Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Yeppe

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2007
Eli olisi edessä uusien jarrupalojen ja levyjen osto. Mitä te olette käyttäneet omissa autoissanne?
Levyt saisivat mieluiten olla uritetut. Olen katsonut itse noita EBC:n tuotteita, mutta onko vastaavia/parempia
tuossa noiden hintaluokassa?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Jarrupaloja voin suositella ainakin Ferodoja! Omassa Evo Kasissa Ferodon DS2500/3000 palat ja hyvin pysähtyy, eikä kyllä mitään jarrupölyjäkään ole näkynyt :peukku
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

itellä oli vanhas autos ebc:een green stuffit paloina...Oli hyvät :peukku levyjen merkkiä en muista,oli reijitetyt ja uritetut...oli hyvä paketti :peukku
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Mulla on ebc:n levyt ja punaiset palat, hyvin tuntuu toimivat niin kadulla kuin radalla.
Radalla pääsetelin vähän reilu 100 km ja edelleen toimii myös kadulla.

Jarru nesteet kyllä meni ton rata session jälkeen vaihtoon.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Ei sitten uudemmista evoista brembot sopisi, vaikka pienellä muokkaamisella? Niin ja mistä evosta lähtien on ollut brembot? Metriäkään en ole vielä evolla ajanut joten enkylläkään tiedä kuin hyvät jarrut kolmosessa on vakiona...
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

wesa sanoi
Ei sitten uudemmista evoista brembot sopisi, vaikka pienellä muokkaamisella? Niin ja mistä evosta lähtien on ollut brembot? Metriäkään en ole vielä evolla ajanut joten enkylläkään tiedä kuin hyvät jarrut kolmosessa on vakiona...

Niin siis ei noissa vakioissa mitään vikaa omasta mielestä ole tehon puolesta.
On vaan palat loppu ja vasen etulevy saanut vähän lämpöä ja vetänyt kieroon sen.
Nuo EBC:n palikat kiinnostaisi. Ainakin tuo olisi hyvä puoli niissä kun ei pitäisi pölyttää niin paljon.
Ja huono puoli se ettei taakse saa uritettuja, mikäli olen oikein katsonut.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Ferodo DS2500 on mullakin Coltissa ja hyvät on eikä oo tarvinnu mustia vanteita katsella enää sen koommin.

Tuolta--> http://www.blackdiamondperformance.com/brakes_mitsubishi.htm saat levyt Evoon, tosta listasta ei selviä mitä on tarjolla mut kyselin paikallisesta liikkeestä Coltiin kysymässä niin kaikkia löytyy, uritettuja, reiitettyjä ja sekä että, tilatessa vaan pitää ilmoittaa mitkä haluaa ja hinta ei todellakaan päätä purista :peukku
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Yeppe sanoi
Niin siis ei noissa vakioissa mitään vikaa omasta mielestä ole tehon puolesta.
On vaan palat loppu ja vasen etulevy saanut vähän lämpöä ja vetänyt kieroon sen.
Nuo EBC:n palikat kiinnostaisi. Ainakin tuo olisi hyvä puoli niissä kun ei pitäisi pölyttää niin paljon.
Ja huono puoli se ettei taakse saa uritettuja, mikäli olen oikein katsonut.

Kyllähän kaikissa autoissa olevat jarrut toimii normaali liikenteessä mutta kun alkaa urheilemaan niin kyllä noi 3:sen
vakiot ainakin radalla joutuu aika koville eikä tunnu hyviltä.
Oikeassa olet ebc:llä ei ole taakse kuin "vakio" levyt. Blackdiamondilla olisi näköjään eteen ja taakse reikää ja uraa tarjolla.
Eikös blackdiamondia saa futurezein kautta muistaakseni.
Omat ebc:ni hommasin Sporttiauton Jannelta.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

eskes sanoi
Kyllähän kaikissa autoissa olevat jarrut toimii normaali liikenteessä mutta kun alkaa urheilemaan niin kyllä noi 3:sen
vakiot ainakin radalla joutuu aika koville eikä tunnu hyviltä.
Oikeassa olet ebc:llä ei ole taakse kuin "vakio" levyt. Blackdiamondilla olisi näköjään eteen ja taakse reikää ja uraa tarjolla.
Eikös blackdiamondia saa futurezein kautta muistaakseni.
Omat ebc:ni hommasin Sporttiauton Jannelta.

Ostin tuohon mun EVO V Black Diamondin levyt/palat. Pitäis viikonloppuna sovittaa paikoilleen.
Tilasin ITPOWER nimisestä firmasta.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Andy´s sanoi
itellä oli vanhas autos ebc:een green stuffit paloina...Oli hyvät :peukku levyjen merkkiä en muista,oli reijitetyt ja uritetut...oli hyvä paketti :peukku

Green stuffit in my arse... ikänä en osta. En tajua mite niil voi pärjätä evolla, kun 4v sitte ne suli alle 1.6 evolookinkin alla radalla. Ja sisäänajettukin ne oli kunnolla. Redstuffit on evoon :peukku
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

No kysytään nyt vielä onko kenelläkään kokemusta noista D2:sen valmistamista jarrusarjoista?
Lähinnä tuo 330millinen kiinnostaisi itseäni. Edessä olisi 8 mäntäiset ja takana 6 mäntäiset satulat. Tuossa vielä linkki noihin http://www.futurez.fi/webshop/product_catalog.php?c=172
Ja jos ne olisi hyvät niin voisi samalla laittaa D2:sen alustankin tilaukseen.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Evosta ei ole tietoa mutta aika monessa tapauksessa originaalilevyt ja käyttötarkoitukseen sopivat palat riittävät aika pitkälle. Näillä eväillä pärjätään monessa rataluokassakin joten satunnaisesti ratapäiviä näkevässä katuautossa yleensä riittää varsin hyvin.

Jos radalla ajaa niin sitten palojen pitää olla siihen soveltuvat, kadulla kelpaa vakiopala tai joku "fast road" tuuninkipala jolla on hieno nimi ja huonommat ominaisuudet kuin originaaliosalla :)

Poratut ja uritetut levyt ovat enemmän elvistelyyn kuin todelliseen tarpeeseen.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Ihmettelen kyllä ettei joku kevyt koppanen evo noilla vakiojarruilla pysähdy / tuntuma ole hyvä, kun painavampi galanttikin noilla samoilla jarruilla pysähtyy.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

tepi sanoi
Ihmettelen kyllä ettei joku kevyt koppanen evo noilla vakiojarruilla pysähdy / tuntuma ole hyvä, kun painavampi galanttikin noilla samoilla jarruilla pysähtyy.

Ensinnäkin kuka on sanonut ettei se pysähdy noilla vakio jaruilla?
Itselläni on molemmat etulevyt ja palat vaihto kunnossa, ja takana on palat vaihtokunnossa.
Ajattelin nyt että samalla voisi ostaa sitten hieman paremmat levyt ja palat joka kulmaan,
koska hinnoissa ei ole niin kauheita eroja.
Ja tuo D2:sen jarrusetti nyt on vaan yksi mahdollinen päähänpisto.
Olisihan se mukavampi aina mitä paremmat jarrut ja alustan saisi tuohon omaan autoon,
joten ajatelin vain kysyä kokemuksia muilta, en vastauksia tyyliin "ainoat hyvät jarrut on evon omat,
koska painavampi Galanttikin pysähtyy niillä"
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Yeppe sanoi
Ensinnäkin kuka on sanonut ettei se pysähdy noilla vakio jaruilla?

Lähinnä tarkoitin eskesin kommenttia "vakiot ainakin radalla joutuu aika koville eikä tunnu hyviltä"

Toki kannattaa hankkia kunnolliset aftermarket palat ja ehkä levytkin, jos hinta on sama, ellei alempi.

Onkos evoissa vakiona valmiina ilmanohjureita jarrulle ?
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

eiks kolmosessa juurikin tuo etupuskurin alalippa toimita aukistaan ilman jarruille?
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

UITTO- sanoi
eiks kolmosessa juurikin tuo etupuskurin alalippa toimita aukistaan ilman jarruille?

Kyllähän se. Mutta onko alatukivarsissa mitään ohjureita esimerkiksi ilmalle, jotta se menee vanteen sisään ? 3kgt:ssä on läpät ja ohjurit, jotka "heittää" jarruille ilmaa.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

tepi sanoi
Lähinnä tarkoitin eskesin kommenttia "vakiot ainakin radalla joutuu aika koville eikä tunnu hyviltä"

Toki kannattaa hankkia kunnolliset aftermarket palat ja ehkä levytkin, jos hinta on sama, ellei alempi.

Onkos evoissa vakiona valmiina ilmanohjureita jarrulle ?

Niin kuin mielestäni sanoin että varmaan kaikissa autoissa vakiojarruilla pärjää normaali ajo-olosuhteissa
mutta radalla ei. Ehkä en ilmaissut itseäni riittävän selkeästi. :seina

Ja kyllä e3:ssa etupuskurin alalaidasta lähtee sellaisen muoviset ilmanohjaimet sinne jarruille päin,
mun vehkeessä kyllä vain toiselta puolelta ja toinenkin aika heikko kuntoinen, meinasin tuossa kesälomalla
tehdä hiilikuidusta sellaiset yhdestä kappaleesta ja vähän pitemmälle kuin vakiot, vakiot kaksi osaiset.

Jos jollain on nuo D2 jarrusetit autossa olisi kiva kuulla kommentteja, itseäkin hiukan kiinnostaisi isompien
levyjen kera.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Yks tarvikemyyjä tais kehua että sinne menee v40 t4 jarrulevyt, paloista en osaa sanoa :p
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

mahtaakohan ajo ominaisuudet kärsiä, kun noi d2 jarruthan vaatii vähintään 17 tuumasen vanteen, et onkohan semmoset enään evo 3sessa ajotuntuman kannalta ok ???
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

MikkoM sanoi
T4:ssä on ihan 40-sarjan tav. jarrut, samat kuin new face 1.8 Carismassa. Levyn Ø 180 mm ja napamitat niin kuin Mitsuissa yleensä. Eli napakoon puolesta ok, mutta pulttijako 4x114,3 ja vähän se levy on pieni ;D.


Kuinkas muuten Ferodo DS3000 pelaa normaalissa katukäytössä. Huomaako tuon suuremman kitkakertoimen ihan normaalissa jarrutuksessa, vai vaatiiko lämpöä toimiakseen? Näytäisi nuo EVOn kaksimäntäisen sorasatulan palat sopivan tällaisen Galantinkin kaksimäntäisiin satuloihin.

Siis Ø180mm?

oon ihan 100% varma ettei ole levyn koko noin pieni.

Arvirdsonin kuvaston mukaan s/v40 etulevyjen Ø256mm 1996-1997 ja 1997--> 281mm.

Mikäs se evos oli vakiona?
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

MikkoM sanoi
T4:ssä on ihan 40-sarjan tav. jarrut, samat kuin new face 1.8 Carismassa. Levyn Ø 180 mm ja napamitat niin kuin Mitsuissa yleensä. Eli napakoon puolesta ok, mutta pulttijako 4x114,3 ja vähän se levy on pieni ;D.


Kuinkas muuten Ferodo DS3000 pelaa normaalissa katukäytössä. Huomaako tuon suuremman kitkakertoimen ihan normaalissa jarrutuksessa, vai vaatiiko lämpöä toimiakseen? Näytäisi nuo EVOn kaksimäntäisen sorasatulan palat sopivan tällaisen Galantinkin kaksimäntäisiin satuloihin.

Me käytettiin joskus kilpurissa DS3000 seosta ja se ei sovellu katukäyttöön. Se vaatii vähintään parisataa astetta lämpöä ennenkuin alkaa toimimaan. Hyvät palat ne muuten on. Pito ja tuntuma aivan loistavat :peukku Nyt on tullut ajettua DS3000E seoksella sen paremman kestävyyden takia.

Katulevyistä suosittelen ihan tavallisia Bremboja. Niissä on hinta/laatusuhde todella hyvä. Meillä on nykyisillä levyillä nyt takana yli 100-kisatuntia radalla DS3000 ja DS3000E paloilla ajettuna ja levyt ei ole kuluneet paljonkaan :eek: Tosin semmoinen jippo noihin on tehty että ajoimme niihin CNC:llä urat. Jos haluaa kaupasta vastaavat niin ostaa EBC:n uritetut. Ne on brembon valmistamat ja tismalleen samat levyt kuin EBC:tkin mutta niissä on vaan urat. Levyn reunassa jopa lukee brembo vaikka paketissa koreileekin EBC ;D Vertasin brembon ja EBC:n levyjä niin heti näki että tismalleen sama valu. EBC:n punaisista paloista sen verran että niillä ei tee mitään. Kestivät kaverin roadsport autossa kemorassa 50-kierrosta ja olivat raudoilla. Omassa samanlaisessa autossa tismalleen samoilla levyillä ja brembon satuloilla brembon omat palat ovat kestäneet oikein hyvin. Samoin kaveri vaihtoi Ferodon DS2500 palat ja johan alkoi kestämään.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Onkos ihan normiajoon tarkoitetut levyt ja palat minkä hintaisia? Saako Suomesta mistään muualta kuin merkkiliikkeestä?
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Käykö evo 3 takajarrupalat mistään muusta "tavallisesta" mitsusta? jos joku tietää niin nopeita vastauksia pliis... reissuun pitäs tänään päästä ja huomasin että taka palat aika lopussa...tarvikeliikkeet kun on auki niin sieltä pitäs palat löytää.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

stara sanoi
Käykö evo 3 takajarrupalat mistään muusta "tavallisesta" mitsusta? jos joku tietää niin nopeita vastauksia pliis... reissuun pitäs tänään päästä ja huomasin että taka palat aika lopussa...tarvikeliikkeet kun on auki niin sieltä pitäs palat löytää.

Väittäisin että gti lancerissa on samat takajarrut.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

juu,kiitti.Yritin tossa netistä ettiä niin saattaa löytyä myös carismasta... :peukku
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

CB5A korisessa gti lancus ei ole samat levyt takana, kun eri jakokin! Eli 92(93)-96vm.
 
Vs: Mitkä jarrulevyt- ja palat Evo3:seen?

Jako ei oo sama mut palat käy...samat on myöskin 1.8 carismassa.maanantaina omaan III laitoin. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom