Mitsubishi tuonti Japanista?

Jeespoks

New Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2017
Sanotaan heti alkuun että ei ole mitään hajua tuleeko postaukseni nyt oikeaan paikkaan mutta kysytään nyt silti.

Eli olis tarkotuksena hankkia lähikuukausina Mitsubishi evo 8 Japanista ja siihen liittyen ois käytännön kysymystä:

Eli olen ymmärtänyt että juurikin tuo evo 8 menee suoraan kilpiin ilman että tarttee ruveta vaihtamaan osaa? Mites nuo ajovalot nehän pitää tietenkin suunnata uudelleen? Muistaakseni 1-3 ja 8-> evot pitäs mennä "suoraan" kilpiin. Massaus pohjaan pitäs ainakin kanssa tehdä kun tulee myös talvikäyttöön. Onko tuossa vielä alustavasti jotain muuta mitä pitäs ottaa huomioon?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25903.0

Kannattaa lukaista aluks vaikka toi.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

Basbarduu sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25903.0

Kannattaa lukaista aluks vaikka toi.

8 vuotta vanhaa topikkia Evon tuomisesta Englannista ei kyllä todellakaan kannata lukea. Sittemmin on muuttunut aivan kaikki, eikä matkapäiväkirjat brittiretkestä kovin pitkälle auta jos Japanista meinaa auton hankkia.

Kasi ei mene ihan suoraan kilpiin, siihen tarvitaan todistus päästöistä. Lisäksi valokuvio pitää kääntää tavalla tai toisella. Nykyisin varmastikin helpoin tapa on kääntää projektorilinssin sisällä oleva lipare. Mitään muuta ei tarvitse tehdä.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

Jeespoks sanoi
Sanotaan heti alkuun että ei ole mitään hajua tuleeko postaukseni nyt oikeaan paikkaan mutta kysytään nyt silti.

Eli olis tarkotuksena hankkia lähikuukausina Mitsubishi evo 8 Japanista ja siihen liittyen ois käytännön kysymystä:

Eli olen ymmärtänyt että juurikin tuo evo 8 menee suoraan kilpiin ilman että tarttee ruveta vaihtamaan osaa? Mites nuo ajovalot nehän pitää tietenkin suunnata uudelleen? Muistaakseni 1-3 ja 8-> evot pitäs mennä "suoraan" kilpiin. Massaus pohjaan pitäs ainakin kanssa tehdä kun tulee myös talvikäyttöön. Onko tuossa vielä alustavasti jotain muuta mitä pitäs ottaa huomioon?

japanissa ajetaan vasemmalla kaistalla joten valokuvio on eri kuin oikealla puolella tietä ajettaessa, joten umpiot täytyy vaihtaa e-hyväksyttyihin, muuten ei tietääkseni mitään, voin kysyä huomenna töissä ku oon kummiski mitsun maahantuonnilla töissä :D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

TuplaNokka sanoi
japanissa ajetaan vasemmalla kaistalla joten valokuvio on eri kuin oikealla puolella tietä ajettaessa, joten umpiot täytyy vaihtaa e-hyväksyttyihin, muuten ei tietääkseni mitään, voin kysyä huomenna töissä ku oon kummiski mitsun maahantuonnilla töissä :D

Ei tarvitse olla e-hyväksytytkään enää, riittää että kuvio ei ole vääräkätinen. Tasainenkin kelpaa nykyään. Mitsun maahantuonnissa taitaa olla aika vähän tietoa siitä, miten japsituonteja kohdellaan leimalla nykyään. Ei vissiin edelleenkään saa todistuksiakaan, nyt ei edes tarvitsisi muista kuin päästöistä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

nokonzok sanoi
8 vuotta vanhaa topikkia Evon tuomisesta Englannista ei kyllä todellakaan kannata lukea. Sittemmin on muuttunut aivan kaikki, eikä matkapäiväkirjat brittiretkestä kovin pitkälle auta jos Japanista meinaa auton hankkia.

Kasi ei mene ihan suoraan kilpiin, siihen tarvitaan todistus päästöistä. Lisäksi valokuvio pitää kääntää tavalla tai toisella. Nykyisin varmastikin helpoin tapa on kääntää projektorilinssin sisällä oleva lipare. Mitään muuta ei tarvitse tehdä.

No jos olisin itse tuomassa autoa niin lukisin kyllä tuonkin vaikka säännöt auton tuomisesta ja rekisteröinnistä ovat kokeneet suuria muutoksia. Onneksi lähinnä positiiviseen suuntaan, kiitos siitä myös sinulle Nokonzok. Itse suosittelen käyttämään auton tuomiseen Mamasania jolloin auto tulee vahvan kokemuksen ansiosta varmasti ilman negatiivisia yllätyksiä.

