Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

prospekti

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2010
Terve.

Pahoittelut jos näille kysymyksille on oma aihe jo, mutta laitanpa kuitenkin.

Ajattelin vaihtaa isompaan autoon ja Mitsubishi Outlander 2,2 HDI käytettynä olisi kiikarissa.
Onko jotain vinkkiä kohteista joita kannattaa syynätä tarkemmin?

Tietysti ko mallin omistajien kokemukset kiinnostaa, varmaan talviominaisuudet on tullut koeponnistettua hiljattain.

- prospekti
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Moikka

Eka viestini tällä palstalla. Kyseinen auto tuli hankittua pitkän vertailukierroksen jälkeen. Vaihtoehtoina oli crv, forester, uusi outback ja tiguan. Kävin matkan varrella ajamassa vaihtoautoja outlander 2,2 ja 2,0 useammankin kerran ja ihastuin eniten juuri 2,2. Koeajamani 2,2 olivat noin 60tkm ajettuja ja täysin uuden veroisia. Moottori oli ehkä parasta koko autossa. Tiukka vääntö tosin käytiin uuden outbacin kesken. Mutta kun edellinen korimalli minulla oli ja sen kytkimeen hermostuin eikä uusi tältä osin riittävästi ollut muuttunut niin merkin vaihto tuli. Uutta en edes etsinyt vaan nimen omaan käytettyä. Auto tosin vapautuu vasta viikolla 10 joten sitä odotellessa. Olisi mukava lueskella muiden kokemuksia mutta niitä ei juuri tunnu olevan tai sitten jengi ei viitsi kirjoitella.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Ensimmäinen viesti myöskin.

Ei oo kokemuksia kyseisestä autosta, mutta netistä olen löytänyt kyseisellä 2,2 litraisella moottorilla testatun Outlanderin koeajon.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Katumaasturi+voi+olla+taloudellinen/1135246668635

"Hyvää
Ajettavuus ja mukavuus varauksin, vetopito, perävaunumassa, sisätilat, tavaratilat, hienostunut ja sitkeä moottori, ohitus- kiihtyvyys, säädettävä neliveto, ksenon-valot ja hiukkassuodatin vakiona


Huonoa
Ratin etäisyyssäätö ja alennusvaihde puuttuvat, automaatti vasta syksyllä, suojaverkkoa ei saa etuistuinten taakse, lämmönjakauma, navigointilaitteen kartta-aineiston kelvoton päivit"

1135246668635

1135234460051.jpeg

1135234460059.jpeg


Lisäksi vielä yksi uutinen tuosta Outlanderin vähävikaisuudesta:
http://www.mitsubishi.fi/Finland/World/About-Mitsubishi/04-News/slider/content/MITSUBISHI-OUTLANDER-ON-SUOMEN-KESTÄVIN-3-VUOTIAS.aspx#/aboutnews/mitsubishi-outlander-on-suomen-kestävin-3-vuotias
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

hepa sanoi
Olisi mukava lueskella muiden kokemuksia mutta niitä ei juuri tunnu olevan tai sitten jengi ei viitsi kirjoitella.
Luulenpa, että suurin ongelma kokemuksista kirjoittamisen suhteen on niiden kokemuksien puute. 2,2 PSA:n dieselillä noita Outtkiksia on myyty aika vähän ja veikkaisinpa, että syy on huomattavasti korkeampi hinta uutena ostettaessa kuin mitä maksavat VAG:in 2,0 pumppari koneella. Eli en usko, että kirjoittelun vähyys johtuisi viitsimisestä.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Terve.

Ostin käytetyn, 90 000 ajetun, vm. 2008 Outlander 2.2 HDi:n syksyllä juuri sopivasti ennen lumia. Varustus on Instyle, ilman navigaattoria.

