Mitsu ASX Huoltomuistutus ruostetta takaluukussa!!!!

puukko

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2018
Kurkatkaapa ASX:nne takaluukkuun sinne lipan alle, missä avauskytkin ja rekisterivalot ovat. Löytyykö ruostetta? Tästä on tullut huoltomuistutus. Korjaustoimenpiteet ovat ruosteiden hionta pois, pakkelointi, uudelleen maalaus ja muovilevyn asentaminen tämän paikan päälle.

Laittakaahan sana kiertämään muillekin ASX omistajille.

Mitä mieltä korjaustoimenpiteistä?
 
Vs: Mitsu ASX Huoltomuistutus ruostetta takaluukussa!!!!

Minkä ikäisiä ASX:iä tuo koskee ?
 
Vs: Mitsu ASX Huoltomuistutus ruostetta takaluukussa!!!!

Eikös noilla asxillä ole 12 vuoden koritakuu, joten kaikkia. Huollossa täytyy kuitenkin koritakuu olla tehtynä.
 
Itsellä ajossa 2012 vuosimallin ASX (ajettu 130tkm) ja tarkastettuani tilanteen havaitsin maalin kuplimista juurikin tuolla takaluukun lipan alla.Lisäksi molempien takaluukussa olevien takalamppujen alaosassa on n.1cm kaistale joka kuplii.
Onkohan näitä mitään mahdollisuutta saada takuun piikkiin?Joka huoltoa ei ole tehty mitsuhuollossa,tämä saattaa kyllä olla ongelma,viimeisin huolto 1kk sitten kylläkin.
3 tehdaskampanjaa tehtiin kyseisessä huollossa mutta takaluukun ruosteista ei ollut mitään puhetta...lieneekö autoa edes ruosteiden osalta tarkastettu.
Muuten ok auto mutta tämä oli ikävä yllätys
 
Itsellä ajossa 2012 vuosimallin ASX (ajettu 130tkm) ja tarkastettuani tilanteen havaitsin maalin kuplimista juurikin tuolla takaluukun lipan alla.Lisäksi molempien takaluukussa olevien takalamppujen alaosassa on n.1cm kaistale joka kuplii.
Onkohan näitä mitään mahdollisuutta saada takuun piikkiin?Joka huoltoa ei ole tehty mitsuhuollossa,tämä saattaa kyllä olla ongelma,viimeisin huolto 1kk sitten kylläkin.
3 tehdaskampanjaa tehtiin kyseisessä huollossa mutta takaluukun ruosteista ei ollut mitään puhetta...lieneekö autoa edes ruosteiden osalta tarkastettu.
Muuten ok auto mutta tämä oli ikävä yllätys

Takaisinvetohan näistä ruosteongelmista on ollut. Minulle kertoivat, että pitäisi olla huoltojen yhteydessä koritarkastus tehtynä. Ja sen varmistaminen, että on tehty, on asiakkaan vastuulla. Suosittelen kuitenkin ottamaan yhteyttä huoltoon.
 
Moi,

Uutena Mitsu ASX:n omistajana löysin foorumille ja tutkin omaa autoa (2013). Ja sieltähän löytyi sitä ruostetta!

No, kävin Kouvolassa KSO-Autotaloilla (Ympäristön Auto) joka täällä myy ja huoltaa Mitsua. Ei kuulemma ole mitään tälläistä heillä, eli koko kampanjaa ei ole olemassa heidän mukaansa. Eivät edes tutkineet autoa, harmittelivat että on ruostetta.

No, tästä sitten ajoin Kotkaan Delta Autolle joka siellä myy / huoltaa Mitsua. Sielläkään eivät olleet kuulleet moisesta mutta ottivat autosta kuvia ja ovat maahantuojaan yhteydessä.

Missä olette autoja korjauttaneet / näyttäneet ja mistä tälläinen kutsu on tullut?

Omassani ei ole kaikkia huoltoja tehty merkkiliikkeessä joten koritakuu, noh, saa nähdä mitä sanovat. Kysyin paikalliselta automaalaamolta niin noin 500€ heillä arvio korjauksesta.
 
Moi
Miten noissa asx takaluukku ongelmissa on käynyt onko mennyt koritakuun piikkiin..Mulla sama ongelma 2012 asxssä
 
Ilmeisesti tämä nyt menee omaan piikkiin, kun edellinen omistaja ei ole huolehtinut koritakuun vaatimista tarkastuksista. Ja vaikka kortitakuu olisi voimassa, niin mikään itsestäänselvyys tuo korjaus ei ilmeisesti ole.

Olen kysellyt usealta Mitsun jälleenmyyjältä asiasta ja mitään huoltomuistutusta ei asian tiimoilta ole. Vaikutta ”uutisankalta”, harmillisesti ei alkuperäisen viestin kirjoittaja nyt ole kommentoinut mistä tuollainen tieto ”takuukorjauksesta” on edes tullut.

En enää jaksa taistella; auto menee reilu viikon päästä pajalle ja maksan itse korjauksen.

Muoks: uusissa ASX:ssa on muutes tuollainen muovilippa eli jossain määrin on ongelma Mitsun puolelta tiedossa...
 
Tänään iltapäivällä olen viisaampi kun Jyväskylän Delta autosta on varattu huoltokäynti asian tiimoilta samalla tekevät ohjelmisto päivityksen koskien strt/stop toimintoa.... paljonko luukun maalaus maksaa?
 
Arvio 500€. Käytännössä koko luukun maalaus ja koko sauman korjaus myös takavalojen ”alta”.

Kerro ihmeessä, mitä Deltalla tuohon sanoivat kun siellä käyt.
 
Arvio 500€. Käytännössä koko luukun maalaus ja koko sauman korjaus myös takavalojen ”alta”.

Kerro ihmeessä, mitä Deltalla tuohon sanoivat kun siellä käyt.
Kävin Deltalla..ottivat kuvat vaurioista ja kopion huoltokirjasta ne lähti maahantuojalle vastaus tulee parin viikon sisällä ja huolto ottaa yhteyttä. Samalla tekivät kampanjapäivityksen startstop softaan.
 
Tänään soittivat Jkln Deltalta...meinasin pudota perseelleni...asx menee takaluukun vaihtoon 3 -5 9...mitä tähän sanois...Hyvin maahantuoja asiansa hoiti..keskiviikkona asia pantiin alulle ja torstaina tuli ratkaisu...ei vois paremmin toimia..kiitettävä arvosana maahantuojalle ja merkkihuollolle
 
Onneksi olkoon, että sait takaluukun vaihdon. Minä en saanut, vaikka yritin maahantuojan kautta hoitaa hommaa. Luukku vain maalattiin sieltä lipan alta. Nyt toki seuraan, että alkaako ruostetta tulla uudelleen. Jos tulee, niin sitten menee luukku vaihtoon kuulemma.

Nuo takaisinvedot löytyy myös trafin sivuilta. On kyllä omituista, että merkkihuollot ovat muka tietämättömiä luukun takaisinvedosta. Pitäkää huolta siitä, että koritarkastuksesta jää merkintä huoltokirjaan. Tosin en minäkään tiennyt takaisinvedosta, ennenkuin menin näyttämään ruostevaurioita. Samalla selvisi, että koritarkastukset ovat ihan perseestä. Puoli vuotta aiemmin oli merkkihuolto ja olisihan se vaurio siinä koritarkastuksessa näkynyt.
 
Tähän lisänä sen verran, että tuosta takaluukun lipan ruostumisesta ei ole tehty huoltomuistutusta tai Trafin takaisinvetoa. Piste. Asia varmisettu merkkihuolloista sekä Mitsun maahantuojalta. Viasta ovat tietoisia ja autoja ovat korjanneet; mutta itsestäänselvyys se ei ole että korjaus onnistuu.

Korjaukset tehdään vain / ainoastaan takuun tai koritakuun piirissä oleviin autoihin. Ja tämä tieto tullut kirjallisena niin merkkihuollosta kuin maahantuojalta. Itselläni meni omaan piikkiin, koska edellinen omistaja ei ollut huolehtinut koritakuun vaatimuksista (tarkastukset).
 
Tähän lisänä sen verran, että tuosta takaluukun lipan ruostumisesta ei ole tehty huoltomuistutusta tai Trafin takaisinvetoa. Piste. Asia varmisettu merkkihuolloista sekä Mitsun maahantuojalta. Viasta ovat tietoisia ja autoja ovat korjanneet; mutta itsestäänselvyys se ei ole että korjaus onnistuu.

Korjaukset tehdään vain / ainoastaan takuun tai koritakuun piirissä oleviin autoihin. Ja tämä tieto tullut kirjallisena niin merkkihuollosta kuin maahantuojalta. Itselläni meni omaan piikkiin, koska edellinen omistaja ei ollut huolehtinut koritakuun vaatimuksista (tarkastukset).
Minun autoon 2012 olivat entiset omistajat pitäneet huolen että myös koritarkastus oli aina huollon yhteydessä tehty tai leimattu minun autossa oli tarkastuksen tehnyt joku puusilmä 19.10.2018 oliko nyt Hyvinkään Deltassa...että tällai...
 
Itsellä ajossa 2012 vuosimallin ASX (ajettu 130tkm) ja tarkastettuani tilanteen havaitsin maalin kuplimista juurikin tuolla takaluukun lipan alla.Lisäksi molempien takaluukussa olevien takalamppujen alaosassa on n.1cm kaistale joka kuplii.
Onkohan näitä mitään mahdollisuutta saada takuun piikkiin?Joka huoltoa ei ole tehty mitsuhuollossa,tämä saattaa kyllä olla ongelma,viimeisin huolto 1kk sitten kylläkin.
3 tehdaskampanjaa tehtiin kyseisessä huollossa mutta takaluukun ruosteista ei ollut mitään puhetta...lieneekö autoa edes ruosteiden osalta tarkastettu.
Muuten ok auto mutta tämä oli ikävä yllätys

Minulla meni omaan piikkiin tämä.Jos huoltokirjasta puuttuu yksikin koritarkastusmerkintä niin tulos on tämä.Oppirahat maksuun siis.
No nyt luukku on kunnossa ja voi alkaa harkita auton vaihtoa
 
Asx peräluukussa on pieni valmistus moka lipan alla on sauma josta ruostuminen alkaa jos ei ole luukkua kotelomassalla käsitelty..monessa autossa tuo kohta on prässäämällä tehty
 
Itsellä ajossa 2012 vuosimallin ASX (ajettu 130tkm) ja tarkastettuani tilanteen havaitsin maalin kuplimista juurikin tuolla takaluukun lipan alla.Lisäksi molempien takaluukussa olevien takalamppujen alaosassa on n.1cm kaistale joka kuplii.
Onkohan näitä mitään mahdollisuutta saada takuun piikkiin?Joka huoltoa ei ole tehty mitsuhuollossa,tämä saattaa kyllä olla ongelma,viimeisin huolto 1kk sitten kylläkin.
3 tehdaskampanjaa tehtiin kyseisessä huollossa mutta takaluukun ruosteista ei ollut mitään puhetta...lieneekö autoa edes ruosteiden osalta tarkastettu.
Muuten ok auto mutta tämä oli ikävä yllätys

Tässä syksyllä ostin minäkin ASX:n ja kiitos tämän palstan huomasin ylläkuvatun ruosteongelman hetikohta kaupanteon jälkeen. Otin välittömästi yhteyden myyjäliikkeeseen. Koskapa auto myytiin minulle erikseen painottaen ruosteettomuutta, niin myyjä ei kieltänyt vastuutaan. Kaupat tehtiin pitkälti netin tietojen ja puhelinkeskustelun perusteella. Toki tarkastelin autoa liikkeessäkin, mutta tuota ruostekohtaa ei siinä vaiheessa huomattu.
Autoon oli tehty uutena ruostesuojauskäsittely. Huoltokirjan perusteella kaikki huollot oli tehty ajallaan, mutta korintarkastuksia oli tehty vain kolmena vuonna. Viimeisin 8 kuukautta ennen kaupantekoa, ja kuitattu olevan ok. Pikkuisen kyllä kyseenalaistan koko toimenpiteen. Joka tapauksessa myyjäliikkeen puolelta yritettiin ensin saada asia maahantuojan piikkiin, laihoin tuloksin. No sitten auto vietiin myyjän sopimuskorjaamolle ja siihen vaihdettiin uusi takaluukku myyjän kustannuksella.
 
Asx peräluukussa on pieni valmistus moka lipan alla on sauma josta ruostuminen alkaa jos ei ole luukkua kotelomassalla käsitelty..monessa autossa tuo kohta on prässäämällä tehty

Tänään soittivat Jkln Deltalta...meinasin pudota perseelleni...asx menee takaluukun vaihtoon 3 -5 9...mitä tähän sanois...Hyvin maahantuoja asiansa hoiti..keskiviikkona asia pantiin alulle ja torstaina tuli ratkaisu...ei vois paremmin toimia..kiitettävä arvosana maahantuojalle ja merkkihuollolle
Asx sai uuden peräluukun...kustannus maahantuojalle oli 2600 €..
Kävin Deltalla..ottivat kuvat vaurioista ja kopion huoltokirjasta ne lähti maahantuojalle vastaus tulee parin viikon sisällä ja huolto ottaa yhteyttä. Samalla tekivät kampanjapäivityksen startstop softaan.
Moi
Miten noissa asx takaluukku ongelmissa on käynyt onko mennyt koritakuun piikkiin..Mulla sama ongelma 2012 asxssä
Viikonloppuna huomasin, että 2018 maalaamalla korjattu vaurio ei ollut pitkälle kestävä. Maali kuplii uudelleen. Jyväskylän Deltan huollossa eivät antaneet lupaavaa arviota uudelleen korjaamisesta. Kuulemma 5 vuoden takuun jälken ei ehkä korjata. Sinulla on kuitenkin korjattu 7 vuoden vanhana autona. Kummaa polvelilua näissä käytännöissä. Kuinka pahasti MauriK omastasi oli peräluukku ruostunut?
 
Raumalla kaikki huollot tehty KäyttöAuton huollossa, koritakuut leimattu, mutta kukaan ei ole koskaan puhunut moisesta asiasta. Vm -13 ASX. Yrittävätkö vedättää, vai onko jotenkin "firma kohtainen"?
 
Foorumia selatessa päätin vilkasta omaa mitsua(2015) ni maalihan on irti kyseisestä paikasta. Kaikki huollot koritarkastuksinee tehty kotkan delta-autossa vuoden välein. Soitanpa huomen kotkaan, ja keskustellaa...
 
Itsellä myös ruostetta 2015 mallin asx:ssä. Kontin avauskahvan alta lähtenyt mukava kukkanen liikkeelle. Merkkihuollosssa meinasivat, että 5 vuoden takuun jälkeen ei kustannukset kuulu heille. Oletteko korjuuttaneet näitä ja mihin hintaan?
 
Käytin mitsun kotkan deltassa elokuun alussa, missä kuvattiin luukku ja lähettivät(ehkä) maahantuojalle kuvat. Mitään ei ole kuulunu. Kyselin maahantuojalta, eivätkä tienny mitään asiasta. Lupasivat olla yhteydessä kotkaan ja minuun. Ei mitään kuulu mistään. Naurettavaa vielä kun vaimo käytti mitsun vuosihuollossa kotkassa 23.8, niin koritarkistus oli ok. Todellinen puusilmä täytyy olla... Umpisurkeeta touhua. Elämäni ensimmäinen japsipeli ja viimeinen. Enkä suosittele kotkan delttaa kenellekkään.
 
Nyt on itselläkin maahantuojalla tapaus kyselyssä. 2 viikko vastausta odoteltu. Ruosteongelma vaikuttaisi olevan valmistajalla tiedossa ja netistä löytyy tapauksesta jopa valmistajan tiedote Outlanderille(sama rakenne)... Löytyy googlella: TSB−17−42A−001
 
Eipä kuulu mitään takaluukusta, mikä ei sinänsä yllätä. Perus huoltokaan ei sitten kotkan deltassa onnistunut. Huollon jälkeen alkoi pakokaasu haisemaan talliin ajettaessa kabiinin puolella. Käry alko nyt lisääntymään reilusti, niin konepellin avattuani syy selvisi. Öljytikku muutaman sentin ylhäällä ja öljyä pisin konehuonetta. Öljypinnan tarkastelussa tikku näyttää yli maksimia edelleen. Tekeeköhän liikaöljy tällasen tempun? Konehuone ei nyt heti varmaankaan ruostu.
 
Liikaöljystä on haittaa. Esim Mb hälyttää ( 8 L tilavuus ) = pyytää vajentamaan ylimääräiset pois. Jopa parin desin poisto auttoi hälytyksen katoamiseen.
 
Mikä moottori kyseessä? Jos 4N14 niin siinä tikussa on X joka on ehdoton yläraja öljylle.
 
Moottori on 4N13 1,8 dieseli, ja tikussa on reijät ylä ja alarajan merkiksi. Ennen huoltoa toimi hyvin.
 
Moottori on 4N13 1,8 dieseli, ja tikussa on reijät ylä ja alarajan merkiksi. Ennen huoltoa toimi hyvin.
Vie takaisin ja vaadi korkausta / pesua ja takuuta hutilonnista johtuvista syistä.
Ei kannata pitää mölyjä mahassa vaan tiskille rähjäämään.
Laita vielä meiliä heille asiasta ja ko Delta pisteen johtajalle kopio.
Me FIN ollaan liian nössöjä ...USA mailla jos toimittaisiin liian tämmöinen peli ei vetelisi.
 
Nyt on itselläkin maahantuojalla tapaus kyselyssä. 2 viikko vastausta odoteltu. Ruosteongelma vaikuttaisi olevan valmistajalla tiedossa ja netistä löytyy tapauksesta jopa valmistajan tiedote Outlanderille(sama rakenne)... Löytyy googlella: TSB−17−42A−001
Liityin vasta clubiin. Minulla on 12.2018 Uutena ostettu ASX ajettu 90000. Huollettu säännöllisesti, mutta ei merkkihuollossa. Huomasin rekisterikilven valon vieressä ruostekukkasen.Otin yhteyttä Nelipyörä, Kouvola. Heillä oli selvä ohjeistus, että jos ei ole käytetty ns. merkkihollossa niin koritakuu ei ole voimassa. kaikki muut takuut kyllä ovat voimassa vaikka käyttäisit muualla huollossa. Vaikuttaisi että olisi yleisempikin ongelma.Muuten olen ollut tyytyväinen jo toisen mitsun omistajana.
 
Otin uudelleen yhteyttä liikkeen korjaamoon. Pyysivät käymään näyttämässä. Kävivät huoltokirjan läpi ja kopioivat kuvasivat kohteen.
Lopputulos: Vaikka olen ensimmäinen omistaja. Vaikka olen säännöllisesti huollattanut autoni, siitäkin huolimatta kun en ole käyttänyt
autoani heillä ( merkkihuollossa ) niin koritakuu ei ole voimassa. Kaikki muut takuut kyllä ovat. Jos vaikka omassa huollossa olisi kori
tarkastettu niin sekään ei olisi riittänyt koritakuun voimassaoloon, eli kori pitää käyttää tarkastuksessa säännöllisesti merkkiliikkeessä.
Niikuin keskusteluista käy ilmi, tämä on tyyppivika vuodesta 2010 alkaen. Näin maahantuoja pääsee vastuustaan ja säästää pitkän pennin.
No ASX on muuttunut renuksi, eli täytyy tuleivaisuudessa katella jotain muuta.
 
Takaisin
Ylös Bottom