Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Noniin elikkäs tänne sitten palautetta autostani ja asennuksista. Neuvoja otetaan vastaan ja antakaa rehellistä palautetta negatiivisesti sekä positiivisesti (jos jälkimmäistä edes tulee, hehe..) ;D Yleistä keskustelua siis liittyen tuohon projektiin. Ja vertailuja muihin asennuksiin.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41063.0

Tuossa siis tuo. Ja ensimmäinen kysymys nyt muille foorumilaisille. Mitä öljyä olette käyttäneet Evon laatikossa/jakolaatikossa/perässä?
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Mä toivoisin kuvia. :) Kolmosten juttuja on mukava seurata. Ne kun tuntuu jo olevan katoava malli.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Asia kunnossa, kuvia tulee..tosin talvirimpuloilla.. :)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Melkoisen huonoa tuuria kyllä. Itsellä ollut kohta neljä vuotta ja 50tkm oma kolmonen, ja mennyt kyllä hyvin pienellä lisälaittamisella. Tosin orastavaa voimansiirron ääntelyä, crankwalkkia yms löytyy, mutta eipä ole vielä hajonnut ;D

Tuo uudemman evon kone olisi tavallaan ihan houkutteleva, mutta toisaalta 6-bolt lohko ja alakerta evon kanteen yhdistettynä on käynyt itsellä budjettiratkaisuna mielessä.

Fujitsubokin on muuten kyllä japanilainen valmistaja. Jos kiinnostaa myydä putkistoa vaihtaessasi toiseen niin ole yhteydessä.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Jutellaan asiasta myöhemmin lisää. :)

Siis ymmärsinkö, että tuo 6-bolt lohko käy 7-boltin kanteen? Siinähä se kitti sit oiski jos vaa käy. :)

Joo cat-backi tuo oma fujitsubo. Iha näppärä vehje ja nyt rakennan sen kerralla kuntoon ja korjaan edelisen omistajan söhellykset. :) (Koputetaan puuta. ;) )
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Se 750cc tarkoittanee suutinkokoa? Jos autossa on vaihdettu 510cc -> 750cc suuttimet.
Flexifuel tarkoittaa taas mahdollisuutta käyttää viinaa ja bensiiniä polttoaineena missä sekoitussuhteessa tahansa.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Joo sitä minäkin mietin, mutta suuttimet jotka purin irti suutintukista olivat vihreät ja täsmäsivät Evo8 kopio Mikunin suuttimiksi..En muista nyt ihan 100% varmuudella.

Noh kiitos kummiskin. Jännää vaa, että pitää alkaa vakioecua kartottamaan uusiks ihan uusilla palikoilla. Olis melkein helpompaa (mutta kalliimpaa...) hommata uus ecu vaikka uudemmasta evosta. Eikös EVO5 -> EVO10 ole säädettäviä aika pitkälti?
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Orkkis kolmosen suuttimet tais olla keltaset? Evo kasin ecuja saa ainakin ebaystä halvalla (lue: alle 200e) ja netistä löytyy vaihto-ohjeet kolmoseen: http://www.geekmapped.com/forums/showthread.php?t=1016
Itse olen moista harkinnut myös, mutta katsotaan nyt :)
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Selevä homma. :)

En tosiaan tiedä sitte miks toho just evo8 suuttimet ois vaihdettu. Ja nuo kopiopskat oli kyl aika rimpulan oloset. No jos sen laajakaistan nyt sit asentelis tässä samalla. Kannattaako se laajakaistan paikka tehdä downpipeen? Vai oletteko laittaneet alkuperäisen lambdan tilalle?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Alkuperäisen lambdan paikka on liian kuuma ja laajakaista voi toki toimia sielläkin mutta kyllä se kannattaa sinne downpipeen tuikata.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Selvä!

Joo tosiaan downpipeen tökkään sen sitte kun sen hommaan! :)
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

JE33*************** tms on piirilevyn numero. Pistäs kuva koko piirilevystä niin katotaan.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Selvä homma! Laitan piirilevystä kuvan vaikka tuossa illemmalla.