Ostopäätökseen vaikuttivat jatkuva neliveto ja hyvät tilat, joita monissa kilpailijoissa ei ole. Ajettavuus on hyvä ja sopivan jämäkkä, tosin ajomukavuus kärsii kuoppaisilla teillä koska alusta on suht jäykkä. Mutta motarin ramppiin voi sitten vedellä sitäkin lujempaa. Päädyin 2.2 litraiseen koska 2.0 -koneen alavääntö oli heikko ja kokeneempikin kuljettaja sammutteli sitä valoista lähtiessä. 2.2 litraisella ongelmaa ei ole ja ohituskiihtyvyys on kohtalainen. Kuusivaihteinen manuaalilaatikko on hyvä käyttää ja kytkimeen olen mieltynyt totuttelun jälkeen.

Neliveto on hyvä. Plussaa laite saa siitä että sähköisestä kytkimestä voi valita etuvedon, automaattisen nelivedon ja jatkuvan nelivedon. Olen tämän talven ajellut enimäkseen jatkuvalla nelivedolla lumiolojen takia, ja hyvin on pelittänyt. Kerran meinasin hiljattain jäädä jumiin syvään jäiseen lumihankeen auraamattomalla kääntöpaikalla, mutta hetken keinuttelun jälkeen irtosi omin voimin. Tästä huomaa että kyseessä ei ole oikea maastoauto, sillä esim. tasauspyörästön lukko puuttuu. Muuten auto on kyllä selvinnyt haastavistakin paikoista, ja esim. pysäköinti Helsingin keskusta auraamattomiin tienpenkkoihin sujuu vaivatta. Mulla on alla kitkarenkaat jotka ehkä vaikuttavat negatiivisesti. Olisin halunnut nastat, mutta autossa oli alla kitkat... Nastat on ostoslistalla. Kitkat ovat kuitenkin pelittäneet yllättävän hyvin, ainoastaan jäisillä mukulakivillä alkoi oikeasti hirvittää. Jarrutusmatka myös lyhenisi nastoilla.

Ohjaamossa kaikki nappulat on hyvin sijoiteltu ja helpot käyttää myös esim. pakkasella hanskat kädessä. Miinusta tulee ratin syvyyssäädön puutteesta. Lisäksi pitkänä henkilönä ihmettelen että miksi taustapeili on pitänyt sijoittaa niin alas kuin sen nyt on sijoitettu...

Mitään vikoja ei ole ollut. Hiljattain julkaistussa A-katsastuksen tilastoissahan Outlander oli vähävikaisin alle 3-vuotta vanhoista autoista!

