mitsu l200 -87 katsastuskuntoon... *ohjaus ei palauta kunnolla*

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
tuli ostettua tuossa tuommonen n. 400tkm ajettu k14 L200...

3 reikää hitsattu (jalkatiloissa, helmassa) ja vielä 3 hitsattava (toista helmaa, korin kannakkeita edestä kummaltaki puolelta ja helmaa myös pohjan puolelta katsottuna...

takavalojen sekoilua vielä tutkia ja lämppärin toimimattomuus tutkailla...
sitten voisi jo yrittää katsastaa...








semmonen pään mentävä reikä näky olevan hanttarin puolella, ei ole enää

mitä meinaa muuten otteessa merkintä "autoverovapaus"
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

Autovero vapaus pakettiautona eli siitä ajoneuvosta ei ole maksettu autoveroa kun se on ollut uusi... Ja rajoittaa esim paikkojen määrää
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

Hyvän ostoksen olet tehnyt, itsellä oli samanlainen työjuhtana :) eihän se mikään kauhea tykki ole (2.5D vapari), mutta huomattavasti mukavampi ajettava kuin esim. VW CADDY... ;D ja hiljaisempi. Pajeron konekin menee heittämällä paikoilleen ja saa jopa lailliseksikin, sittenhän tällainen liikkuu jo ihan kivasti. Tosin talvella tällainen on todella helppo luisussa vietävä tällaisenaan, pitkä akseliväli ja tasainen veto koko kierrosalueella. Perän stefat vaan rupeaa helposti vuotamaan luisutellessa :-[

Omassa oli silloin joskus painoa lavalla 1380kg raudan muodossa kuormalavoilla (vein koneistettuja osia työpaikalta asiakkaalle), auto oli silloin melko suorassa eli takalehdet ei vielä kääntyneet väärin päin. Aika lysti ajettava siitä tuli, liikennevaloissa sai melkein keulan ilmaan asti kun vähän pomppuutti jarrulla ja kytkimellä. Ja kyllä, auto kesti hyvin koko minulla olemisen ajan.

Eikun vaan tsemppiä hitsaushommiin, eihän se ole kuin peltiä :peukku
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

Reijjät paikkailtu, ei niitä ollukkaan ku 10 kpl...
valoja pitäs ihmetellä miksi palaa vilkku samaan aikaan takana ku jarrua painaa...

hehkun valoa ei näytä olevan...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

Savolaene69 sanoi
Reijjät paikkailtu, ei niitä ollukkaan ku 10 kpl...
valoja pitäs ihmetellä miksi palaa vilkku samaan aikaan takana ku jarrua painaa...

hehkun valoa ei näytä olevan...

juu ei ole hehkulle valoa, on vain solenoidien nakse. Vänkärin penkin luota maton alta löytyy ainakin yksi liitin, joka aiheuttaa takavalojen temppuilua. Vänkärin takarenkaan luona toinen, runkopalkissa kiinni.
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

pitääpä huomenissa tutkailla, eipä ole muuten koskaan syöttöjä lisätty kun sinettikin löytyy...
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

valot toimii nyt, takavalojen liittimet täynnä paskua...
raidetangon pään vaihdoin, eipä tosin mitsun oma käynyt...

piti sitten laittaa mersun e-sarjalaisen rt pää ja 1,5cm lyhentää kierreosuutta...

huomenissa koittaa katsastaa...
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

minkälainen homma on vaihtaa etujousi?
entäs sitten kun ohjaus ei palauta... mistä kautta pystys apusimpukkaa pikkasen löysimään?

eli etujousi poikki, ohjaus ei palauta, rajoitinkumi takaa puuttuu, neljä reikää runkopalkissa...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

keula keskeltä ylös ja vääntösauva jousen löydyttää auki asti ja vetää jousen pois
uusi tilalle siihen asentoon että saa mutterin kiritimeen menemään ja eikun kiinni
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

katsuri tuumas että yleensä näissä on se väntösauvva jousitus mutta tossa ei muka ois...

mutta mites tuo ohjaus sitten, ei palauta kunnolla
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

Savolaene69 sanoi
katsuri tuumas että yleensä näissä on se väntösauvva jousitus mutta tossa ei muka ois...

mutta mites tuo ohjaus sitten, ei palauta kunnolla

joo, takapotkussa on kierrejouset edessä. Nelikossa taas vääntösauvat :) iskari ei muistaakseni mene tässä kuitenkaan jousen läpi? Eli keula maassa, irroitat iskarista ylä- tai alapään, sitten keula ilmaan ja rengas irti ja jousipuristimella puristat sen vanhan jousen pois sieltä välistä. Voi olla että joutuu tukivartta käyttämään irti, jos ei muuten mahdu. Sitten vaan käänteisessä järjestyksessä kasaan.

Ohjaussimpukassa on päällä ruuvi, joka on lukittu mutterilla. Ruuvin päässä taisi olla talttaura, jos en ihan väärin muista. Siitä kun otat jonkun varttikierroksen auki niin ohjaus keventyy. Mut ketuillaan olevat aurauskulmatkin tekee sitä ettei ohjaus palauta, koita laittaa vähän lisää aurausta jos ohjaus muuten tuntuu kevyeltä? (tai no, miten kevyt se nyt tehostamattomassa voi olla...) :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

No hemmetti. Melkeinpä sama ruljanssi se silti on. :) eli iskari ja jousi lähtee yhtenä pakettina autosta irti, purkaantuvat vasta irrallaan.

Se olikin jeep, missä iskari oli erillään, sotkin siihen...
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...

perus putki-iskarihan tossa on ja se vaan menee siitä jousen läpi...

ei siis ole semmonen systeemi kuten etuvetoosissa
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon...


mitenkäs tuosta oikeen sitä ohjausta saa säädetty?
missä ylipäätään sijaitsee tuo apusimpukka kun ei ole kokemusta tämmösistä
 

Savolaene69

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2011
Vs: mitsu l200 -87 katsastuskuntoon... *ohjaus ei palauta kunnolla*

voisikos tuota se ohjauksen ristinivel jollakin tapaa vaikuttaa tohon ohjauksen kankeuteen/palauttamattomuuteen...

mitä sille tointaa tehä?
 
Ylös Bottom