Mitsubishi Celeste -76

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Laitetaan nyt tänne projektiosioon ihan oma threadi.

Elikkästä tuli tossa kuukausi takaperin hommattua tuo nettiautossa useampaan kertaan myynnissä ollut celeste talteen.

Tarkempien papereiden tutkimisen jälkeen tuo on ilmeisesti koneen vaihto auto, eli alunperin ollut 1.6L (Mallimerkintä colt celeste coupe 1600 ST-A), mutta vuonna -89 on tehty muutoskatsastus ja moottorintilavuuskohdassa lukee 1.99l/cm^3. Erityisehdoissa ei tosin lue mitään moottorinvaihdosta, en sitten tiedä että oliko tuolloin tapana merkitä otteeseen ko. asiasta.

Kori näyttää kaukaa ok kuntoiselta, mutta läheltä katsottuna näkyy useita kohtia missää maali ei ole sileää, eli onkohan siellä tehty korjauksia jollain massalla eikä ole jaksettu hioa tasaiseksi. Kori on muutenkin hyvä kuntoinen eikä katsastusnainenkaan löytänyt kuin yhden 1cm*1cm reijän oikeasta etuiskarikotelosta, kun sitä kävin tuossa tiistaina näyttämässä.

Sisustassa onkin sitten paljon enemmän huomauttamisen aihetta. Kojelaudan pääliosa on keskeltä murtunut melkein poikki ja hantin puolen päädystä vääntynyt niin ettei hansikaslokero meinaa aueta. Penkit ovat vissiinkin alkuperäiset ja ainankin kuskin penkki on menettänyt pehmustuksiaan niin paljon että penkin rakenteet tuntuvat ikävästi selkään.

Auto menee talveksi seisontaan, kun tuo kone ei oikein tykkää käynnistyä pakkasella ja ei muutenkaan tarvitse kahta autoa talveksi. Pääseepä ainakin rauhassa korjailemaan sisustaa.

Kuvia löytyypi osoitteesta: http://wlooffy.wippiespace.com/images/admin/album/celeste/

Keskustely/kysymykset: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14675.0
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Elikkästä nyt ois lisää kuvia tuolla koulun koneella. Heräsi muutama kysymys, tuota kojelautaa ei vissiin saa oikein millään korjattua, eli pitää hommata uusi, saakohan noita enää mistään?

Saisiko tuosta valmiste numerosta pääteltyä alkuperäistä moottoria kun ei oikein täsmää noiden uudempien autojen valmistenumerolistaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Joopa, nytten on Celeste herätetty talviunilta. Tulpat meni vaihtoon kun olivat vähän huononnäköisenä.
http://www.students.tut.fi/~saarin68/celeste/tulpat/

On vissiin saanut vähän liikaa bensaa. Pitäis vissiin mennä säädättäämään seokset kohdalleen.

Eipä tässä tällä kertaa muuta, eiköhän sitä kohta pitäisi alkaa ruosteita korjaamaan ja sisustaa uusimaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Mutta kuinkas sitten kävikään. Karvakäsi tulla tupsahti sitten mondeolla kylkeen ja nytten on kuskin ovi sisässä.

Vakuutus lupasi 400e + 4 päivän seisonta ajan rahan = ~436e Oven suoristukseen ja maalaukseen? Mitä mieltä tästä onko sopiva summa?

Ovi vaikutti todella hyvä peltiseltä mitä sitä pääsi näkemään kun maali lohkeili pois päältä.

En sitten tiedä mitä kaikkea tuolle tulee nyt tehtyä kun avovaimo (auton omistaja) on tuolla aikuiskoulutuskeskuksella autonmaalaus puolella, Niin tulee luultavasti korjailtua samalla nuo loputkin ruosteen alut + mahdollinen ylimaalaus kokonaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tämän Celesten tarina loppuu minun osalta tähän. Koska tuli ero ja se tulee jäämään avovaimon huostaan ainakin aluksi. Voin kyllä raportoida autosta jos sille jotain tapahtuu.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Ensin huonot uutiset.

Dodiih, elikkästä autoonhan murtauduttiin toistamiseen tällä kertaa siinä oli ratissa sellainen tankolukko niin ei vissiin sen takia jaksettu raahata pidemmälle, mutta oli kuitenkin pakko yrittää väntää sitä rattia seuraavin vaurioin.

http://wlooffy.wippiespace.com/images/admin/album/celeste/2007-07-19/

Toivonmukaan tuo saisi olla nyt rauhassa vielä puoli toista viikkoa jonka jälkeen saan siirrettyä autotalliin.

Sitten ne hyvät uutiset.

Ostin sitten auton omakseni eli sen tulevaisuus on siltä osin turvattu. Eli ensitalveksi kotio ehostettavaksi ja ensikesäksi ajoon.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Celeste liikuu taas omin avuin ja on siirretty jemma-nimiseen paikkaan lukkojen taakse.
Vika oli siinä puoliksi katkenneessa bensaletkussa, vaihdoin samalla koko kumisenletkun tankilta siihen rautaputkeen, vielä huomenna olisi tarkoitus vaihtaa konetilaan uudet letkut, koska se vuotaa sieltä hieman. Sen jälkeen olisi tarkoitus siirtää ko. auto kokonaan tampereelta pois, talviunille.
 

jamail

New Member
Liittynyt
11 Kesäkuu 2003
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Wlooffy sanoi
Dodiih, elikkästä autoonhan murtauduttiin toistamiseen tällä kertaa siinä oli ratissa sellainen tankolukko niin ei vissiin sen takia jaksettu raahata pidemmälle, mutta oli kuitenkin pakko yrittää väntää sitä rattia.

