Mitsubishi Lancer -05 jarrut vinkuu ajaessa

h00lmberg

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2019
Mikä hitto voisi olla ongelma kun jarrut vinkuu hetken ajon jälkeen, eikä lopu millään. Jarruttaessa ääni loppuu, kääntyminen vaikuttaa myös ääneen, ja töyssyt. Palat ja levyt on uudet, kaikki osat liikkuu ja on rasvattu. Ei laahaa, ei jumita. Kokeilin toisilla paloilla, ei auttanut. Ei ole kiviä missään, mikään ei hankaa mihinkään. Voisko olla että johtui paloista ja nyt kun vaihdoin (taas) uudet niin kestää hetki että asettuu levyihin.. En keksi enää mitään ja alkaa loppua toivo että tota vinkumista ei ikinä saa loppumaan. Oli samanlainen ongelma viime vuonna ja silloin korjaantu uusilla levyillä+paloilla. Nyt ongelma palasi vaikka palat olivat vielä todella hyvässä kunnossa ja levyt ovat kuin uudet. Ajelenko vain ja toivon että loppuu aikanaan... Perhanan ärsyttävää eikä ole ollur vastaavaa ongelmaa missään muussa autossa, jarruttaessa vinkuminen ei haittaisi, mutta ajossa jatkuvasti, ei perhana...
 
Taitaapi siellä kuitenkin joku liukutappi tai satula kangertaa. En nyt tiedä minkälainen käsijarru tossa on, mutta saattaahan se sekin vähän hiihtämään jäädä.

Lämpiääkö joku nurkka tai kuuluuko selvästi jostain nurkasta? Vaihtasin siihen nurkkaan satulan ja hilppeet kokonaan jos kerran levyt ja palat uutta jo on.
 
Kans sanon et joku siel tökkii, liukutappi Tai joku männistä ei palaudu(huono Kumi?) Ja kuten outonaapuri kysyikin että lämpeneekö joku kulma, käyt heittää lenkin ilman isompia jarrutuksia ja testaat sitten onko joku levyistä tulikuuma
 
Jotain tosiaan jumissa tai sitten palat asettuneet väärään asentoon.

Itselläni on uusien palojen kanssa ollut tapana viilata niiden niiden korvakkeiden keskeltä vähän pois. Volvo-mekaanikolta opittu niksi, kun Volvoissa tuppasi palat aina ahdistamaan ja sen vuoksi aiheuttivat vikinää.
 
Kiitti vastauksista! Tosiaan tuntuisi olevan palat hieman liian tiukassa edessä, ja takana lämpenee oikea kulma hieman, eiköhän pieni palojen viilaus, herkistys, ja uudet hilppeet taakse auta. Katsotaan!
 
ite käyttäny kuparispraytä palojen ja asennussarjan välissä, kai se ehkä jotain saattaa ruostumiseenki auttaa, vingulla hionu paloja sen verta että ne liikkuu vaivattomasti asennussarjan päällä ja wurthiltä saa hyvää tappirasvaa, ja satula kun on irti nii pienellä talttapää rukarilla varovasti nostaa männän kumin helmaa ja ruikkasee wd-40 tms. rasvaa väliin, ja pitää huolen et käsijarruknekien linkku kans liikkuu vaivattomasti, pieni hiekkapaperin sivallus ei tee pahaa kun aina sinne jarrupölyä pääsee pyörimään sun muuta p****a ja katsoo että automaatti säätökin toimii, jos ei nin yleensä putsaus ja rasvaus auttaa ja katsoo että kasattu oikein, kuvat ennen purkua auttaa paljon
 
ite käyttäny kuparispraytä palojen ja asennussarjan välissä, kai se ehkä jotain saattaa ruostumiseenki auttaa, vingulla hionu paloja sen verta että ne liikkuu vaivattomasti asennussarjan päällä ja wurthiltä saa hyvää tappirasvaa, ja satula kun on irti nii pienellä talttapää rukarilla varovasti nostaa männän kumin helmaa ja ruikkasee wd-40 tms. rasvaa väliin, ja pitää huolen et käsijarruknekien linkku kans liikkuu vaivattomasti, pieni hiekkapaperin sivallus ei tee pahaa kun aina sinne jarrupölyä pääsee pyörimään sun muuta p****a ja katsoo että automaatti säätökin toimii, jos ei nin yleensä putsaus ja rasvaus auttaa ja katsoo että kasattu oikein, kuvat ennen purkua auttaa paljon

Täs on hyvät ohjeet, näillä mennään!
 
On noihin paloihin olemassa omanlainen asennusrasva, kupari jässähtää ajan kanssa ja taas on paikat jumissa.
 
on omakin asennusrasva mikä aina suositeltavaa, mut ei oo itellä ainakaa jämähtäny viel yhetkään jarrut, sitä ei tartte ku suihkauttaa sihen, ei tartte kilokaupalla tunkee
 
Juu suihkeesta varmasti tulee vähemmän ( myös asentajasta kiinni) mutta niin monet jarrut putsannu ku asentaja J. Pannu on pistäny kuparitahnaa tuubista vähintäänkin reilusti ja sit jarruihin ei kosketa ennenkö joku jumittaa tai palat/levyt kuluu loppuun.
 
Takaisin
Ylös Bottom