Mitsubishi Galant -87 2.0 koneen irroitus/vaihto+kytkinlevynvaihto+ajoitusmerkit

Jussi_84

New Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Noniin, eli omasta 87- galantista (exe) kannentiiviste tai kansi meni rikki /-vuotaa. Nyt käytiin ostamassa sitten kokonaan toinen samanlainen Galant 87- josta ajattelimme irroittaa koneen ja vaihtaa se tuohon.. Ja onko tuossa jossain tasapainoakseli, kun isäpappa(ylikonemestari) sitä ihmettelee että suorassa koneessa sellasta ei pitäisi olla?! Ja kun täällä etsiskelin noita jotain tietoja niin tuli ilmi että sellainen vissiinkin on, näin ymmärsin siis?!

Mutta siis konetta ollaan vaihtamassa, kytkinlevynvaihto, että ottaako koneen ylös, vai vaihdelaatikko pois?! Ja onko moottorin irroitus miten helppo, että lähteekö erikseen vaihdelaatikko ja moottori?! että mitä pitää ottaa irti!? Ja ajoitusmerkit myöskin.. Kone siis 2l kaasutin.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Mitsubishi Galant -87 2.0 koneen irroitus/vaihto+kytkinlevynvaihto+ajoitusme

Ylikonemestari on tainnut viimeksi huoltaa ysikuuppa Saabasta. ;D

TP-akseleita löytyy (jo 2000-luvulla) mm. Mersuista ja Porkkeista.

Melkoisella varmuudella E15 Galantissa on myös, jakopään KAIKKI hihnat kannattaa vaihtaa jos niiden kunnosta ei ole tietoa.

Kasaamisessa on omat jekkunsa, TP-akselit voivat mennä väärään asentoon, vaikka merkit ovatkin kohdakkain. Lue ohjeet:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/tasapainoakselit

Tehtaan manuaalit suosittelee aina koneen ja laatikon irroittamista yhtenä nippuna, purkua vasta irrallaan. Käytännössä sivusuunnassa oleva vapaa tila ratkaisee voiko koneen tai laatikon irroittaa erikseen vai ei. Ja se on täysin tapauskohtaista. Jos haluaa pelata varman päälle, niin ottaa koneen irti laatikon kanssa.

Vetarit irti navoista ja sitten laatikosta. Laatikkoöljyt tulevat tässä kohtaa pihalle. Letkut, johdot, vaihteensiirto, kytkimen työsylinteri irti laatikosta (ei tarvitse ilmailla kun ei irrota letkuja), koneen korvat. Pakosarjasta on usein helpointa irroittaa alkuputken ja varsinaisen pakosarjan välinen liitos. Usein lisätilaa tuo myös laatikon korvakkeen irroittaminen laatikosta, sekä vastakappaleen irroittaminen korista.
 

Jussi_84

New Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Vs: Mitsubishi Galant -87 2.0 koneen irroitus/vaihto+kytkinlevynvaihto+ajoitusmerkit

Juu, kertoi vaan että kyllä hän tietää että jossain vanhassa fordissa ja saabissa -V-koneessa tasapainotusakseli löytyy.. mutta ihmetteli että suorissa löytyy myös

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=1500000000000131&posting=22000000010188126 - Joku muukin näköjään kertoo että "Jos unohdetaan vanhat toivottomat V4 moottorit, niin nykyään tasapainoakseleita käytetään ainoastaan R4 ja V6 moottoreissa.( pitäisi olla myös R 3 koneissa)"
 
Ylös Bottom