tälläisiä classikoita ei kyllä kannata säilyttää kaupunkien parkkipaikoilla. talttahampaat saavat siitä inspiraatiota ja vielä nää tänikäisten lukot ei pidä mummoakaan ulkopuolella.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Kävinpä sitten tänään vihdoin säädättämässä tuota celeä tuolla Pakokaasu-analyysi Sarangolla.
Tai korjauksen piikkiinhän se meni, kun poisteli sieltä edellisen omistajan patentteja, esim: toinen kurkku ei avaudu heti kun painaa kaasua vaan silloin vasta kun kuuluu -> kaasu ei ole mallia on/off. Ja sytkääkin se sääti parempaan päin. Celestä tuli tosi paljon parempi ajettava ja käy paljon tasaisemmin. Kyllä se vielä mainitsi että kiihdytyspumppu ei toimi niin kuin pitäisi, ja bensansyöttöreijässä voi olla jotain tuketta kun suihku ei ole suora. Noh, pitänee viedä talven jälkeen isompaan huoltoon.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Eipä ole tullut tehtyä ihmeempia. Ajeltua ympäriinsä ja melko moitteettomasti on toiminut, mitä tuo startti on nyt vähän keljuillu. Nytten se tuli siirrettyä talvilevolle saas nähdä tuleeko talven aikana tehtyä tuolle mitään ihmeellistä, voisin sitä suunnitella ottavansa kannen auki ja katsoa mitä se on syönyt.
sinnesenytjai.jpg
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

" Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."

Eipä ole näköjään tullut vähään aikaan kirjoiteltua.

Noh eipä ole ollut aihettakaan, kunnes sitten.

Herättelin tuota sitten talviunilta ja kyllähän tuo käyntiin lähti ihan kiltisti, sen jälkeen kun tuli startin solenoidi vaihdettua.

Siittä sitten kurvailtiin suoraan katsastusasemalle, kun ei ehtinyt sitä silloin syksyllä katsastaa ja eihän tuo sitten läpi mennyt, Oikealta etupyörän laakerit välykselliset, kardaanin tukilaakeri välyksellinen ja ruostetta helmoissa. Etupyörän laakerit tuli tilattua timanttitiskiltä hintaa ~45e kardaanin tukilaakerin jätin vielä tilaamatta koska hinta 110e ja ei löytynyt mistään suomesta.

Joten ei muuta kuin ruostehommiin ja etsimään tuota kardaanin tukilaakeri. Jos jollain sattuu olemaan kohtuukuntoisia ylimääräisenä niin voi tarjota vaikka YV:llä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Pari ruostepaikkaa tuli viikonloppuna hitsailtua. Ja muutama sinne vielä jäi, eli oikean puolen takakaari oli ihan hapan ja oikean puolen oven ikkunan tiiviste oli päässyt vuotamaan niin pahasti että kaikki vesi oli mennyt sinne sisään ja muhinut siellä, sillä tuloksella että 5cm oven alalaitaa on ihan haperona.

Tuosta kardaanin tukilaakerista sen verran että voisi varmaan päästä pelkällä kumin vaihdolla, kun se muuten tuntui toimivan ihan ok.

Vielä jos sais nuo kuvat kamerasta ulos niin auttaisi paljon.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Jep jep, elikkästä keskiviikkona (30.4) lähdettiin kohti taipalsaarta ja samitsua jolla oli kardaanin tukilaakeri, kiitos siitä. Takaisin päästyä olikin jo aika siirtyä vapun viettoon.

Torstaina (1.5) piti sitten ottaa hieman korjaavaa ja sen parissa se päivä sitten menikin.

Perjantaina (2.5) Saatiin oikeasti jo jotain aikaakin, etupyörän laakeri soviteltiin paikoilleen ja kardaani otettiin irti ja auki. Tässä vaiheessa todettiin että ristinivelkin menee kardaanista uusiksi ja kun kello näytti jo tuossa vaiheessa 20:00, niin eipä siinä sitten mitään oikein ollut tehtävissä joten asentajat siirtyi viihteelle, ja minä kuskinpuikkoihin ja juottolassahan sitten piti taas olla pilkkuun asti.

Lauantai aamuna (Päivällä 1200), kun heräili niin alko ristinivelen metsästys ja motonetistä löytyi tosin paikkakunta oli hieman väärä (espoo vrt kouvola), noh eipä siinä paljoa vaihtoehtoja ollut joten ei muutakun nokka kohti espoota ja ristiniveltä hakemaan. Takaisin päästyä kello olikin jo vierähtänyt aika monta tuntia, noh, ei auta itku markkinoilla ja eikun uutta osaa kiinni vaan. Kardaani meni loppujenlopulta kiltisti paikoilleen tosin tukilaakerin kiinnitystä piti hieman muokata että se sopi paikoilleen. Tämän jälkeen siirryttiin hitsin ääreen kunnes siitäkin loppui lanka. Tosin tässä vaiheessa kellokin näytti siltä että oli aika siirtyä unten maille. Sunnuntaina sitten siirryttiin langan ostoon (kiitos kauppojen kesäaukioloaikojen) ja hitsaus loppuun.

Maanantaina sitä sitten siirryttiin katsastusasemalle ja sieltä leiman kanssa ulos. Näin on saatu taas celeste kesäksi ajoon.
 

rphx

New Member
Liittynyt
13 Heinäkuu 2006
Sijainti
PaulAnka
Vs: Re: Mitsubishi Celeste -76

Wlooffy sanoi
Elikkästä nyt ois lisää kuvia tuolla koulun koneella. Heräsi muutama kysymys, tuota kojelautaa ei vissiin saa oikein millään korjattua, eli pitää hommata uusi, saakohan noita enää mistään?

