Mitsubishi lancer 2008 1.8 bensa..

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
10
#2
Jos katsastuksen läpäisyllä ei ole merkitystä niin anna mennä vaan. Puristukset on vähän kovat(10.5:1) mutta E85:lla toimisi varmaan jollain kohtuullisilla ahtopaineilla. Turboksi kävisi varmaan aika hyvin Ralliartin ahdin tai jos pinkka on kunnossa niin Garrettia pellin alle.
En tiedä miten voimansiirto kestää lisääntyneen tehon ja väännön jos auto on CVT vaihteistolla.
 
Liittynyt
19 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#3
Jos katsastuksen läpäisyllä ei ole merkitystä niin anna mennä vaan. Puristukset on vähän kovat(10.5:1) mutta E85:lla toimisi varmaan jollain kohtuullisilla ahtopaineilla. Turboksi kävisi varmaan aika hyvin Ralliartin ahdin tai jos pinkka on kunnossa niin Garrettia pellin alle.
Jos katsastuksen läpäisyllä ei ole merkitystä niin anna mennä vaan. Puristukset on vähän kovat(10.5:1) mutta E85:lla toimisi varmaan jollain kohtuullisilla ahtopaineilla. Turboksi kävisi varmaan aika hyvin Ralliartin ahdin tai jos pinkka on kunnossa niin Garrettia pellin alle.
En tiedä miten voimansiirto kestää lisääntyneen tehon ja väännön jos auto on CVT vaihteistolla.
En tiedä miten voimansiirto kestää lisääntyneen tehon ja väännön jos auto on CVT vaihteistolla.


Mites toi E85 muutos toimii ja kyseessä on siis automaatti vaihteinen auto. Jos laittaa Garretin niin pitäiskö muokata muuta kone huoneesta?
Paljon (noin) tulis lisä tehoa ralliartin turbolla? En yritä mitään ohjusta tehdä mutta 146hp tuntuu jotenkin mopolta varsinkin alku kiihdytyksessä
 
Liittynyt
19 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#4
Mites toi E85 muutos toimii ja kyseessä on siis automaatti vaihteinen auto. Jos laittaa Garretin niin pitäiskö muokata muuta kone huoneesta?
Paljon (noin) tulis lisä tehoa ralliartin turbolla? En yritä mitään ohjusta tehdä mutta 146hp tuntuu jotenkin mopolta varsinkin alku kiihdytyksessä

Ja mitäs katsastus mies sanoo
turbotuksesta?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
10
#5
Tuosta E85 konversiosta on enemmän keskustelua jäsentenpuolella ja siihen on muutama eri toteutustapa. Helpoin on sellainen jossa auto toimii vain kyseisellä polttoaineella ja vaativin on muutos Flexfueliksi, johon ei pidä sotkea nuita jälkimarkkinoilla olevia sarjoja joilla muokataan suuttimien aukioloa.
En ole lainkaan perillä tuon ikäisen auton katsastusvaatimuksista mutta jos sen saa menemään läpi päästöistä niin tehoahan saa lisätä 20% mallisarjan tehokkaimpaan nähden ja jos Evo katsotaan siksi niin ongelmaa tuon suhteen ei ole mutta voi olla että kasvaneen tehon myötä sinun pitäisi päivittää autoosi suuremmat jarrut.
 
Liittynyt
19 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#6
Tuosta E85 konversiosta on enemmän keskustelua jäsentenpuolella ja siihen on muutama eri toteutustapa. Helpoin on sellainen jossa auto toimii vain kyseisellä polttoaineella ja vaativin on muutos Flexfueliksi, johon ei pidä sotkea nuita jälkimarkkinoilla olevia sarjoja joilla muokataan suuttimien aukioloa.
En ole lainkaan perillä tuon ikäisen auton katsastusvaatimuksista mutta jos sen saa menemään läpi päästöistä niin tehoahan saa lisätä 20% mallisarjan tehokkaimpaan nähden ja jos Evo katsotaan siksi niin ongelmaa tuon suhteen ei ole mutta voi olla että kasvaneen tehon myötä sinun pitäisi päivittää autoosi suuremmat jarrut.


Kiitti tiedoista ajattelin jos sais vaikka nostettuu tehot 200hp niin riittävä minulle mistä sais halvalla osia ja riittääkö pelkkä turbo vai pitääkö/kannattaako vaihtaa muitakin osia kuin jarrut
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
10
#7
Tarviit ainakin pakosarjan ja downpipen. Jäähdytysneste ja öljyputket turbolle, sekä alipaineletkun imusarjalta hukkaportin kellolle. Todennäköisesti suuremmat suuttimet. Bensapumpun uskoisin riittävän. ECU vaatii ohjelmoinnin. Ainakin nuo nyt alkuun.
 
Liittynyt
19 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#8
Tarviit ainakin pakosarjan ja downpipen. Jäähdytysneste ja öljyputket turbolle, sekä alipaineletkun imusarjalta hukkaportin kellolle. Todennäköisesti suuremmat suuttimet. Bensapumpun uskoisin riittävän. ECU vaatii ohjelmoinnin. Ainakin nuo nyt alkuun.



Mites pelkkä ecu ohjelmointi? Onko mitään hyötyä? Paljon saa tehoa lisää ralliart turbolla?
 
Liittynyt
19 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
0
#9
Tarviit ainakin pakosarjan ja downpipen. Jäähdytysneste ja öljyputket turbolle, sekä alipaineletkun imusarjalta hukkaportin kellolle. Todennäköisesti suuremmat suuttimet. Bensapumpun uskoisin riittävän. ECU vaatii ohjelmoinnin. Ainakin nuo nyt alkuun.



Mites pelkkä ecu ohjelmointi? Onko mitään hyötyä? Paljon saa tehoa lisää ralliart turbolla
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
10
#10
Tokihan pelkästä säädöstäkin on hyötyä.
Ralliartissa on vakiona 240hv mutta moottori on 200cc suurempi tilavuudeltaan.
 
Ylös Bottom