Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mielenkiintoista nähdä miten käy aikaa myöten kaupungeissa missä on Deltan oma toimipiste, mutta Mitsun myynti ja huolto on ollut jollain muulla firmalla kuin Veholla.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mitäs asiantuntijat veikkaa; onko tämä Mitsubishille suomessa nyt sitten hyvä asia vai huono asia? ::)

Entä syyt. Halusiko Veho mitsusta eroon vai toisin päin? Jotenkin sellanen fiilis ettei tuo Vehon ja mitsun yhteistyö oikein ikinä ollut sitä mitä osapuolet halusivat...
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Syy tähän lienee keskittymishalussa kahteen "päämieheen". Eli Mercedes ja PSA.
Kun Daimlerkin myi osuutensa mitsusta pois ja mitsun ja PSA yhteistyöhankekin kariutui, niin ei tainnut Veholla olla enää syitä jatkaa mitsun kanssa.

Pelkkää spekulointia, mutta mielestäni aika loogista. ???
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

toivottavasti hyvä asia.. onhan toiminta viimeaikoina ollut aika (p)onnetonta..

täällä pätkä lehdistötiedotteesta;
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33246.msg279084#msg279084
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Jep jep...

Ekana vain tuli mieleen, että mitsu joutuu nyt Kiojen sun muiden Ladojen kanssa saman katon alle, toisaalta itse pidän Alfa Romeosta ja noiden merkkien seasta mitsu voisi päästä paremmin pinnalle kuin mersujen ja naapurin-Penttiä kutittelevan sitikan rinnalla ;D

Itselle ei asia ole ollut kovin ajankohtainen tuliterän auton tiimoilta, mutta mitä olen autokaupoilla käyneiltä tuttavilta kuullut niin Veho on ollut kohtalaisen haluton myymään mitsua jos esimerkiksi ollaan kysytty jotain autoa koeajoon. Mieluummin yritetty tarjota jotakin PSA:n tuotetta.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Ei tuo nyt niin pahalta näytä:

Delta nostaa Mitsubishia prosenttikerhosta

http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=20110153325
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Kyllähän siihen kaikki edellytykset on, esim. ASX lienee vähintään yhtä hyvä tai parempi kuin Quashqai joka myy kuin häkä. Ja hinnoittelukin vaikutti kilpailukykyiseltä.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Hieno otsikko ;D

Veho kyllästyi Mitsubishi-autoihin

http://www.taloussanomat.fi/myynti/2011/01/03/veho-kyllastyi-mitsubishi-autoihin/201144/135
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

toivotaan että uusimaahantuoja on avoimenpi kuin edellinen...
vähän tuntu kyllä vehon toiminta sille että EVVK mitsut...
valitettavasti...

ja kerhohan voisi heti kysellä alennuksia timattitiskiin? ;D
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mr mmc sanoi
toivotaan että uusimaahantuoja on avoimenpi kuin edellinen...
vähän tuntu kyllä vehon toiminta sille että EVVK mitsut...
valitettavasti...

ja kerhohan voisi heti kysellä alennuksia timattitiskiin? ;D

Apropoo, olitteko muuten joskus kyselleet Veholta mitään mahdollista yhteistyötä mitsuklubin kanssa...? ::)
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Juggis sanoi
Apropoo, olitteko muuten joskus kyselleet Veholta mitään mahdollista yhteistyötä mitsuklubin kanssa...? ::)

kyllä sitä sillon kyseltiin ja vastaus oli että haluuvat vain clubin jäsen rekisterin ja nostavat sen
drivers clubin takas... (näin karkeesti sanottuna)
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Etenkin vaimo on saanut useita tarjouksia Lancerin vaihtamisesta Kiaan. Saataisko nyt sitten jo tarjouksia, joita voisi ihan harkitakin?
Raision/turun veho ei ainakaan ikinä ole innokkaasti Mitsuja kaupannut. Eikä nytkään ASX:n tiimoilta ole ollut edes vkonloppu näyttelyä.
Vaikka olis millainen tuote tahansa myytävänä, niin ei tuolla vehon taktiikalla tarvitse paljoa myydä.