Osta oikeen väristä "ohutta" vinyyliä ja liimaa kuumailmapuhaltimen kans uus pinta kojetaulun päälliseen, tietenki ensin korjaten montut ym. ;)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Taas on näköjään tullut hetki edellisestä kirjoittelusta.

Autoon on ny vaihdettu koneen öljyt ja perän öljyt. Koneen öljyt olivat jo aikasta mustat että niillä olikin jo vaihdon aika. Perän öljyt näyttivät olevan vielä ihan ok kunnossa ja määräkin oli suht oikea.

Todo listalla taas olisi selvittää mikä alkaa ulisemaan ~80km/h kohdalla peräpäässä ja mistä ne terävät kolahdukset tulevat kun ajaa monttuun.

Tankkauksista olen nyt alkanut pitämään kirjaa ja tulos näyttää ihan mukavalta.

graph_yearcons.php


Dynossa tuli käytyä kesäpäivien yhteydessä jolloin tulokseksi saatiin 91hp ja 149Nm, eli osa heposista on karannut jo vihreämmille laitumille. Tosin dynon pitäjä kommentoi että 5hp saattaisi saada jo sillä takaisin että vetäisi imuilman putken keulasta kun se nyt ottaa suoraan koneen päältä lämmintä ilmaa.

http://wlooffy.wippiespace.com/images/celeste/2006-11-04/04112006144.jpg
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Vielä olisi hieman tehtävää ennen kuin viitsisi käydä katsarille autoa näyttämässä.

-Käsijarrun kiristys
-Pakoputken kiinnitys
-Kolahtelu kuopissa
-Valokytkimen kosketushäiriö

Ja tulpat voisi katsella mielenkiinnosta kun niillä on taas hetki ajeltu.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Dodiin nyt sain sitten skannattua tuon kesäpäivien dynotulokset.

Katsokaa ja ihailkaa :)

http://wlooffy.wippiespace.com/images/image/celeste/IMG_0001.jpg
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Mikäs tuo notkahdus on käyrän alussa? Ilmeisesti vaihteen vaihto? Mua olis kiinnostanu just toi alavääntö...

Joka tapauksessa tehoihinsa nähden näyttää hyvin käyttökelpoiselta vääntökoneelta.

Väkisin tulin mielessäni verranneeksi omaan ex-corollaan (vanha 1.5L bensa), jossa oli vääntöhuippu 120nm @1800-2300rpm. Se oli mukavan leppoisa ajettava.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Edit..löpinät toiselle puolelle.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitsubishi Celeste -76

dani sanoi
Eikös kuitenkin dynossa aina ajeta vain yhdellä määrätyllä vaihteella koko veto. Vetojen alussa saattaa monesti olla jotain röpöjä käyrässä mitkä eivät käytännössä liikenteessä kuitenkaan ihan tunnu.

No varsinkin automaattien käyrissä näkyy melkein aina noi vaihdot kun loggaus aloitetaan varmuuden vuoksi aiemmin. Riippuu dynottajasta näkyykö keppivaihteisissa. Tottakai itse veto pyritään vetämään aina sillä yhdellä vaihteella. Toki noi pomput ei liikenteessä tunnu, mutta näkemättä jää nyt ihan alavääntö kokonaan ja ainakin itse olisin siitä enimmäkseen kiinnostunut. :)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Löysimpä sitten päästötodistuksenkin kesältä kun tuo kävi siellä kaasareiden huollossa niin olivat sitten ottaneet päästöt paperillekin.

Elikkästä tuollaisessa ekomoottorista tuli tällaiset tulokset.

Koodi
CO        2.80%
HC        259 ppm
CO2       13.10%
O2        0.82
Lambda    0.948
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tuli vähän kartoitettua mitä pitäisi vielä hankkiä ennen kuin voisi aloittaa tuota turbotusta. Käytettävissä olevan budjetin takia tämä viivästyy ainakin ensi kevääseen ellei sitä seuraavaan. Sillä aikaan olisi tarkoitus ajella vielä tuolla "vakio" kokoonpanolla.

Stage 1
moottori
vaihdelaatikko
turbo
cooleri
megasquirt
bensapumppu
bensatankki
ilmanputsarikotelo
laajakaista lambda
bensanpaineensäädin

stage 2
16v kansi
4-pisteruisku
volvon perä
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tulipa sittten hommattua vähän isommat jarrut eteen vastaamaan tehonpäivitystä. Elikkäs tuli hommattua turbogalantin etulevyt, palat ja satulat. Kiitos siitä JK.Galant:lle

http://wlooffy.wippiespace.com/images/album/celeste/2009-03-24/

Tuolla muutama kuvanen
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Josta päästäänkin sitten seuraavaan ongelmaan elikkästä. Jarrusatulat eivät sopineet 1:1 kiinni vaan uusissa jarruissa satulan kiinnityspulttien väli oli 14cm kun nykyisissä on 10cm. Eli kysymys onkin onko galantissa ollut tuollaista samanlaista osaa jossa on tuo väli isompi vai meneekö työstämiseksi?

http://wlooffy.wippiespace.com/images/celeste/2009-03-24/DSCN0716.JPG
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Elikkästä jarrujen vaihto menee sitten ensi talven hommiksi, Kun ei malttanut pitää autoa enää poissa ajosta. Pitäisi päästä tutkimaan lähemmin millä tavalla galantissa on toteutettu tuo satuloiden kiinnitys. Parastahan olisi jos pääsisi tarkastelemaan ihan paikanpäältä moista peliä tai sitten pitää varmaan hommata galantin korjausopas jos siittä saisi jotain irti.

