Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
mihinkäs nopeuksiin olette päässeet mobiililaajakaistoilla?

itse kotona tällä megasella mobiililaajaakaistalla piikki on ollut 6.3kt/s ja normi 3-3.5kt/s :nykii
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Tällaiselta näyttää GPRS yhteydellä. Pitää huomenna testailla tuolla 3G verkon alueella mitä antaa.
Meganen yhteys muistaakseni on tuossa firman 3G palikassa.
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Saunalahden 3G,512,sinihampaalla koneessa kiinni, turun keskustassa:
239909061.png
 

jamppu_

vulva
Liittynyt
9 Maaliskuu 2006
Sijainti
pohjois-karjala/lieksa
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

mulla oli elisan 1m nopeuksinen mokkula.todellisuudessa nopeus oli 300kb/s 3g alueella :seina

"pikku" taistelu oli että sain purettua sopimuksen :mad: elisalta laittoivat hitauden syyksi,että ilmoitetut nopeudet ovat "laboratorio" olosuhteissa saavutettuja.todellisuudessa ovat tota 200-500kb/s luokkaa. suurimmissa kaupungeissa voi kuulemma tosin päästä lähelle megaa.tiiä sit ::)

perseestä koko mokkula.ei kannata ottaa ainakaan kiinteää laajakaistaa korvaamaan.

kaiken hyvän lisäks pätki jonkin verran tuo mokkula.
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Meikäläisellä oli ~100kt/s kumpaankin suuntaan kun pikaisesti kokeilin tässä omalla pöytäkoneella juuri. Elisan 3G siis.
 

Junnu

Galanti -89 2.0 GLSi & Galant -89 VR4
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?


Näillä nopeuksilla tahkolla. Täällä oon huomannu että yhteys pätkii melko usein ja varsinkii MSN:n kanssa on ongelmia. Rukalla oli nopeempi yhteys, liekkö siellä sit enemmän tukimastoja.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Löytyipä täältä tällainenkin.

Eipä kovin paljoa päätä huimaa vieläkään nämä nopeudet. Tämä siis 4g mokkula tässä perttelin "keskustassa".

5577177205.png
 
M

mikada

Guest
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Tässä Lumia 820 speedtest sanoo että reilua 20 megaa tulee sisään ja 11 megaa menee ulos.
Tarkoitus olis tammikuussa vaihtaa 8/1 adsl 4G laajakaistaan, kun viimeisen vuoden mitä olen seurannu, niin mobiili netti on hakannu tuon diisselin mennen tullen.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Hakkaa monessakin paikassa kiinteän netin mutta toistaiseksi vaan keskusta-alueilla. Sinne ollaan kovaa tahtia rakennettu yhdelle suomalaiselle ja ruotsalaiselle operaattorille "carrier agrecation" lte yukiasemia. Eli 800&1800 mhz ja 1800&2600mhz taajuuksia. Ekalla teoreettinen nopeus on 150mb ja jälkimmäisellä 300mb. Mutta tottakai jää aina alle teoreettisen. Itse olen Paimion "keskustassa" ja siellä saan n.120mb nopeuksia ja ruuhka-aikoina putoaa yli puolet pois. En tiedä moniko mokkula ja puhelin viellä tukee edes 300mb nopeuksia? Taajama-aluelle rakennettava 800mhz lte ei järkyttäviin nopuksiin yksinään pysty. Itsellä siis tuo hitaampi 800&1800 tukiasema vieressä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Jaa-a parantuisikohan tuo jos hommaisi vähän laadukkaamman 4g modeemin. Nyt on tuollainen "matka"-mallinen Huawei E5776. Niin jos vaihtaisi sen esim Huawei E5186 Tai Huawei B593.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Wlooffy sanoi
Jaa-a parantuisikohan tuo jos hommaisi vähän laadukkaamman 4g modeemin. Nyt on tuollainen "matka"-mallinen Huawei E5776. Niin jos vaihtaisi sen esim Huawei E5186 Tai Huawei B593.

