Mitsubishi Pajero vm -99 STW - 2.8TD kysymyksiä

3sso

New Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2018
Olen ostamassa pajeroa. Myyjä on ottanut toisen akun pois autosta vanhan startin rikkoutumisen jälkeen. Autoon vaihdettiin uusi startti joka meni myös rikki. Myyjä oli joltain kuullut että ottamalla toisen akun pois autosta startti kestäisi paremmin ja on kuulemma kestänyt. Onko tämä jokin hämärä peitetarina miltä se kuulostaakin vai voiko olla totta ? Toinen kysymys. Autoon on vaihdettu kansi 250000 kohdilla ja nyt mittarissa 330000. Lohkon yläosassa edessä oli hieman märkää öljyä, ei ole valunut lohkon alaosaan asti eli ei ole paljon vuotanut, mutta onko tämä kuinka vakavaa ? Kannattaako näiden takia jo jättää ostamatta ? Muuten auto vaikutti todella hyvältä ja toimivalta pitkän koeajon jälkeen.
 
Vs: Mitsubishi Pajero vm -99 STW - 2.8TD kysymyksiä

No ei pitäisi startti särkyä sen takia, että on kaksi akkua. Ellei ne akut ole sarjaan kytkettynä :) Jos tuo öljyvuoto tulee kopan kannen tiivisteestä, niin on helppo ja halpa korjata.
 
Vs: Mitsubishi Pajero vm -99 STW - 2.8TD kysymyksiä

Ei se startti tiedä monestako akusta virta tulee.. Kunhan jännite on oikea. ;D

Mulla oli kesällä omassa 2.8 -96 Runkerossa vaan yks 60Ah akku ja hyvinhän se silläkin starttasi.
Nyt on ollu syksystä asti kaksi uutta 60Ah akkua ja hyvin on virta piisannu niilläkin. Autossa kun ei ole moottorinlämmitintä.. Pihasta kuitenkin lähti joka aamu, vaikka pakkaset huiteli -29:ssä.

Jos näin vanhassa koneessa ei ole pieniä vuotoja, niin siellä ei ole öljyä. ;D
Mulla on 320tkm ajettu tuo oma(mittarin mukaan..) ja sehän oli ihan hirveän öljytöhkän peitossa. Pesun jälkeen vuotoja ei ole juuri ollut, mutta pieniä tihkutteluja vähän sieltä täältä.
Kampiakselin takastefa vuoti reilummin ja vaihdoin sen samalla kun startin hammaskehän ja kytkimen. :nykii
 
Vs: Mitsubishi Pajero vm -99 STW - 2.8TD kysymyksiä

Venttiilikopan kummassakin päässä olevat puolikuu-kumit omassakin pitää moottorin öljyisenä.
 
Takaisin
Ylös Bottom