Viime aikoina on tosin ruvennut ärsyttämään se, että vaikka autossa on kaikki mahdollisuudet ja piuhoitukset erillisen mp3-soittimen kuten iPodin tai iPhonen käyttöön, ei Mitsu ole asentanut sitä varsinaista RCA-liitäntäpaneelia ollenkaan... Auton soittimesta löytyy AUX-moodi, ja soittimesta on vedetty jonkinlainen liitin käsinojan alle muovipaneelin taaksen piiloon, mutta liitäntäpaneelia ei ole. Navigaattorilla/DVD-soittimella varustetussa mallissa sellainen kuulemma olisi. Lueskelin kaiken maailman foorumeita, joilla jotkut ovat saaneet tilattua Mitsulta sen liitäntäpaneelin ja jotain muita osia ja kytkeneet sen itse. Täytynee tutkia asiaa. Jos jollain on asiasta kokemusta niin vinkatkaa ihmeessä!
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Lauantaina sain autoni (My2009) ja onhan tuo mainio peli. Ajettu on kohta tankillinen eli 700km, joten kulutus on aika lailla odotusteni mukainen. Ajotietokone näyttää keskimäärin 7,5l kulutusta, joten mielenkiinnolla odotan kuinka paljon tuo on metsässä kun käyn tankilla. Kytkin, moottori ja vaihteisto on toiminnaltaan mainio ja autolla on todella helppo ajaa. Kutonen jossain määrin pitkä mutta muut ovat välitetty hyvin. Tosin kiihdytyksissä voi loikkia jättäen joitain vaihteita välistä. Radiolta ja etenkin äänentoistolta en osaa enempää odottaa, ovat suorastaan loistavia. Moottori lämpiää -10 asteen kelillä yllättävän nopeasti (tosin oli johdossa) ja alkoi reilun 3km ajon jälkeen puhaltamaan lämmintä matkustamoon. Tilat ovat hyvät ja pidän penkeistä. Nastarenkaat ovat jossain määrin äänekkäät mutta en pidä tätä liian häiritsevänä. Mulla on tosin 18" renkaat joissa ei sitten ulkonäyn jälkeen muuta hyvää olekkaan.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Kovin on hiljaista tällä palstalla. Pari tankillista ajettu, toinen keskikulutuksella 7,1 L/100km ja toinen 7,3 sekalaisessa ajossa. Auton kokoon ja moottorin ominaisuuksiin nähden pidän kulutusta hyvin sopivana kyseiselle autolle. Maantiellä taitaisi päästä nätillä ajolla lähelle kuutta litraa. Kulutuksesta vielä, että se on lähes sama onko kulutus 6 vai 7 litraa. Muut kulut autoilussa merkkaa paljon enemmän.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Nyt olen ajellut noin 2300km ja olen tyytyväinen hankintaani. Vaihdoin pääsiäisen pyhinä kesärenkaat alle ja taas parani. Nimen omaan ajo-ominaisuudet sekä rengas äänet hiljenivät huomattavasti. Mulla on molemmat renkaat 18" mutta pidän kesärenkaita yllättävän äänettöminä. Tuulen suhinat ovat vallitseva äänilähde yli 100 vauhdissa mutta eivät nekään mielestäni häiritseviä ole.
Olisi mukava lueskella muidenkin kokemuksia mutta jostain syystä niitä ei kirjoitella. Onhan näitä 2.2 kuitenkin jonkun verran myyty, kait. :seina
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

hepa sanoi
Nyt olen ajellut noin 2300km ja olen tyytyväinen hankintaani. Vaihdoin pääsiäisen pyhinä kesärenkaat alle ja taas parani. Nimen omaan ajo-ominaisuudet sekä rengas äänet hiljenivät huomattavasti. Mulla on molemmat renkaat 18" mutta pidän kesärenkaita yllättävän äänettöminä. Tuulen suhinat ovat vallitseva äänilähde yli 100 vauhdissa mutta eivät nekään mielestäni häiritseviä ole.
Olisi mukava lueskella muidenkin kokemuksia mutta jostain syystä niitä ei kirjoitella. Onhan näitä 2.2 kuitenkin jonkun verran myyty, kait. :seina

Minkäs merkkiset renkaat sulla on? Meinaan että omassa rengasäänet on aikalailla isot...
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Minulla on <½ v. vanha Outlander (joskin 2.0:n koneella, mutta sillähän ei ole merkitystä, autohan on muuten sama). Laitoin pääsiäisenä auton mukana tulleet uudet japanilaiset 18" kesärenkaat alle. Ylätyin, ihan hyvät, eikä äänikään ole mahdoton (nyt ajettu jo 3500 km, [käyty Saksassa]).

Kannataa kokeilla ajaa sileällä asfaltilla (ei urissa), äänet muuttuu täysin.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

haki sanoi
Minulla on <½ v. vanha Outlander (joskin 2.0:n koneella, mutta sillähän ei ole merkitystä, autohan on muuten sama). Laitoin pääsiäisenä auton mukana tulleet uudet japanilaiset 18" kesärenkaat alle. Ylätyin, ihan hyvät, eikä äänikään ole mahdoton (nyt ajettu jo 3500 km, [käyty Saksassa]).

Kannataa kokeilla ajaa sileällä asfaltilla (ei urissa), äänet muuttuu täysin.

Aijjaaa! No kiitti vinkistä ;)
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Alkuperäiset kesäkummit mulla autossa on. Taisivat olla jotain Continental sport, koko 18x225/55. Pienemmät lienevät hiljaisemmat ja ainakin halvemmat.