Mulla on molemmat huaweit. Toinen kotona ja toinen kuivurilla/lajittelijalla. Tuo E5776 on ehkä hiukan parempi 4G yhteydessä kuin B593, mutta myös kalliimpi muistaakseni.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Mulla just huawei e3372h tulossa mökille, mokkula n. 25€ ebaysta, kaveriks zyxelin ac/dual band reititin openwrt:llä joka löyty torista 25€ hintaan. Tässä on myös se hyvä että kun konffaa reitittimen kerran niin modeemeja voi vaihdella helposti ja näillä pystyykin sitten tehdä mitä vaan ikinä keksii koska siellä on kunnon rauta ja linuxi sisällä. Lisää asiasta googlella openwrt..

Niin ja se ainakin kokeiltu jo että tavaraa tulee sen mitä dna lupaa..ei ole laitteisto ainakaan pullonkaulana. Tossa huawein tikussa on myös liitännät kahdelle antennille jos ei muuten signaali riitä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

cubeqtio sanoi
Mulla on molemmat huaweit. Toinen kotona ja toinen kuivurilla/lajittelijalla. Tuo E5776 on ehkä hiukan parempi 4G yhteydessä kuin B593, mutta myös kalliimpi muistaakseni.

Kyllä ainakin tuo DNA:lla ole matkamokkula (E5377) 144e on kalliimpi mitä tuo oikea tukiasemamokkula (E5186) 238e

Ja torissakin on tuo vanhempi matkamokkula E5776 ~40e kun tuo B593 on sen ~90e.

Pitäisi saada jostain testiin tuollainen isompi tukiasema, että auttaako se.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Ja passiivitoistin eli antenni on myös kova jos vaan tietää mikä tukiasema sinua palvelee.. Kantsii niis olla tarkkana kanssa että mitä taajuuksia toistas. Kuten myös ebay mokkuloissa. Ulkomailla eritasjuuksia kuin täällä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Wlooffy sanoi
Kyllä ainakin tuo DNA:lla ole matkamokkula (E5377) 144e on kalliimpi mitä tuo oikea tukiasemamokkula (E5186) 238e

Ja torissakin on tuo vanhempi matkamokkula E5776 ~40e kun tuo B593 on sen ~90e.

Pitäisi saada jostain testiin tuollainen isompi tukiasema, että auttaako se.

Joo mä katoin hoita hintoja ja ihmettelin et kuka tollasia ostaa ellei ole oikeasti tarve viedä noita kokoajan reissuun kun puolella hinnalla saa parempaa rautaa ja softaa erillislaitteilla.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Soitto operaattorille (DNA) auttoi asiaa. Puhelimessa sanoivat että kyllä täällä näyttäisi kaikki olevan ok, mutta kummasti puhelun jälkeen nousi nopeudet vaikka modeemi on tismalleen samalla paikalla kuin eilenkin.

5582377374.png
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

iPhone S5 sonera 4G n.79M , Tampere
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Kuusamossa näköyhteyden päässä tolpasta lisäantenneilla tallissa 4g 50/50 mihin rajotettukkin. Lisäantennit katolla kun tuo peltitalli teki sen että nopeudet tippu ja pingit pomppi välillä. Kaverilla normitalossa n. 500m kauempana ilman lisäantenneja antaa 30/10 ja pingit ei heittele kuin todella satunnaisesti, about kerran piikkaa 5 tunnin pelisession aikana. Operaattorina mulla dna ja kaverilla sonera.
 
M

mikada

Guest
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

MitsuMi sanoi
Tässä Lumia 820 speedtest sanoo että reilua 20 megaa tulee sisään ja 11 megaa menee ulos.
Tarkoitus olis tammikuussa vaihtaa 8/1 adsl 4G laajakaistaan, kun viimeisen vuoden mitä olen seurannu, niin mobiili netti on hakannu tuon diisselin mennen tullen.
Tulikin tuo diisseli vaihdettua mobiilinettiin suunniteltua aikaisemmin ja tulihan tuohon datan liikkumiseen huomattava parannus :)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Taas pari päivää tullut sen 0.5~2Mt /s ei taas naurata.
 
M

mikada

Guest
Vs: Mobiililaajakaistojen todelliset nopeudet?

Siirsinpä talossa hieman toiseen paikkaan reitittimen ja hups nopeudet nousi entisestään :)
 
Ylös Bottom