mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

pekka sykkö

New Member
Liittynyt
29 Heinäkuu 2017

Elikkä sattuisiko keneltäkään löytymään mitsubishi galant vuosimalli 1990 ja 2.0 ruisku lla olevaan bensa autoon tyhjäkäyntimoottoria halvalla... itsellä sellainen vika autossa että mittaristoon syttyy moottorinhäiriö valo jatkuvasti ja sammuu hetkeksi ja taas syttyy ja samalla lopettaa kaasun vastaanottamisen kun valo syttyy... ja heti kun sammuu valo niin taas voi painaa kaasua normaalisti noin 2000 kierroksiin saakka ja taas syttyy valo ja kaasua ei auto enää ota vastaan... alipaine vuodot testattu ja todettu että ei ole alipaine vuotoja... Kaasuläppä putsattu gleanerilla eikä vaikutusta... Jos moottori on kylmä niin toimii normaalisti mutta heti kun lämpiää niin alkaa nykiminen ja moottorihäiriö valo syttyy ja sammuu jatkuvasti...
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

Väärällä alueella reippaasti mutta..

Miten oot tohon tyhjäkäyntimosaan tossa päätynyt? Toki se voi olla paskana ja kyrväyttänyt ecun..

Ootko koodeja kattonu?
 

pekka sykkö

New Member
Liittynyt
29 Heinäkuu 2017
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

No joo. Ensinnäkin olen ihan uusi täälä mitsuglubissa niin ei ole tietoa että minne pitäis laittaa kyseiset viestit/kommentit menemään.. ja en ole saanut millään mitattua tietoja autosta kun tuskin tuossa 1990 luvun galantissa on mitään obd luku juttua millä vois vikakoodit lukea... mutta monesta hyvästä tahosta olen kuullut että voisi olla tuo tyhjäkäyntimoottori paskana ja se pitää juuri siitä juuresta hirveetä ulinaa kun virrat kääntää autosta päälle... missä liene tuo ecu sijaitsee kyseisessä vuosimallin galantissa? en ole sellaista viellä kerinnyt tutkia!!

Kaipaisin vain neuvoja että mitä voisi seuraavaksi yrittää tehdä että nykiminen ajaessa saataisi pois ja että auto ottaisi kierrokset ihan normaalisti ajaessa eikä alkaisi tosiaan rykimään.... olen yrittänyt kysellä tuota tyhjäkäyntimoottoria lähi korjaamoilta ja romuttamoilta mutta aika hiljaista on niillä saroilla ollut... kaikilla tuntuu että myydään EI OOTA!!!... voisiko jokin muu aiheuttaa nykimisen ajaessa ja kyseisen moottorihäiriövalon palamisen hetkellisesti ja sammuu hetkeksi? Olisi hienoa jos saisin joitakin vinkkejä/neuvoja mistä voisi ongelmaa rueta etsimään... Niin ja toki jos olen väärällä alueella kirjoittamassa kyseisestä aiheesta niin mikä olisi se oikea alue mihin voin kirjoittaa jatkossa??
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

Ei vaikuta tyhjäkäyntimoottorin vialta, vaan esim. vaikka lambdan tai moottorin lämpötila-anturin

Jos siinä on jalkatilassa sulakerasian vieressä tuollainen pistoke, siitä saa vikakoodit ulos:
diagport.jpg

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5412.0

Lämpötila-anturi on termostaattikotelossa oleva 2-napainen ja siinä suoraan ajosta tullessa (lämpö n.82 astetta) vastus oli muistaakseni 334 ohmia. Jos on merkittävästi tuota korkeampi, ecu luulee koneen olevan kylmä ja "ryypyttää" sitä. 20-asteisena pitäisi olla 2,4 kilo-ohmia
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

Tuolla tekniikkapuolella on galant spacevagon yms. puoli mitä kannattaa selata läpi ja hakukin toimii jotenkuten. Ostohommille sitten oma osionsa löytyy myös.

Vikakoodit saa ulos ledi vastus johto viritelmällä, ohje löytyy tuolta oikealta osiolta.

Joku mode varmaan vois siirtää oikeaan paikkaa tämän?

Siis jos nyt oikein ymmärsin, vehjas käy tyhjää mutta sytyttää kaasulla vikavalon ja rupeaa empimään eikä ota kierroksia? Itsellä mitä on noissa tkmosissa ollu vikaa niin ei ole tuontyylistä tehnyt, tyhjäkäynti ollu hukassa yms..

Ootko miten paljon ruuvaillut niitä mosan säätöjä? Niilläkin sen saa sekasin helposti. Niistäkin on oma ketjunsa tuolla oikealla alueella.

Ite arvaisin syttypuolen viaksi tai jako pielessä. Toki itellä on vaan ollut noita doch-koneita ja oletan että sulla on 8v laitos. En tiiä miten paljon eroa noilla on.

Ebay on kaveri näiden kanssa.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

Jaa olin vähän hidas. Itellä ei lambda tai lämpötilaanturi kyllä tollasia ole tehnyt, ilman lambadaa toiminut vallan hyvin. Lämpötila teki huonoa starttia ja nykytystä välillä.

Itellä teki puutumista ja tehohukkaa bensapumppu, ei kyllä sytytelly valoja.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

outonaapuri sanoi
Jaa olin vähän hidas. Itellä ei lambda tai lämpötilaanturi kyllä tollasia ole tehnyt, ilman lambadaa toiminut vallan hyvin. Lämpötila teki huonoa starttia ja nykytystä välillä.

Itellä teki puutumista ja tehohukkaa bensapumppu, ei kyllä sytytelly valoja.

Kirjoitin tuohon myös ehdotuksen tukkoisesta bensansuodattimesta ja väsyneestä bensapumpusta, mutta muokkasin pois älyttyäni että jos kerran kylmänä käy hyvin, niin meneehän sieltä silloin bensaa läpi
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

Voi muuten käydä hyvin kylmänä ja mennä muutenkin jos bensapumppu on kuolemassa. Ajoittain vaan sitten puutuilee. Kokemusta on.
 

pekka sykkö

New Member
Liittynyt
29 Heinäkuu 2017
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

tänään tilattu uusi bensan suodatin galanttiin. menee ensiviikolle ennenkuin sen saa haettua paikalliselta motonetiltä.. tosiaan kaasutin putsattu gleanerilla ja tyhjäkäyntimoottoria kanssa putsattu... crcllä tarkastettu että ei ole alipainevuotoja letkuissa.... voisko moottorihäiriovalon palaminen ja osittainen nykiminen johtua bensan saannista? muutama taho sitä on myös epäillyt mutta oma usko siihen on viellä aika heikko... minulla siis on ensimmäinen mitsu koko elämäni aikana ja en niistä tiedä p.....kaan!!! onko siis noissa 90 luvun galanteissa joissa monipiste ruisku ym niin onko niissä obd luku laitteet? muutama taho kertonut että tässä kyseisessä mallissa sellaista ei viellä olisi!!! seuraavaksi kokeilen bensan suotimen vaihdolla
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: mitsubishi galantin tyhjäkäynti moottori

Kuten ylempänä on neuvottu, vikakoodit saa ulos ledivilkuttimella.. Lue nyt ees vähän noita viestejä
 
Ylös Bottom