Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

-mulizor-

Member
Liittynyt
16 Marraskuu 2016
Huomenta. Elikkä jarru päivitys alkais olemaan ajankohtainen. Käyttö olisi satunnainen rata ajelu, perus ajelu.
Ds2500 palat mutta mitkä levyt voisi olla hyvät? Myös muut kokoon panot kiinnostaisi mitkä on todettu hyviksi.
Sit tietenkin se ehdoton et mistä lähtis tilailemaan?
Race.fi kyselin tarjousta tommoisesta setistä.

Etulevyt Black Diamond:
KBD979COM – 280,80 €
KBD979CD – 281,90 €
KBD979G12 – 270,10 €

Takalevyt Black Diamond
KBD1193COM – 259,90 €
KBD1193CD – 263,40 €
KBD1193G12 – 252,00 €

Etupalat brembo satulalle: FCP1334H – 330,70 €
Etupalat akebono satulalle: FCP1562H – 135,40 €


Takapalat brembo satulalle: FCP765H – 191,50 €
Takapalat akebono satulalle: FCP1280H – 232,30 €
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Kannattaa lukaista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31759.0
 

-mulizor-

Member
Liittynyt
16 Marraskuu 2016
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Mukavastihan tuolta kaikkea tietoa tulee, mut enemmän nyt kaipaisin semmoset tietoa et mistä porukka on tilaillu noit levyi ja paloi.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

PF:n palat tahrii vähemmän vanteita kuin 2500, jos sillä on jotain merkitystä.
 

-mulizor-

Member
Liittynyt
16 Marraskuu 2016
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

jarrut päivitetty ja teräspunos letkut joka nurkkaan. Mitäs jarrunestettä näihin 7 on laitettu? Tohon ilmaamiseen sen verran et onks siihen jotain hyvää ja halpaa ratkasuu muuta ku perus letku ja jarrupolkimen pumppaus. motonetis oli ainakii vähä kaikenlaisia ilmaus työkaluja, kellää kokemuksia? :driver
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

-mulizor- sanoi
jarrut päivitetty ja teräspunos letkut joka nurkkaan. Mitäs jarrunestettä näihin 7 on laitettu? Tohon ilmaamiseen sen verran et onks siihen jotain hyvää ja halpaa ratkasuu muuta ku perus letku ja jarrupolkimen pumppaus. motonetis oli ainakii vähä kaikenlaisia ilmaus työkaluja, kellää kokemuksia? :driver

Mihin paloihin päädyit ?

Oma henkilökohtainen mielipide on kaverin kanssa perinteinen petaalia polkemalla systeemi.

Nesteistä on monta mielipidettä mutta jos radalla ajelet vähänkään enemmän niin : Castrol SFR 1l
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Myös Endlessin jarruneste on ollu todella toimivaa.
https://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/brake-fluid/endless-rf-650-brake-fluid
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Maxxximus sanoi
Myös Endlessin jarruneste on ollu todella toimivaa.
https://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/brake-fluid/endless-rf-650-brake-fluid

Kyllä varmasti kun on paljon arvokkaampaa kuin SRF, vaikka ei se hinta aina sitä tarkoita. :)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

-mulizor- sanoi
motonetis oli ainakii vähä kaikenlaisia ilmaus työkaluja, kellää kokemuksia? :driver

En ole saanut yhdelläkään työkalulla ilmattua kunnolla vaan aina on joutunut ottamaan loput ilmat pois perinteisellä menetelmällä.
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

-JP- sanoi
Kyllä varmasti kun on paljon arvokkaampaa kuin SRF, vaikka ei se hinta aina sitä tarkoita. :)
Hinnasta nyt ei ollukkaan puhe, vaan vaihtoehdoista.
Ite maksoin 70€L Suomesta, mitä sit Castrolli maksaa täällä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Mun köröttelyyn on riittänyt ihan Castrollin React Performance. Omat ajot on kuitenkin enemmän katuajoa. Karkeasti voi sanoa mitä paremmin neste kestää radalla rääkkäystä, sitä lyhytikäisempää se on ja sitä herkemmin se imee vettä itseensä. Hinnaltaan React Performance on selvästi edellä mainittuja halvempaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Maxxximus sanoi
Hinnasta nyt ei ollukkaan puhe, vaan vaihtoehdoista.
Ja niitähän vasta riittääkin..

Esim

Perus Brembo DOT 4 neste, märkäpiste 165'

Ate Typ 200 neste, märkäpiste 198'

Endless näytti olevan märkäpiste 218'

Castrol SRF märkäpiste 270' jne..

MUTTA, kuten jo sanottukin, silläkin on nesteissä iso ero kuinka monta ratapäivää säilyvät hyvänä, esim Motulin neste ei kestä kuin yhden ratastintin, sitten ominaisuudet hiipuu todella paljon.