Mr mmc antaa myös varmasti mielellään neuvoja jos kuitenkin haluat tuoda auton ihan itse.
Linkki Mr mmc:n auton tuontia käsittelevään artikkeliin.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

nokonzok sanoi
Ei tarvitse olla e-hyväksytytkään enää, riittää että kuvio ei ole vääräkätinen. Tasainenkin kelpaa nykyään. Mitsun maahantuonnissa taitaa olla aika vähän tietoa siitä, miten japsituonteja kohdellaan leimalla nykyään. Ei vissiin edelleenkään saa todistuksiakaan, nyt ei edes tarvitsisi muista kuin päästöistä?

no meil on ne katsurit samas talos ja meillehä tulee maahantuonnista autojaki ensirekisteröintii kuin myös normi katsostuksee.
Umpioistga mulla visii si vanhaa tietoa, kysyin kyllä asiasta nii on vissii uus homma kun ainakin vanhempi katsuri oli sitä mieltä ettäpitää olla e-hyväksytty, vai onko se johku tittyyn vuosmalliin sakka kun on ollut eri valotehot yms? Tuohon viimoseen en voi puuttua enkä likaa asialla käsiäni ku kummiski mekaanikkona oon vaa siel :D
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Mitsubishi tuonti Japanista?

nokonzok sanoi
Ei vissiin edelleenkään saa todistuksiakaan, nyt ei edes tarvitsisi muista kuin päästöistä?

Ei saa, vaikka oli kuinka tuttu mitsulla töissä niin ei heru mitään lippua eikä lappua. ;D
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
En tiedä miten tämä oli pompannut tuohon minulle etusivulle, mutta toisaalta ajankohtainen aihe, kun itse olen vähän suunnitellut, jos hommaisi seuraavaksi autoksi Nissan Elgrandin.

Niin mitenkäs tuo menee tänäpäivänä. Kannattaako nuo edelleen ostatuttaa suoraan huutokaupoista vai noista nettiauto tyylisistä sivustoista?
Esim:
https://www.tc-v.com/
https://www.japanesecartrade.com/

Noissa olisi se etu että noissa olisi suoraan saatavilla CIF hinta hankoon, mutta toisaalta taas kuullut että noissa myytäisiin ei niin priimaa tavaraa.

Jos ostaa noista huutokaupoista, niin mitäs kuluja niihin tulee päälle? Ilmeisesti agentille menee x euroa ja siihen rahti sitten vielä päälle.
Eli miten tuo FOB hinta muodostuu. Ja mitä rahti-hinnat on tänäpäivänä? Tuo olisi kuitenkin vähän isompi auto.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Viime syksynä tuli Lega tämän kautta https://japautoauctions.com/ , ja aika simppeliähän tuo on nykypäivänä. MUISTA pyytää etukäteen tullin vaatima todistus että tulee japanista (kyllä, ei riitä että rahtikirjoissa yms lukee että tulee japanista, pitää olla ERILLINEN todistus..) niin tullivero tippuu 10->8,8%.

Ja tietenkin ALV kaikesta.

Mutta, agentit yleensä ottaa sen 800-1000€, rahti tuonkokoisessa 1500-1700€, huolintayhtiö satamassa ottaa sen ~150€.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Elikkästä autojen tuontitulli tulee poistumaan 7 vuoden siirtymä ajan kuluessa. Kauppasopimus tuli voimaan 1.2.2019.
Ja kun tuota kauppasopimusta luki niin tuli poimittua seuraavat kohdat.

2. For the purpose of implementing equal annual instalments, the following applies:
(a) the reduction for the first year shall take place on the date of entry into force of this Agreement; and
(b) the subsequent annual reductions shall take place on the first day of each following year.


Alkuperäinen 10.0 %
1st year 8.8 %
2nd year 7.5 %
3rd year 6.3 %
4th year 5.0 %
5th year 3.8 %
6th year 2.5 %

Eli 2019 loppuvuosi olisi ollut tuo 8,8% ja nyt 2020 tuo tullimaksu on enää 7,5%
Ja koska ALV lasketaan tuosta "kaikesta" niin tuo vaikuttaa myös tuohon alv:n määrään.
 

3cvan

Mitsubishi Minicab Super Deluxe 1987
Liittynyt
9 Lokakuu 2018
Sijainti
Helsinki
Niin minkälaista paperia se Tulli sitten vaatii että laskevat veroa? Mistään ei löydy mitään ohjetta mitä sen dokumentin pitää sanoa, pitääkö olla viranomaisen leimoja jne.
 
Ylös Bottom