Mitsubishi PHEV sähkö kuluu itsestään

phiminho

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2022
Moi,

onko antaa arviota, miksi autoni sähköakku on aina melkein loppunut, vaikka se olisi ladattu edellisenä päivänä 80%:iin niin, että latauksen jälkeen ajoa on tullut vain n. 4km ja sammuttaessa auton akku on näyttänyt olevan lähes täynnä? Lisäksi se tuntuu kuluvan loppuun hyvinkin nopeaa(alle 30km)?
 
Onko sulla jotain ajastettuja lämmityksiä, jotka voisivat kuluttaa virtaa?
 
Onko sulla jotain ajastettuja lämmityksiä, jotka voisivat kuluttaa virtaa?
Ei pitäisi olla? Ostettu käytetty liikkeestä, mutta itse en ole ainakaan mitään edes osannut laittaa. Saisikohan sen tarkistettua jotenkin? Myöskään EV Remote ei ole käytössä, kun mennyt se koodi hukkaan, mitä ilmeisesti tarvittaisiin sen saamiseksi. Tosiaan töiden aikana sammuksissa ollessa kuluttaa akun, sekä myös yön aikana.
 
A -mittari akun navan ja jommankumman akun johdon kanssa sarjaan.
Sitten voi alkaa sulakkeita irrottamaan yksi kerrallaan niin selviää mikä vie sähköä kun virta on pois päältä.
Voihan se olla ko akun sisäinen vikakin mutta toisaalta kerroit että 30 km pääsee sähköllä .
 
Auton soittimen kautta voit katsoa ajastukset.
Näköjään on ajastettuja defrosteja muutamakin kappale päällä. Eiköhän se ole tuosta johtunut sitten. Ainaa oppii uutta:)
Kiitoksia!

Edit: Sellainen kysymys vielä, että kun tässä autossa ei ole paikkaa lämmitystolpan johdolle että voisi talvella autoa lämmittää, niin onko tässä tarkoitus lämmittää moottori nimenomaan tuolla ajastetulla heaterilla/defrostilla?
 
Se lämmittää vain sisätilat. Moottorin lämmittämiseen tarvitset esim. Calixin lämppärin.
 
Se lämmittää vain sisätilat. Moottorin lämmittämiseen tarvitset esim. Calixin lämppärin.
Lieneeköhän sitten 300-400 euron keissi halvimmillaan asennuksineen? Minkähänlainen lämmitin Calixilta? Kyseessä siis Outlander III PHEV 2.0 Hybrid 4WD (GG2W) vm. 2012.
 
Säteilylämmitin ja kytkentäsarja jää maksamaan varmaan 200-300€ asennettuna ja siihen saa tietenkin lisättyä jälkeenpäin sisätilan lämppäriä, 12V akkulaturia jne.
 
Takaisin
Ylös Bottom