Toivottavasti vihdoin alkaa tapahtua. :peukku
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Viime vuonna 922 rekisteröityä Mitsua. Tänä vuonna 1500? Viime vuoden myyntiin teltan markkinointitekniikalla voi saada muutaman sadan auton lisäyksen, totuus nähdään parin vuoden kuluttua. Nähdäänkö loppuvuodesta suuria otsikoita tyyliin; Mitsubishin markkinaosuus noussut xx prosenttia!!
Mielenkiintoista nähdä esim. minkälaiset takuut jatkossa ja millä ehdoilla sekä autojen ja varaosien hinnoittelu.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Haha. Nyt ei mennä enää Veholle, nyt mennään Deltalle. Mikä ei ole ainakaan parempi asia. :D
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Oikeesti uskon tän Deltan olevan tosi hyvä homma! Nyt saadaan merkki taas esille ja myyntipuoli nousuun. Deltassa tuntuu tuo muukin toiminta nykyään kehittyneen. ja uskon että tehtaallakin on tiettyjä vaatimuksia. Toivotaan että Delta yhdessä Mitsun kanssa tsempaa oikeen kunnolla ja päästään taas huoltopalveluissa Merkkien merkki vertailun kärkikastiin niin kuin Mitsu vielä Stockmann aikoina olikin, vaikka samanaikaisesti vw oli hännillä. Joten oikeasti uskon että merkilläkin on oma vaiktuksensa toimintaan. Mitsu tarvitsee kuitenkin kasvua jatkaakseen toimintaansa näilläkin markkinoilla. Itse odotan Lancerin , ASX:n, ja Pajeron tilannetta mielenkiinnolla.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Twilight sanoi
Haha. Nyt ei mennä enää Veholle, nyt mennään Deltalle. Mikä ei ole ainakaan parempi asia. :D
ja minä menen rinta-joupille porii...
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Aijai, nyt paikallinen Vehon timanttitiski menettää hyvän asiakkaan täältä. Tuntivat myyjät jo hyvin kanta-asiakkaansa...aina hakemassa jotain pientä kivaa El Haperoon :driver

Saas nähdä montako kertaa kävelen väärälle tiskille
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Twilight sanoi
Haha. Nyt ei mennä enää Veholle, nyt mennään Deltalle. Mikä ei ole ainakaan parempi asia. :D

Jos ei hatanpäältä saa kohta enää suodattimia niin sitten tilailen ne kauempaa. Delta-autoon en mene edes pihaan tupakalle.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Toivottavasti Veholta mitsujen huoltomiehet siirtyvät samalla Delta autoon.

Aattelin et uudella autolla pääsee eroon huolista, mut paskanmarjat. Saa pelätä kahta kauheemmin mitä paskovat huollossa. Mut kahtellaan miten käy. Kyl se Lada- huoltomies ehkä sen Evo tekniikan joskus oppii.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

mut jos delta tyrkyttää mitsuja samaan tahtiin kuin kuin kiijoa ja fiiateja niin
olettas myynnin kasvavan kun joka ovesta tulee vaihtotarjousta :peukku
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mani sanoi
Toivottavasti Veholta mitsujen huoltomiehet siirtyvät samalla Delta autoon.

Aattelin et uudella autolla pääsee eroon huolista, mut paskanmarjat. Saa pelätä kahta kauheemmin mitä paskovat huollossa. Mut kahtellaan miten käy. Kyl se Lada- huoltomies ehkä sen Evo tekniikan joskus oppii.

Kyllähän siinä menee deltalla 2 vuotta ennenkuin oppivat noi mitsujenhuollot/niksit/tyyppiviat jne. Onneks lahdessa jää megaan toistaiseksi edustus.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Eiköhän se huolto onnistu jatkossakin ihan yhtä hyvin kuin ennenkin kun samanikäiset lippispäät siellä niitä huoltoja tekee ;D Ja onhan huolloissa aina takuu jos jota käy. Eihän nuo autojen huollot nyt mitään rakettitiedettä ole?
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

evo6 sanoi
Eiköhän se huolto onnistu jatkossakin ihan yhtä hyvin kuin ennenkin kun samanikäiset lippispäät siellä niitä huoltoja tekee ;D Ja onhan huolloissa aina takuu jos jota käy. Eihän nuo autojen huollot nyt mitään rakettitiedettä ole?

ei varmasti olekkaan, toivotaan että joku noheva asentaja delta puolelta lukee tätä foorumia...
oppisivat nopeemin niksit ;)

ps. esim tasapaino akselin kohdistus on sellanen minkä opettelu on tainnu kestää veholla
aika kauan :D
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mani sanoi
Toivottavasti Veholta mitsujen huoltomiehet siirtyvät samalla Delta autoon.

