Katsastuksessa kaikki muu oli ok, mutta päästöt aivan päin he*v***iä. Eli:
CO HC Lambda
tyhjäk. 0,69 (max. 0.50) 566 (max. 100)
2000r/min 0.85 (max. 0.30) 305 (max. 100) 1.038 (0,97-1,03)
Tollaset arvot siis tuli, ja auto tekee sellaista että kun painaa kaasun pohjaan mistä vauhdista tahansa niin jää tökkiin sillain, ja sit ku löysää kaasun pienelle niin menee normaalisti.
Tarkotus olis ainakin ostaa uus lambda-anturi, saako sillä ton lambda-arvon kohdalleen? Ja mikäs noihin muihin arvoihin sit taas vaikuttaa, öljyn / tulppien vaihto yms? Ja huom. tätä konetta ei oo huollettu varmaan koskaan, et kertokaa kaikki mitä voi esim puhdistaa tms. Kiitos!
Ja vielä: Kun ajoin katsastukseen niin kone oli tuli-kuuma, se moottorin lämpömittari oli n. 3/4osaa ylhäällä päin.
CO HC Lambda
tyhjäk. 0,69 (max. 0.50) 566 (max. 100)
2000r/min 0.85 (max. 0.30) 305 (max. 100) 1.038 (0,97-1,03)
Tollaset arvot siis tuli, ja auto tekee sellaista että kun painaa kaasun pohjaan mistä vauhdista tahansa niin jää tökkiin sillain, ja sit ku löysää kaasun pienelle niin menee normaalisti.
Tarkotus olis ainakin ostaa uus lambda-anturi, saako sillä ton lambda-arvon kohdalleen? Ja mikäs noihin muihin arvoihin sit taas vaikuttaa, öljyn / tulppien vaihto yms? Ja huom. tätä konetta ei oo huollettu varmaan koskaan, et kertokaa kaikki mitä voi esim puhdistaa tms. Kiitos!
Ja vielä: Kun ajoin katsastukseen niin kone oli tuli-kuuma, se moottorin lämpömittari oli n. 3/4osaa ylhäällä päin.