elikkä pitäis saada jotenkin enemmän vääntöä automaatticoltista ;D ;D ;D

Paras vaihtoehto ois tietysti että hautais ton automaattivaihteiston suohon ja laittais manuaalin tilalle 8) Mutta se ei oikein tunnu houkuttavalta, kun toi ECU mikä autossa on just tehty automaattia varten ;D

Onks kellään mitään hyviä ideoita ;D ;D ;D

Ai mitenkö sain tämän ajatuksen..... no..... kaverilla on Corolla FX 1.3 EFI.... ja otettiin pikku streetrace liikennevaloista.... ja Coltti hävis (Corolla lähti paremmin liikkeelle, kun se on manuuali, ja renkaat ovat vissiin vain jotain 155 leveet, Coltissa 175).... vaikka Colttin motti pitäis luovuttaa n. 20 hv enemmän, numeroitten mukaan ainakin ;D (eikä oo vissiin tehoja hävinnytkään vuosien varrella, koska huollossa ne aina kehuu moottorin hyvää kuntoa ja pirteyttä ;D)

Peltipakosarjaa vois tietty asentaa ;D Onks mitään klubialennuksia Marteliuksella, vai koskiks noi "hyvät" hinnat (Lancerin takapöntöistä) vain kimppatilauksia?
 
vääntöä lisää... aika vähissä on vaihtoehdot ja kaikki on aika työläitä ja arvokkaita: pitempi iskuinen kampura tai sitten poraat koneen ylikokoon. Tai sitten kokonaan toinen kone, tilavuudeltaan isompi ja kanneltaan parempi. Vapaastihengittävän automaatin virittäminen on aika vaikeaa, koska siinä pitää nimenomaan vaalia vääntöä ja vieläpä siten, että se vääntökäyrä on tasainen. Isompi kuutiotilavuus on melkeinpä ainoa ratkaisu....

Mikä kone sulla muuten nyt on siinä Colttosessa? 1,5 4G1#? 12valve? 8valve?
 
täytyis vähän katella G1 koneiden mittoja, josko jostain sais isomman alakerran siihen.... ei se 12valve kansi nyt se huonoin vaihtoehto ole....

Kai sä oot opetellu ajaan sillä tomaatilla silleen "oikein" (kiihdytystilanteissa)?

Liikennevalo kiihdytyksissä kelaat vaihteet manuaalisti läpi etkä anna automaatin valita vaihtohetkeä (vaatii tietty hieman tarkkuutta ettei tyrkkää väärää pykälää sisään....)
 
Eli ensin L, sitten 2 ja sitten vasta DRIVE? Ymmärsinkö oikein? Tähän asti oon ajanu vain DRIVEllä ;D
 
jooo noin just: L=loota käyttää vain ykköstä ->kierrokset tappiin ->2 =loota käyttää vain kakkosta (tai pienempää) ->kierrokset tappiin ->ja sitten D->loota käyttää kaikkia vaihteita mutta koska nopeus on jo niin suuri niin se tyrkkää kolmoselle.

Jotenkin tähän tapaanhan ne kiihdytys autoilijat kiihdyttää noilla automaatti vehkeillä....

Kokeile, ei siitä välttämättä ole mitään hyötyä jos se loota on D:llä kiihdyttäessäkin toiminut fiksusti. Mutta jos se on arponut vaihteita tms, niin nyt et anna sille siihen enää tilaisuutta.
 
Juu, tuskin se mitään vaikuttaa jos laatikko toimii niinkuin pitää. Jos siinä on sport/eco kytkin, niin käytä sporttiasentoa. Silloin vaihdot on tiukempia, ja vaihtaminen tapahtuu vasta punarajalla jos talla on pohjassa.
 
Takaisin
Ylös Bottom