Aattelin et uudella autolla pääsee eroon huolista, mut paskanmarjat. Saa pelätä kahta kauheemmin mitä paskovat huollossa. Mut kahtellaan miten käy. Kyl se Lada- huoltomies ehkä sen Evo tekniikan joskus oppii.

Omien kokemusten mukaan Evojen huollot Veholla on mennyt aina ja poikkeuksetta niin päin persettä, että en tiedä kuinka paljon huonommin ne enää voisi mennä, vaikka oikein yrittäisi. Lähtökohtaisesti edelleen veisin uudenkin Evon huoltoon jonnekin aivan muualle kuin merkkihuoltoon.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

nokonzok sanoi
Omien kokemusten mukaan Evojen huollot Veholla on mennyt aina ja poikkeuksetta niin päin persettä, että en tiedä kuinka paljon huonommin ne enää voisi mennä, vaikka oikein yrittäisi. Lähtökohtaisesti edelleen veisin uudenkin Evon huoltoon jonnekin aivan muualle kuin merkkihuoltoon.
Takuun takia tuota kiikutellu Veholle. Ei jaksa rupee väntää siinä vaiheessa, jos/kun jotain vikaa tulee, et kenen moka, et oliko huollossa tehty väärin. Saa Veho ite rauhassa tapella Mitsubishin kanssa kumman piikkiin vaikka taitaa noi autoliikkeet koittaa selvissäkin takuu asioissa saada asiakasta maksumieheksi.

Jotenkin nää takuasiat Veholla myös yleisestikkin toimii kuin armeijan rättivarastot. Mitään ei anneta uutta vaikka itellä ei oo senttiäkään kiinni niissä tavaroissa ja vaihdetteva on ihan puhkikulunu.

Pitskun Veholle kiitos hyvästä toiminnasta !


Empä ole Delta autoa vielä kokeillut, mutta tässä lyhyen elämäni aikana valitettavasti oppinut, et Pessimisti ei pety ;D

Delta hyvä puoli on se et niitä löytyy ympäri suomea. Ei lopu tampereelle !
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mani sanoi
Takuun takia tuota kiikutellu Veholle. Ei jaksa rupee väntää siinä vaiheessa, jos/kun jotain vikaa tulee, et kenen moka, et oliko huollossa tehty väärin. Saa Veho ite rauhassa tapella Mitsubishin kanssa kumman piikkiin vaikka taitaa noi autoliikkeet koittaa selvissäkin takuu asioissa saada asiakasta maksumieheksi.

Hyvin on mennyt aivopesu perille. Ei se takuu mihinkään häviä ja kyllä ne tietää sen Vehossakin, että heikoilla ovat. Kyllähän ne usein kokeilevat kepillä jäätä, mutta ei niille tarvitse sanoa kuin tyyliin "älä nyt viitsi" niin aika hiljaa ovat. Eikä tietenkään koske vain Vehoa, mutta sieltä itseltä viimeisimmät kokemukset.

Enemmän ongelmia sieltä Veholta saa kuin yhdestäkään vakavasti otettavasta Evo-huollosta.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

ast sanoi
Kyllähän siihen kaikki edellytykset on, esim. ASX lienee vähintään yhtä hyvä tai parempi kuin Quashqai joka myy kuin häkä. Ja hinnoittelukin vaikutti kilpailukykyiseltä.

Täytyypä vielä hieman spekuloida millaisesta potentiaalista on pelkästään ASX:n kohdalla kyse:

Quashqai myy käsittääkseni yli 4000 kpl vuodessa Suomessa. Mitsun kokonaismyynti vuonna 2008 oli 1693 autoa.