Ajovalojen pesurin logiikkaa en oikein ymmärrä. Tuntuu pesevän valoja vähän kuinka sattuu tuulilasin pesun yhteydessä. Onko muilla samaa ilmiötä? Ja sitten vielä nuo lamppujen pesurit taitavat pestä enemmän puskuria kuin valoja.

Osaako joku sanoa, että voiko tuulilasin pesurin suuttimia säätää, kun osoittavat liian alas?
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Ostin 2009 vuoden Outlander 2.2 HDI (manuaali) Instyle Navi Limited -varustetasolla. Kilsoja mittarissa n. 50tkm.
Kokemusta vasta n. 500km ja hieman pelottaa PSA:n koneen toimivuus kun monet tuntuvat tuota ranskalaista haukkuvankin...

Kivalta peliltä tuo tuntuu ajella, riittävästi tilaa meille neljälle ja varustetaso on kohdallaan. Muuta kokemusta nyt ei oikein ole kuin että luvattu 6L kulutus oli todellisuudessa ajotietokoneen mukaan 7.5L ja harmillisen pieni polttoainesäiliö tuossa on. Tuskin enää ajellaan 1200km rupeamia ilman tankkausta kuten edellisellä saksalaisella autolla.

Minulla sama ongelma edellisen kirjoittajan kanssa, jotta pesurin suutimet voisivat olla hieman ylempänäkin.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Ajettu noin 53tkm. Muuten auto on toiminut ilman murheita mutta kytkimen puoleinen kampiakselin stefa petti kun oli ajettu noin 50tkm. Takuuseen tuo meni mutta aiheuttajaa ei saatu selvyyttä. Alkoi kytkin luistamaan ja sitä kautta vika paikallistettiin. Ei kai missään tuolle luvata 6L keskikulutusta. Puhuvat enemmänkin 7,3L. Sitten tietty se mitsun oma 2,2L diesel, joka menee noin 1L pienemmällä. Itsellä menee sekalaisessa ajossa 7,5-8,1L / 100km. Rauhallisessa matka-ajossa pääsee noin 6,3L. Sen alle en ole päässyt. Kulutukset ovat siis todellisia eivät auton näyttämiä.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Tuulilasin pesureita voi säätää, ja tuo lampunpesureiden puskureiden pesu johtuu puskuria pitkin alas valuvasta vedestä.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Kaksoiskytkinvaihteisto HDI:n jatkeena on täysi susi, niitä saa olla uusimassa 50tkm välein.Tutun autoon vaihdettiin tuon surullisen kuuluisa vaihteisto 10tkm sitten ja nyt jo rysäyttää kun vaihteisto vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Syvälle vajoaa Mitsun luotettasuus HDI Outlanderin myötä. Kampiakselin takastefat alkaa vuotamaan ennen 100tkm ja vesipumppu PSA:at tuntien on pakko vaihtaa kun jakopää uusitaan, vaikkei vesipumppu kuulukkaan huolto-ohjelmaan.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

vierailija sanoi
Kaksoiskytkinvaihteisto HDI:n jatkeena on täysi susi, niitä saa olla uusimassa 50tkm välein.Tutun autoon vaihdettiin tuon surullisen kuuluisa vaihteisto 10tkm sitten ja nyt jo rysäyttää kun vaihteisto vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Syvälle vajoaa Mitsun luotettasuus HDI Outlanderin myötä. Kampiakselin takastefat alkaa vuotamaan ennen 100tkm ja vesipumppu PSA:at tuntien on pakko vaihtaa kun jakopää uusitaan, vaikkei vesipumppu kuulukkaan huolto-ohjelmaan.

