Mitenkäs tarkkoja noi säännöt museokatsastuksessa ovat?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Toi kiinnostais että miten tarkkoja ne on tuol konttorilla
museo katsastuksen suhteen...

esimerkkinä toi että mulla celessä on kärjetön sytytys saako se olla?

mitä muita sääntöjä on?
 
tarkkoja ovat, mutta mainitsemasi kärjetön sytkä menee kyllä läpi, koska se ei juurikaan näy ulospäin.

Mutta muuten joudut kyllä tekemään Celeen töitä että saat sen läpi, ovat kuulemma melko tarkkoja auton kunnosta....
 
Oliko se vielä niin, ettei koria saanut muuttaa mitenkään? Vain palauttaa alkuperäiseen näköönsä. Uudessa Gtissä oli entisöity mosse. Piristettynä nossilla ja turbolla. Sleeper...
 
Ei ollut se Mosse Ma-kilpinen,paikkakuntakohtaisesti on
tarkastuksissa suuria eroja samoin tarkastajissa.
Auton harvinaisuus auttaa virheiden läpisaannin,mutta
kaikkein eniten auttaa liittyminen paikalliseen veteraani-
kerhoon ja sen jälkeen katsastuttaa siellä ensimmäisek-
si hyvä Ma-auto.
Sen jälkeen onkin jo seuraavan läpivienti helpompaa.
Yleensä katsastavan kerhon jäsenet saavat MA-katsas-
tuksen puoleen hintaan eli 70€ joten jäsenmaksukin pienenee oleellisesti.
Ma-asioista voi kysyä myös suoraan allekirjoittaneelta 8)
 
Mitenkäs sitten nuo ruostevauriokorjaukset?

Jos pohjaan hitsaa paikan niin pitääkö se hioa ja pakkeloida ja tröötätä sentin paksuinen massakerros ettei vain näy paikkaa?
 
Tällä hetkellä ei monessakaan paikassa kurkita auton alle,Hesaa lukuunottamatta,mutta tuntuu että mistään asiallisesta paikasta ei missään hälyä nouse ;)
 
Minulla on Cordia, johon on vaihdettu 1,8 kone tasapainotusakselilla (Trediasta). alkuperäinen oli 1.6 (ei turbo). Kiinnostaisi tietää mistä tuon koneen tyyppinumeron näkee? Onko se lohkossa jossakin? Haittaakohan koneen vaihto museokatsastusta, kun onhan näitä myyty ainakin jossakin päin maailmaa tälläkin koneella. Vai pitääkö sen olla just sellanen kun alkuperänen kone oli ostettaessa just siinä autossa? Se voiskin olla sopiva tekniikka toi 2l turbo (149 kw) http://www.turbocreations.com/cordiaturbo/conversions.html :D Kuinkas muuten se on kun auto on -83 papereilla, mutta mistä saan tiedon että onko se tehty -82 vai -83 ,vai liikkeestäkö? Kun se 25 vuoden raja on juuri siinä.
 
Auton tekniikkaa ei saa muutella,konetyypinvaihto on
kiellettyä,ainoat poikkeamat sallitaan lähinnä turvallisuuteen liittyvissä asioissa(valaisimet,turvavyöt etc)siten etteivät ne vaikuta auton ilmiasuun.
Koneeseen ei saa edes periaatteessa muuttaa toista kaasaria tai vaihteita lisätä.
Se kuinka tarkkoja ovat tarkastajat on tapaus-,malli-,
tieto-,asiakas- jne.kohtaisia.
Se on hyvä muistaa että jos kyseessä on jokin epäkohta
on näyttövelvollisuus auton omistajalla ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom