Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/Rallikuvat/Mitsubishi_Rally_photos/


uppasin tuonne ku sain tuon paketin käsiini. Loistavia otoksia vuosien varrelta!! :driver
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Hienoja kuvia!

Jumankavita miten komea Starion!

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/Rallikuvat/Mitsubishi_Rally_photos/1984+Mille+Pistes+Lampi+Mitsubishi+Starion+Turbo+%283%29.jpg
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Tällästä oon kaipaillu jo jonki aikaa. kiitos :peukku
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

nokonzok sanoi
Hienoja kuvia!

Jumankavita miten komea Starion!

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/Rallikuvat/Mitsubishi_Rally_photos/1984+Mille+Pistes+Lampi+Mitsubishi+Starion+Turbo+%283%29.jpg
Kattelin samaa..


Olipa tuolla joukossa kuvaa myos pitkaaikaista unelmasta, stratoksesta..
-77 safarin yhteispotretissa vielapa yksi niista harvoista suomalaisen ohjastamista (lampinen, eka stratos vasemmalta), samassa kuvassa on myos makisen, mikkolan ja vatasen autot, aaltosen dassen jaadessa juuri kuvan ulkopuolelle..
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

On kyllä komeita. :peukku

Mites saiskos noita kopioida omalle koneelle? Hienoja taustakuvia olis meinaan. :D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Mahtavaa Harri. :)
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Hienoa Harri, upeita kuvia ja enemmän kuin mielenkiintoisia laitteita. :peukku
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

:peukku :peukku Erinomaista! Huippuhyviä kuvia kyllä, harmikseni on todettava että yks oma favoriitti kuva mäkisen kutosesta tuolta puuttuu :) Mutta muuten täydellinen paketti :peukku

Hyeena sanoi
Olipa tuolla joukossa kuvaa myos pitkaaikaista unelmasta, stratoksesta..
-77 safarin yhteispotretissa vielapa yksi niista harvoista suomalaisen ohjastamista (lampinen, eka stratos vasemmalta), samassa kuvassa on myos makisen, mikkolan ja vatasen autot, aaltosen dassen jaadessa juuri kuvan ulkopuolelle..
Vähän ohi aiheen mut tässä olis Hyeenalle joku hyvä kuva tosta stratoksesta (On joskus jääny jemmaan toi linkki ku yks oma suosikki on toi 037)
http://www.historiclanciarally.it/wallpapers.htm
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

lancer evo-r sanoi
On kyllä komeita. :peukku

Mites saiskos noita kopioida omalle koneelle? Hienoja taustakuvia olis meinaan. :D

Ihan vapaasti. En omista noiden oikeuksia itsekää... sentakia kansio näkyy vain jos tietää tuon linkin (ei näy hakemistolistauksessa yleisesti)
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Hmm. Pitäisikö viilata pilkkua ihan tosissaan nyt? :) No pakkohan se on! :)
Kuvassa Loix Argentinassa 1999 ei ole evo 6, vaan mitsubishi carisma gt. Noihin aikoihin kakkoskuski ilmoitettiin tuon merkkisellä autolla kisaan, vaikka auto oli siis sama. Olen 99% varma että Argentiinassa tilanne oli juuri tuo. Mutta kyllä kait mitsu itse saa päättää miksi autoaan sanoo! :)

Muistan tämän koska asia hämmensi ja ärsytti minua suuresti tuolloin. :)
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Cirrus sanoi
Hmm. Pitäisikö viilata pilkkua ihan tosissaan nyt? :) No pakkohan se on! :)
Kuvassa Loix Argentinassa 1999 ei ole evo 6, vaan mitsubishi carisma gt. Noihin aikoihin kakkoskuski ilmoitettiin tuon merkkisellä autolla kisaan, vaikka auto oli siis sama. Olen 99% varma että Argentiinassa tilanne oli juuri tuo. Mutta kyllä kait mitsu itse saa päättää miksi autoaan sanoo! :)

Muistan tämän koska asia hämmensi ja ärsytti minua suuresti tuolloin. :)

Tossakin lukee carisma http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/Rallikuvat/Mitsubishi_Rally_photos/1998+Sanremo+Burns+EVO+5.jpg


Taitaa kaikkia viehättää oman auton kuvat, niinku mua noi kolmosen ;D Hyviä kuvia on. :peukku
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Cirrus sanoi
Hmm. Pitäisikö viilata pilkkua ihan tosissaan nyt? :) No pakkohan se on! :)
Kuvassa Loix Argentinassa 1999 ei ole evo 6, vaan mitsubishi carisma gt. Noihin aikoihin kakkoskuski ilmoitettiin tuon merkkisellä autolla kisaan, vaikka auto oli siis sama. Olen 99% varma että Argentiinassa tilanne oli juuri tuo. Mutta kyllä kait mitsu itse saa päättää miksi autoaan sanoo! :)

Muistan tämän koska asia hämmensi ja ärsytti minua suuresti tuolloin. :)

;)

e64.jpg
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

nokonzok sanoi
Ainoa ero on lätkä takaluukussa. Mikä lie markkinointikikka Keski-Euroopassa.

Evon nimi oli carisma gt markkinoilla, joilla ei ollut kaupan lancer-mallinimen omaavaa autoa. Ja carisma gt:na myytiin mielestäni muutakin kuin kutosta. Vitosta taisi mennä myös.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

No siinä on sit kerrankin vastinetta tälle joka paikassa käytetylle "GT" -lätkälle, mikä monesti vaan merkitsee varustelutasoa. :)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Cirrus sanoi
Evon nimi oli carisma gt markkinoilla, joilla ei ollut kaupan lancer-mallinimen omaavaa autoa. Ja carisma gt:na myytiin mielestäni muutakin kuin kutosta. Vitosta taisi mennä myös.

Tuo oma auto on ostettu Saksasta, jossa kyllä ainakin minun ymmärtääkseni on myyty myös Lanceria. Vitosta ei Euroopassa myyty "virallisesti" ollenkaan, kutosesta ja seiskasta on olemassa Carisma GT -versio.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

nokonzok sanoi
Tuo oma auto on ostettu Saksasta, jossa kyllä ainakin minun ymmärtääkseni on myyty myös Lanceria. Vitosta ei Euroopassa myyty "virallisesti" ollenkaan, kutosesta ja seiskasta on olemassa Carisma GT -versio.
Onko auto alkuperäinen saksalainen vai tuonti sinnekin? Esim kait Romaniassa nuo oli carisma gt:tä Euroopassa. Ja toisekseen luulin että carsima gt ei ollut pelkästään Eurooppalainen ilmiö vaan netti kertoi minulle joskus, että esim Jamaicalla myytiin myös carisma gt:tä. No kukapa tietää?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Niin tarkotushan oli pönkittää Carisman myyntiä tuolla tavalla. Esim Suomessa ei tuohon aikaan myyty Lanceria vain Carismaa...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Virallisten tilastojen mukaan Jamaicalle on viety 2 kpl Evo 6 RS ja 8 kpl Evo 6 RS-II. Saman tilaston mukaan Romaniaan ei ole viety ainuttakaan yksilöä, ei nelosta, viitosta eikä kuutosta. Se on sitten eri asia mitä missäkin on oikeasti uutena myyty, noitahan on voitu siirrellä maahantuojien kesken naapurimaasta toiseen tms. Tarina ei myöskään kerro kuinka suuri osuus tilastojen autoista on päätynyt kilpailukäyttöön. Suomen 14 + 26 kuutosesta luultavasti kaikki koska kilpiin saaminen ei ole ollut mahdollista.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

ast sanoi
Virallisten tilastojen mukaan Jamaicalle on viety 2 kpl Evo 6 RS ja 8 kpl Evo 6 RS-II. Saman tilaston mukaan Romaniaan ei ole viety ainuttakaan yksilöä, ei nelosta, viitosta eikä kuutosta. Se on sitten eri asia mitä missäkin on oikeasti uutena myyty, noitahan on voitu siirrellä maahantuojien kesken naapurimaasta toiseen tms. Tarina ei myöskään kerro kuinka suuri osuus tilastojen autoista on päätynyt kilpailukäyttöön. Suomen 14 + 26 kuutosesta luultavasti kaikki koska kilpiin saaminen ei ole ollut mahdollista.

Hmm. Mistä noin virallisia tilastoja voi lukea? Periaatteessa kiinnostavaa tietoa. Eriteltiinkö siellä tuo myyntinimikin? Siitähän se selviäisi missä noita carisma gt:tä on myyty?
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Cirrus sanoi
Onko auto alkuperäinen saksalainen vai tuonti sinnekin? Esim kait Romaniassa nuo oli carisma gt:tä Euroopassa. Ja toisekseen luulin että carsima gt ei ollut pelkästään Eurooppalainen ilmiö vaan netti kertoi minulle joskus, että esim Jamaicalla myytiin myös carisma gt:tä. No kukapa tietää?

Oma oli orginaali Ralliart Germanyn myymä auto. Siinä oli perhana etupenkkien selkämyksiinkin brodeerattu "Ralliart Germany" :) Jamaicalle tuskin on räätälöity mitään omia versioita.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Cirrus sanoi
Hmm. Mistä noin virallisia tilastoja voi lukea? Periaatteessa kiinnostavaa tietoa. Eriteltiinkö siellä tuo myyntinimikin? Siitähän se selviäisi missä noita carisma gt:tä on myyty?

Nuo tilastot ovat itse asiassa Ralliartin tilastoja, Mitsubishi Motors Corporation ei ilmeisesti koskaan vienyt yhtään vanhempaa Evoa ulkomaille.

Mielenkiintoisena tietona mainittakoon että kyseisen tilaston mukaan Evo II ja III GSR malleja on viety vain 32 kpl Hong Kongiin, 2 kpl Uuteen-Seelantiin ja 1 kpl Jamaicalle.

Kirja mistä nuo löytyvät on Brian Longin Mitsubishi Lancer Evo The Road Car & WRC Story.
 

bombers

No Bullshit Just Performance
Liittynyt
4 Lokakuu 2009
Sijainti
Hki
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Harri K sanoi
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/Rallikuvat/Mitsubishi_Rally_photos/


uppasin tuonne ku sain tuon paketin käsiini. Loistavia otoksia vuosien varrelta!! :driver





* Nyt kelpaa katella*

tarkoituis olisi omasta saada tehtyä tuommoinen -95 mäkinen kopio!!
 

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Vs: Mitsubishin rallihistoriaa kuvina!!

Noi maisemat on aika pirun hienot missä noi ajalee :eek: olishan se mukavaa vedellä omalla galantilla vähän settiä palmujen keskellä ;D
 
Ylös Bottom