Joopa joo, kunnon trollausta, tottakai yksittäisiä tapauksia on kaikilla merkeillä ja malleilla. Samaahan on sanottu myös VAG:in DSG:stä ja niistä ole kuullut paljonkin tuttujen huonoja kokemuksia, mutta silti se on hyväksi havaittu paketti ja laajasti käytössä. Tuon mitsun laatikon osat on muistaakseni saman pajan tekemiä kuin nuo DSG:tkin.

Tuota 2.2. HDI Outlanderia on myyty ja myydään edelleen kuulemma, jopa niin hyvin että sitä ei kannata edes mainostaa. Eli autoja on liikkeella kohtuu paljon ja omistajat ovat niihin median mukaan tyytyväisiä. Itse kuulun tuohon tyytyväisten joukkoon joten tiedän mistä puhun.
Lisäksi 2009 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa on 5 vuoden takuu joten jos murheen kryyni sattuu kohdalle, niin sen kanssa ei ihan heti ole yksin niinkuin monen mun automerkin kanssa asia olisi. 8)
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Eikös aivan uusi 2.2 ole Mitsun omaa tekelettä kun taas aiemmat PSA:n (eli Peugeotin)?
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Huppe sanoi
Eikös aivan uusi 2.2 ole Mitsun omaa tekelettä kun taas aiemmat PSA:n (eli Peugeotin)?

Kyllä näin on.

Ja tuota kaksoiskytkinlaatikon "susi" väitettä en henkilökohtaisesti lähtis allekirjoittamaan.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Kun täällä hieman kyseenalaistetaan tuota 2,2 PSA:n dieseliä, niin itselle tullu kyllä käsitys ihan myös ranskalaisten autojen omistajilta, että parasta niissä on usein ollu juuri tuo moottori ja kaikki muu koneen ympäriltä onkin pettänyt. Taas kun puhutaan noista VAG:in 2.0 pumppareista, niin niistä olen kuullu sitten kone ongelmista enemmänkin ja ihan konsernin omien tuotteidenkin osalta.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Huppe sanoi
Eikös aivan uusi 2.2 ole Mitsun omaa tekelettä kun taas aiemmat PSA:n (eli Peugeotin)?

Käsittääkseni 177 heppainen on mitsun ja 156 heppainen on PSA ja PSA taitaa uudemmissa aina olla kirjaimilla HDI. :) Ja tosiaan kaksoiskytkinloota taitanee olla Getragin ja BorgWarnerin suunnittelua pohjimmiltaan, ne tekee laatikoita paljon erikoisempiinkin sovelluksiin, joten en usko, että mikään aivan huono on. Tuo loota on ilmeisesti yksinkertaistettu versio evon laatikosta, mitsun itse vamlistamia kaiketi.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Mistähän mahtaa johtua kun alkoi tänään kuulua mittaristosta jatkuva nakutus mutta näyttö ei kerro mitään mistä voisi olla kyse. Alle vuoden ikäinen auto ja alle 10 tonnia ajettu. Par viikkoa sitten alkoi käynnistäessä tulla ruutuun ilmoitus että määräaikaishuollon aika käsillä mutta se häviää aina ruudulta ja kun nakutus alkaa niin näytöllä ei lue mitään mistä voisi olla kyse. Nakutus kuuluu viiden naksun jaksoissa, sitten sekunti-pari hiljaista ja taas alkaa sama uudelleen. Piipahdin ohimennen merkkihuollossa kysymässä asiaa mutta sielläkin ihmeteltiin ja oltiin sitä mieltä että ruudulla pitäisi lukeä mistä on kyse. Ei kai sen huollon ilmaisimen ainakaan kuuluu hullunlailla jatkuvasti nakutella?
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI



2.2 HDi vm10 nykii ja aivan kuin kytkin luistaisi 2,4 ja 6 vaihteella. Siis automaatti kyseessä.
Autoon tehty vaihteiston ohjemisto päivitys, mutta nyt siihen täytyykin tehdä kytkimen opetus :eek: .