Tuote on hyvä, hinta on kohdallaan kilpailijoihin nähden, takuu pidempi kuin kilpailijoilla. Ei puutu kuin oikea markkinointi, toivottavasti se Deltalta onnistuu.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

nokonzok sanoi
Lähtökohtaisesti edelleen veisin uudenkin Evon huoltoon jonnekin aivan muualle kuin merkkihuoltoon.

näinpä. omasta evosta loppui takuu viime viikolla. käytin sitä veholla vain takuukorjauksessa, etuoven nitinän takia käyntejä about 4kpl, lopputulos: nitisee vieläkin. :seina ayc-järjestelmän testaukseen/vikakoodien lukuun pääsy kesti monta kuukautta. kerran oli roiskeläpät edestä mutkalla nosturikäynnin jälkeen. lisäksi kun ennen vuodenvaihdetta kysyin, voisiko oven nitinän korjausta jatkaa keväällä takuun päättymisen jälkeen, koska laittaisin auton seisontaan, eikä vehon päästä ole vielä ilmoitettu minulle tilatusta osasta (joku muovilista ilmeisesti). vastaus oli, että ei missään tapauksessa, muuten menee heidän piikkiinsä korjaus. osa oli ollut hyllyssä jo monta viikkoa, mulla auto vakuutuksessa käyttämättömänä. pohdin siinä sitten, että entäs, jos en olisi itse soittanut asiasta, niin olisihan se silloinkin laitettu takuun päättymisen jälkeen.

hassu juttu, että samassa mestassa hondien huolto toimi erittäin hienosti. tuntuu, ettei mitsun kohdalla vaivauduttu edes yrittämään.. enpä tosin kyllä teltta-autoonkaan taida tota viedä huoltoon.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mitsun rekisteröintilukuja muutamalta edelliseltä vuodelta:

2008 1601 kpl (oliko ast tuo sinun lukema mistä?)
2009 820 kpl
2010 922 kpl

Vertailuksi Kian lukemat:

2008 6721 kpl
2009 2547 kpl
2010 4218 kpl

Ja Nissanin vastaavat:

2008 6330 kpl
2009 3809 kpl
2010 6174 kpl

Tänä vuonna teltta pukkaa väkisin markkinoille Mitsua, ensi vuosi varmaan näyttää oikean suunnan.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mielenkiintoista nähdä Deltan hinnat uusien autojen sekä tietysti myös huoltojen suhteen.

Veholla nykyisen autoni seuraavan huollon hinta n. 300e, odotellaan Deltan tarjousta...
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

nokonzok sanoi
Omien kokemusten mukaan Evojen huollot Veholla on mennyt aina ja poikkeuksetta niin päin persettä, että en tiedä kuinka paljon huonommin ne enää voisi mennä, vaikka oikein yrittäisi. Lähtökohtaisesti edelleen veisin uudenkin Evon huoltoon jonnekin aivan muualle kuin merkkihuoltoon.

Omien kokemusten perusteella Turussa päin Veho tarjosi kaikki tarkistukset nk. valohoitopalveluna huoltojen yhteydessä kun taas Rinta-Joupilla sai asiallisen huoltoraportin eikä hintakaan ollut kovempi.

Uskon kyllä itse että Delta-Auto saa Mitsun uuteen nousuun - kyllä se koko Vehon toiminta Mitsun kanssa myynnin ja huoltojen suhteen oli niin vastentahtoisen oloista...
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Autojen myynnin kannalta, tämä on pelkästään erittäin hyvä asia.

Vehossa ei ole oltu myyntituulella vuosiin. Ei Mitsun pieni markkinaosuus johdu mistään muusta kuin tuosta. Kun monissa muissa euroopan maissa on valmistaja usein myynyt yli tavoitteidenkin. Kuten 06 julkaistu Pajeron uudistus myi jotain 10 000kpl vuodessa yli myyntitavoitteen, kokonaisuudessaan kai jotain 30 000 per vuosi, vaikka muutos vielä 06 oli aika pieni kun konettakaan ei paljon päivitetty. Eli pelkkä kosmeettinen päivitys ja varustelun parannus nosti myyntiä todella roimasti, 2009 mallihan sitten päivitettiin vasta kunnolla tekniikaltaankin.. Suomessa silti tuokin malli myynyt todella aneemisesti. Sama juttu L200:en ja Outlanderin kanssa. Uusikoppainen outtishan oli norjassakin myydyin citymaasturi jonkin aikaa, ja saksassakin voitti useita merkittävien tahojen vertailuja. Silti, Suomessa älyttömän harvinainen laite CR-V:hen verrattuna. ???

Myyjässä se on ollut vika. Ei edes yritetä myydä. Mitään käytännön markkinointia ei ole. Pelkästään nettisivut, jotka nekin ovat täynnä asiavirheitä ja vanhaa tietoa, varsinkin tekniikan osalta. Ei moni edes tiedä, että Mitsun edustus on Veholla, tai siis oli.

Deltalla sentään ollut todella myyvä asenne merkkiensä suhteen, joten itse olisin hyvällä mielin. Ei ole mitään muuta menetettävää, kuin ehkä se vaikutelma, kun merkki siirtyy mersuliikkeestä ladaliikkeeseen.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Joo ja esim . koivuhaassa 2 kertaa koettu jotain käsittämätöntä. Lancer sportbackia mentiin ostoaikeissa katsomaan, mutta myyjä toteskin et meil ois toi c4 tossa tarjolla kanssa. Sama kävi jo aikasemmin Coltin kanssa. Ei voinut uskoa korviaan menee ostamaan tiettyä autoa ja myyjä koittaa myydä toista merkkiä pakolla. Ja kaikenhuipuks vaikutti melkein pettyneeltä kun Lancerista tehtiin sitten lopulta kaupat.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

2bad4you sanoi
Joo ja esim . koivuhaassa 2 kertaa koettu jotain käsittämätöntä. Lancer sportbackia mentiin ostoaikeissa katsomaan, mutta myyjä toteskin et meil ois toi c4 tossa tarjolla kanssa. Sama kävi jo aikasemmin Coltin kanssa. Ei voinut uskoa korviaan menee ostamaan tiettyä autoa ja myyjä koittaa myydä toista merkkiä pakolla. Ja kaikenhuipuks vaikutti melkein pettyneeltä kun Lancerista tehtiin sitten lopulta kaupat.

Samanlaista tarinaa olen todella itse myös kuullut. Kuulemma varsinkin evoja on ollut uskomattoman vaikea saada koeajoon verrattuna STI Imprezaan, joka Subarulta on kuulemma irronnut melko kivuttomasti ???

Ei muuten vielä ennen loppiaista näkynyt tuossa Konalan (vai Malminkartanoako tuo jo on) Delta autossa mitsuja, mutta nyt kun tuossa illalla ajelin töistä kotiin siitä ohitse niin Outlanderi paistoi ikkunasta :peukku
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mielenkiintoista nähdä, mutta jos Delta yrittää käännyttää minua uuden Mitsun suhteen yhtä suurella intenvisuudella kuin pari kolme vuotta sitten Kia Magentikseen, niin kenties voi onnistuakin. Oli aika houkuttelevat tarjoukset, mutta ainoa vika oli silloin auto joka ei olisi paljoakaan nykyisestä Gallusta menny eteenpäin. Tuntui kuin olis hypätty ikähaarukassa taaksepäin. No jos ei uusia kauppoja synny, niin tuskin huollossa ainakaan deltalla käytä nykyistä Gallua edes jakohihna hommissa vaan opettelen sen ite jos ei Aineella merkki húolto Oulun seudulla pysy. Veho ryssi senkin aikoinaan, mutta onneksi ei ollu muuta kuin tasopainoakselin asento pielessä.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

MitsuMi sanoi
Mielenkiintoista nähdä, mutta jos Delta yrittää käännyttää minua uuden Mitsun suhteen yhtä suurella intenvisuudella kuin pari kolme vuotta sitten Kia Magentikseen, niin kenties voi onnistuakin. Oli aika houkuttelevat tarjoukset, mutta ainoa vika oli silloin auto joka ei olisi paljoakaan nykyisestä Gallusta menny eteenpäin. Tuntui kuin olis hypätty ikähaarukassa taaksepäin. No jos ei uusia kauppoja synny, niin tuskin huollossa ainakaan deltalla käytä nykyistä Gallua edes jakohihna hommissa vaan opettelen sen ite jos ei Aineella merkki húolto Oulun seudulla pysy. Veho ryssi senkin aikoinaan, mutta onneksi ei ollu muuta kuin tasopainoakselin asento pielessä.
Tuskinpa se Aineelta mihinkään katoaa, ei ole täälläkään merkkihuolto kadonnu, vaikka kaikki merkit lähteny muuten kävelemään! Kyllä olen itsekin aina Aineeseen luottanut ja vastakin luotan! :)
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Mani sanoi
Jotenkin nää takuasiat Veholla myös yleisestikkin toimii kuin armeijan rättivarastot. Mitään ei anneta uutta vaikka itellä ei oo senttiäkään kiinni niissä tavaroissa ja vaihdetteva on ihan puhkikulunu.

Ei se nyt noinkaan ole. Takuuasiat ovat vaikeita kaikille autotaloille, koska tehtaat laskevat korjaukseen tarvittavan ajan ja vain siitä voi laskuttaa tehdasta. Eli kärjistetysti näin: tehtaalla otetaan auton erittäin hyvin tuntava asentaja täysin uuden auton viereen ja sanotaan esim. vaihda kytkin. Sen jälkeen kello käyntiin ja todetaan, että kesti esim. 1,5h. Tämän verran tehdas korvaa työkustannuksia. Vian etsinnästä ja " ylimääräisestä" ajankäytöstä valmistaja ei maksa mitään. Keskustelin yhden autotalon johtajan kanssa muutama kuukausi sitten ja hän sanoi, että takuukorjaukset ovat todella kannattamattomia. Hänen vastuullaan oli ollut aiemmin eräs ranskalainen automerkki, jonka vian etsimisessä saattoi mennä 4-5 tuntia ja korjauksessa esim. 3 tuntia. Ja lopulta tehdas hyvitti listan mukaan esim. 1.5 tuntia eli revi siitä sitten huumoria.

Mitsulla on Suomessa aika pitkälle sellainen maine, että se ei pärjää luotettavuudessa muille "riisipusseille" ja tämä on aika pitkälle tottakin. Esim. tüv-raportin 2010 kärkisijoilla ei näy yhtään Mitsua.
http://www.iltasanomat.fi/autot/Näitä%20autoja%20ei%20juuri%20korjattavana%20näy%20-%20katso%20lista%20ja%20kyselytulokset!/art-1288358896024.html#

Sen sijaan Toyota ja Mazda porskuttavat vuodesta toiseen listojen kärjessä. Jokin yksittäin Mitsu pääsee silloin tällöin listoilla korkealle eli tekee saman tempun kuin ooppelit ja volkkarit mutta siltikään tasaista huippulaatua ei tehtaalta tule, vaikka Japanissa onkin osaamista juuri luotettavien autojen valmistuksessa. Jostain syystä parhaat insinöörit ym. menevät toisille tehtaille. Aivan yhtä huono tilanne Mitsulla ei sentään ole kuin esim. ooppeleilla ja volkkareilla. Ko. automerkit kun saattavat valmistaa yhtä hyvää mallia ja toista täysin surkeaa mallia, joka on luotettavuustesteissä viimeisenä. Mitsut sijoittuvat yleensä vähintään kohtuullisesti joka mallin osalta luottevuustesteissä mutta ovat silti kaukana esim. tojotoista. Tästä syystä en oikein jaksa uskoa Mitsun pääsevän myyntitilastojen kärkeen tässä maassa.

Hyvällä markkinoinnilla ja myyntiasenteella varmastikin myynti nousee. Ostavathan monet ranskalaisia ja kiiojakin
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

markho sanoi
Jostain syystä parhaat insinöörit ym. menevät toisille tehtaille.
Toi on vakava uutinen.

Aivan yhtä huono tilanne Mitsulla ei sentään ole kuin esim. ooppeleilla ja volkkareilla.
Jos kerran on varmaa tietoa, niin hyvä kun kerroit. Lähdettä?

Tästä syystä en oikein jaksa uskoa Mitsun pääsevän myyntitilastojen kärkeen tässä maassa.
Jos kärkeen pääsemiseksi tarvitsee olla kuten Toyota ja Mazda, niin parempi että olet tässäkin oikeassa.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

markho sanoi
Mitsulla on Suomessa aika pitkälle sellainen maine, että se ei pärjää luotettavuudessa muille "riisipusseille" ja tämä on aika pitkälle tottakin. Esim. tüv-raportin 2010 kärkisijoilla ei näy yhtään Mitsua.
http://www.iltasanomat.fi/autot/Näitä%20autoja%20ei%20juuri%20korjattavana%20näy%20-%20katso%20lista%20ja%20kyselytulokset!/art-1288358896024.html#

Sen sijaan Toyota ja Mazda porskuttavat vuodesta toiseen listojen kärjessä.
Tästä syystä en oikein jaksa uskoa Mitsun pääsevän myyntitilastojen kärkeen tässä maassa.
No mitähän nyt sanoisi Tojon ja Mazdan "ylivertaisen laadun" suhteen. Harvase päivä tulee ilmoituksia, että milloin minkäkin mokan takia Tojoja kutsutaan takaisin huoltoon. Sitten Mazda auto joka aloittaa ruostumisen jo 3 vuoden ikäisenä. No jos tommoisilla meriteillä päästään suomen myyntitilastojen kärkeen ja tuo on osoituksena näiden huippuinsinöörien osaamisesta, niin parempi on että Mitsu jatkaa valitsemallaan tiellä ja ei tarvi ollakkaan Suomessa myyntitilastojen kärjessä. On se vain jännä juttu, että muissa pohjoismaissa sekä Venäjällä on Mitsu enemmän myydympi automerkki prosenteissa kuin Suomessa ja jopa Saksassakin tai ainakin oli jokinaika sitten olevassa tilastossa.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

MitsuMi sanoi
No mitähän nyt sanoisi Tojon ja Mazdan "ylivertaisen laadun" suhteen. Harvase päivä tulee ilmoituksia, että milloin minkäkin mokan takia Tojoja kutsutaan takaisin huoltoon. Sitten Mazda auto joka aloittaa ruostumisen jo 3 vuoden ikäisenä. No jos tommoisilla meriteillä päästään suomen myyntitilastojen kärkeen ja tuo on osoituksena näiden huippuinsinöörien osaamisesta, niin parempi on että Mitsu jatkaa valitsemallaan tiellä ja ei tarvi ollakkaan Suomessa myyntitilastojen kärjessä. On se vain jännä juttu, että muissa pohjoismaissa sekä Venäjällä on Mitsu enemmän myydympi automerkki prosenteissa kuin Suomessa ja jopa Saksassakin tai ainakin oli jokinaika sitten olevassa tilastossa.

Eipä noissa Toyotissa sen enempää juuri ole takaisinkutsuttavia vikoja kuin muissakaan merkeissä. Media kyllä jaksoi siitä kaasupoljinrytäkästä rummuttaa, mutta todellisuuspohja senkin vian kanssa taisi olla lopulta aika vähäinen. Onhan viime aikoina mm. Honda kutsunut satoja tuhansia autoja huoltoon ja monet muut merkit myös, mutta ei niistä ole nostettu sen kummempaa älämölöä. Ja toisekseen, itse pidän paljon luotettavamman valmistajan merkkinä sitä, että uskalletaan myöntää virhe ja lupaudutaan se korjaamaan takuun piikkiin kaikkiin autoihin, mitä ongelma voi koskea. Onko se sitten parempi, että ei laiteta recallia mistään vaan ajatellaan että myydyt autot on myytyjä ja mahdollinen vika on puhtaasti asiakkaan ongelma?

Tuo on täysin totta, että Mitsua myydään esim. Venäjällä todella paljon. Tässä itärajan pinnassa kun aikanaan rekkajonojen ohi ajeli ja jonossa seisovia autorekkoja katseli niin olivat usein uusia Lancereita täynnä.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Ehheh,vahvasti alkaa.

Tampereen Delta,ei mitään tietoa koska saavat koulutuksen/osia/ohjelmat.

Ja sen päälle tietenkin vielä "ajot" Deltan tietokantaan,ei taira olla ihan kuun vaihteessa vielä valmista..
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

ST sanoi
Ehheh,vahvasti alkaa.

Tampereen Delta,ei mitään tietoa koska saavat koulutuksen/osia/ohjelmat.

Ja sen päälle tietenkin vielä "ajot" Deltan tietokantaan,ei taira olla ihan kuun vaihteessa vielä valmista..

Jep..luottovaraosamyyjäkään ei tiedä työpaikkansa jatkosta :seina :-\
Tammikuun saa enää varaosia Hatanpäältä.. :seina
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Harri K sanoi
Jep..luottovaraosamyyjäkään ei tiedä työpaikkansa jatkosta :seina :-\
Tammikuun saa enää varaosia Hatanpäältä.. :seina

No voi... v ! Täytyy käydä huomenna shoppailemassa. sen jälkeen mietittävä jatko toimia asian tiimoilta.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Deltalla oli kaveri ihan pihalla, ku kävin osia kyselemässä... Ei osattu edes hintoja sanoa ja yks automyyjä jutteli siinä, et on myyny kaks Mitsuu, mut ei edes ite tiedä koska saa autot asiakkaille. (Tilasin tiivisteet camskilliltä...)
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

Saattahan tuo olla, että aluksi takkuilee vähän, mutta eikös tuo ole Vehollakin ollu jo ihan normaalis
a, että mistään ei tiedetä mitään, eli Delta-autolla menee nyt, kun asia on ihan tuore, yhtä hyvin ku veholla meni viimeisinä päivinä.

En itsekkään ole ikinä oikein tuota Deltaa minään pitänyt, mutta ei ne voi huonontaa ainakaan tilannetta, se kun oli jo ihan pohjalla. suunta on enää ylöspäin, alaspäin kun ei oikein pääse, muuta kuin todella kovalla yrittämisellä ja tuskin Delta sen takia on itselleen uutta merkkiä haalinut.

katotaan tuossa kevväämmällä tilannetta, ennenkuin tuomitaan. siihen asti yritetään vain pärjätä.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

MVa~1 sanoi
katotaan tuossa kevväämmällä tilannetta, ennenkuin tuomitaan. siihen asti yritetään vain pärjätä.

Nimenomaan näin. Tosin edellisiä luettuani arvelin itsekin käydä laatikon öljyt vielä tässä kuussa veholta.
Omassa päässä delta on aina profiloitunut sellaiseksi halpahalliksi, joten tarviivat paljon ehostusta, että porukka alkaa ottaa tosissaan näissä keskiluokan autoissa. Myyntitilat on tuntuneet aina olevan sellaisia jobbarin näköisiä neliölaattalattiahalleja esim.
 
Vs: Mitsujen myynti Veholta Deltalle 1.1.2011 alkaen

nokonzok sanoi
Lähtökohtaisesti edelleen veisin uudenkin Evon huoltoon jonnekin aivan muualle kuin merkkihuoltoon.

Aivan samaa mieltä. Sen verran olen kuullut huollosta huonoa tutuilta ja itselläkin yhdestä reissusta niiiiin huonoja kokemuksia, että... :seina


nokonzok sanoi
Hyvin on mennyt aivopesu perille. Ei se takuu mihinkään häviä ja kyllä ne tietää sen Vehossakin, että heikoilla ovat.

Yhtäkään huoltoa en ole käyttänyt Veholla, siis Evoa ja kyllä nuo yhden tiivisteen + lambdan korjasivat kiltisti takuuseen. Tiivisteen vaihtoivat 10tkm kohdalla ja lambdan noin 1kk virallisen takuuajan jälkeen.
Eli ei se takuu tosiaankaan ole siitä kiinni, missä autonsa huollattaa niinkuin nokonzokin jo kertoi.
Pitäs öljyt vaihtaa Evoon, mistäs nyt kannattaa hakea suodatin? ???
 
Takaisin
Ylös Bottom