Syksyllä lämpöjen nousu alkoi aiheuttaa pieniä päänvaivoja, mutta termostaatin vaihdolla näytti ainakin aluksi tasaantuvan. Jos vielä näyttää nousevan niin sitten vaihdetaan vesipumppu.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tällä hetkellä näyttäisi siltä että kansi tai kansipahvi on mennyt tuosta :seina , kun nyt sai veden taas kunnolla kiertämään, niin aamulla oli ilmestynyt lammikko auton alle jossa öljyä ja vettä + öljyt näyttivät minun silmään aivan liian notkeilta.

Tässä nyt koittanut miettiä että jos tuo on oikeasti rikki niin pitäisikö se korjata vai alkaa rakentamaan sitä uutta moottoria sinne pellin alle. Ajan ja laittamispaikkojen puutteessa näyttää siltä että tämän kesän ajot oli sitten siinä :'(
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Jeps, elikkästä tuli otettua tuo kansi sitten irti kun oli havaittavaa öljyvuotoa lohkon takapäässä ja vaikutti siltä että vettä pääsee öljyn sekaan.

Kantta irroitettaessa huomio osui ainakin siihen että viimeinen pultti vasemmalla ui kokonaan öljyssä, muiden ollessa vain öljyn peitossa.

Kantta tarkastellessa ei osunut silmään muutakuin oudon muotoinen reikä kannen takapäädyssä. Tosin tuo oli ensimmäinen kansi mitä olen ikinä avannut joten en varmaankaan osaa katsoa tuota kantta oikealla lailla.

http://wlooffy.wippiespace.com/images/image/celeste/2009-06-30/DSCF1048.jpg

Nyt joku voisi vihjaista missä tuon kannen voisi tarkistuttaa tampereen alueella tai tampere-turku akselilla edullisesti ja pitääkö tuo venttiilikoneisto irroittaa ko. operaatiota varten.

Lisää kuvia

http://wlooffy.wippiespace.com/images/album/celeste/2009-06-30/

ps. uusi kannen tiiviste tuli ostettua jo motonetista. Tosin se on vielä toisella paikkakunnalla joten pitää vielä tarkistaa onko se oikea.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tänään tuli sitten soitto Tammer dieselistä että kansi olisi sitten valmis. Koeponnistus ja hionta 104e. Eli kansi oli ilmeisesti kunnossa. Nyt sitten pitäis vielä löytää imusarjan tiiviste. Varmaan pitää ostaa tiivistepaperia ja itse leikellä siittä sopivankokoinen, kun ei noista muutamasta paikasta ole läytynyt mitä olen kyselllyt.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Kansi haettu ja tulihan siitä silee kun vauvan pylly.

http://wlooffy.wippiespace.com/images/album/celeste/20090819/

Nokka-akselikin kiinnitetty. Seuraavana pitäis varmaan leikellä tiivistepaperista imusarjan tiiviste, kun ei tuntunut löytyvän tarvikkeena. Sittenhän sitä pääsisi jopa jo melkein kasaamaan.

Toinen ongelma on tällä hetkellä vesipumppu, jonka siis hommasin uuden. Vanha pumppu on edelleen paikoillaan, koska yksi pultti katkesi jo ja toinen pultti ei tunnu lähtevän irti sitten millään. Tässä nyt miettinyt että nostaisiko kädet pystyyn ja antaisi vanhan pumpun olla, vai ottaisiko isompaa vipuvartta ja kokeilisi että lähteekö pultti suosiolla irti vai katkeeko sekin. Entäs jos se katkee niin milläs sitä saisi ne vanhat pultit sieltä pois. Kun jos jättäisi tuon vaihtamatta niin voisi kuvitella että ei se huomaisi yhden pultin puuttumista.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Ollut hieman muuta puuhaa tässä joten ei ole ehtinyt keskittymään tuohon mitsuun, mm. ostin talon ja tuli muutettua siihen. Sen jälkeen levisi tuo käyttöauto ja sitä korjaillessa menikin hetki.

Mutta tänään sitten vihdoin ja viimein sain tuon moottorin kasattua. Mutta eipähän tuo lähtenyt käyntiin :'(
Bensaa sinne tuntui tulevan kun sitä tuli hieman tuosta kaasarin viritelmästä. Kipinää ei päässyt katsomaan kun oli yksin liikenteessä. Siinä sitä starttaillessa se alkoi hieman lupailemaan tai siis ehkä yksi sylinteri sytytti. Mutta siinä starttaillessa kuului muutamia kertoja hieman sellainen ääni kun käsijarrun vetää ylös??? Ja muutaman kerran sellainen puhahdus kun pääsisi paineita jostain ulos. Arvauksia mistä nuo voisivat johtua.

Moottoria kasatessa koitin laittaa kaiken niin kuin ne olivatkin, mutta aivan varman en tuosta kyllä ole että pääsikö se virran jakajan akseli pyörähtämään sen irti ollessaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Se kävi sittenkin!

Ainakin muutaman minuutin.

Siinä sitten kiristelin venttiilikopankannen kiinni ja lähdin kävellen käymään läheisellä huoltamolla vessassa. Sen jälkeen kun tulin takaisin ja koitin uudestaan käyntiin niin ei edes luvannu. Siinähän oli sitten taas miettimistä että mitä sille sillävälin ehti käymään kun olin poissa. Noh ei muutakun tulppia auki taas ja sieltähän se syyllinenkin löytyi. Tulpat oli taas ihan mustat, noh ei sitten muutakun uusia tulppia koneeseen. Noh kaikki meni muuten ihan hyvin mutta se startti alko taas reistailemaan. Ainakun kuullosti siltä että joku sylinteri olisi sytyttänyt niin startti irroitti vauhtipyörästä. Siis niillä kerroilla kun ei pyörinyt tyhjää heti alusta asti. Eli pitäis varmaan etsiä taas uutta starttia/solenoidia.

Eikä se virranjakajakaan mennyt aivan merkin keskelle. Joko se oli liian aikaisella tai liian myöhäisellä, mutta lähti käyntiin kuitenkin.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tuossa sunnuntaina sitten käväsin celesten luona ja laakista lähti käyntiin. Ilmeisesti startilla oli hyvä päivä siihen asti. Sitten vaan tarkasteluja että ei ole suurempia vuotoja ja nokka kohti uutta kotia. Siis minun ei auton. Ihan nätisti tuo tuntui toimivan tuon 35km matkan. Noh siinä jo ehti hieman huokaista helpotuksesta että kyllähän sillä sittenkin ehtisi katsastukseen ennen kuin se menee umpeen.

Eilen aamulla sitten starttasin taas sitä ja ensimmäisellä taas käyntiin. Noh, se pääsi sitten sammumaan siittä kun ei huomannut pitää kierroksia kokoaika ylhäällä. Noh ei muutakun avaimesta uusi yritys. Eikä edes lupaa. Tjaah, noh ei muutakun tunkkia esiin ja starttia irti. Siinä sitten 2h jumppaili starttia irti kun ei ollut kunnon työkaluja. Sitten kun sai sen startin irti niin ehdin jo hetken toivoa että ei olisikaan mistään suuremmasta kiinni kun huomasin solenoidin ja startin välisen johdon olevan vain paikoillaan eikä kunnolla kiristettynä, noh siittä sitten kiristeltiin se sitä johtoa ja ei muutakun taas parin tunnin jumppaus että sai startin paikoilleen. Ja avaimesta kokeilu. Ei edes inahda. Noh kello oli tässä vaiheessa jo niin paljon että katsastukseen sillä ei ehtisi kuitenkaan joten ei muutakun pelti kiinni. Leuka rintaan jo kohti uusia pettymyksiä.

Katsoo nyt jos jokupäivä jaksaisi vaikka vaihtaa nuo startin virtapiuhat, kun näyttävät käytössä rispaantuneilta jo ja ihmettelisi sitten uudestaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Jep jep. Startin piuhat vaihdettu, ei vaikutusta.

Sitten otinkin taas startin irti, tosin tälläkertaa kun oli 14mm räikkälenkki niin sehän sujui jo ihan rutiinilla.

Startin kun sain pöydälle niin kaivelin varastosta tuon vaihtomoottorin tartin esiin ja laitoin sen vierelle. Startit olivatkin hyvin samanlaisia, mutta sillä ainoalla erotuksella, että tuossa 4g52:ssa on 8 hampainen ratas ja 4g63t:ssä 9 hampainen.

Tuota starttia kun pyöritteli niin huomasin että se pyörii 9/10 kerrasta ihan vapaasti ja 1/10 kerrasta se otti siihen loppu roottoriin kiinni. Kun taas tuossa 63:n startissa se pyöräytti joka kerta roottoriakin ja myös liikahti eteenpäin. Eli taitaa tuo oma startti olla laaki ja vainaa.

Vielä kuva noista starteista vasemmalla 4g63t:n ja oikealla 4g52:n.

http://wlooffy.wippiespace.com/images/celeste/DSC_0027.JPG

Edit:

Youtube on ystävä.

http://www.youtube.com/watch?v=CxjPpytfnv0&feature=fvw

Elikkästä eiköhän se tuo bendix ole. Kattoos ny vaihtaako bendixin vai vaihtaako koko startin nyt sit samalla.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Bendix vaihdettu. Nyt rokkaa kuin hirvi.

Seuraavaksi pitäis mennä näyttämään tuota katsurille ja toivoa että ei olisi mitään isompaa vikaa. Kun ei ehtinyt silloin syksyllä katsastaa tuota niin siihen ei saa sitten sitä ajoaikaa jos hylsy tulee ja tuossa pihassa on vähän heikko rempata mitään suurempaa.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Eilen tuli käyteltyä lämpöiseksi ensimmäistä kertaa talven jälkeen. Muutamia huomioita:

- Vuotaa kuumana vähäsen jotain kaasua koneen takaosasta pakosarjan puolelta. Veikkaisin (toivoisin) että pakosarjan tiivisteestä vuotaa, kun en sitä laiskana jaksanut vaihtaa kun sen silloin irroitin.
- Tyhjäkäynti hieman korkea (1500rpm), Pitänee käyttää säädössä kun kunhan vain saisi sen leiman tuohon.
- Pitää tarkistaa toimiiko laturi, koska minusta se näytti vähemmän kuin viime kesänä ja eikä reagoinut kierroksiin. Halpismittari kun oli niin näytti jo alussa väärin, mutta ei haitannut asiaa koska itse tiesi millä alueella sen piti liikkua. Ja voipi olla että se ei pudottanut sitä koskaan sille tyhjäkäyntilataukselle, koska tyhjäkäynti on noin suuri.
- Ensimmäisellä kerralla kun käyttelin lämpöiseksi niin lämmöt nousivat hieman yli puolenvälin, jonka jälkeen sammutin ja mietin että mitä helvettiä nyt taas, mutta toisella kerralla lämmöt asettuivat aloilleen, oliko sitten termari jumissa talven jälkeen vai mitä, mutta pitänee seurailla asiaa.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Katsastus hylätty :/

Samaa vikaa mitä viime vuonna eli takajarrut eivät pelanneet kunnolla. Oikea puoli lukkiutui samantein. Eli nyt pitäis varmaankin ottaa nuo takajarrut auki ja katsoa mitä kaveri niille teki silloin viimevuonna että sai tuon lävitse. Muistelisin että säädettiin vain, eli jos nyt etsisi tuohon sopivat jarrukengät. Tiedä sitten taas että mistähän sellaiset löytäisi.

Mittasipa tuo päästötkin niin laitetaan ne nyt tähän ylös.
Koodi
CO%     2,3
HC ppm  383
CO2%    12,9
O2%     1,46
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Hyväksytty.

Toimii ainakin toistaseksi, tiedä sitten siittä että kuinka kauan. Noh, onpahan paljon helpompi taas toimia kun voi ajaakin tuolla autolla paikasta toiseen.

Löysäsin oikean puoleisia jarrukenkiä hieman, mutta saas nähdä kuinka nopeasti tuo automaattisäätö säätää sen takaisin.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Ml: 71023

Kauko-ohjattava keskuslukitus asennettu mikä on ollut hyllyssä jo muutaman vuoden. Samalla tuli mitattua vuotovirta oli 10mA luokkaa. En huomannut mitata tuota tosin ennenkuin asensin tuon keskuslukituksen. Pitänee vielä kattoa uudestaan.

Samalla tuli mitattua tuo latausjännite joka oli 15V luokkaa. Missäköhän tuon kipuraja menee? Normihan on jotain 14.4V? Ahistaa jos tuo bensapumppu hirttää kiinni.

Edit: Lisätään nyt vielä että eipä nuo lämpäongelmat ole kokonaan poistuneet. Eli tyhjäkäynnillä tuppaa lämpenemään. Pitänee nyt vaihtaa öljyt ja huuhdella tuo jäähdytysjärjestelmä. Sitten voisi miettiä jos asentelis isompaa jäähyä ja sähköstä flektiä. Ja sitten vielä voisi koittaa kertallleen jos tuo vesipumppu lähtisi irti niin vaihtaisi sen, kun sellainenkin on uusi jo hyllyssä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Ajoitus katsottu oli 5 astetta perusennakkoa, säädin sitten ~11 astetta. Korjausoppaassa oli 13, mutta aattelin että tuo 11 vois olla ihan hyvä kompromissi.

Kiitokset kapula7:lle ajotuslampun lainasta.

Vaihdettu myös öljyt, motoxin laatu mineraalilt. Noh, eipä tuo konekaan mikään hipo ole että eipä se kovin ihmeellisiä öljyjä tarvitse.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

:(

Nyt se on sitten rikki taas. Siellä on vedet öljyjen seassa. Taitaapi mennä seisontaa koko laitos, kun tuohon turbomoottoriin pitäisi vielä hommata kaikenlaitasta härpäkettä että sen saisi kiinni.

Voisi melkein harkita väliaikaismoottorin ostamista, eli jos jollakulla olisi halvalla kaasari 4g63:sta myynnissä niin saa tarjota.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Olimpa sitten unohtanu jälkikiristää tuon kannen että en tiedä onko sieltä sitten kansipaffi mennyt taasen. Noh vaihtelin tuossa öljyt sitten koneeseen ja ajellut nyt sillä pari saataa kilometriä rauhallista ajoa ja eikä ainakaan vielä merkittävää muutosta öljyn pinnassa / koostumuksessa. Pitääpi seurailla tilannetta.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Voi vittu että nyt kyllä vituttaa.

Perjantaina tosiaan olin ajelemassa kotiopäin ja noin 5km ennenkuin olin kotona niin huomasin että jännitemittari oli pohjalla ja lämmöt tapissa. No ei siinä sitten kuin äkkiä auto pysähdyksiin ja kone seis. No se sitten ehti kuitenkin keittämään.

Hinailin sen siittä sitten kotio ja se seisoi viikonlopun ylitse tuossa pihassa kun piti käydä sukuloimassa ja töissä.

Eilen sitten kokeilin kaataa lisää vettä moottoriin, mutta vesipumpun juuresta se vuosi niitä pihalle. Noh, onneksi olin ostanut keväällä siihen uuden vesipumpun niin ei muutakuin sitä vaihtamaan. Kaksi pulttia lähti kiltisti auki ja yksi katkesi sitten heti alkuunsa + yksi oli jo poikki viime syksyltä kun silloin jo kävi mielessä käyttää tuo vesipumppu irti.

Eli kaksi viidestä oli nyt aukaisu vaiheessa katkennut. Ajattelin sitten kuintenkin yrittää jos se vaikka pitäisi niitä vesiä sisällä kolmella pultilla niin olisi voinut ajaa tuolla vielä muutaman kuukauden ennen kuin se olisi mennyt talvilevolle ja silloin olisi ollut tarkoitus nostaa moottori pois. Aloin sitten eilen illalla laittamaan sitä niillä vanhoilla pulteilla kiinni. Silloin katkesi kolmas pultti, mutta onneksi sen sai vielä pihdeillä ruuvattua auki kun siihen jäi sen verta kantaa lohkon ulkopuolelle.

Tänään sitten kävin ostamassa aivan uudet pultit paikallisesta työkaluliikkeestä. Laitoin sitten momenttiavaimeen 40nm ja aloin kiristmään sitä vesipumppua niillä kolmella uudella pultilla. Ensimmäinen meni ihan nätisti mutta sitten toista kiristettäessä tapahtui jotain odottamatonta. Se uusi pulttikin katkesi. Ja nyt vituttaa.

Ei sitten ajeta sillä enää tänä syksynä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Jopas on taas aikaa kulunut.

Noh, nyt kun on ollut taas lämpimiä päiviä, niin on viittinyt tuolla ulkosallakin olla. Eli moottorin vaihto alkoi nyt.

Seuraavat kuvat eivät ole heikkohermoisille.

Vanha moottori pois konehuoneesta.
http://wlooffy.kuvat.fi/kuvat/Celeste/20110510_moottorin_vaihto/06052011132.jpg

Ja sijoitus väliaikaiseen paikkaan.
http://wlooffy.kuvat.fi/kuvat/Celeste/20110510_moottorin_vaihto/09052011133.jpg
http://wlooffy.kuvat.fi/kuvat/Celeste/20110510_moottorin_vaihto/09052011135.jpg
http://wlooffy.kuvat.fi/kuvat/Celeste/20110510_moottorin_vaihto/09052011137.jpg

Olisi kiva tietää mitä tuo vanha moottori painaa, ainakin se tuntui painavemmalta, ilman kantta ja kaasareita, kun tuo 4g63.

Tulipa samalla mitattua että tosiaan tuossa kiinnioleva vaihdelaatikko on mallia kapea, eli alempien kiinnityspulttien etäisyys oli sen 310mm. Ja että tuossa 4g52:ssa vautipyörä oli halkaisijaltaan 275mm ja kytkin 215mm, kun tuossa 4g63rwdtbowide vautipyörä oli 305mm ja kytkin 225mm. Pitäisi vielä mittailla mitä tuossa etuvetokaasari 4g63:ssa nuo on.

Seuraavaksi pitäisi varmaan alkaa kasaillemaan megaruuttaa, Ja sitten kun se on valmis niin tietää että ajellanako tuolla tänäkesänä ollenkaan, vai ei.

Mielessä kävi sellainen pervoajatus että jos löisi tuon 4g63:n kiinni ja koska siinä ei tullut kaasaria mukana, niin laittaisi siihen tuosta rwdtbo:sta sen 2-piste ruiskun kiinni ja ilman ahdinta, niin saattaisi päästä ajamaan edes muutaman kilometrin tälle kesälle.

Edit, etuvetoisen 4g63:n vauhtipyörä oli 265mm ja kytkin 215mm
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Ompas sitä kulunu aikaa viimeisestä päivityksestä.

Tosiaan tuossa isyyslomalla kun vihdoin oli aikaa niin sain sujautettua tuon etuvetoisen 4g63 paikoilleen ja laatikkoon kiinni. Mutta sitten päästiinkin seuraavan ongelmaan.

Imusarja kun on etuvetoisesta myös, niin jäähdyttimen letkun lähtö on väärässä päässä imusarjaa. Se mahtuu kyllä paikoilleen, mutta tuo letkun lähtö tulee ihan kiinni tulipeltiä.

WP_20140416_001.jpg


Myöskin pakosarja ei oikein istu, kun moottorin kiinnitys tulee tielle.

WP_20140416_003.jpg


Tietysti voishan sinne sovitella ruiskunkin. Tosin jospa sinne ruiskua väsäisi, niin varmaan tulisi jotain vähän nykyaikaisempaa.

WP_20140420_003.jpg


Ja pakosarjaksi menisi sovitteella. Ja voisihan tuota sitten jatkojalostaa myöhemmin.

WP_20140420_002.jpg


Puutelista tällä hetkellä.
-Takavetoisen imusarja. Tarviiko hommata myös takavetoisen kaasari vai meneekö tuo etuvetoisen kaasari kiinnityksiltään?
-Takavetoisen pakosarja. Vai tekeekö tuosta turbon pakosarjasta vaan sovitteella. Jossain vaiheessa olisi kuitenkin tarkoitus turbo asentaa.
-Virranjakaja. Löytyy vain ruiskuversion virranjakaja.

Saa tarjota jos on jäänyt nurkkiin pyörimään. Ja saa myös tarjota rahaa noista ei sopivista osista, jos ne sopisi jonkun muun projektiin paremmin.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tämäkään rojekti ei ole edistynyt hirveästi viimeiaikoina.

Noh, mutta tulipa sentään tuossa viime keskiviikkona haettua tämä saloon. Tosin eipä sekään reissu mennyt ihan putkeen.

Vaihe 1. Valmistautuminen
Sain siitä omalta kylältä dollyn, niin eipä muuta kuin dolly hiacen perään ja kohti valkeakoskea. Tässä vaiheessa vielä kaikki meni ihan hyvin. Noh Valkeakoskella sitten piti koittaa työntää celesteä lähemmäksi dollyä, noh eipä tuo liikkunut kuin ~10cm, oli kaivanut itselleen pienet montut. Noh ei muuta kuin ketju talja kiinni ja sillä sai sitten vinssattua celesten dollyn päälle. Liinojenkin kanssa tuli hieman ongelmia, kun dollyn kiinnitys pisteet oli suunniteltu vähän suuremmille liinoille, noh onneksi liinat sentään mahtuivat dollyn kääntöpöydän ja rungon välistä niin sai vedettyä ympäri ja sitä kautta kiinni.

Vaihe 2.
Seuraavaksi sitten oli vuorossa valojen asennus. Olin ostanut motonetistä edellisenä päivänä magneetti valot juuri tätä reissua varten uutena. Noh ei muutakuin valot kiinni ja testaamaan. Normaalit takavalot toimivat ihan ok, vilkku oikealle ei toiminut ollenkaan ja vilkku vasemmalle vilkutti vuorotellen oikeastaan kaikkia valoja. Hyvät valot myivät.

Vaihe 3. Celesten ottaminen ajoon.
Ajattelin että varmuuden vuoksi otan tuon ajoon, että saan vakuutuksen voimaan. Noh tämä meni sinänsä ihan ok, mutta samalla huomasin että hiacen kohdalla oli punainen pallura. Noh sitä sitten tarkastelemaan. Ilmeni että hiacessa olisi muka ajoneuvovero maksamatta. -> lisätiedoissa luki että puuttuva ajoneuvovero ~640e, noh olin kuintekin verot maksanut tuossa viime kuun lopulla ja tosiaan oli tarkoitus että maksan vain ensimmäisen neljänneksen verot ~240e. Eli mennyt ilmeisesti näppäily virhe summan suhteen, ja trafin järjestelmähän olettaa että jos et maksa tasan oikealla summalla veroja niin valitset maksutavaksi koko vuoden verot kerralla. Kellohan tässä vaiheessa lähenteli 1800 eikä trafista nyt ketään enää siihen aikaan kiinni.

Vaihe 4. Celesten hinaaminen kotio.
Noh kaikesta huolimatta ajattelin että kun kerta tänne saakka olin pääsyt jo niin viedään celeste nyt kuitenkin kotiin, kun ei viitsisi tuota väliä montaa kertaa ajaa. Matkaahan kertyy sen 150km / suunta. Noh liikkeelle lähdettiin ja ykkösellä se lähtikin melko kivuttomasti, onhan hiacessa kohtuu lyhyt ykkönen. Vähän ihmettelin kun kakkoselle vaihdettaessa hieman yskähti. Noh ajattelin että pitää pitää vähän normaalia enemmän kierroksia, olihan perässä kuintenin toista tonnia painoa. Kaikki meni siihen saakka hyvin että pääsin taajaman ulkopuolelle ja sain nostettua nopeuden 60km/h. Vaimo ajeli omalla autolla letkan perässä ja hetken päästä soitteli, että mikä täällä haisee. No letka sitten bussipysäkille parkkiin ja ihmettelemään hajun syytä. Ensimmäisenä huomasin että celesten konepellin alta tulee savua -> Eihän siellä pitäisi mitään tapahtua. Nopea tarkistus ja huomasin että vaihde oli jäänyt päälle. Ja kaiken lisäksi pakille. Tosin kytkinhän tuossa ei juuri mitään pitänyt, kun en ollut sitä säätänyt vielä moottorin vaihdon jäljiltä. Mutta ilmeisesti se sen verran piti että, kun sai tarpeeksi kierroksia niin alkoi lämpeämään. Noh vaihde vapaalle ja matka jatkui.

Vaihe 5. Loppu matka
tämä meni sinänsä ihan ok, mitä nyt koko aika sai jännittää että jos poliisit sattuu matkalle, niin mitähän ne meinaa valoista ja veroista. Kerran piti korjailla vähän liinojen asentoa. Ei nuo 155 leveät talvirenkaat ole ihan optimaaliset tuohon dollyllä hinaamiseen, kun ne pyrkivät kääntyä linkkuun siinä kääntöpöydällä.

Noh nyt on celeste sitten uudessa kotipihassa ja tulipa siihen ostettua virranjakajakin tuossa männä viikolla. Tosin täytynee tarkistella että saiko tuo kytkin episodi mitään vahinkoa aikaan. Mitään hajua että voisiko joku osa vaurioitua tuosta, kun kerta vaihde oli vielä pakilla ja kuitenkin mentiin eteenpäin.

Linkki keskusteluun http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14675.0
 

Liitetiedostot

  • 20160511_183054.jpg
    20160511_183054.jpg
    273.9 KB · Lukukerrat 950
  • 20160511_201215.jpg
    20160511_201215.jpg
    251.2 KB · Lukukerrat 968
  • 20160511_201230.jpg
    20160511_201230.jpg
    271 KB · Lukukerrat 1,033

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Tulipas tuossa soviteltua tuota etuvetoisen imusarjaa paikoilleen, kun ei kenelläkään tunnu olevan takavetoisen imusarjaa ylimääräisenä.

Ainoa mikä ei oikein sovi suoraltaan, on tuo imusarjasta lähtevä vesiputki joka osoittaa suoraan tulipeltiinpäin, kyllähän siihen 5mm jäisi tilaa, että jos lyhentäisi hieman tuota lähtöä niin se vesiputki saattaisi mahtua jopa menemään, mutta sitten se kiertäisi hienosti koko konehuoneen. Pakosarjaa ei sitten menekään mitenkään päin, kun se osoittaa suoraan tuohon moottorin kannakkeeseen.

Tai sitten vaan heittää suoraan kiinni tuon 16V kannen ja unohtaa sen leimaamisen tältä kesää.
 

Liitetiedostot

  • 20160607_191218.jpg
    20160607_191218.jpg
    185.4 KB · Lukukerrat 795
  • 20160607_192825.jpg
    20160607_192825.jpg
    148.1 KB · Lukukerrat 788
  • 20160607_193552.jpg
    20160607_193552.jpg
    286.9 KB · Lukukerrat 956

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Siinä se nyt olisi. Nelivetoisen L200:n bensa 4g63. Jos vielä kertaalleen vaihtaisi tuon moottorin tuonne pellin kun tuossa pitäisi olla suunnilleen kaikki paikoillaan.

61205510c47a0787e1d1f70a3844dcde.jpg


Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mitsubishi Celeste -76

Minnuu on huijattu, eihän tuo moottori pyöri ollenkaan.

Noh, ei vaan lähinnä tuon imusarjan takia tuon ostin ja kaikki muu oli plussaa.

Mitäs eroa noilla on tai lähinnä mikä ihme härdelli on tuossa L200 kaasarin pohjassa.

Kuvassa ylempi.
1c769b72f3729fc16031aae97d484593.jpg
def3bda7c0ca5387b776ea81444dccef.jpg
fc25dbf930a199ed90085d4763918436.jpg


Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Ylös Bottom