Pari johtoa joutuu muutenkin eculta laittaa uusiks. Huonojen liitosten takia, eli säikeet yhteen ja pien räkä siihe keskelle koko lankahässäkkää. :seina

Menty periaatteella "ei se varmaan ota maihin". V*TUTTAA kun ei voida tehdä kunnolla jos on homma edes aloitettu prkl. :seina :seina :nykii

No korjataan nyt ne johdot kuntoon ja sitten kelpaa varmaan taas :driver

Johtoja oli mm. tuosta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24670.0 KOHDAT 31, 56 ja 64. Sitte vähä laitoin ?-merkit kohtiin jotka tutkitaan paremmin, koska ne sisält esim. jotakin sähköteippirävellyksiä, eli 25,26 ja 66. 66=Road speed, johdot oli poikki ja autohan kulkee mihin välit riittää, että onko tuo nyt sitten hyvä tyyli laittaa rajoitin pois?
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

MitsuEvo3 sanoi
Selvä homma! Laitan piirilevystä kuvan vaikka tuossa illemmalla.

Pari johtoa joutuu muutenkin eculta laittaa uusiks. Huonojen liitosten takia, eli säikeet yhteen ja pien räkä siihe keskelle koko lankahässäkkää. :seina

Menty periaatteella "ei se varmaan ota maihin". V*TUTTAA kun ei voida tehdä kunnolla jos on homma edes aloitettu prkl. :seina :seina :nykii

No korjataan nyt ne johdot kuntoon ja sitten kelpaa varmaan taas :driver

Johtoja oli mm. tuosta http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24670.0 KOHDAT 31, 56 ja 64. Sitte vähä laitoin ?-merkit kohtiin jotka tutkitaan paremmin, koska ne sisält esim. jotakin sähköteippirävellyksiä, eli 25,26,58 ja 66. 66=Road speed, johdot oli poikki ja autohan kulkee mihin välit riittää, että onko tuo nyt sitten hyvä tyyli laittaa rajoitin pois?
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Siellä on luultavasti ollut joku turbotimer kiinni jos on menty katkoon / t haarottaan noita luetteloimia johtoja. tps, o2 yms. Kolvaa kaikki takasi orginaalipaikkoihin, paitsi se 66.

Rajoittimen poisto toimii noinkin, mutta ei se tietysti parasmahdollinen toteutus ole. ecun eprommaus olisi paras.

Nyt se voi sekoittaa moottorijarrutuksissa siihen kohtaa kun kierrokset laskee johonkin 1500rpm/~alle 20km/h josta tyhjäkäyntimoottorin pitäis ottaa "kiinni", kun se ecu ei tosiaan tiedä kuin lujaa mennään Esim: Ollaanko 1500rpm vitosella vai 1500rpm ykkösellä.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Joo siinä on turbotimer kiinni. Se ei toimi siltikään kunnolla, se alkaa välillä laskemaan. Joskus tuntu et vika ois jännitteessä kun laitat risteyksessä vilkun niin kuuluu *PIIP* ja alkaa laskemaan, tosin eihän se auto siitä sammu kun sytytysvirta kytketty päälle.. ;D Sehä siinä oiski jos 200km/h vauhdista riipasis koneen seis ni sit vois sanoa et HUHU. Ei varmaan vähään aikaan tarvitsisi :driver
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Tässä ois yks kuva jostakin ecusta ei siis omasta.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=19206

Tuosta alhaalta tuo "EPROM" on vaihdettu myöskin omasta ecusta? Siinä omasta mielestä lukee kynällä kirjoitettuna "750cc"
Jos nyt katson oikein tota ecua edes. Ja mikä piiri tuo edes on? Voin tänään napata pictuurea siitä omasta niin tepi pääsee auttamaan ! Toki saa muutkin auttaa. :peukku ;D
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Juu, downpipeen se laajakaistalambda. Itse tykkään AEM Uegosta kun sitä ei tarvitse kalibroida, mutta se ei tainnut pelata Evoscannin kanssa suoraan niin kuin Innovate tekee.

Hyvä vaan laittaa ne männät uusiksi. Olen vähän sitä mieltä että jos konetta ruvetaan availemaan niin takokamat vaan kertaheitolla sisään ettei tarvitse olla heti availemassa uudestaan. Jos siis vain kukkaro kestää.
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Jeps. Tosiaan tässä tilanteessa ei vaihtoehtoja paljoa ole kun männät sellasessa kunnossa. :-\

No mut onpahan potentialia sitte vähä paremmille teholukemille ja Maatsi saa säätää ton koneen aftermarket Fujitsubo-putkistolle. :peukku
 

MitsuEvo3

New Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2011
Vs: Mitsuevo3 projektipäiväkirjan keskustelu. Evo III

Ainii ne unohtu! :D Kaverilta lainaan järkkäriä jokupäivä, ja koneestaha saan kuvia varmaa vielä jotenkin, mut ei kyl sisuskaluista. :-[
 
Ylös Bottom