Jos joku haluaa ensi kesänä tehdä testiä, niin mulla on tossa tommonen kiehauttava jarrunestepitoisuus mittari, niin voidaan vaikka Castrollista katsoa mitä on uutena, yhden ratapäivän, 2 ratapäivän jälkeen jne.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Basbarduu sanoi
Mun köröttelyyn on riittänyt ihan Castrollin React Performance. Omat ajot on kuitenkin enemmän katuajoa. Karkeasti voi sanoa mitä paremmin neste kestää radalla rääkkäystä, sitä lyhytikäisempää se on ja sitä herkemmin se imee vettä itseensä. Hinnaltaan React Performance on selvästi edellä mainittuja halvempaa.

Nyt olet kyllä osittain hakoteillä tuon vesi teorian kanssa... ST tuossa postasi, että miksi ?

Castrollia pääse helposti yhden kauden radat. Tämän jälkeen toimii vielä keväällä ratapäivät ainakin kerran, tuon jälkeen vaihdoin varmuudenvuoksi. Omaan kokemukseen perustuu tämä. Samaa olen myös kuullut, että Motulit kestää yhden päivän tai vain puolikkaan.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

-JP- sanoi
Nyt olet kyllä osittain hakoteillä tuon vesi teorian kanssa... ST tuossa postasi, että miksi ?

Castrollia pääse helposti yhden kauden radat. Tämän jälkeen toimii vielä keväällä ratapäivät ainakin kerran, tuon jälkeen vaihdoin varmuudenvuoksi. Omaan kokemukseen perustuu tämä. Samaa olen myös kuullut, että Motulit kestää yhden päivän tai vain puolikkaan.

En mielestäni vaikkakaan en väittänyt se olevan niin mustavalkoista vaan enemmänkin "nyrkkisääntö" siitä kuinka nopeasti jarruneste menee huonoksi. Tuo märkäpistehän ei kerro lainkaan sitä kuinka nopeasti se aine kerää vettä itseesä vaan kuinka hyvin se toimii siinä pisteessä.

Uskon kyllä että tuolla SRF:llä ajelee aivan huoletta yhden kauden radat ehkä enemmänkin.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

Basbarduu sanoi
En ole saanut yhdelläkään työkalulla ilmattua kunnolla vaan aina on joutunut ottamaan loput ilmat pois perinteisellä menetelmällä.

Kyllä se näin on varmin tehdä. Viimeinen ilmaus kaverin kanssa pumppaamalla :peukku

-mulizor- sanoi
jarrut päivitetty ja teräspunos letkut joka nurkkaan. Mitäs jarrunestettä näihin 7 on laitettu? Tohon ilmaamiseen sen verran et onks siihen jotain hyvää ja halpaa ratkasuu muuta ku perus letku ja jarrupolkimen pumppaus. motonetis oli ainakii vähä kaikenlaisia ilmaus työkaluja, kellää kokemuksia? :driver

Tuollainen ilmaustyökalu kyllä nopeuttaa hommaa kun saa imettyä nesteen varmasti kaikkii satuloihin. Tosin saman saa tehtyä ihan vain valuttamalla nestettä ilmausnipat auki. Tässä on vaan se että jonnekkin voi jäädä ilmalukko mitä ei työkalun kanssa jää. Vähän semmoinen kakspiippunen juttu... Työkalu on hyvä mutta ilmankin pärjää. :)

Tuosta nesteestä että ihan käyttötarkoitus mukaan. Kuten edellä on aika kattavasti kerrottu.

Itse käytän ihan tavallista DOT4 nestettä. Eikä muutamalla ratapäivillä ei ollut nesteen kanssa mitään ongelmaa. Normi liikeenteessä varmasti ominaisuudet kohtaa hinnan kanssa. ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi evolution 7 jarru päivitystä

ST sanoi
Castrol SRF märkäpiste 270' jne..

MUTTA, kuten jo sanottukin, silläkin on nesteissä iso ero kuinka monta ratapäivää säilyvät hyvänä, esim Motulin neste ei kestä kuin yhden ratastintin, sitten ominaisuudet hiipuu todella paljon.

Jos joku haluaa ensi kesänä tehdä testiä, niin mulla on tossa tommonen kiehauttava jarrunestepitoisuus mittari, niin voidaan vaikka Castrollista katsoa mitä on uutena, yhden ratapäivän, 2 ratapäivän jälkeen jne.

ST:n kanssa yhteistyössä tehtyä testiä :

Castrol SRF , ikä 3 vuotta. ST-Servicen testeri näytti kiehumislämpötilaksi 109 C

Hyvin kesti radalla ajella ainakin kolme nopeaa kierrosta. Saattaa olla että pidemmällä vedolla olisi tullut ongelma (en testannut).

Jarruina : Alcon Extreme Advance, Ferodon DS1.11
 
Ylös Bottom