Onko kokemuksia Mitsun 177 hv koneista?
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

TDIC-99 sanoi
2.2 HDi vm10 nykii ja aivan kuin kytkin luistaisi 2,4 ja 6 vaihteella. Siis automaatti kyseessä.
Autoon tehty vaihteiston ohjemisto päivitys, mutta nyt siihen täytyykin tehdä kytkimen opetus :eek: .

Onko kokemuksia Mitsun 177 hv koneista?

Jos robotti-vaihteisto, sitten vaihteiston sähköhydrauliohjainyksikkö on mennyttä.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

TDIC-99 sanoi
Uusi kaksoiskytkin nyt sitten tulossa. :eek:

Näkyikö vikakoodina vai totesivatko huollon koeajossa vian?
Mulla 2 vaihde nypyttää rajusti kiihdytettäessä, luistoa ei musta ole kuitenkaan havattavissa.
Paljonko sulla on kilsoja alla? Ootko vetänyt perävaunua tms.?
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Ei näy vikakoodia. Se on todettu koeajossa. Mittarissa jo 67 000 :mad:

Tärinä voi olla alkusoittoa samalle vaivalle.

Ostin auton noin 50 tkp ajettuna, joten en tiedä mitä alkutaipaleella on tehty,
mutta luulenpa että edellinen omistaja huomasi vian ja vaihtoi auton.

Takuuseen menee korjaus.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Käytin määräaikaishuollossa ja vaihtoivat laatikon öljyt sekä nollasivat softan.
Auto tuntuu nyt paremmalta. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta mekaanikko sai todettua ilmiön koelenkillä.

Sain huollon ajaksi myyjältä uuden manuaali outtiksen 177 hp dieselillä.
Omaan oli kiva palata. Ajomelu, ohjaus ja tuntuma ovat menneet kyllä uudemmassa huonompaan päin. Jopa navigaattorin vaste on muuttunut oudon pitkäksi. Moottori kyllä vääntää manuaalisesti ihan kivasti ja hieman laajemmalti kuin oma automaatti. Muuten kaikki on huonommin.

Olishan se hybridi aika edullinen ajella sähköllä. Laskin että nyky dieseliä outtis maksaa mulle 18,5€ / 100km. (Diesel + autovero)
Hybridille luvataan n. 3-4€ / 100km. Siinä on jo oikeasti järkeä.

Ens viikolla Saan koeajon 328 GT bemarin. Voi olla että vaihtuu koko merkki :driver.

Miksi, siis miksi ne on menneet pilaamaan hienon pelin...? En tajua...?
Ja sitten vielä toi ulkonakö :seina
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

Anaconda sanoi
Käytin määräaikaishuollossa ja vaihtoivat laatikon öljyt sekä nollasivat softan.
Auto tuntuu nyt paremmalta. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta mekaanikko sai todettua ilmiön koelenkillä.

Sain huollon ajaksi myyjältä uuden manuaali outtiksen 177 hp dieselillä.
Omaan oli kiva palata. Ajomelu, ohjaus ja tuntuma ovat menneet kyllä uudemmassa huonompaan päin. Jopa navigaattorin vaste on muuttunut oudon pitkäksi. Moottori kyllä vääntää manuaalisesti ihan kivasti ja hieman laajemmalti kuin oma automaatti. Muuten kaikki on huonommin.

Olishan se hybridi aika edullinen ajella sähköllä. Laskin että nyky dieseliä outtis maksaa mulle 18,5€ / 100km. (Diesel + autovero)
Hybridille luvataan n. 3-4€ / 100km. Siinä on jo oikeasti järkeä.

Ens viikolla Saan koeajon 328 GT bemarin. Voi olla että vaihtuu koko merkki :driver.



Miksi, siis miksi ne on menneet pilaamaan hienon pelin...? En tajua...?
Ja sitten vielä toi ulkonakö :seina

:peukku +1... sama fiilis tuosta ulkonäöstä.
 
Vs: Mitsubishi Outlander 2,2 HDI

No niin. Reilu 2000 km takana uudella kytkimellä ja hyvin menee. :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom