Mitsu Gto käy rikkaalla ja kuluttaa liikaa

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsu Gto käy rikkaalla ja kuluttaa liikaa

plodi sanoi
Vanhemmassa 91-92 on cas anturi nokka-akselin päässä vaihdelaatikon puolella konetta.
Uudemmassa 93-> on jakopään puolella nokka-akselin päässä ja kampiakselin päässä triggeripyörät.

Vaikka vaihtaisi uudemman moottorin vanhempaan tai päin vastoin ja tekee johtomuutokset antureille niin ecu ymmärtää.

Vanhaa juttua mut ilmeisesti :
Jos vaihtaa 93 tai uudemman ecun vanhaan mosaan (vanha cas) niin nokan anturin latenssis on eroa ja sytytysennakko muuttuu 7000rpm jopa +4astetta.

http://stealth316.com/2-cas_conversion.htm
 

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: Mitsu Gto käy rikkaalla ja kuluttaa liikaa

Ja ilmeisesti vanhempi ecu & uudemmat anturit niin sytytysennakko vähenee, siitä tosin ei ollut esimerkkiä. Saishan tuon säädettyä halutessaan pois Aem purkilla. Tuon kytkentä ohjeen mukaan ollaan tehty useampi swappi ja molemmin päin.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsu Gto käy rikkaalla ja kuluttaa liikaa

plodi sanoi
Ja ilmeisesti vanhempi ecu & uudemmat anturit niin sytytysennakko vähenee, siitä tosin ei ollut esimerkkiä. Saishan tuon säädettyä halutessaan pois Aem purkilla. Tuon kytkentä ohjeen mukaan ollaan tehty useampi swappi ja molemmin päin.
juu tuossa minkä projektiksi ostin on juurikin vanhemman mosa ja tuo CAS muutos tehty mutta ilmeisesti ei molempia punaisia (+12V?) ja molempia mustia (0V?) ole kytketty. Tosin vasta siis 5min tutkimisen olen ehtinyt tekeen tuohon. Käyntihän tuossa on senkuuloinen että yksi pytty pois pelistä.
Toki voi olla useampikin pytty pimeenä eli PTU vikakin (sekin vaihdettu kertaalleen kuulemma)
 
Ylös Bottom